Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Apua! Häätö asunnosta :(

Vierailija
20.05.2015 |

8.6. Pitäisi olla 5000€ vuokranantajan tilillä tai ollaan kodittomia :( mitä tässä enää voi tehdä?! Juu tiedän että olisi pitänyt maksaa ja sopia mutta ollut niin raskasta muutenkin :( ap

Kommentit (144)

Vierailija
81/144 |
20.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten ihminen voi olla niin tyhmä että nyt vasta herää asiaan :( ap

Vierailija
82/144 |
20.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika vaikeaa sääliä sellaista, joka on jättänyt 5000 e vuokria maksamatta. Toisaalta, on teitä aika helvetin kauan ilmeisesti jo säälittykin. Asunto sitoo valtavasti pääomaa ja siitä on joka kuukausi kuluja. Asunto on oikeastaan pelkkänä sijoituksena huono, vaikka siitä saisikin vuokraa joka kuukausi, puhumattakaan jos ei saa.

Varmaan on kyse kunnan tms. asunnosta, ei kukaan yksityinen tuollaista katso. Luottotiedoton ja jättää 5000 maksamatta... Huono vitsi vuokranantajalle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/144 |
20.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Takuu- saatiö ?

Vierailija
84/144 |
20.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muuta vanhempien luo asumaan ja hankit toisen työn vaikka lehdenjakoa et saat rästit maksettua. Ei ole muuta keinoa koska sossu ei jälkikäteen maksa ja noin lyhyellä varotusajalla mistään muualtakaan ei ehdi saada. Eli sovit vuokranantajan kanssa että maksat rästit pois korkojen kanssa vaikka loppuvuoden aikana.

Vierailija
85/144 |
20.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kyllä on ollut melko pitkämielinen vuokrantaja, tuossa lienee puoelesta vuoteen jopa vuoteen vuokrat rästissä?

Asumiseen liittyvät menot on aina syytä priorisoida ensimmäiseksi, ruokaakin voi saada kerjäämällä, mutta asuntoa on vaikea saada sen jälkeen kun on ryssinyt luottotietonsa maksamattomilla vuokrilla.

Vierailija
86/144 |
20.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen yrittänyt sopia että erissä mutta ei enää onnistu. Ei voi mitään. Nyt vasta alkaa taloudellisesti helpottamaan kun kummallakin vakityö. Ap

Vierailija
87/144 |
20.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.05.2015 klo 10:11"]Muuta vanhempien luo asumaan ja hankit toisen työn vaikka lehdenjakoa et saat rästit maksettua. Ei ole muuta keinoa koska sossu ei jälkikäteen maksa ja noin lyhyellä varotusajalla mistään muualtakaan ei ehdi saada. Eli sovit vuokranantajan kanssa että maksat rästit pois korkojen kanssa vaikka loppuvuoden aikana.
[/quote]

Jos minä olisin vuokranantaja, en tuohon suostuisi. Ovathan he jo kerran sopineet paljonko kuussa maksetaan. En osaa kuvitella miksi kukaan tuohon suostuisi kun ulosoton kautta ne saa ilmeisesti varmemmin.

Vierailija
88/144 |
20.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.05.2015 klo 09:50"]

[quote author="Vierailija" time="20.05.2015 klo 09:49"]Viisi tonnia on hirveen iso raha :/ ei kellään sellaista ole. Koko aamun pommittanut sossuun, kukaan ei vastaa :( ap [/quote] Kyllä kuule monella on...

[/quote]

Mulla on viistonnia säästötilillä pahan päivän varalle...

Vierailija
89/144 |
20.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.05.2015 klo 09:51"]

[quote author="Vierailija" time="20.05.2015 klo 09:49"]Lainaa en saa kun luottotiedot on menneet, puhdistuvat ihan juuri kun kaikki velat on kyllä maksettu jo.. Ap [/quote] Kaikki velat maksettu, niin paitsi ne vuokrat :D

[/quote]

Just toisin päin pitäisi tehdä, vuokra ja asumismenot maksetaan aina ensin. Kun luottotiedot menee, niin asunnon saaminen on vaikeaa ja jos on asunto niin siitä kannattaa pitää kiinni, kunnes saa asiansa kuntoon ja luottotiedot on taas ok.

Kai tää on provo? Ei kukaan voi olla niin vitun tyhmä että maksaa jotain vanhoja velkoja ja jättää vuokransa maksamatta?

Vierailija
90/144 |
20.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä tuossa ole muuta vaihtoehtoa kuin että saat jostain tuon 5000 € eräpäivään mennessä tai jäätte ilman asuntoa. Koska teillä ei ole lapsia, ette taida olla edes kaupungin vuokra-asuntojonossa kovin kärjessä, vaikka häätö häämöttääkin. Luottotiedot kun menneet ja lisäksi vuokrarästejä noin valtava summa. Joku voi ihmetellä, miten Suomen kaltaisessa maassa on asunnottomia, mutta tässä on hyvä esimerkki, miten voi jäädä asunnottomaksi. 

Sukulaisten tai kavereiden nurkkiin asumaan, eipä tuossa muu auta. Tai johonkin asuntolaan. Tai telttaan, kun kesä on tulossa. Mutta tietysti asuntohakemukset vetämään kaikkiin mahdollisiin paikkoihin.

Vierailija
91/144 |
20.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Montako kersaa ap.llä on?

Vierailija
92/144 |
20.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.05.2015 klo 10:16"]

Olen yrittänyt sopia että erissä mutta ei enää onnistu. Ei voi mitään. Nyt vasta alkaa taloudellisesti helpottamaan kun kummallakin vakityö. Ap

[/quote]

Onko sun tilanne nyt jotenkin radikaalisti parantunut? Olet päässyt hyväpalkkaiseen duuniin tms.? Jos tähän asti on vuokrat rästissä, niin mistä nyt tulee rahaa siihen että alat maksaa vuokrat ja lyhennät vuokravelkaakin?

Ehkä kannattaa pistää karvavisavinkumaan, joko myyt itseäsi, tai isket miehen jonka luo voit muuttaa.

Vierailija
93/144 |
20.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, sosiaalinen luotto!!! Ota selvää tästä HETI. Jos olet Helsingissä, tämä menee velkaneuvonnan kautta. Sossu osaa neuvoa myös. Sinulla on kiire!

Vierailija
94/144 |
20.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen ollut niin vakavasti masentunut, ettei mulla ollut voimia maksaa laskuja. Tiesin kyllä, että pitäisi maksaa, mutta olin niin hyytynyt, että verkkopankkiin kirjautuminen ja laskujen maksaminen tuntui ylivoimaiselta. Mulla ei myöskään ollut voimia kuluttaa saamiani rahoja, joten kun viimeinen mahdollisuus maksamiseen tuli, niin rahat oli tilillä. Siellähän ne makasi, kun en ollut niitä jaksanut käyttääkään. Teillä siis on jaksettu käyttää rahat muuhun, mutta ei vuokraan. Mulle ei sori vaan mene läpi tuo, että on ollut muutenkin niin raskasta.

Vierailija
95/144 |
20.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja minä kun luulin olevani kusessa kun vuokrarästiä on 500 euroa. Siitäkin on sopimus että osissa maksan normikuukausivuokran+sovitun lyhennyksen. Asia sovittiin vuokranantajan kanssa kun tuli yllättävä menoerä. Minulta löytyisi tuo 500 euroa mutten halua mennä liian tiukoille ja makselen osissa. 

Kolme laskua on maksettava tässä järjestyksessä

1. Asuminen

2. Sähkö

3. Puhelin

muita voi sitten säätää.

Ei sosku tule maksamaan 5000 euron rästejä se on varmaa. Ilmeisesti mukana jo käräjäoikeuden kulut yms. Ymmärthän että olette mokanneet ja raskaasti. Liian myöhään olette heränneet asiaan jos häätöön asti on menty.

Kiinnostaa tietää paljonko on kuukausivuokranne?

Jos teitä on kaksi tienaamassa niin ihmettelen suuresti ettei vuokraa ole maksettu. Ilmeisesti raha kuluu hilpeään elämään vailla huolta huomisesta.

Vierailija
96/144 |
20.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voin kertoa, että kohta on raskaampaa, kun istut sohvallasi pihalla taivasalla. Sinun onneksi on kevät.

Vierailija
97/144 |
20.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysyppä seurakunnalta jos sieltä tulis apuja. Sitten kysy sukulaiset läpi ja jos saat näiltä em. tahoilta raavittua summan kasaan, ole kiitollinen ja todellakin maksa velkasi heille takaisin. Ja myös vuokrat jatkossa. Älä enää koskaan päästä itseäsi tämän jälkeen tuohon jamaan.

Vierailija
98/144 |
20.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuliko ostettua palkkarahoilla meikkejä ja merkkivaatteita?

Sossuun yhteys. Opi tästä jotain äläkä syytä toisia.

Vierailija
99/144 |
20.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos aloittajalla on alaikäisiä lapsia niin todennäköisesti soskusta saisi apua tai tulisi huostaanotto lapsille.

5000 € on helvetisti rahaa, meidän puolen vuoden vuokra on tuon verran kolmiosta.

Oletan että aloittajalla pienenmpi asunto kun vain kaksi taloudessa. Kuukausivuokraa ei ole kertonut mutten usko että kaksi  tyhjätaskua olisi saanut vuokrattua asunnon jonka vuokra on yli 600 euron.

Tässä tapauksessa puhutaan häikäilemättömästä piittamattomuudesta ja nyt tulee opetusta oikein isän kädestä. Löytyykö joku rikas sukulainen pelastajaksi?

Vierailija
100/144 |
20.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enpä tiedä, sosiaalisen luoton yksi edellytys on, että hakijalla on näyttöä taloudellisten velvollisuuksien hoitamisesta. Tässä tapauksessa ei ihan näin taida olla. Lisäksi pitää olla pienituloinen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kuusi kaksi