Onko mieheni oikeassa, haastanko taas turhaan riitaa?
Minulla on ollut pitkään ongelmia toisen korvan kuulon kanssa ja raskauden aikana kuulo taas huonontunut. Vauva on 5 kk ikäinen. Minulla oli aika korvalääkärille ja kuulotutkimukseen. Mies oli ottanut sille viikolle lomaa, jotta saan hoidettua lääkäriasiat. N viikkoa ennen aikaani mies ilmoitti, että lähteekin lomaviikolla juuri sinä päivänä johonkin työhönsä liittyville messuille. Ne siis vaan sinä päivänä. Messut eivät olleet pakolliset, mutta työnantaja maksoi matkakulut ja päivärahat ym. Messuihin meni matkoineen koko päivä. Yritin vaihtaa lääkäriaikaa, mutta se olisi mennyt niin pitkälle, ettei aikoja edes ollut sinne asti saatavissa.
Korvatilanteeni vuoksi minun oli päästävä lääkärille. En keksinyt muuta vaihtoehtoa kuin sen, että äitini tulee sen vuoksi junalla 200 km suuntaansa avukseni. Täällä meillä ei ole mitään apuja, olemme miehen työn vuoksi tänne muuttaneet. Apua käynnilleni tarvitsin siksi, että kuulotutkimkukset ym olisi olleet mahdottomia, jos vauva olisi itkenyt korvanjuuressa.
Näin sitten pääsin lääkärille. Mieheni mielestä olen kohtuuton ja haastan vaan turhaan riitaa, kun kyseenalaistin messuille menon. Mitä mieltä olette ja miten te olisitte ratkaisseet tilanteen ?
Muutenkin mies tekee pitkää päivää ja harrastaa paljon ja minä pääosin vastaan vauvasta. Lapsi oli nimenomaan alunperin miehen toive.
Kommentit (80)
[quote author="Vierailija" time="21.05.2015 klo 11:44"]
[quote author="Vierailija" time="21.05.2015 klo 11:27"]
[quote author="Vierailija" time="21.05.2015 klo 11:19"]
[quote author="Vierailija" time="21.05.2015 klo 11:04"]
[quote author="Vierailija" time="21.05.2015 klo 11:02"]
[quote author="Vierailija" time="21.05.2015 klo 10:45"]
[quote author="Vierailija" time="21.05.2015 klo 10:37"]
Samalla tässä isoäiti pääsee hoitamaan lasta, sitä kannattaa kokeilla toistekin, jotta heidän välilleen syntyy hyvä suhde.
Messuja ei siirretä, mutta lääkäriaikaa yleensä pystyy siirtämään, mutta tietysti mies olisi voinut uhrata ajatuksen sille, kuka hoitaa lasta kun hän ei lupauksestaan huolimatta siihen pysty. Et kuitenkaan ole kuolemansairas, joten isompaa draamaa on tuurha järjestää.
Mutta seuraavaksi sinun kannattaa miettiä turvaverkkoa, hankkia ystäviä, jotka voi hoitaa lasta (vastavuoroisesti sinä voit ottaa joskus ystäväsi lapsen hoitoon). Et voi olla noin riippuvainen miehestä.
[/quote]
Lääkärin aika olisi siirtynyt VÄHINTÄÄN puolen vuoden päähän. En ole tosiaankaan kuolemansairas, mutta en halua kuuroksikaan tulla. MItä mummoon tulee, hän matkusti 400 km muutaman tunnin vuoksi, vaikka hänellä olisi ollut kotonaankin tekemistä. Hän tuli koska tarvitsin eikä siksi että olisi itse välttämättä halunnut. Hän lähti siis heti lääkärinaikana jälkeen. Ap
[/quote]
Ei sitten satasta läydy yksityislääkäriin, johon pääsee ellei samana päivänä niin ainakin parin päivän sisään?
Muutenkin ihmetyttää tällaiset ongelmat. Ei nyt yhtä ihmistä löydy, joka sen puoli tuntia voisi lasta katsoa, kun olet lääkärissä. Tulisi mukaan ja ulkoilisi vauvan kanssa sen ajan esim.
[/quote]
Yksityinen korvalääkäri ja kuulotutkimus on lähehempänä 200 e kuin 100 e ja ei, rahaa ei löytynyt siihen.
Kuten kerroin, aikaa olisi kuunut lähemmäs 5 tuntia matkoineen eikä puolta tuntia. Ap
[/quote]
Elämänsä voi tosiaan järjestää just niin hankalaksi kuin itse haluaa. Mikä hienointa, kaikki ongelmat on silti aina jonkun muun syy.
Hoitotakuu muuten sanoo että kiireettömään hoitoon on päästävä kolmessa kuukaudessa joten koitahan pikkaisen olla tarkempi tarinasi yksityiskohtien kanssa.
[/quote]
Kaikille lääkäreille ei välttämättä ole kuin yhtenä päivänä kuukaudessa vastaanottoja. Kyllä silloin on jo hoidon piirissä, kun on jollakin toisella lääkärillä käynyt, kuten tässä. Mutta tämä ei ollut kylläkään aloitukseni pointti. Ap
[/quote]
Mikä oli aloituksen pointti? Kehittää tarina jonka perusteella muut akat käy yksi toisensa jälkeen kertomassa että miehet on sikoja?
[/quote]
Pointti on, kuten kerroin jo aikaisemmin saada muilta mielipiteitä asiasta. MIehen mielipidehän on jo selvillä. Ap
Nyt jo eroa mietitään sen takia, kun muija on niin onneton tapaus, ettei yhtä lääkärikäyntiä pysty itse hoitamaan.
Noh... miehen etu varmasti tässä tapauksessa.
[quote author="Vierailija" time="21.05.2015 klo 11:35"]
[quote author="Vierailija" time="21.05.2015 klo 11:27"]
Mene nyt hyvä ihminen jonnekin perhekahvilaan tms paikkaan, jossa tutustut muihin pienten lasten äiteihin! Tuskinpa asutte niin hevonkuusessa, että mitään sellaista toimintaa ei ole. Tutustumisen myötä saat esim tarvittaessa lapselle hoitajan muutamaksi tunniksi ja itse vuorostaan joskus autat tarvitsevaa. Minusta tässä huolestuttavalta kuulostaa lähinnä se, että ap:n ympyrät ovat niin pienet, että miehellä on kohtuuton työ pitää hänet tyytyväisenä. Näin neljäviitosena ei jaksa tehdä ongelmaa asioista väkisin vääntämällä. Toivottavasti ap osaat laittaa asiat mittasuhteisiin, hommaat omaakin elämää etkä ole miehelle riippa vaan ilo!
[/quote]
Eli kun hankin äitikavereita, niin en tarvitse miestä enää mihinkään? Mies voi mennä ja tulla miten haluaa ja muutella jo suunniteltuja menoja eikä tarvitse ottaa vastuuta mistään? Äitikaverit on ok, mutta kyllä se on mies, jonka pitää ottaa vastuuta perheestä äisin kanssa eikä äiti + äitikaverit. Vähän kärjistetysti, mutta näin. Mies pääsee minusta kyllä eroon kunhan vaan ilmoitaa asiasta, jos olen pelkkä riippa hänelle. Olen nyt käytännössä yksinhuoltaja ja voin sitten vaikka muuttaa takaisin kotiseudulleni, jossa minulla turvaverkot. Ap
[/quote]
Eli muutat Kainuun perukoilta Lapin perukoille? Siltä nyt kuulostaa, jos lähin terveysmatka on monen tunnin päässä?
Onnea matkaan! Itse kyllä harkitsisin vielä. Älä provosoidu näistä AV-WT -tyypeistä. Mies oli ehkä vähän epälojaali sinua kohtaan, ei muuta.
Älä se takia nyt lähde avioeroa hakemaan.
[quote author="Vierailija" time="21.05.2015 klo 11:49"]
Nyt jo eroa mietitään sen takia, kun muija on niin onneton tapaus, ettei yhtä lääkärikäyntiä pysty itse hoitamaan.
[/quote]
Eiköhän tässä eromietintään ole hiukan muut syyt tulleet jo ilmi. Esim. se että miehen sanaan ei voi luottaa. Mies pyörtää lupauksiaan yhtäkkiä vähän ennen kuin lupaus pitäisi täyttää, ilman mitään muuta järkevää syytä kuin oma halu tehdä jotain kivempaa. Mies ei maksa tasaveroisesti lapsen hoidosta tulleita kuluja. Mies ei arvosta vaimoaan ja osoittaa sen olemalla välittämättä tämän toiveista ja tarpeista. Mies käyttäytyy huonosti vaimoaan kohtaan syyttämällä tätä ylireagoinnista kun vaimo asiallisesti sanoo asiasta missä meni pieleen. Mies on selvästi itsekäs eikä ole valmis perhe-elämään. Mielestäni tällaisessa suhteessa ei kannata jatkaa, jos ei sitten saa miestä tajuamaan missä on mennyt vikaan ja muuttamaan perusteellisesti koko asennettaan ja käytöstään. Tässä on kyse kuitenkin vähän isommasta asiasta kuin yhdestä lastenhoitokeikasta.
[quote author="Vierailija" time="21.05.2015 klo 11:53"]
[/quote]
Eiköhän tässä eromietintään ole hiukan muut syyt tulleet jo ilmi. Esim. se että miehen sanaan ei voi luottaa. Mies pyörtää lupauksiaan yhtäkkiä vähän ennen kuin lupaus pitäisi täyttää, ilman mitään muuta järkevää syytä kuin oma halu tehdä jotain kivempaa. Mies ei maksa tasaveroisesti lapsen hoidosta tulleita kuluja. Mies ei arvosta vaimoaan ja osoittaa sen olemalla välittämättä tämän toiveista ja tarpeista. Mies käyttäytyy huonosti vaimoaan kohtaan syyttämällä tätä ylireagoinnista kun vaimo asiallisesti sanoo asiasta missä meni pieleen. Mies on selvästi itsekäs eikä ole valmis perhe-elämään. Mielestäni tällaisessa suhteessa ei kannata jatkaa, jos ei sitten saa miestä tajuamaan missä on mennyt vikaan ja muuttamaan perusteellisesti koko asennettaan ja käytöstään. Tässä on kyse kuitenkin vähän isommasta asiasta kuin yhdestä lastenhoitokeikasta.
[/quote]
Ei maksa tasaveroisesti? Mies on töissä ja nainen kotona hoitamassa lasta eli mies maksaa kaiken. Ei tosiaankaan tasaveroinen järjestely.
[quote author="Vierailija" time="21.05.2015 klo 11:55"]
[/quote]
[/quote]
Ei maksa tasaveroisesti? Mies on töissä ja nainen kotona hoitamassa lasta eli mies maksaa kaiken. Ei tosiaankaan tasaveroinen järjestely.
[/quote]
Mistä päättelit tämän, että mies maksaa KAIKEN? Se, että käy töissä ei vielä takoita sitä, että maksaisi kaiken. Ap
[quote author="Vierailija" time="21.05.2015 klo 12:01"]
[quote author="Vierailija" time="21.05.2015 klo 11:55"]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
Mistä päättelit tämän, että mies maksaa KAIKEN? Se, että käy töissä ei vielä takoita sitä, että maksaisi kaiken. Ap
[/quote]
No käytä niitä helvetin suuria pääomatulojasi sitten sen lääkärin maksamiseen äläkä rutise täällä palstalla ettei ole varaa ja miehet on sikoja ja ruikutiruikuti.
Minunkin miehellä on ollut noita messuja. Jos sinne ei työnantaja ole määrännyt hänen ei ollut mikään pakko sinne mennä. Heitä houkuttaa sinne kun siellä on aina tarjottavat, lue alkoholitarjoilu, ja iltabiletystä ja bändiä. Ja työnantaja maksaa kaiken. Tykkääkö käydä baarissa? Se on semmoinen virkistysmatka vähän. Jos hän ei ole päällikkö joka tapaa siellä heidän uuden miljoona-asiakkaan, tai itse ständissä edustamassa heidän firmaa (joka olisi sovittu kuukausia ennen) hänen ei ollut mikään pakko päästä sinne messuille. Hän nyt vain halusi, sillä lailla kun keskenkasvuiset ja itsekkäät haluaa, koska tilaisuus tarjoutui. Ei ole perheellisen hommaa jos vaimolla on tärkeä erikoislääkäri joka on suunniteltu juuri silloin ja hän on itse ollut suunnittelemassa, ja tietää että vauva on ja ketään ei saa lapsenvahdiksi.
Minäkin sanon että älä yhtään enempää tee lapsia tuolle, ja muutenkin pidä silmällä tuota itsekästä käytöstä ja pidä itsestäsi huoli. Tuollainen ei edes huomaa kun olet polttanut itsesi piippuun. Laita omaa rahaa säästöön jos huono paikka tulee että sinulla on halutessa turva jonka avulla pääset pois.
70 lisää vielä että tuollaiset messut joissa ollaan yötä työnantajan piikkiin ja biletetään yhteistyökumppanin piikkiin on tietysti kauhean kivaa miesporukassa. Messuja tulee joka vuosi ja niissä on aina samat toimijat, kyllä yhden vuoden voi jättää välistä jos siellä vain kulkee keräilemässä esitteitä ja käyntikortteja. Työnantaja oli ilmeisesti antanut vaan luvan että saa mennä jos haluaa, yleensähän sinne halutaan kun voi olla siellä työajalla ja firma maksaa ja asiakkaat tarjoaa.
Täällä on kasvamassa tukuittain lisää samanlaisia "miehiä", kuten kommenteistakin ilmenee. Siitä vain valkkaamaan, sinisilmät. Kampaus ratkaisee.
Jos ukon työnantajalle kertoisi, miten hienosti hän kotona asiat järjestelmöi, niin mahtaisiko kuva muuttua? Voisi työnantaja vaikka kieltää ukkoa lähtemästä millekään messuille ennen kuin vaimolta on asia varmistettu.
[quote author="Vierailija" time="21.05.2015 klo 10:12"]
Minulla on ollut pitkään ongelmia toisen korvan kuulon kanssa ja raskauden aikana kuulo taas huonontunut. Vauva on 5 kk ikäinen. Minulla oli aika korvalääkärille ja kuulotutkimukseen. Mies oli ottanut sille viikolle lomaa, jotta saan hoidettua lääkäriasiat. N viikkoa ennen aikaani mies ilmoitti, että lähteekin lomaviikolla juuri sinä päivänä johonkin työhönsä liittyville messuille. Ne siis vaan sinä päivänä. Messut eivät olleet pakolliset, mutta työnantaja maksoi matkakulut ja päivärahat ym. Messuihin meni matkoineen koko päivä. Yritin vaihtaa lääkäriaikaa, mutta se olisi mennyt niin pitkälle, ettei aikoja edes ollut sinne asti saatavissa.
Korvatilanteeni vuoksi minun oli päästävä lääkärille. En keksinyt muuta vaihtoehtoa kuin sen, että äitini tulee sen vuoksi junalla 200 km suuntaansa avukseni. Täällä meillä ei ole mitään apuja, olemme miehen työn vuoksi tänne muuttaneet. Apua käynnilleni tarvitsin siksi, että kuulotutkimkukset ym olisi olleet mahdottomia, jos vauva olisi itkenyt korvanjuuressa.
Näin sitten pääsin lääkärille. Mieheni mielestä olen kohtuuton ja haastan vaan turhaan riitaa, kun kyseenalaistin messuille menon. Mitä mieltä olette ja miten te olisitte ratkaisseet tilanteen ?
Muutenkin mies tekee pitkää päivää ja harrastaa paljon ja minä pääosin vastaan vauvasta. Lapsi oli nimenomaan alunperin miehen toive.
[/quote]
Mielestäni et haasta turhaan riitaa. Meillä on aika usein vastaavia tilanteita, eli ilmoitan hyvissä ajoin etukäteen että silloin ja silloin mulla on meno ja sanon että et sitten ota siihen mitään ohjelmaa. No aina mies ei muista ja monesti työn tai harrastuksen puolesta tuleekin sitten jotain ohjelmaa juuri samaan aikaan. Mutta koska mä käyn tosi harvoin missään omilla menoilla (ja aina yritän pakollisetkin ottaa sellaiseen aikaan että pitäisi olla miehelle passeli) niin mies tietää käskemttäkin että HÄNEN tehtävänsä on sitten hommata se hoitaja lapsille jos omaa menoaan ei pysty perumaan jos on mulle luvannut olla kotona.
Tuo messujuttu on kuitenkin vähän kaksipiippuinen juttu. Ymmärrän että se voi olla työn puolesta tärkeä miehelle ja huono tuuri kun se sattui juuri samalle päivälle sinun menosi kanssa. Mutta taas messujahan on jatkuvasti eikä varmaan hirveästi menetä jos yhden kerran jää väliin. Ensi kerralla laita se itse hoitamaan hoitaja. Meilläkin mieluummin peruu itse menonsa kuin kysyy vanhempiaan (tulevat todella pitkin hampain..) jotka ovat kiireisiä eläkeläisiä. :)
Miten täällä joku jankkaaja jaksaa puolustella noin typerää miestä?! Ihan kuin nyt elettäisiin jotain 1800-lukua, vaimo hoitaa kodin ja mies menee miten lystää, onhan hän sentään perheen pää ja luomakunnan kruunu. EI toimi nykyään näin.
Mies myös sivuutti vaimolle annetun lupauksen kun tuli tilaisuus päästä viihteelle. Voin arvata ettei tuollaisessa liitossa vaimolla ole paljoa vapaa-aikaa.
Mulla oli just tommonen itsekäs mies. Jaksoin pari vuotta ja sitten lähdin. Elämäni paras päätös. Nyt olen naimisissa ihanan miehen kanssa joka laittaa perheen etusijalle elämässä.
[quote author="Vierailija" time="21.05.2015 klo 12:48"]
Miten täällä joku jankkaaja jaksaa puolustella noin typerää miestä?! Ihan kuin nyt elettäisiin jotain 1800-lukua, vaimo hoitaa kodin ja mies menee miten lystää, onhan hän sentään perheen pää ja luomakunnan kruunu. EI toimi nykyään näin.
Mies myös sivuutti vaimolle annetun lupauksen kun tuli tilaisuus päästä viihteelle. Voin arvata ettei tuollaisessa liitossa vaimolla ole paljoa vapaa-aikaa.
[/quote]
Itsehän nää on ilmeisesti perhe-elämänsä näin käytännössä järjestäneet.
Muutenkin tää on selkeä provo joten liikaa ei kannata uhrata aivotoimintaa tämän tapauksen päivittelemiseen.
[quote author="Vierailija" time="21.05.2015 klo 14:27"]
[quote author="Vierailija" time="21.05.2015 klo 12:48"]
[/quote]
Itsehän nää on ilmeisesti perhe-elämänsä näin käytännössä järjestäneet.
Muutenkin tää on selkeä provo joten liikaa ei kannata uhrata aivotoimintaa tämän tapauksen päivittelemiseen.
[/quote]
Miksi kaikki vähänkin elämänmakuinen olisi aina automaattisesti provo. Jos on vähänkin elämänkokemusta eikä elä pää perseessä ymmärtää, että tämä aloituksenkaltainen tilanne ja liitto on aivan varmasti totta. Eikä varmasti ole ainoa laatuaan, jossa miehen itsekkyys ja lapsellisuus ylittää kaiken.
Totta kai miehesi on oikeassa. Miksi kysyt tyhmiä?
[quote author="Vierailija" time="21.05.2015 klo 15:14"]
Totta kai miehesi on oikeassa. Miksi kysyt tyhmiä?
[/quote]
Yhä, mene muualle provoamaan, kun sinulla ei ole kokemusta oikeasta perhe-elämästä.
[quote author="Vierailija" time="21.05.2015 klo 11:39"]
[quote author="Vierailija" time="21.05.2015 klo 11:35"]
Mies pääsee minusta kyllä eroon kunhan vaan ilmoitaa asiasta, jos olen pelkkä riippa hänelle. Olen nyt käytännössä yksinhuoltaja ja voin sitten vaikka muuttaa takaisin kotiseudulleni, jossa minulla turvaverkot. Ap
[/quote]
Sanoit käyttäytyväsi kuin aikuinen, joten tee niin. Aikuinen ei jätä eropäätöstä toisen harteille. Miksi mies edes haluaisi erota, nythän hänellä on kodinhoitaja, kulissit kunnossa ja ei tartte elareitakaan maksaa. Kaikki nämä muuttuisi, jos eroaisitte. Sinun pitää ihan itse pitää itsesi puolta. Ja lapsen.
[/quote]
Olet oikeassa. Alan prosessoida asiaa. Ap