Kaverini ei syötä lapsilleen ollenkaan tummaa leipää.
Lapset alle kouluikäisiä. Meidän lapsi taas tykkää todella paljon ruis-sekä näkkileivästä.
Ihmetyttää vaan, että miksi jotkut eivät opeta lapsiaan syömään terveellisempää vaihtoehtoa kuin pelkkä vehnähöttö? Ö_ö
Kommentit (28)
Ruokavalion kokonaisuus on se, mikä ratkaisee. Ei mikään yksittäinen leipä- tai muu juttu.
[quote author="Vierailija" time="20.05.2015 klo 00:24"][quote author="Vierailija" time="19.05.2015 klo 23:39"]Kysy siltä. Voisi avartaa sunkin maailmaa.
[/quote]
Oon kysynytkin. Sanoi, että lapset ei syö tummaa leipää, koska eivät tykkää mausta.
No kyllä voisivat oppia jos sinnikkäästi maistattaisi sitä. Luonnollistahan se on, että lapselle pitäis maistattaa uutta ruokaa 10-15 kertaa ennenkuin lapsi oppii tykkäämään siitä.
Mun lapsikin ei yhtenä kesänä suostunut syömään mansikkaa ollenkaan, mutta seuraavana kesänä se olikin jo lapsen suurta herkkua. Ap
[/quote]
Onko tämä joku ongelma vaikkei ruisleipää syö?
[quote author="Vierailija" time="19.05.2015 klo 23:38"]Lapset eivät välttämättä syö, vaikka yrittää. T. Jonna
[/quote]
Näimpä.
[quote author="Vierailija" time="20.05.2015 klo 00:24"][quote author="Vierailija" time="19.05.2015 klo 23:39"]Kysy siltä. Voisi avartaa sunkin maailmaa.
[/quote]
Oon kysynytkin. Sanoi, että lapset ei syö tummaa leipää, koska eivät tykkää mausta.
No kyllä voisivat oppia jos sinnikkäästi maistattaisi sitä. Luonnollistahan se on, että lapselle pitäis maistattaa uutta ruokaa 10-15 kertaa ennenkuin lapsi oppii tykkäämään siitä.
Mun lapsikin ei yhtenä kesänä suostunut syömään mansikkaa ollenkaan, mutta seuraavana kesänä se olikin jo lapsen suurta herkkua. Ap
[/quote]
En minäkään tykkää ja olen jo 35 ja aika monta kertaa ruisleipää syönyt. Ehkä kerran 2 vuodessa tekee mieli, mutta noin yleisesti ottaen en tykkää.
Uskomaton aloitus. Miljardit ihmiset pärjäävät ilman ruisleipää.
On olemassa myös puuro, terveellisempää.
Meilläkään ei syödä tummaa leipää, kun siitä kukaan ei tykkää meillä. Itse olen kotoisin maasta jossa ei syödä tummaa leipää, ja mieskään (suomalainen) ei pidä ruisleivästä tai mistään leivässä jossa on jotain "ylimääräistä" kuten siemeniä tai jyviä. Lisäksi meillä ei juoda maitoa mikä myös joillekin on ollut kummastelun aihe.
Muuten eivät ole mitenkään nirsoja meidän lapset, syövät hyvällä ruokahalulla sellaisia ruokia joita monet ihmettelee että lapset syö, kuten munakoisoa, oliiveja, vahvoja juustoja, viikunoita, tulisia ruokia, sardelleja jne.