Mikä minua vaivaa?
Noniin, katotaan löytyisikö täältä arvauksia...
Elikkäs, n. viikko sitten tuli yhtäkkiä kova kipu yläselkään lapojen väliin ja selkärankaan yhteen tiettyyn kohtaan. Kävin fysiatrilla, joka sanoi että selkä on jumissa.. (mielestäni ei ole jumissa, vaan särky on erilaista). Tästä meni n.kaksi päivää kun vointini meni huonommaksi, varsinkin aamuisin. Aamulla kun herään, olen kuin zombie.. Huimaa, särkee ylävatsaan ja koko yläselkään kyljet mukaanlukien, mutta myös outoja vihlaisuja alavatsassa. Välihuomiona, en ole raskaana, menkat oli juuri viime viikolla. Varsinkin aamusta puoleen päivään on vaikea saada ruokaa alas, on jotenkin niin huono ja heikko olo ettei tee mieli ruokaa.
Tätä selkä, kylki ja ylävatsakipua jatkuu koko päivän. Lisäksi olen tosi väsynyt, ja kun herään (esim. päiväunilta), on koko yläselkä ja kyljet todella kipeät.
Torstaina menin työterveyslääkäriin, hän laittoi lähetteet verikokeisiin ja kolonoskopiaan (tms). Vaikka kipu on kuitenkin myös ylhäällä vatsassa...
Tiedän että täällä ei ole (välttämättä) lääkäreitä, mutta kunhan ajattelin jos jollain vaikka ollut samanlaista.. Olen ollut huolesta soikena koko viikon, tietysti pelkään syöpää yms..
Kommentit (4)
Eikö kohdunulkoisessa raskaudessa voi tulla jotain selkäkipuja yms? En tiedä korjatkaa jos olen väärässä
[quote author="Vierailija" time="07.06.2015 klo 18:45"]Eikö kohdunulkoisessa raskaudessa voi tulla jotain selkäkipuja yms? En tiedä korjatkaa jos olen väärässä
[/quote]
Mahdollista.
Vaan ap:n kohdalla kuullostaisi myös hyvin todennäköisesti fasettilukolta lapojen seudulla. Saattaa antaa hyvinkin laajalla skaalalla oireita.
Vaan lääkäriinhän tuossa pitäisi mennä ehdottomasti. Ja kaippa se raskaustestikin olisi hyvä tehdä, vaikka miten menkat tulleet juuri.
Voisi myös olla sappirakon tulehdus.
Nosto.. ideoita? ei kellään..?