Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko mieheni oikeassa, haastanko taas turhaan riitaa?

Vierailija
21.05.2015 |

Minulla on ollut pitkään ongelmia toisen korvan kuulon kanssa ja raskauden aikana kuulo taas huonontunut. Vauva on 5 kk ikäinen. Minulla oli aika korvalääkärille ja kuulotutkimukseen. Mies oli ottanut sille viikolle lomaa, jotta saan hoidettua lääkäriasiat. N viikkoa ennen aikaani mies ilmoitti, että lähteekin lomaviikolla juuri sinä päivänä johonkin työhönsä liittyville messuille. Ne siis vaan sinä päivänä. Messut eivät olleet pakolliset, mutta työnantaja maksoi matkakulut ja päivärahat ym. Messuihin meni matkoineen koko päivä. Yritin vaihtaa lääkäriaikaa, mutta se olisi mennyt niin pitkälle, ettei aikoja edes ollut sinne asti saatavissa. 

Korvatilanteeni vuoksi minun oli päästävä lääkärille. En keksinyt muuta vaihtoehtoa kuin sen, että äitini tulee sen vuoksi junalla 200 km suuntaansa avukseni. Täällä meillä ei ole mitään apuja, olemme miehen työn vuoksi tänne muuttaneet. Apua käynnilleni tarvitsin siksi, että kuulotutkimkukset ym olisi olleet mahdottomia, jos vauva olisi itkenyt korvanjuuressa. 

Näin sitten pääsin lääkärille. Mieheni mielestä olen kohtuuton ja haastan vaan turhaan riitaa, kun kyseenalaistin messuille menon. Mitä mieltä olette ja miten te olisitte ratkaisseet tilanteen ?

Muutenkin mies tekee pitkää päivää ja harrastaa paljon ja minä pääosin vastaan vauvasta. Lapsi oli nimenomaan alunperin miehen toive.

Kommentit (80)

Vierailija
41/80 |
21.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.05.2015 klo 11:12"]

On aina yhtä ihanaa, kun älykkäät pariskunnat lisääntyvät <3

[/quote]

Ei ole ilmeisen äläykkään ap:n vika ettei mies ole älykäs. Onko uutta, että vain toinen pariskunnasta voi olla älykäs?

Vierailija
42/80 |
21.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En jaksanut lukea aloitusta, mutta miehesi on oikeassa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/80 |
21.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.05.2015 klo 10:18"][quote author="Vierailija" time="21.05.2015 klo 10:16"]

No jos haastat asiasta riitaa niin olet kohtuuton, mutta jos olet todennut faktat asiallisesti niin et ole. Pakkohan sinun on lääkärille päästä ja asia oli ratkaistava jotenkin. Ja sehän ratkaistiin. Ongelmaa ei kai pitäisi olla enää?

[/quote]

Ei niin enää, mutta jäi kaivelemaan tuo, että minun terveyteeni liittyvät asiat ovat toisarvoisia hänen menojensa rinnalla. Ap
[/quote]

Miehesi tiesi, että homma on hoidettavissa esim. Mannerheimin lastensuojeluliiton hoitajan avulla. Älä viitsi marttyroida siellä vaan yritä ymmärtää, että miehesi messumatka on hänelle mukavaa vaihtelua ja siksi hän haluaa lähteä.

Vierailija
44/80 |
21.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.05.2015 klo 11:14"]

En jaksanut lukea aloitusta, mutta miehesi on oikeassa.

[/quote]

Missä asiasa? Ai niin et lukenut. Kaikki on aina naisten vika äitisi mukaan lukien koska mies on luomakunnan kruunu.

Vierailija
45/80 |
21.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.05.2015 klo 10:37"]

Samalla tässä isoäiti pääsee hoitamaan lasta, sitä kannattaa kokeilla toistekin, jotta heidän välilleen syntyy hyvä suhde.

Messuja ei siirretä, mutta lääkäriaikaa yleensä pystyy siirtämään, mutta tietysti mies olisi voinut uhrata ajatuksen sille, kuka hoitaa lasta kun hän ei lupauksestaan huolimatta siihen pysty. Et kuitenkaan ole kuolemansairas, joten isompaa draamaa on tuurha järjestää.

Mutta seuraavaksi sinun kannattaa miettiä turvaverkkoa, hankkia ystäviä, jotka voi hoitaa lasta (vastavuoroisesti sinä voit ottaa joskus ystäväsi lapsen hoitoon). Et voi olla noin riippuvainen miehestä.

[/quote]

Oikeasti? Mies ottaa lomaa ja lupaa hoitaa lasta. Sitten muuttaakin mieltään ja pyytää päästä messuille. Eli vaimon pitää aina varautua siihen, että mies ei hoidakaan hommia kuten luvattu (eri asia jos työnantaja olisi vaatinut). Tulee johtamaan siihen, että vaimo hoitaa aina lapsen tai hankkii jonkun muun hoitamaan. Isä kun saattaa muuttaa mielensä. 

En nyt mitenkään arvostele sitä etteikö olisi hyvä olla hankittuna muitakin hoitopaikkoja, vaan sitä että mies voi lupauksistaan huolimatta muuttaa mieltään ja lähteä viihteelle ja se olisi vaimon suunnalta draaman järjestystä.   

Vierailija
46/80 |
21.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.05.2015 klo 11:15"]

[quote author="Vierailija" time="21.05.2015 klo 10:18"][quote author="Vierailija" time="21.05.2015 klo 10:16"] No jos haastat asiasta riitaa niin olet kohtuuton, mutta jos olet todennut faktat asiallisesti niin et ole. Pakkohan sinun on lääkärille päästä ja asia oli ratkaistava jotenkin. Ja sehän ratkaistiin. Ongelmaa ei kai pitäisi olla enää? [/quote] Ei niin enää, mutta jäi kaivelemaan tuo, että minun terveyteeni liittyvät asiat ovat toisarvoisia hänen menojensa rinnalla. Ap [/quote] Miehesi tiesi, että homma on hoidettavissa esim. Mannerheimin lastensuojeluliiton hoitajan avulla. Älä viitsi marttyroida siellä vaan yritä ymmärtää, että miehesi messumatka on hänelle mukavaa vaihtelua ja siksi hän haluaa lähteä.

[/quote]

Aiempana totesin jo, ettei paikkakunnallamme eikä lähiseudulla ole mll toimintaa. Ja vaikka olisi ollutkin, ei mies olisi maksanut sitä, vaan minun olisi pitänyt, eihän hän äitini matkojakaan maksanut. Ap

Vierailija
47/80 |
21.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.05.2015 klo 11:12"]

On aina yhtä ihanaa, kun älykkäät pariskunnat lisääntyvät <3

[/quote]

Kyllä.... ja muut yhtä älykkäät peukuttelevat, kun ihminen ei yhtä lääkärikäyntiä saa järjestettyä ihan ilman miehen ja parinsadan kilsan päässä asuvan äitinsä apua. 

Täällä törmää ongelmiin, joista ei koskaan ole kuullutkaan. Yksi lääkärikäynti, joka menee päällekkäin miehen työtehtävien kanssa, aiheuttaa fundemantaalisen ongelmavyyhdin.

:D

Vierailija
48/80 |
21.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jättäisin miehen ja lapsen sille. Se on moi moi :)

Vierailija
49/80 |
21.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.05.2015 klo 11:04"]

[quote author="Vierailija" time="21.05.2015 klo 11:02"]

[quote author="Vierailija" time="21.05.2015 klo 10:45"]

Samalla tässä isoäiti pääsee hoitamaan lasta, sitä kannattaa kokeilla toistekin, jotta heidän välilleen syntyy hyvä suhde.

Messuja ei siirretä, mutta lääkäriaikaa yleensä pystyy siirtämään, mutta tietysti mies olisi voinut uhrata ajatuksen sille, kuka hoitaa lasta kun hän ei lupauksestaan huolimatta siihen pysty. Et kuitenkaan ole kuolemansairas, joten isompaa draamaa on tuurha järjestää.

Mutta seuraavaksi sinun kannattaa miettiä turvaverkkoa, hankkia ystäviä, jotka voi hoitaa lasta (vastavuoroisesti sinä voit ottaa joskus ystäväsi lapsen hoitoon). Et voi olla noin riippuvainen miehestä.

[/quote]

Lääkärin aika olisi siirtynyt VÄHINTÄÄN puolen vuoden päähän. En ole tosiaankaan kuolemansairas, mutta en halua kuuroksikaan tulla. MItä mummoon tulee, hän matkusti 400 km muutaman tunnin vuoksi, vaikka hänellä olisi ollut kotonaankin tekemistä. Hän tuli koska tarvitsin eikä siksi että olisi itse välttämättä halunnut. Hän lähti siis heti lääkärinaikana jälkeen. Ap

[/quote]

Ei sitten satasta läydy yksityislääkäriin, johon pääsee ellei samana päivänä niin ainakin parin päivän sisään? 

Muutenkin ihmetyttää tällaiset ongelmat. Ei nyt yhtä ihmistä löydy, joka sen puoli tuntia voisi lasta katsoa, kun olet lääkärissä. Tulisi mukaan ja ulkoilisi vauvan kanssa sen ajan esim. 

[/quote]

Yksityinen korvalääkäri ja kuulotutkimus on lähehempänä 200 e kuin 100 e ja ei, rahaa ei löytynyt siihen. 

Kuten kerroin, aikaa olisi kuunut lähemmäs 5 tuntia matkoineen eikä puolta tuntia. Ap

[/quote]

Elämänsä voi tosiaan järjestää just niin hankalaksi kuin itse haluaa. Mikä hienointa, kaikki ongelmat on silti aina jonkun muun syy.

Hoitotakuu muuten sanoo että kiireettömään hoitoon on päästävä kolmessa kuukaudessa joten koitahan pikkaisen olla tarkempi tarinasi yksityiskohtien kanssa.

Vierailija
50/80 |
21.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta eihän työnantaja pyytänyt vaan mies itse pyysi työnantajalta..

Vierailija
51/80 |
21.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.05.2015 klo 11:17"]

[quote author="Vierailija" time="21.05.2015 klo 11:15"]

[quote author="Vierailija" time="21.05.2015 klo 10:18"][quote author="Vierailija" time="21.05.2015 klo 10:16"] No jos haastat asiasta riitaa niin olet kohtuuton, mutta jos olet todennut faktat asiallisesti niin et ole. Pakkohan sinun on lääkärille päästä ja asia oli ratkaistava jotenkin. Ja sehän ratkaistiin. Ongelmaa ei kai pitäisi olla enää? [/quote] Ei niin enää, mutta jäi kaivelemaan tuo, että minun terveyteeni liittyvät asiat ovat toisarvoisia hänen menojensa rinnalla. Ap [/quote] Miehesi tiesi, että homma on hoidettavissa esim. Mannerheimin lastensuojeluliiton hoitajan avulla. Älä viitsi marttyroida siellä vaan yritä ymmärtää, että miehesi messumatka on hänelle mukavaa vaihtelua ja siksi hän haluaa lähteä.

[/quote]

Aiempana totesin jo, ettei paikkakunnallamme eikä lähiseudulla ole mll toimintaa. Ja vaikka olisi ollutkin, ei mies olisi maksanut sitä, vaan minun olisi pitänyt, eihän hän äitini matkojakaan maksanut. Ap

[/quote]

Eli tämä on taas niitä syrjäseutujen ininöitä. Sinnehän jää nykyään vain heikkolahjaiset tai muuten toimintarajoitteiset ihmiset ja sen kyllä huomaa... 

Vierailija
52/80 |
21.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehesi on todella mulkku. Olet jo nyt täysin yksinhuoltaja, joka ei voi pätkääkään luottaa lapsensa toiseen vanhempaan, joten voit aivan yhtä hyvin erota. Saatpa edes elatusavun, sillä oletan, ettei mies panosta lapsensa elättämiseen myöskään rahallisesti tällä hetkellä. Kannattaa muuten ehkä laittaa ylös tällaisia miehen tempauksia, niin saat eron jälkeen sitten yksinhuoltajuuden helpommin. ÄLÄ missään nimessä tee toista lasta hänelle. 

Vierailija
53/80 |
21.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehes on yks paskakasa.

Vierailija
54/80 |
21.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.05.2015 klo 11:19"]

[/quote]

Lääkärin aika olisi siirtynyt VÄHINTÄÄN puolen vuoden päähän. En ole tosiaankaan kuolemansairas, mutta en halua kuuroksikaan tulla. MItä mummoon tulee, hän matkusti 400 km muutaman tunnin vuoksi, vaikka hänellä olisi ollut kotonaankin tekemistä. Hän tuli koska tarvitsin eikä siksi että olisi itse välttämättä halunnut. Hän lähti siis heti lääkärinaikana jälkeen. Ap

[/quote]

Ei sitten satasta läydy yksityislääkäriin, johon pääsee ellei samana päivänä niin ainakin parin päivän sisään? 

Muutenkin ihmetyttää tällaiset ongelmat. Ei nyt yhtä ihmistä löydy, joka sen puoli tuntia voisi lasta katsoa, kun olet lääkärissä. Tulisi mukaan ja ulkoilisi vauvan kanssa sen ajan esim. 

[/quote]

Yksityinen korvalääkäri ja kuulotutkimus on lähehempänä 200 e kuin 100 e ja ei, rahaa ei löytynyt siihen. 

Kuten kerroin, aikaa olisi kuunut lähemmäs 5 tuntia matkoineen eikä puolta tuntia. Ap

[/quote]

Elämänsä voi tosiaan järjestää just niin hankalaksi kuin itse haluaa. Mikä hienointa, kaikki ongelmat on silti aina jonkun muun syy.

Hoitotakuu muuten sanoo että kiireettömään hoitoon on päästävä kolmessa kuukaudessa joten koitahan pikkaisen olla tarkempi tarinasi yksityiskohtien kanssa.

[/quote]

Kaikille lääkäreille ei välttämättä ole kuin yhtenä päivänä kuukaudessa vastaanottoja. Kyllä silloin on jo hoidon piirissä, kun on jollakin toisella lääkärillä käynyt, kuten tässä. Mutta tämä ei ollut kylläkään aloitukseni pointti. Ap

Vierailija
55/80 |
21.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mene nyt hyvä ihminen jonnekin perhekahvilaan tms paikkaan, jossa tutustut muihin pienten lasten äiteihin! Tuskinpa asutte niin hevonkuusessa, että mitään sellaista toimintaa ei ole. Tutustumisen myötä saat esim tarvittaessa lapselle hoitajan muutamaksi tunniksi ja itse vuorostaan joskus autat tarvitsevaa. Minusta tässä huolestuttavalta kuulostaa lähinnä se, että ap:n ympyrät ovat niin pienet, että miehellä on kohtuuton työ pitää hänet tyytyväisenä.

Näin neljäviitosena ei jaksa tehdä ongelmaa asioista väkisin vääntämällä. Toivottavasti ap osaat laittaa asiat mittasuhteisiin, hommaat omaakin elämää etkä ole miehelle riippa vaan ilo!

Vierailija
56/80 |
21.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap on oikeassa. Miehen vastuulla olisi ollut järjestää ja maksaa lastenhoito, jos yhtäkkiä päättikin että haluaakin lähteä messuille sinä päivänä kun on luvannut hoitaa lasta.

En tajua miksi olet tuollaisen idiootin kanssa ap, en voisi ikinä kuvitellakaan että oma mies tekisi jotain tuollaista. Kyllä toisen sanaan ja keskinäisiin sopimuksiin pitää voida luottaa.

Ja kyllä, vaikka mies ei olisi kirjaimellisesti niin sanonutkaan, niin teoillaan hän osoitti kuinka vähän hän arvostaa vaimoaan, keskinäisiä sopimuksia ja vaimon terveyttä.

Vierailija
57/80 |
21.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.05.2015 klo 11:27"]

Mene nyt hyvä ihminen jonnekin perhekahvilaan tms paikkaan, jossa tutustut muihin pienten lasten äiteihin! Tuskinpa asutte niin hevonkuusessa, että mitään sellaista toimintaa ei ole. Tutustumisen myötä saat esim tarvittaessa lapselle hoitajan muutamaksi tunniksi ja itse vuorostaan joskus autat tarvitsevaa. Minusta tässä huolestuttavalta kuulostaa lähinnä se, että ap:n ympyrät ovat niin pienet, että miehellä on kohtuuton työ pitää hänet tyytyväisenä. Näin neljäviitosena ei jaksa tehdä ongelmaa asioista väkisin vääntämällä. Toivottavasti ap osaat laittaa asiat mittasuhteisiin, hommaat omaakin elämää etkä ole miehelle riippa vaan ilo!

[/quote]

Eli kun hankin äitikavereita, niin en tarvitse miestä enää mihinkään? Mies voi mennä ja tulla miten haluaa ja muutella jo suunniteltuja menoja eikä tarvitse ottaa vastuuta mistään? Äitikaverit on ok, mutta kyllä se on mies, jonka pitää ottaa vastuuta perheestä äisin kanssa eikä äiti + äitikaverit. Vähän kärjistetysti, mutta näin. Mies pääsee minusta kyllä eroon kunhan vaan ilmoitaa asiasta, jos olen pelkkä riippa hänelle. Olen nyt käytännössä yksinhuoltaja ja voin sitten vaikka muuttaa takaisin kotiseudulleni, jossa minulla turvaverkot. Ap

Vierailija
58/80 |
21.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.05.2015 klo 10:58"]

[quote author="Vierailija" time="21.05.2015 klo 10:53"]

Öh, eikö tuossa tilanteessa olisi ollut miehen vastuulla järjestää lapsen hoito? Miksi sinä ap olet ainoa joka kantaa lapsesta vastuun, miksi suostut siihen? Olisit vaan tyynesti todennut "ai, no mihin sä saat lapsen hoitoon vai otatko mukaan?".

[/quote]

Valitettavasti se on niin, että minä yksin olen vastuussa. Monessa asiassa kun kysyn mitä tehdään (ettei miehen sitten jälkeenpäin tarvitsisi murjottaa) on vastaus tee mitä tykkäät. Eli kun hän ei tee päätöksiä, hänen logiikallaan hänellä ei ole vastuuta. Kyllä, harkitsen välillä jopa eroa, koska moni asia on vaan idioottimaista lapsellista vääntöä ja näsäviisastelua miehen taholta. En toki väitä, etteikö minussakin olisi syytä, mutta sentään yritän olla aikuinen enkä näsäviisastele ja otan vastuuta! Ap

[/quote]

Ei kai tuohon sitten voi muuta sanoa kuin että ihana mies sulla :/. Kannattanee viedä se harkinta ihan toiminnan asteelle. Jos vaan pysyt kynnysmattona niin asia ei muutu miksikään. Ehkä, EHKÄ eron uhka herättää miehen muuttamaan käytöstään, ja jos ei, niin ei se olisi muuttunut muutenkaan. Parempi lähteä tuosta ennen kuin olet ihan rikki poljettu.

Vierailija
59/80 |
21.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.05.2015 klo 11:35"]

Mies pääsee minusta kyllä eroon kunhan vaan ilmoitaa asiasta, jos olen pelkkä riippa hänelle. Olen nyt käytännössä yksinhuoltaja ja voin sitten vaikka muuttaa takaisin kotiseudulleni, jossa minulla turvaverkot. Ap

[/quote]

Sanoit käyttäytyväsi kuin aikuinen, joten tee niin. Aikuinen ei jätä eropäätöstä toisen harteille. Miksi mies edes haluaisi erota, nythän hänellä on kodinhoitaja, kulissit kunnossa ja ei tartte elareitakaan maksaa. Kaikki nämä muuttuisi, jos eroaisitte. Sinun pitää ihan itse pitää itsesi puolta. Ja lapsen.

Vierailija
60/80 |
21.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.05.2015 klo 11:27"]

[quote author="Vierailija" time="21.05.2015 klo 11:19"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Kaikille lääkäreille ei välttämättä ole kuin yhtenä päivänä kuukaudessa vastaanottoja. Kyllä silloin on jo hoidon piirissä, kun on jollakin toisella lääkärillä käynyt, kuten tässä. Mutta tämä ei ollut kylläkään aloitukseni pointti. Ap

[/quote]

Mikä oli aloituksen pointti? Kehittää tarina jonka perusteella muut akat käy yksi toisensa jälkeen kertomassa että miehet on sikoja?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä viisi kaksi