Voiko juostessa saada sydärin?
Kommentit (29)
Kyllä rasitus voi sen sydänkohtauksen laukaista, vaikka oireet onkin varmasti jo olleet olemassa aiemmin ja sydän kovilla jo pidempään. Yksi työkaverini oli saanut kohtauksen maalatessaan taloa, oli tulkinnut jo pidempään jatkuneet oireet närästykseksi (selvisi hengissä). Myös seksin aikana kohtauksen saaneista olen kuullut, joskushan nuoria urheilijoitakin kuolee kun on ollutkin piilevä sydänvika, joka ei kestänytkään kovaa rääkkiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun hyvän ystävän isä kuoli yksin polilla sydänkohtaukseen lenkillä. Neuvo: aina joku mukana!!!
Minun isän kuoli sydänkohtaukseen toimistossaan keskellä kaupunkia. Lukuisat ihmiset on kuolleet siihen ihan kotona. Ei kannata koskaan olla yksin!
Tuttava meni kotona, tuli wc:stä ja tiltti tuli eteisessä, ei sinä olisi mikään apu ehtinyt, loppu tuli 10 minuutin sisään, omaiset eivät voineet muuta kuin katsella. Se käy usein sika hätäisesti tuo pois lähtö
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun hyvän ystävän isä kuoli yksin polilla sydänkohtaukseen lenkillä. Neuvo: aina joku mukana!!!
Lenkkipolulla tulee joku yleensä auttamaan ja soittaa ambulanssin, yksin kotona ei kukaan pelasta.
Minun tuttu kuoli kauan aikaa sitten lenkkipolulle. Ei sitä kukaan sieltä korjannut kuin vasta illemmalla kun joku sitten löysi liian myöhään. Ei hän sydänkohtaukseen kuollut, vaan aivoverenvuotokohtaukseen. Lenkille lähti siis päällisin puolin ihan terve ihminen, mutta eihän sitä koskaan tiedä, että minkä aikapommin päällä tässä elellään.
Vierailija kirjoitti:
Sydärit nuorilla, terveillä, urheilullisilla miehillä varsinkin on nykyään ihan normaalia.
Kiitos koronarokotteiden.
Jos on ottanut korona rokotteen tai rokotteet se on hyvin mahdollista.
Perustuu maailmalla menehtyneisiin koronarokotteen ottaneisiin urheilijoihin jotka ovat menehtyneet urheillessaan.
Näistä tapauksista on jo tutkittua ja julkistettua tietoa maailman lehdistöissä.
Miksihän suomalaisissa ohh, ”niin laadukkaissa” medioissa ei näistä ole sanaakaan ?
Yhden kaverin äiti kuoli sunnuntaipäiväkävelyn aikana. Kuukahti pusikkoon, sydänkohtaus. Ei kaveria mukana. Ihmeteltiin ja etsiskeltiin äitiä, kun ei kotiin tule. Seuraavan aamun lehdessä oli sitten ilmoitus, että tämmöinen nainen löydetty. :(
Toisen kaverin isä harrasti pyöräilyä. Kesken pyörälenkin sai sydärin. Hänellä oli kaveri mukana.
Jos sydäri juostessa huolestuttaa, voi ennen kuntoilun tehostamista käydä nk. rasitus-EKG:ssä. Siinä poljetaan kuntopyörää tms. ja otetaan rasituksen ajalta sydänfilmi.
Tässä kokeessa näkyy ainakin pahimmat ongelmat sydämen toiminnassa.
Lenkillä voi tulla sydäri ja varsinkin jos väkisin lenkkeilee puolikuntoisena toipilaana. Samoin jos saa jonkun hirveän kuntokärpäsen ja aloittaa kehnossa kunnossa ylipainoisena liian raskaan kuntokuurin.
Mutta jos nyt ihan tosissaan ollaan, niin yleensä eri tyypit lenkkeilee ja eri tyypit saa sydäreitä.
Sydänterveyttä edistää säännöllinen kohtuullinen liikunta, kevyt ja kasvispitoinen ruokavalio sekä hyvä uni ja normaalipaino.
Sydänterveyttä haittaa liikkumattomuus, raskas lihapitoinen ruoka, niukat unet sekä ylipaino.
Ei voi.
Sen takia kaikkia sydänsairaita ja - oireilevia kehoitetaan juoksemaan mahdollisimman paljon, niin silloin ei ainakaan iske.