Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Valittaako teillä lapset nimestään?

Vierailija
20.05.2015 |

Meidän 4v tyttö valittaa että hänellä on ruma nimi. Päiväkodissa kaksi Adelea, kaksi Auroraa, yksi Bella, yksi Jannica ja yksi Jessica. Meidän tytöllä on ihan perinteinen suomalainen nimi. Haluaisi "prinsessanimen" kun kavereillakin on.

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
20.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin valitan nimestäni. Aina olen valittanut, vaikkei hirveästi ole mitään ns. prinsessanimiä tullutkaan vastaan. Ihan perus Annaa, Lauraa, Maria jne., mutta kun en vain voi sietää nimeäni, enkä varsinkaan sitä, mitä se tarkoittaa. Jossakin vaiheessa keksin alkaa kapinoimaan nimeni tarkoitusta vastaan, ja heittäydyin varsin ongelmalliseksi tapaukseksi. Tämän jälkeen vaihdoin kutsumanimeni ja elämäni laatu parani huomattavasti.

Ongelmahan se on tuokin.

Vierailija
2/12 |
20.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku Iita tai Elvi kuulostaa kyllä ihan kyökkipiialta noiden luettelemiesi rinnalla...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
20.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla sama ongelma toisen nimeni kohdalla. En tykkää, mutta eipä tuota käyttää tarvitse.

Vierailija
4/12 |
20.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä ittee oma nimi vitutti lapsena/nuorena tosi paljon, näin melkein kolmikymppisenäkin vielä meinaa vähän välillä vituttaa kun on niin paska nimi annettu. Tiedän, että mulla olis oikeus vaihtaa, mutta en kehtaa ettei vanhemmat loukkaannu. Vitun vanhemmat kun annatte huonoja/noloja nimiä.

Kohta joku Pälvikki 60v tulee tähän alapeukuttaan miten on itse niin tyytyväinen nimeensä ja miten hänen tytär 30v Tutteli-Aborttiina kantaa myös omaansa ylpeydellä :,)

Vierailija
5/12 |
20.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika paha, jos jo 4-vuotiaana valittaa. Ei ole mennyt valinta nappiin.

Vierailija
6/12 |
20.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon sanonu etten tykkää nimestäni. Toisaalta täs 30v aikana niin tottunu siihen etten oo keksiny parempaa "näköstäni" nimee, siks en oo vaihtanu. Sun lapsi viä niin nuori ja näkee asiat toisin kuin aikuinen (vai moniko aikaihminen miettii prinsessanimee).

Vierailija
7/12 |
20.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysyn vielä, että onko tyttö sanonut minkä nimen haluaisi?

4

Vierailija
8/12 |
20.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennemmin tai myöhemmin kaikki valittaa tyhmästä nimestään. Sisko valitti harvinaisesta nimestään, minua joskus teininä ei miellyttänyt oma perinteinen ja yleinen nimi.

Vierailija
9/12 |
20.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.05.2015 klo 16:58"]

Joku Iita tai Elvi kuulostaa kyllä ihan kyökkipiialta noiden luettelemiesi rinnalla...

[/quote]

Tuo ero tasoittuu viimeistään kouluiässä, kun Adelesta tulee kavereiden kesken Allu ja Jannicasta Jansku.

Vierailija
10/12 |
20.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.05.2015 klo 20:08"][quote author="Vierailija" time="20.05.2015 klo 16:58"]

[/quote]

Tuo ero tasoittuu viimeistään kouluiässä, kun Adelesta tulee kavereiden kesken Allu ja Jannicasta Jansku.
[/quote]
Veikkaisin että adelesta tulee ennemmin ade mut mien vaan

Vierailija
11/12 |
20.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä vihasin ja häpesin nimeäni lapsena. Otin toisen nimen käyttöön. Omille lapsille yritin miettiä tosi kivat nimet. Sellaiset joiden kanssa voi elää kaiken ikäisenä. Kahdelta vanhimmalta olen kysynyt mitä mieltä ovat nimistään ja he tykkäävät niistä. 5v:n kans en ole puhunu asiasta mutta ainakaan hän ei nolostele kertoa nimeään kun joku kysyy (itse nolostelin lapsena).

Vierailija
12/12 |
20.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei oo valittanut. Onneksi. Vanha perinteinen nimi.