MIKSI EN SAA TÖITÄ? :(
Kyselee opiskelija, jolla ei ole kesätöitä. Omalla alallani ei ole kesätöitä ollenkaan, joten olen hakenut kaikkeen mahdolliseen mansikanmyyjäksi, jäätelönmyyjäksi, siivoamaan, pesulaan, puutarhoille, postiin, varastoihin, toimistotyöntekijäksi yms. Mistään mulle ei edes vastata, ei edes sitä pientä s-postia, jossa kerrotaan ettei ole tullut valituksi. Lainat olen nostanut ja toimeentulotukea en saa avopuolison tuloista johtuen. Isäni onneksi maksaa vuokrani ja antaa ruokarahaa, mutta kyllä mä helvetti haluaisin töihin tienaamaan omat rahani.
Aiempaa työkokemusta mulla on toimistotöistä, lastenhoidosta ja viheralan hommista.
Kommentit (27)
Kiitos kannustavista sanoista :) Tuntuu vaan niin kurjalta olla täysin turhanpanttina kotona kun intoa ja motivaatiota töihin löytyisi. Onneksi minulla on isä, ilman häntä olisin totaalisen pulassa.
Ap
Mä oon ollut 3vuotta työttömänä enkä oo lähettänyt yhtään hakemusta mihinkään.
Olisitko valmis muuttamaan kesäksi? Meillä olisi haussa kodin/lastenhoitaja.
Laita ilmoitus tori.fi
Tunnen muutaman jotka saaneet töitä sitä kautta.
Ehkä tulevaisuuden varalla olisi hyvä jos avopuolisosi opettelisi elättämään myös sinut.
Sanon nyt tämän klassisen mansikanpoimija-ehdotuksen. (Tai vadelmien tai muiden marjojen, mutta mansikkakausi on nyt ensimmäisenä tulossa.) Kausi kestää pari viikkoa, eikä palkasta jää vuokran ja ruuan jälkeen mitään käteen, mutta saisit siitä cv:hen rivin verran työkokemusta. Ilmoituksia tulee tipoittain ja osa ilmoittaa vasta juuri ennen kauden alkua kesäkuussa.
Jos lähelläsi ei ole marjatiloja, joihin voisit liikkua pyörällä, niin etsi sellainen ilmoittaja, jolla on majoitusmahdollisuus, soita nopeasti ja korosta, että olet tottunut tekemään fyysistä työtä esim. siivoojana. (Ja jos saat paikan, niin lue etukäteen ergonomiasta, jotta et riko selkääsi huonolla poiminta-asennolla.)
Toinen vinkki olisi, että tarkkaile oppilaitoksesi sivuilta, että järjestetäänkö siellä kesällä mitään tapahtumia ym, joihin kaivattaisiin avustajia? Niistäkin saisi vähän kokemusta.
Sitä samaa ihmettelee noin puoli miljoonaa muuta. Meissä on kesätöitä hakevien opiskelijoiden lisäksi valmistuvia, pitkäaikaistyöttömiä, työpaikkaa vaihtavia ja muutamia muita. Töitä ei vaan yksinkertaisesti ole kaikille halukkaille. Ikävää, kun ei tule edes vastauksia. Mutta ajattele positiivisesti. Ehkä eivät siksi ilmoita, että "valitettavasti valintamme ei kohdistunut sinuun", kun olet varavara...varajotain, eli ovat ajatelleet kutsua sinut töihin, jos ne kaikki 28 sinun edelläsi ollutta kieltäytyy.