Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miltä tuntui muuttua "keski-ikäiseksi" naiseksi, ja missä iässä huomasit muuttuneesi sellaiseksi?

Vierailija
20.01.2022 |

Itse olen 32 ja olen huomannut miettiväni alituisesti sitä, etten ole enää nuori kauaa..

Kommentit (1022)

Vierailija
241/1022 |
21.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

192837465 kirjoitti:

Biologialle emme voi mitään. Naisen keski-ikä alkaa viimeistään n. 35 vuotiaana. Ikääntyminen vaikuttaa voimakkaammin ja selvemmin naisen fysiikkaan ja biologiaan. 

Ikä ja ikääntyminen, näkyvinä muutoksina ulkonäössä vaikuttaa myös siihen kuinka ympäristö suhtautuu sinuun.  Miehet eivät tietoisesti ole huomioimatta vanhempia (> 40 v.) naisia vaan tämä tapahtuu luonnollisesti ja kuuluu biologiaan. 

Yli 35v. naiset luulevat että eivät ole muuttuneet ulkonäöllisesti 10 vuoteen mutta tietyt iän tuomat muutokset miehet huomaavat tiedostamattaan.

Vaikka naiset kuinka voimaannuttavat itseään ei se muuta tosiasioita mihinkään.

Niin, itse en 45-vuotiaana kaipaa mitään sukupuolista huomiota miehiltä. Toivon, että minut huomioidaan ihmisenä, alani osaajana jne kuten muutkin ihmiset. Joskus kuvitellaan, että "vanhat" naiset ovat syntyneet vanhoina. Voi, me olemme kaikki olleet nuoria ja saaneet osamme miesten huomiosta. Minä ainakin olen vain helpottunut, ettei koko ajan ole joku yrittäjä lässyttämässä ja tuijottamassa, olen saanut sitä osakseni enemmän kuin olen halunnut.

Vierailija
242/1022 |
21.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todellakin koen itseni keski-ikäiseksi, edessä on todennäköisesti korkeintaan yhtä paljon vuosia kuin takana. Olen nyt samanikäinen kuin mummoni syntyessäni.

Keski-ikä on aikuisuutta. Elämä on nyt juuri ihan hyvää. En tunne tarvetta olla nuori ja nuorekas on jo sanana nolo. Olen minä. Välillä pelaan pleikkaa, välillä hoivailen pelargonin pistokkaita.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
243/1022 |
21.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neljänkympin kriisin aiheuttaman väliaikaisen biletysvaiheen jälkeen huomasin keski-ikäistyväni vähitellen niin, että ilta-/yöelämä ei kiinnosta enää, eikä alkoholi noin muutenkaan juuri enää kuulu elämään. Aiheuttaa aiempaa selkeämmin haittoja, joskus ihan pienestäkin annoksesta. Not worth it.

Keski-ikäistymistä on myös lisääntynyt omien valintojen pohdinta, itsetuntemuksen lisääntyminen ja kasvanut myötätunto itseä ja muita kohtaan. Uskaltaa myös pitää omista rajoistaan kiinni ja ilmaista ne asiallisesti. 

Liikunta muuttunut suorittavasta kevyemmäksi ja himo olla nimenomaan luonnossa. Iho on muuttunut neljänkympin jälkeen nopeasti aiempaa kuivemmaksi ja kuukautiskierto on lyhentynyt. 

Elämäänsä suhtautuu kaikella tapaa armollisemmin ja pyrkii esimerkiksi karsimaan elämästä mahdollisimman paljon turhaa ja kuluttavaa pois. Haaveet liittyvät vähäisempään työntekoon ja mahdollisesti väliaikaiseen tai pysyvään muuttoon esimerkiksi pohjoiseen sitten kun jälkikasvu on saateltu aikuisuuteen.

Vierailija
244/1022 |
21.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

¨Kun miehet eivät enää vilkuile missään niin siitä tietää tulleensa keski-ikäiseksi rummoksi.

Vierailija
245/1022 |
21.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisäisin vielä että keski-ikäistyminen ja fysikaaliset ulkonäön muutokset vaikuttavat enemmän naissukupuoleen koska ulkonäkö ja ikä määrittää lähes täysin naisen sosiaalisen aseman, kuinka ympäroivä maailma suhtautuu heihin. Enemmän kuin miehillä.

Juuri tästä syystä ikääntyminen (jo 30 vuoden jälkeen) on naisille paljon isompi asia kuin miehille.

Muutos 25 vuotiaasta  40 vuotiaaksi naiseksi on valtava.  Ja naisen kannalta muutos on huonompaan suuntaan. Nainen voi tuntea itsensä onnellisemmaksi ja tyytyväsemmäksi nelikymppisenä mutta se ei muuta sitä tosiasiaa mihinkään kuinka ympäröivä maailma näkee ja suhtautuu heihin.

Vierailija
246/1022 |
21.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

192837465 kirjoitti:

Lisäisin vielä että keski-ikäistyminen ja fysikaaliset ulkonäön muutokset vaikuttavat enemmän naissukupuoleen koska ulkonäkö ja ikä määrittää lähes täysin naisen sosiaalisen aseman, kuinka ympäroivä maailma suhtautuu heihin. Enemmän kuin miehillä.

Juuri tästä syystä ikääntyminen (jo 30 vuoden jälkeen) on naisille paljon isompi asia kuin miehille.

Muutos 25 vuotiaasta  40 vuotiaaksi naiseksi on valtava.  Ja naisen kannalta muutos on huonompaan suuntaan. Nainen voi tuntea itsensä onnellisemmaksi ja tyytyväsemmäksi nelikymppisenä mutta se ei muuta sitä tosiasiaa mihinkään kuinka ympäröivä maailma näkee ja suhtautuu heihin.

Ympäristö tosiaan voi suhtautua eri tavalla kuin aiemmin, mutta vastapainona on oma tyytyväisyys elämään. On myös enemmän paukkuja puuttua erilaisiin yhteiskunnan epäkohtiin. Kautta aikojen lapsentekoiän ohittaneet viisaat naiset ovat pitäneet yhteisöjä pystyssä - toimintakyvyttömiähän emme ole. 

Vierailija
247/1022 |
21.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpas tällä ketjulla nyt sitkeä trolli. Ehkä keski-ikäistymisen piirre on, että ei kovin paljon kiinnosta miettiä, kuinka ympäröivä maailma näkee. Tavoite muokata itseään sellaiseksi, että täytyy näyttää nuoremmalta ja kauniimmalta, ei inspiroi. Sosiaalisesta asemastakaan en ihan hirveästi jaksaa välittää. En ole Hyacinth Bucket tai Anu Saagim. Miesten huomio saisi mielellään vähetä, olen nyt 45 v.

Vierailija
248/1022 |
21.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 57 vuotias mies, vaimo on 55 ja maailman kaunein, rakastan häntä ikuisesti, mutta en taida riittää hänelle, useat eroavat tässä iässä, vaimo lähtee eikä kerro syytä, miksi? Vaihdevuodet, nuoruden kaipuu, kertokaa minulle arvon naiset, miksi, kiitos!

249/1022 |
21.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

192837465 kirjoitti:

Biologialle emme voi mitään. Naisen keski-ikä alkaa viimeistään n. 35 vuotiaana. Ikääntyminen vaikuttaa voimakkaammin ja selvemmin naisen fysiikkaan ja biologiaan. 

Ikä ja ikääntyminen, näkyvinä muutoksina ulkonäössä vaikuttaa myös siihen kuinka ympäristö suhtautuu sinuun.  Miehet eivät tietoisesti ole huomioimatta vanhempia (> 40 v.) naisia vaan tämä tapahtuu luonnollisesti ja kuuluu biologiaan. 

Yli 35v. naiset luulevat että eivät ole muuttuneet ulkonäöllisesti 10 vuoteen mutta tietyt iän tuomat muutokset miehet huomaavat tiedostamattaan.

Hah-hah! :D Toivoin että miehet vaan jättäisivät mut rauhaan, mutta ei.  Vaikka olen muutaman vuoden yli neljänkymmenen, ja sinun mukaasi siis jo aivan toivoton tapaus. :D

Ja vielä itseäni nuoremmat miehet ovat perässä. (mun kokemus, tieto/taito,  luonne & persoona, ulkonäkö, kiehtovat)

Taidat itse näpytellä siellä peräkammarissa, kun kokemusta kirjoittamasta aiheesta ei taida olla yhtään.

Ei ole tarvinnut myöskään mitenkään voimaannuttaa, olin vain tyytyväinen elämääni. 

"Mikä on vallassamme tehdä, se on vallassamme jättää tekemättä." — Aristoteles

Vierailija
250/1022 |
21.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Scheherazade kirjoitti:

192837465 kirjoitti:

Hah-hah! :D Toivoin että miehet vaan jättäisivät mut rauhaan, mutta ei.  Vaikka olen muutaman vuoden yli neljänkymmenen, ja sinun mukaasi siis jo aivan toivoton tapaus. :D

Ja vielä itseäni nuoremmat miehet ovat perässä. (mun kokemus, tieto/taito,  luonne & persoona, ulkonäkö, kiehtovat)

Taidat itse näpytellä siellä peräkammarissa, kun kokemusta kirjoittamasta aiheesta ei taida olla yhtään.

Ei ole tarvinnut myöskään mitenkään voimaannuttaa, olin vain tyytyväinen elämääni. 

Sun persoonallisuushäiriö ja mt-ongelma näkyy tänne asti.

Vierailija
251/1022 |
21.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten joku voi oikeasti ajatella olevansa 32 vuotiaana nuori? Ehkä 25 vuotias voi olla nuori mutta sen jälkeen eletään aikuisikää ja keski-ikä alkaa sitten 45 vuotiaana.

Vierailija
252/1022 |
21.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Scheherazade kirjoitti:

192837465 kirjoitti:

Sun persoonallisuushäiriö ja mt-ongelma näkyy tänne asti.

Jonne puhuu nyt itsestään. Mies, joka ei saa ketään, ja jostakin syystä syyttää keski-ikäisiä naisia. :)

Vierailija
253/1022 |
21.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

192837465 kirjoitti:

Surullinen tyyppi. Ei tajua että kun on saanut sitä huomiota (enimmäkseen ei-toivottua) vuosikymmeniä, ei todellakaan kaipaa sitä, ja on iloinen muutos ettei jokainen vastenmielinen ukko enää huomioi. Eikä joku jonnen suhtautuminen ja mielipide ei vaikuta mitään, hänenlaistensa huomiota ei kaivattu koskaan. 

Hupaisinta on, että hän luulee itse olevansa vanhenemiselle jotenkin immuuni. :D

Vierailija
254/1022 |
21.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yli 50-vuotias nainen on vanha. Vaihdevuodet alkavat näkyä velttoutena, selluliittina, kurttuina, ryppyinä ja tympeänä olemuksena, aloitekyvyttömyytenä, itsetunnon laskuna, mielenterveysongelmina, jatkuvana väsymyksenä, uupumuksena, haluttomuutena, ylipainona, ylensyömisenä, liikkumattomuutena, kummallisina vaivoina ja fyysisinä sairauksina.

Ikääntyvä nainen on haluton ja hedelmätön ja se**i ei kiinnosta yli 50-vuotiasta naista vähääkään. Tämä on monelle miehelle parisuhteessa liikaa ja tulee ero.

Kannattaa harkita eroa. Jos tulee ero, niin miehen kannattaa hankkia nuori ja hedelmällinen vaimo. Yli 50-vuotiaana moni mies alkaa seurustella itseään huomattavasti nuoremman naisen kanssa. Nuori nainen on kaunis ja hyväkuntoinen ja vanha nainen on ruma ja raihnainen. Nuori nainen on hedelmällinen ja vanha nainen on hedelmätön.

Mies voi perustaa perheen ja tulla iäkkäämpänäkin isäksi ja jatkaa sukua, nainen taas ei. Tasavallan Presidentti Sauli Niinistö on hyväkuntoinen yli 70-vuotiaanakin ja pienen lapsen isä.

mies särkyneellä sydämellä kirjoitti:

Olen 57 vuotias mies, vaimo on 55 ja maailman kaunein, rakastan häntä ikuisesti, mutta en taida riittää hänelle, useat eroavat tässä iässä, vaimo lähtee eikä kerro syytä, miksi? Vaihdevuodet, nuoruden kaipuu, kertokaa minulle arvon naiset, miksi, kiitos!

Voi pientä typerystä, ei normaali keski-ikäinen mies halua enää hedelmällisyyttä ja uutta vaipparallia. Niinistö on suostunut koska hänen nuorempi vaimonsa halusi lasta, ei hän muuten olisi tuossa iässä enää isäksi ruvennut, hänen muut lapsensa ovat jo aikuisia. Lapsi syntyi vuosien hoitojen jälkeen, emme tiedä kenen hän edes biologisesti on. Mutta jatka sinä yksinäistä elämääsi inzellinä, vailla naista tai jälkeläisiä.

Vierailija
255/1022 |
21.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

90% muuttuu heti ensimmäisen lapsen syntymän jälkeen. Osa syntyy jo valmiiksi ja osa ei koskaan mahdu muottiin ❤

Vierailija
256/1022 |
21.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se tuntui aika ihanalta, siis se kun lopulta huomasi olevansa keski-ikäinen ja hyväksyvänsä asian. Ehkä siinä 41-42 vuotiaana. Olo on seesteinen, itsevarma. Miellyttämisen halu on poissa. Kroppa on kuitenkin vielä kunnossa (toimii ja ei suurempia kipuja) vaikka siitä näkeekin ettei se ole enää nuori. Ikääntyminen on kaunista, se tuo persoonan esiin ja pakottaa henkiseen kasvuun. Minun on todella hyvä olla näin keski-ikäisenä.

Ennen keski-ikäistymistä pelkäsin nuoruuden menettämistä, sitä että miehet eivät enää katso niin usein, sitä, että elämä väkisinkin muuttuu. Silloin en vielä tiennyt miten paljon paremmin tulisin henkisesti voimaan keski-ikäisenä. Epävarmuus poissa, tarve arvoida omaa viehätysvoimaa toisten katseiden kautta on poissa, turhasta panikointi ja ahdistuminen samoin kuin paineiden ottaminen on poissa. Minäkeskeisyys ja ulkonäkökeskeisyys on vähentynyt huomattavasti. Nuorena en olisi ikinä uskonut että tulen ajattelemaan näin, mutta keski-ikä on paljon parempaa kuin nuoruus, ainakin minulle.

Vierailija
257/1022 |
21.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tuon yhden kirjoittelijan kanssa siitä samaa mieltä, että keski-ikäisenä sitä on onnellisimmillaan kun ei ole parisuhteessa.

Terv. Vocel / WGTOW

Vierailija
258/1022 |
21.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä. En ole ajatellut asiaa. Jossain vaiheessa vaan huomaa ettei nuorten jutut enää niin kiinnosta. Mitä sillä nyt on väliä? Sitähän on sen ikäinen kun on, ei siinä mitään erillisiä kategorioita tarvitse määritellä.

Vierailija
259/1022 |
21.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yli 50-vuotias nainen on vanha. Vaihdevuodet alkavat näkyä velttoutena, selluliittina, kurttuina, ryppyinä ja tympeänä olemuksena, aloitekyvyttömyytenä, itsetunnon laskuna, mielenterveysongelmina, jatkuvana väsymyksenä, uupumuksena, haluttomuutena, ylipainona, ylensyömisenä, liikkumattomuutena, kummallisina vaivoina ja fyysisinä sairauksina.

Ikääntyvä nainen on haluton ja hedelmätön ja se**i ei kiinnosta yli 50-vuotiasta naista vähääkään. Tämä on monelle miehelle parisuhteessa liikaa ja tulee ero.

Kannattaa harkita eroa. Jos tulee ero, niin miehen kannattaa hankkia nuori ja hedelmällinen vaimo. Yli 50-vuotiaana moni mies alkaa seurustella itseään huomattavasti nuoremman naisen kanssa. Nuori nainen on kaunis ja hyväkuntoinen ja vanha nainen on ruma ja raihnainen. Nuori nainen on hedelmällinen ja vanha nainen on hedelmätön.

Mies voi perustaa perheen ja tulla iäkkäämpänäkin isäksi ja jatkaa sukua, nainen taas ei. Tasavallan Presidentti Sauli Niinistö on hyväkuntoinen yli 70-vuotiaanakin ja pienen lapsen isä.

Jaa se on Pyhä Vulva taas. Malttoi sentään olla hiljaa aasialaisista 😂

Vierailija
260/1022 |
21.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aina tähän vedotaan, mutta kukaan ei muista että Jenni oli ensimmäisen lapsen saadessaan jo 40-vuotias eli *kauhistus* KESKI-IKÄINEN. Lisäksi en yhtään ihmettelisi jos on luovuttajasiittiöitä käytetty, miehenkin sperman laatu kun alkaa laskemaan jo 25-v, ja 50-vuotiaana se on laskenut jo merkittävästi.