Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Laittaisitteko 10kk lapsenne hoitoon?

Vierailija
20.05.2015 |

Jos hoitopaikkana olisi mummula, hoitopäiviä viikossa kolme, suunnilleen 8h per päivä.
Kauheat paska äiti-fiilikset ku tätä asiaa edes harkitsen. Mutta palkka olisi LOISTAVA, töitä siis vaan 3 päivää viikosta 7h/pv. Ja kyseessa vain yksi projekti joka kestää 3vk-4vk.
Traumatisoituukohan lapsi loppuiäkseen?

Kommentit (35)

Vierailija
1/35 |
20.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laita vaan. Minun lapseni ollut päiväkodissa 10 kk:den ikäisestä ja ihan hyvä poika hänestä on tullut. Ei traumoja.

Vierailija
2/35 |
20.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tietenkään traumatisoidu. Isovanhemmat ovat lapselle ennestään tuttuja ja luotettavia hoitajia. Aloitatte ensin muutaman tunnin kokeilulla, ellei ole vielä ollut hoidossa isovanhemmilla. Tärkeintä on, että hoitaja ei ole lapselle ventovieras. 

Omani aloitti hoidossa 7kk, sillä asun maassa, jossa äitiysvapaat ovat lyhyet.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/35 |
20.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muuten en laittaisi, mutta juuri isovanhemmille tai muuhub tuttuun ympäristöön.

Vierailija
4/35 |
20.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En todellakaan laittanut ja meni vasta n 3,8 v. Olin onnellisesti nk työtön, miehellä oli töitä.

Vierailija
5/35 |
20.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laittaisin ja laitoinkin.

Mun molemmat lapseni ovat menneet hoitoon kun olivat 10 kk ikäisiä. Hoitopaikka oli lähellä oleva eskari ja mun ja mieheni työvuorot menivät niin ettei lasten tarvinnut olla hoidossa viikon aikana kuin keskimäärin 3 päivää.

Vierailija
6/35 |
20.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mummulaan voisin laittaa :) jos mummu on jaksavainen.

Vierailija
7/35 |
20.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isovanhemmille, ja vain kolmena päivänä viikossa, voisin hyvin antaa :) Päiväkotiin en, tosin en tuomitsekaan ketään joka joutuu esim. pakon edessä niin tekemään.

Vierailija
8/35 |
20.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko mummu ikäloppu?

Vierailija
9/35 |
20.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinne vaan ja hyvällä omallatunnolla. Mummola on pienelle aivan eri asia kuin pk.

Vierailija
10/35 |
20.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.05.2015 klo 20:39"]Onko mummu ikäloppu?
[/quote]

Ei ole, mummu on viiskymppinen. Ja on vuorotteluvapaalla, hurjan mielellään ottaisi vauvan hoitoon. Ap

Vierailija
11/35 |
20.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuossa tilanteessa ihan ok.

Kokopäiväiseen, jatkuvaan hoitoon en paljoa alle 2-vuotiasta laittaisi.

Vierailija
12/35 |
20.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monessa maassa äitiysloma on kuusi viikkoa ja sitten äiti töihin ja lapsi hoitoon. Ihan ovat nekin pysyneet täysjärkisinä.

Vierailija
13/35 |
20.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laittaisin. Olen laittanut ja aion laittaa kuopuksenkin. Mummolle. Hyvin on mennyt. Ei mitään ongelmia. 

Vierailija
14/35 |
20.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.05.2015 klo 20:35"]

Laittaisin ja laitoinkin.

Mun molemmat lapseni ovat menneet hoitoon kun olivat 10 kk ikäisiä. Hoitopaikka oli lähellä oleva eskari ja mun ja mieheni työvuorot menivät niin ettei lasten tarvinnut olla hoidossa viikon aikana kuin keskimäärin 3 päivää.

[/quote]

Anteeksi, hörisin omiani, ei tietenkään ollut eskari, vaan ryhmis. 

Vierailija
15/35 |
20.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuorin meni pph:lle 1v 1kk ikäisenä ja lähellä oli että ei mennyt tuon 10kk ikäsenä. Jos on vain projekti luontoinen max4viikkoa ja 3pvä/viikko ja mummo hänet haluaa ni en mä näe mitään estettä(ja muutenki voi ihan hyvin viedä hoitoon).

Vierailija
16/35 |
20.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.05.2015 klo 20:39"]

Sinne vaan ja hyvällä omallatunnolla. Mummola on pienelle aivan eri asia kuin pk.

[/quote] riippuu mummun iästä, monet mummuthan on vielä töissä. Luuletteko että mummuilla ei oo mitään elämää???????? Itse en ala sitten mummuilemaan kun omilla ehdoilla jos silloinkaan. Olenkin kertonut pojalle että älä pidä kiirettä perheen perustamisessa.

Vierailija
17/35 |
20.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.05.2015 klo 20:53"][quote author="Vierailija" time="20.05.2015 klo 20:39"]

[/quote] riippuu mummun iästä, monet mummuthan on vielä töissä. Luuletteko että mummuilla ei oo mitään elämää???????? Itse en ala sitten mummuilemaan kun omilla ehdoilla jos silloinkaan. Olenkin kertonut pojalle että älä pidä kiirettä perheen perustamisessa.
[/quote]

Meidän mummu todella mielellään kyllä ottaa vauvan hoitoon :) On meinannukki kärsiä tylsyydestä vuorotteluvapaalla. Ap

Vierailija
18/35 |
20.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei nyt tommoisesta tietenkään! Millaiset välit lapsella on mummoon? Onko mummo hoitanut lasta aiemmin? Kyllä mun mielestä, varsinkin jos mummo on tuttu, voi ihan hyvin laittaa :)

Vierailija
19/35 |
20.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laitoin ekan hoitoon 1,2 veenä ja toista en laittais vaikka maksettaisiin :( On kaduttanut niin paljon se.
Jotenkin ainakin itsestäni tuntui että jäi esikoisesta tosi paljon näkemättä ja oppimatta ja että meidän suhde jotenkin vieraantui hieman. Nykyään 5 v jäbä ja ollaan läheisiä eikä ole traumoja saanut.
Sanon vaan pidemmällä välillä hoitoon jättäville: vauva-aika on niiiiin lyhyt ja se opettaa sekä äitiä että vauvaa. Nauttikaa. Yrittäkää tehdä kaikkenne ettei tarvitse pienen liian aikaisin mennä hoitoon!

Vierailija
20/35 |
20.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.05.2015 klo 20:28"]Jos hoitopaikkana olisi mummula, hoitopäiviä viikossa kolme, suunnilleen 8h per päivä.
Kauheat paska äiti-fiilikset ku tätä asiaa edes harkitsen. Mutta palkka olisi LOISTAVA, töitä siis vaan 3 päivää viikosta 7h/pv. Ja kyseessa vain yksi projekti joka kestää 3vk-4vk.
Traumatisoituukohan lapsi loppuiäkseen?
[/quote] siis palkkaa mummolle? Huh huh. Meidän mummo ei ikimaailmassa ottais sellasta omien lapsen lapsien hoidosta . Mitä se sitten tulevaisuudessa kertoo niille, että katsoi niitä rahasta

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme viisi seitsemän