Miltä tuntui muuttua "keski-ikäiseksi" naiseksi, ja missä iässä huomasit muuttuneesi sellaiseksi?
Itse olen 32 ja olen huomannut miettiväni alituisesti sitä, etten ole enää nuori kauaa..
Kommentit (1022)
Mä olen aina säälinyt pinnallisia ihmisiä, jotka tuijottaa ikää ja ulkonäköä. Ne repat luulee, ettei vanheneminen koske heitä :)
Olen jo keski-iässä, mutta ei se ole mikään tunne, kuten ei nuoruuskaan.
192837465 kirjoitti:
Biologialle emme voi mitään. Naisen keski-ikä alkaa viimeistään n. 35 vuotiaana. Ikääntyminen vaikuttaa voimakkaammin ja selvemmin naisen fysiikkaan ja biologiaan.
Ikä ja ikääntyminen, näkyvinä muutoksina ulkonäössä vaikuttaa myös siihen kuinka ympäristö suhtautuu sinuun. Miehet eivät tietoisesti ole huomioimatta vanhempia (> 40 v.) naisia vaan tämä tapahtuu luonnollisesti ja kuuluu biologiaan.
Yli 35v. naiset luulevat että eivät ole muuttuneet ulkonäöllisesti 10 vuoteen mutta tietyt iän tuomat muutokset miehet huomaavat tiedostamattaan.
Vaikka naiset kuinka voimaannuttavat itseään ei se muuta tosiasioita mihinkään.
Kun te vain jättäisittekin keski-ikäiset naiset huomiotta. Kuitenkin monet teistä tuntuvat vihaavan keski-ikäisiä naisia sellaisella palolla, että se on jo aika pelottavaa. Tälläkin palstalla on mieskirjoittajia, joiden kirjoituksista uhkuu sellainen inho ja raivo keski-ikäisiä naisia kohtaan, että olen miettinyt, että missähän vaiheessa nuo alkavat hyökkäillä kadulla vastaantulevien naisten kimppuun.
En minä ainakaan vihaa jotain mitä en edes huomaa.
Olen 37. Viimeiset pari vuotta olen tajunnut, etten ole enää mikään kakskymppinen NUORI. Mutta olen aika nuorekas, minua luullaan usein alle kolmekymppiseksi Tykkään pukeutua suht nuorekkaasti ja treenaan paljon, ei ole ylipainoa jne. Minusta tuntuu, että elän nyt tosi hyvää vaihetta! Ei ole enää pieniä lapsia, on aikaa itselleni ja olen jo riittävän vanha, ettei tarvitse miettiä, mitä muut ajattelevat. Et joo, iän puolesta alan kai olla keski-ikäinen, on ryppyjäkin... Mutta henkisesti ja fyysisesti voin paremmin, mitä vaikkapa 10v sitten!
192837465 kirjoitti:
Biologialle emme voi mitään. Naisen keski-ikä alkaa viimeistään n. 35 vuotiaana. Ikääntyminen vaikuttaa voimakkaammin ja selvemmin naisen fysiikkaan ja biologiaan.
Ikä ja ikääntyminen, näkyvinä muutoksina ulkonäössä vaikuttaa myös siihen kuinka ympäristö suhtautuu sinuun. Miehet eivät tietoisesti ole huomioimatta vanhempia (> 40 v.) naisia vaan tämä tapahtuu luonnollisesti ja kuuluu biologiaan.
Yli 35v. naiset luulevat että eivät ole muuttuneet ulkonäöllisesti 10 vuoteen mutta tietyt iän tuomat muutokset miehet huomaavat tiedostamattaan.
Voi kun tää oliskin totta, eikä jonkun incelin fantasiaa. Oon niin väsynyt blokkaamaan ahdistelevia miehiä niin somessa kuin rl.
N44
Vierailija kirjoitti:
192837465 kirjoitti:
Biologiaa on sekin, että koko ihmisen lisääntyminen pyrkii blokkaamaan keski-ikäisten miehen sperman munasoluista. Keski-ikäinen mies ei halua keski-ikäistä naista, jotta nuoremmat pääsisivät siementämään naisten munasolut tuoremmalla tavaralla. Sen sijaan keski-ikäinen mies haluaa parikymppisiä, joilla puolestaan on hyvin voimakas oksennusrefleksi setämiehen lähestymisiä kohtaan, jolloin taas luonto pyrkii ohjaamaan naisia valitsemaan nuoren sperman.
Ei koske alfa-miehiä. Alfat saa pesää oli sitten 20 tai 70.
Vierailija kirjoitti:
192837465 kirjoitti:
Voi kun tää oliskin totta, eikä jonkun incelin fantasiaa. Oon niin väsynyt blokkaamaan ahdistelevia miehiä niin somessa kuin rl.
N44
Joo, näkymättömyys olisi parannus nykytilanteeseen. Mä olen 52, enkä ole päässyt vieläkään näkymättömäksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
192837465 kirjoitti:
Biologiaa on sekin, että koko ihmisen lisääntyminen pyrkii blokkaamaan keski-ikäisten miehen sperman munasoluista. Keski-ikäinen mies ei halua keski-ikäistä naista, jotta nuoremmat pääsisivät siementämään naisten munasolut tuoremmalla tavaralla. Sen sijaan keski-ikäinen mies haluaa parikymppisiä, joilla puolestaan on hyvin voimakas oksennusrefleksi setämiehen lähestymisiä kohtaan, jolloin taas luonto pyrkii ohjaamaan naisia valitsemaan nuoren sperman.
Ei koske alfa-miehiä. Alfat saa pesää oli sitten 20 tai 70.
Niinhän se wanna-be-alfa luulee.
Olen tänä vuonna 43 v ja vaikka ikäni puolesta olisinkin "keski-ikäinen", en missään vaiheessa ole kokenut itseäni sellaiseksi. Olen henkisesti nuorekas, pukeudun miten lystään ja olen myös tietokonenörtti.
Keski-ikäistä tanttaa minusta ei saa tekemälläkään.
Elämässä nyt vaan käy niin että aika kuluu ja vanhenee. Eipä sille mitään mahda. Luonnon laki.
"Mikä on vallassamme tehdä, se on vallassamme jättää tekemättä." — Aristoteles
42 vuotta olen eikä ole keski-ikäinen olo vaan ihan nuorekas.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se vain tapahtuu ihan luonnostaan. Miksi sitä pitäisi sen kummemmin tarkkailla tai ihmetellä? Vanheneminen on nääs ihan luonnollinen juttu, mikä muovisten nykyihmisten on vissiin vaikea ymmärtää.
En ole muovinen nykyihminen, silti vanheneminen tuntuu pahalta. Kun oma mieli on kuin parikymppisen yhä. Mutta keho ei enää toimi kuten pitäisi.
Sitten olet pahasti henkisesti jälkeenjäänyt. Naisen kuuluu kasvaa aikuiseksi, mutta mies on tosiaan vielä yli 50 vuotiaana henkisesti se 18v jannu.
Ei luojan kiitos ole, ehkä ne peräkammarilaiset sitten ovat? Silläkkö ne eivät itsenäisty?
Peräkamarissa tosiaan kehitys pysähtyy yläkouluun. Sitä en ymmärrä että miksi jaksatte koko ajan vatkata naisista, kun ette ikinä tule seurustelemaan. Jokainen täällä naisille vänkyttämiseen käytetty vuosi vaan leventää railoa yläkoulun ja fyysisen iän välillä ja kuten myös takamatka oman ikäisten naisten henkiseen kypsyystasoon pitenee.
Katkeran naisen rutinaa ja itselleen valehtelua. Kaverini on 55v ja henkisesti 18v jannu, pelaa tietokoneella ja puhuu pillujutuista ja käy baarissa nuorempien kanssa. On hän avoliitossa ollut jo kohta 30v vaan ei uskollisena:D
Pikemminkin 12-vuotias henkisesti.
"Mikä on vallassamme tehdä, se on vallassamme jättää tekemättä." — Aristoteles
En tunne itseäni keski-ikäiseksi vaikka olen lähes 50 v. Varmaan omien teini-iäisten silmissä minun ikäisiä pidetään mummoikäisinä.
Ikävuosina 40-45. Nyt täytän 46 ja olen ja tunnen itseni täysin keski-ikäiseksi. Tässä iässä alkaa myös näkyä elämäntavat ja muu kuormitus. Näytän mielestäni vanhemmalta ja väsyneemmältä kuin ikäiseni keskimäärin koska en urheile tai jaksa katsoa syömisiäni vaan elän miten haluan. Rankkoja asioita on tapahtunut ja se näkyy naamasta. Olen ollut vähän pyöreä aina mutta tavallaan ihan söpö ja nätti mutta se on muuttunut lösähtäneeksi ja väsähtäneeksi ihan viime vuosina. Se ero entiseen myös että sillä ei ole kauheasti merkitystä. Ei minua haittaa olla keski-ikäiseltä näyttävä keski-ikäinen nainen. Elämää, mitä muutakaan.
Cake Mace kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Löysä emätin ja roikkuvat häppärit. 50 kymppinen joka kuvitteli olevansa teinityttö. Löytänyt "seksuaalisuuden" erottuaan.
Huono lahna oli myös sängyssä.
Ei mulla ole edes lapsia joten hyvinkin timmi olen. Eipä tämä elämä tai ulkonäkö ole kovasti muuttunut esim viimeiseen 8 vuoteen.
Kaikki vanhenee. Ei ole iso juttu.
Vierailija kirjoitti:
Olen varmaan syntynyt keski-ikäiseksi. 15-vuotiaana samaistuin keski-ikäisiin, enkä ole koskaan tuntenut itseäni nuoreksi. Useimmat ystävänikin ovat lähes vanhempieni ikäisiä, heidän kanssaan on enemmän yhteistä kuin oman ikäluokkani.
On totta että jotkut lapset ovat pikkuvanhoja, syntyvät keski-ikäisinä.
Cake Mace kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Löysä emätin ja roikkuvat häppärit. 50 kymppinen joka kuvitteli olevansa teinityttö. Löytänyt "seksuaalisuuden" erottuaan.
Huono lahna oli myös sängyssä.
Tuossa on just esimerkki siitä mitä joku puhui: miksi maailmassa vihata noin keski-ikäisiä naisia? Jos ne ei kiinnosta, niin miksei jonne vaan voi antaa niiden olla, miksi se spämmää tuota samaa fantasiaa uudelleen ja uudelleen? Onko sillä joku tukahdetettu fantasia nimenomaan 500- vuotiaista, vai mitä toi on? Jotakin epätoivoista yritystä päteä, kun todellisessa elämässä hän ei saa ketään naista, nuorta tai vanhaa?
Luuleeko se loukkaavansa, kun tosiasiassa paljastaa vaan sen, miten tavattoman kurjasti hänellä menee?
Aloin tuntea itseni keski-ikäiseksi siinä 40 vuoden korvilla, kun maksoin asuntolainan viiemeisen erän 😃.
Tilanne muuttui sellaiseksi, että nyt on rahaa ostaa hintaa katsomatta vaatteet kaupasta. Mitä ei kuitenkaan tapahdu, koska kaupassa ei enää myydä sellaista, mistä itse pitäisi tai se sopisi päälle 🙄.
Varhaiskeski-ikäisenä suututti, kun usein kohdeltiin jotenkin "nuorena naisena" tai vähättelevästi. Menin yliopistoon uudestaan 35-vuotiaana opiskelemaan toista tutkintoa. Tunsin itseni keski-ikäiseksi ja olin harmistunut, kun monet luennoitsijat kohtelivat teini-ikäisenä, näin koin. Nyt kymmenen vuotta vanhempana en enää törmää elämän eri tilanteissa (valmistuin aikoja sitten) siihen, että kohdeltaisiin ikäistäni nuorempana, eli olen nyt ilmeisesti yleisesti ihmisten silmissä keski-ikäinen. Ja olen hyvin tyytyväinen tilanteeseen.
Miksi joku miettisi tuollaista? Identiteetti perustuu ihan muihin asioihin kuin ”olla nuori”.
Ellei perustu, alkaa olla kiire tehdä asialle jotain. Sitä aloittajan olisi parempi pohtia.
Minä tunsin keski-ikäistyneeni täyttäessäni 47 vuotta, ja se tuntui aivan HIRVEÄLTÄ, koska samana vuonna alkoivat vaihdevuodet!