Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Yo-kuoresta löytyi kymppi

Vierailija
20.05.2015 |

Kylä silo ol naurusa pitelemises

Kommentit (46)

Vierailija
21/46 |
20.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Annoin kympin työkaverini lapselle. Viivähdin juhlissa kohtelaissuuskäynnillä 15 min. En muuten käy heillä, mutta nyt kun ilmoitti, että on juhlat, niin tosiaan annoin vain ruusun ja kympin.  Ap naurattaako vielä?

Vierailija
22/46 |
20.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et taida olla ylioppilas. Ei vielä ole juhla-aika ja kirjoitat oudosti. Psykoosissa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/46 |
20.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain itse muistaakseni yhteensä n 600mk aikoinaan.

Mitä tuossa on valittamista? Kenenkään ei ole pakko antaa edes sitä. Ole tyytyväinen.

Vierailija
24/46 |
20.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No siksipä ajelevatkin nyt mersulla kun uskatavat olla antamatta törkeitä summia ahneille puolitutuille. Olisit tyytyväinen, että ylipäänsä muistivat.

Vierailija
25/46 |
20.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

On typeryyttä arvioida ihmisten varallisuutta talon ja auton perusteella. Asun itse vuokralla, mutta rahaa on tilillä sen verran että pienen omakotitalon voisin hankkia ilman lainaa. Ei vain nyt ole aikaa ja innostusta alkaa taloa pitämään kunnossa. Auto on tuo vanha ruppana joka jäi äidiltä perinnöksi, tunnearvoa, enkä viitsi alkaa auton vaihtoon kun tulee autoa käytettyä muutaman kerran vuodessa. 

Ilokseni huomaan että ihmiset eivät odota minulta suuria lahjoja tai esim. kallista kattausta kun kutsun kotiini. 

Toisin se on talollisten ja pari autoa omistavien tuttavien kohdalla. "Niillä nyt luulis olevan varaa". Tosiasiassa ainakin kolmella tutulla on rahat todella tiukalla juuri talolainan, autojen ja lasten menojen takia. 

Vierailija
26/46 |
20.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko antaja jostain muualta Suomesta? Esimerkiksi Pohjanmaalla (ainakin pienillä paikkakunnilla) tuo on täysin normaali yo-lahja. Mutta sitten niitä kymppejä tuleekin helposti (llioittelematta) 100-200 eri taholta, jolloin loppusumma on ihan mukava. Toki kaikkein läheisimmät antavat yleensä vähän isomman lahjan.

Vierailija
27/46 |
20.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä sain taannoin yo-lahjaksi helvetin kipon, varmaan jonkin verran arvokas, kultasepänliikkeestä. Koskaan en sille mitään käyttöä löytänyt. 25 vuotta myöhemmin se aiheutti 3000 euron tuhot ja aiheutti minulle täydellisen työkyvyttömyyden 3 vuodeksi, kodin menetyksen ja mielenterveysongelmat ja osa-aika sairaseläkkeen lopuksi elämää. Kaduttaa että ikinä valmistuin ylioppilaaksi. Näin tuhottiin yhden ylioppilaan elämä.

Vierailija
28/46 |
20.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.05.2015 klo 15:02"]

Minä sain taannoin yo-lahjaksi helvetin kipon, varmaan jonkin verran arvokas, kultasepänliikkeestä. Koskaan en sille mitään käyttöä löytänyt. 25 vuotta myöhemmin se aiheutti 3000 euron tuhot ja aiheutti minulle täydellisen työkyvyttömyyden 3 vuodeksi, kodin menetyksen ja mielenterveysongelmat ja osa-aika sairaseläkkeen lopuksi elämää. Kaduttaa että ikinä valmistuin ylioppilaaksi. Näin tuhottiin yhden ylioppilaan elämä.

[/quote]

Nyt alkoi kiinnostamaan, aiheuttiko tulipalon auringonpaisteessa? Silloin tuo 3000 euroa on kyllä aika pieni summa, mutta jos menetit kotisi, etkä laske sille summaa. Muutkin asiat sopisivat tulipaloon.

Vierailija
29/46 |
20.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet nolo!

Vierailija
30/46 |
20.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihä siinnä mittän ka ko hyö ain retostel muille kuin hyvi heil männöö, et on kauppaa tullun, et mite kehtasiit? Ko sentää siel ilmasena harjottelijannakii olin olt ahkerana         ap.

Vierailija
31/46 |
20.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.05.2015 klo 15:02"]Minä sain taannoin yo-lahjaksi helvetin kipon, varmaan jonkin verran arvokas, kultasepänliikkeestä. Koskaan en sille mitään käyttöä löytänyt. 25 vuotta myöhemmin se aiheutti 3000 euron tuhot ja aiheutti minulle täydellisen työkyvyttömyyden 3 vuodeksi, kodin menetyksen ja mielenterveysongelmat ja osa-aika sairaseläkkeen lopuksi elämää. Kaduttaa että ikinä valmistuin ylioppilaaksi. Näin tuhottiin yhden ylioppilaan elämä.
[/quote]

Tämän tarinan todellakin haluaisin kuulla! En ole noin ilkeistä kupeista kuullutkaan...

Vierailija
32/46 |
20.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ni työ olitta heti tuomitsemas yloppilaksen ko hää on ahne..               ap.

Vierailija
33/46 |
20.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähetä heille kiitoskortti ja kirjoita vielä erikseen kiitokset huomionosoituksesta. Ole itse fiksumpi kuin he. Onhan tuo heiltä todella nolo lahja, mutta älä välitä. Maailmaan mahtuu juntteja, joiden kanssa onneksi ei tarvitse olla tekemisissä, rikkaus on ymmärtää valita seuransa. Lämpimät onnittelut sinulle ylioppilas ja onnellista elämää!

Vierailija
34/46 |
20.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni kymppi on ihan ok. Mun nuoruudessa puhuttiin ns. ruusurahasta. Eli toiveena että ihmiset eivät tuo ruusua vaan sen mitä yksi ruusu maksaisi. Ja siihen aikaan se oli  10 markkaa ;) . Ei kait yo-juhlilla ole tarkoitus tienata???

Vierailija
35/46 |
20.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.05.2015 klo 15:29"]

Mielestäni kymppi on ihan ok. Mun nuoruudessa puhuttiin ns. ruusurahasta. Eli toiveena että ihmiset eivät tuo ruusua vaan sen mitä yksi ruusu maksaisi. Ja siihen aikaan se oli  10 markkaa ;) . Ei kait yo-juhlilla ole tarkoitus tienata???

[/quote]

On nykyisin. Sama kaikkien muidenkin juhlien osalta; häävieraiden on tarkoitus ensin maksaa häät tarjoiluineen ja mielellään vielä häämatka siihen päälle. Syntymäpäivät, rippijuhlat jne. kaikki samaa rahankerjuuta.

Vierailija
36/46 |
20.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä toi paholaismaljakkojuttu oikein on? 

Vierailija
37/46 |
20.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saiha mie sit vaik kuin paljo rahhaa, kuorii ja tavaroo, ko miust nii pietää, kaik pittää ko oon nii ahkera, avvaan ovet kaikil, ain hymy huulil ko mään ja tuun kovvaa höyryy paikast toisee.

Vierailija
38/46 |
20.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo kippo ansaitsee selvästi oman ketjunsa: http://www.vauva.fi/keskustelu/4475890/ketju/helvetin_kippo_miten_se_tuhosi_elamasi

Toivottavasti arvoitus ratkeaa.

Vierailija
39/46 |
20.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Selkä vääränä oon kantanut lahjoja kaikille mutta ikinä en oo ite keltään mitään saanut. Kiittämättömyys on maailman palkka! 

Kippo-juttu on huijausta, luulen. Kertoja ei uskalla edes areenalle palata.

Vierailija
40/46 |
20.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kippooo! Kertokaa!! Pliis, en voi mennä nukkumaan ennenkuin kuulen!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yhdeksän kolme