Yo-kuoresta löytyi kymppi
Kommentit (46)
Et taida olla ylioppilas. Ei vielä ole juhla-aika ja kirjoitat oudosti. Psykoosissa?
Sain itse muistaakseni yhteensä n 600mk aikoinaan.
Mitä tuossa on valittamista? Kenenkään ei ole pakko antaa edes sitä. Ole tyytyväinen.
No siksipä ajelevatkin nyt mersulla kun uskatavat olla antamatta törkeitä summia ahneille puolitutuille. Olisit tyytyväinen, että ylipäänsä muistivat.
On typeryyttä arvioida ihmisten varallisuutta talon ja auton perusteella. Asun itse vuokralla, mutta rahaa on tilillä sen verran että pienen omakotitalon voisin hankkia ilman lainaa. Ei vain nyt ole aikaa ja innostusta alkaa taloa pitämään kunnossa. Auto on tuo vanha ruppana joka jäi äidiltä perinnöksi, tunnearvoa, enkä viitsi alkaa auton vaihtoon kun tulee autoa käytettyä muutaman kerran vuodessa.
Ilokseni huomaan että ihmiset eivät odota minulta suuria lahjoja tai esim. kallista kattausta kun kutsun kotiini.
Toisin se on talollisten ja pari autoa omistavien tuttavien kohdalla. "Niillä nyt luulis olevan varaa". Tosiasiassa ainakin kolmella tutulla on rahat todella tiukalla juuri talolainan, autojen ja lasten menojen takia.
Onko antaja jostain muualta Suomesta? Esimerkiksi Pohjanmaalla (ainakin pienillä paikkakunnilla) tuo on täysin normaali yo-lahja. Mutta sitten niitä kymppejä tuleekin helposti (llioittelematta) 100-200 eri taholta, jolloin loppusumma on ihan mukava. Toki kaikkein läheisimmät antavat yleensä vähän isomman lahjan.
Minä sain taannoin yo-lahjaksi helvetin kipon, varmaan jonkin verran arvokas, kultasepänliikkeestä. Koskaan en sille mitään käyttöä löytänyt. 25 vuotta myöhemmin se aiheutti 3000 euron tuhot ja aiheutti minulle täydellisen työkyvyttömyyden 3 vuodeksi, kodin menetyksen ja mielenterveysongelmat ja osa-aika sairaseläkkeen lopuksi elämää. Kaduttaa että ikinä valmistuin ylioppilaaksi. Näin tuhottiin yhden ylioppilaan elämä.
[quote author="Vierailija" time="20.05.2015 klo 15:02"]
Minä sain taannoin yo-lahjaksi helvetin kipon, varmaan jonkin verran arvokas, kultasepänliikkeestä. Koskaan en sille mitään käyttöä löytänyt. 25 vuotta myöhemmin se aiheutti 3000 euron tuhot ja aiheutti minulle täydellisen työkyvyttömyyden 3 vuodeksi, kodin menetyksen ja mielenterveysongelmat ja osa-aika sairaseläkkeen lopuksi elämää. Kaduttaa että ikinä valmistuin ylioppilaaksi. Näin tuhottiin yhden ylioppilaan elämä.
[/quote]
Nyt alkoi kiinnostamaan, aiheuttiko tulipalon auringonpaisteessa? Silloin tuo 3000 euroa on kyllä aika pieni summa, mutta jos menetit kotisi, etkä laske sille summaa. Muutkin asiat sopisivat tulipaloon.
Eihä siinnä mittän ka ko hyö ain retostel muille kuin hyvi heil männöö, et on kauppaa tullun, et mite kehtasiit? Ko sentää siel ilmasena harjottelijannakii olin olt ahkerana ap.
[quote author="Vierailija" time="20.05.2015 klo 15:02"]Minä sain taannoin yo-lahjaksi helvetin kipon, varmaan jonkin verran arvokas, kultasepänliikkeestä. Koskaan en sille mitään käyttöä löytänyt. 25 vuotta myöhemmin se aiheutti 3000 euron tuhot ja aiheutti minulle täydellisen työkyvyttömyyden 3 vuodeksi, kodin menetyksen ja mielenterveysongelmat ja osa-aika sairaseläkkeen lopuksi elämää. Kaduttaa että ikinä valmistuin ylioppilaaksi. Näin tuhottiin yhden ylioppilaan elämä.
[/quote]
Tämän tarinan todellakin haluaisin kuulla! En ole noin ilkeistä kupeista kuullutkaan...
Ni työ olitta heti tuomitsemas yloppilaksen ko hää on ahne.. ap.
Lähetä heille kiitoskortti ja kirjoita vielä erikseen kiitokset huomionosoituksesta. Ole itse fiksumpi kuin he. Onhan tuo heiltä todella nolo lahja, mutta älä välitä. Maailmaan mahtuu juntteja, joiden kanssa onneksi ei tarvitse olla tekemisissä, rikkaus on ymmärtää valita seuransa. Lämpimät onnittelut sinulle ylioppilas ja onnellista elämää!
Mielestäni kymppi on ihan ok. Mun nuoruudessa puhuttiin ns. ruusurahasta. Eli toiveena että ihmiset eivät tuo ruusua vaan sen mitä yksi ruusu maksaisi. Ja siihen aikaan se oli 10 markkaa ;) . Ei kait yo-juhlilla ole tarkoitus tienata???
[quote author="Vierailija" time="20.05.2015 klo 15:29"]
Mielestäni kymppi on ihan ok. Mun nuoruudessa puhuttiin ns. ruusurahasta. Eli toiveena että ihmiset eivät tuo ruusua vaan sen mitä yksi ruusu maksaisi. Ja siihen aikaan se oli 10 markkaa ;) . Ei kait yo-juhlilla ole tarkoitus tienata???
[/quote]
On nykyisin. Sama kaikkien muidenkin juhlien osalta; häävieraiden on tarkoitus ensin maksaa häät tarjoiluineen ja mielellään vielä häämatka siihen päälle. Syntymäpäivät, rippijuhlat jne. kaikki samaa rahankerjuuta.
Mikä toi paholaismaljakkojuttu oikein on?
Saiha mie sit vaik kuin paljo rahhaa, kuorii ja tavaroo, ko miust nii pietää, kaik pittää ko oon nii ahkera, avvaan ovet kaikil, ain hymy huulil ko mään ja tuun kovvaa höyryy paikast toisee.
Tuo kippo ansaitsee selvästi oman ketjunsa: http://www.vauva.fi/keskustelu/4475890/ketju/helvetin_kippo_miten_se_tuhosi_elamasi
Toivottavasti arvoitus ratkeaa.
Selkä vääränä oon kantanut lahjoja kaikille mutta ikinä en oo ite keltään mitään saanut. Kiittämättömyys on maailman palkka!
Kippo-juttu on huijausta, luulen. Kertoja ei uskalla edes areenalle palata.
Kippooo! Kertokaa!! Pliis, en voi mennä nukkumaan ennenkuin kuulen!
Annoin kympin työkaverini lapselle. Viivähdin juhlissa kohtelaissuuskäynnillä 15 min. En muuten käy heillä, mutta nyt kun ilmoitti, että on juhlat, niin tosiaan annoin vain ruusun ja kympin. Ap naurattaako vielä?