Suuttuisitteko jos teitä ei kutsuttaisi
ekan lastenlapsenne ristiäisiin? Syynä se että ex-miehenne haluaa paikalle myös mutta ehdottomasti uuden vaimonsa kanssa ja uusi vaimo ei halua entistä vaimoa paikalle.
Koronarajoitusten puitteissa siis mentävä ja vauvan vanhemmat tämän nyt kertoivat. Ilmoittivat pahoittelunsa mutta eivät kutsu minua eli vauvan mummua. Välini poikaani ja tämän puolisoon ovat ihan hyvät ja läheiset, ja tykkään pojan puolisosta kovasti mutta nyt tämmöinen ilmoitus yllätti ja vähän shokeerasikin. Mutta poika haluaa isänsä paikalle eikä se muuten ole nyt mahdollista kuin jättämällä minut pois.
Kommentit (80)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En voi näillä tiedoilla muuta sanoa kuin että sinulla on erittäin ikävä lapsi.
Lapsi on sellainen millaiseksi hänet on kasvatettu. Ihan peiliin saa äiti katsoa nyt.
Joo, niin on, isillähän ei tosiaankaan ole mitään tekemistä kasvatuksessa.
Minkälaiset lienevät välisi ex-mieheesi ja hänen nykyiseen puolisoonsa? Onko mahdolliset kontaktit sujuneet korrektisti?
Isovanhemmat kutsuisin mutta jos uudet puolisot eivät osaa käyttäytyä, olisin kutsumatta heidät.
Vierailija kirjoitti:
Isovanhemmat kutsuisin mutta jos uudet puolisot eivät osaa käyttäytyä, olisin kutsumatta heidät.
Entä jos ne isovanhemmat eivät osaa käyttäytyä?
Jos kerta suhteet vanhempien ja lasten välillä hyvät (ja aapee sanoo, että on hyvät välit pojan perheeseen), niin ihmettelen suuresti isoäidin pois jättämistä juhlista. Minusta tuo on vaan oikein kunnon moka ja loukkaus.
Totta kai vanhemmat kutsuvat ristiäisiin ketä haluavat, mutta se, että vanhemman uusi puoliso asetetaan toisen oman vanhemman edelle, on aika noloa.
Tulee mieleen toki, että isä on todella läheinen pojalleen, mutta voi olla myös niinkin, että isä on ollut aina hallitseva persoona ja superloukautuja, joten hänen mieltään ei haluta pahoittaa. Jos tässä tuo isoisä olisi kunnollinen rakastava vanhempi/isovanhempi, niin ei antaisi tuon tilanteen mennä noin.
Ihmettelen myös täällä monien kommentteja, kirjoitetaanko niitä ajatelematta asiaa sen kummemmin ja oikeasti miettimättä, että miltä minusta tuntuisi? En jaksa uskoa, että vain harva loukkaantuisi, jos olisi aapeen asemassa.
Minä ainakin uskaltaisin sanoa, että loukkaantuisin kyllä ja pahoittaisin mieleni.
Taitaa poika kaivata isänsä hyväksyntää, mutta samalla pyllistää äidilleen joka on aina kohdellut kivasti. Kyllä olisin tosi pahoillani, ja sanoisin sen. Lapsi toimii törpösti. Ottaisin myös etäisyyttä. Jos sieltä tulee aito pahoittelu ja tilanteen korjaus vielä, sitten olisi ok, muuten voi olla että välit nyt pilattu. Pitävät sinua itsestäänselvyytenä.
Entisen miehen uusi HOITO kieltää toisen vanhemman äitiä tulemasta paikalle?
Vaikuttaa iljettäävältä ihmiseltä.
Vierailija kirjoitti:
Katkaisisin välini kokonaan lopullisesti ja katuisin tehneeni nuin tyhmän lapsen, tai sitten vaan työntäisin takaisin sinne mistä on tullutkin
Minä en ole nähnyt minut synnyttänyttä naista yli 10 vuoteen.
Enää en kadehdi muiden ihmisten äiti tytär suhdetta.
Se nainen voi olla kuo.llut..en saisi tietää asiasta kuitenkaan.
Olen silti pärjäillyt hyvin.
Toivottavasti tämä antoi vastauksen sinulle AP'
NUOREMPIKINKO? kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Äläs nyt
Uusi puoliso on varmasti rikkaampi ja kauniimpi kuin ap
no..ainakin rakkaampi:)
Minä olen äiti, jonka äiti ei ansaitse isoäitiyttä. Sen on saanut isäni puoliso, joka on minulle äiti enenmän kuin minun synnyttäjä. En voinut ottaa sitä riskiä, että äitini tulee lapseni ristiäisiin. En edes kertonut ajankohtaa.
Aloittajassa ei tietään ole mitään vikaa, eihän?
Vierailija kirjoitti:
NUOREMPIKINKO? kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Äläs nyt
Uusi puoliso on varmasti rikkaampi ja kauniimpi kuin ap
no..ainakin rakkaampi:)
Minä olen äiti, jonka äiti ei ansaitse isoäitiyttä. Sen on saanut isäni puoliso, joka on minulle äiti enenmän kuin minun synnyttäjä. En voinut ottaa sitä riskiä, että äitini tulee lapseni ristiäisiin. En edes kertonut ajankohtaa.
Aloittajassa ei tietään ole mitään vikaa, eihän?
Aloittajan mukaan heillä ovat hyvät välit.
Ei kaikilla ihmisillä ole sekopäisiä vanhempia, kuten sinulla. Ymmärrettävästi ikävä perimä.
Tokihan tällainen katkaisee välit tyystin. Turha tulla mankumaan mitään apua sitten. Isoisä uusine muijineen jeesaa.
Vierailija kirjoitti:
Taitaa poika kaivata isänsä hyväksyntää, mutta samalla pyllistää äidilleen joka on aina kohdellut kivasti. Kyllä olisin tosi pahoillani, ja sanoisin sen. Lapsi toimii törpösti. Ottaisin myös etäisyyttä. Jos sieltä tulee aito pahoittelu ja tilanteen korjaus vielä, sitten olisi ok, muuten voi olla että välit nyt pilattu. Pitävät sinua itsestäänselvyytenä.
Tässä on aika paljon oletuksia. Emmehän me tiedä mitään siitä, onko äiti aina kohdellut kivasti, ja kaipaako poika isänsä hyväksyntää ja siksi kutsuu isän. Tarinahan voi olla myös niin, että pojan mielestä suhde äitiin ei olekaan kovin kiva, mutta suhde isään on. Pointti on se, että me emme tiedä, ja meillä on vain tämä kolikon yksi puoli kuultuna, joten noin pitkälle meneviä oletuksia ei kannata tehdä.
Vierailija kirjoitti:
Minä jättäisin isän vaimon kutsumatta.
Juuri näin!
Kyllä suuttuisin. Tuollainen käytös katkaisee välit ikuisiksi ajoiksi. Turha odottaa mitään apua tai edes perintöä.
Ei kukaan jätä äitiään kutsumatta ristiäisiin jos välit on kunnossa. Eli ap voi katsoa peiliin.
Vihaan juhlia, joten tuohan olisi lottovoitto. Voin tavata lastenlastani muutenkin ja antaa rahaa vauvan tarvikkeisiin koska tahansa.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä minä loukkaantuisin.
Minusta se on aina se uusi puoliso, joka joustaa jos tarve on. Ja näin sanon uutena puolisona ja isoäitinä. Minä voin ihan hyvin jäädä pois mieheni lasten ja lastenlasten juhlista jos muuten kaikki ei mahdu.
Toisaalta odotan samaa omalta exältäni, että uudet ei aja minun edelleni. Minun exälläni ne uudet on toki miehiä, mutta yhtäkaikki. Lapseni tämän toki ymmärtävät.
Tämä nyt menee aiheen ohi, mutta olisi mielenkiintoista kuulla tästä lisää. Olitteko pitkään yhdessä? Osasitko missään vaiheessa ajatella että noin voisi olla?
Meillä oli siskolla vähän samoin kuin ap:lla eli exän uusi pyrki ottamaan isoäidin paikan. Sisko viisaampana väistyi. Sitten se exän uusi sai biologisia lapsenlapsia ja kas, yhdellä kerralla puolisonsa lapsenlapset (silloin 3 kpl) jätettiin sivuun. Tämä "tuore mummi" kuten hän itseään tituleerasi unohti kokonaan olleensa 10 vuoden ajan puolisonsa lapsenlapsille mummina, vaatinut nämä jouluna ja äitienpäivänä luokseen jne. Siihen asti hän oli hokenut, että ei biologia ole kuin biologiaa, yllättäen veriside olikin sormusta vahvempi.
Nykyäänhän juhlat pidetään muutenkin porrastettuna!