Hautajaisiin mustissa pillifarkuissa!
Siis onko ok? Toki muutkin vaatteet mustia ja esim paita ja takki peittää pepun.
Kommentit (23)
En edes odottaisi nykynaisilta enempää. Pistä vielä mustat Converset!
[quote author="Vierailija" time="19.05.2015 klo 23:23"]
Siis mies vai nainen?
[/quote]
Ei kukaan mies ole noin tyylitön.
Ihan ok. Suruharsojako nämä alapeukuttajat vaativat?
Ei farkut ole sopiva hautajaisvaate kenellekään. Naisilla mieluiten musta hame ja miehillä mustat puvun housut.
Kyllä on ok. En itse ainakaan ole omaisteni hautajaisissa jaksanut kytätä muiden vaatetusta.
Riippuu täysin mustista farkuista ja yläosasta.
Jos farkut näyttävät farkuilta niin ei. Jos näyttää tummilta siisteiltä housuilta nii ok JOS yläosa siisti ja juhlallinen.
Olet menossa hautajaisiin, et baariin!
[quote author="Vierailija" time="19.05.2015 klo 23:21"]
Siis onko ok? Toki muutkin vaatteet mustia ja esim paita ja takki peittää pepun.
[/quote]
On, jos tarvitsee vaatteet, joita voi muutenkin käyttää. Itse en käytä mustia vaatteita, jos vain voin välttää, joten en osta mitään mustaa jakkupukua hautajaisten takia. Farkut ovat jatkossakin käytännölliset.
[quote author="Vierailija" time="19.05.2015 klo 23:30"]Olet menossa hautajaisiin, et baariin!
[/quote]
No on sulla taas tyylitaju jos susta on farkut=baari..?
Miten pukeudut hautajaisiin kertoo kuinka paljon haluat kunnioittaa vainajaa. Mene farkuissa ja 'en todella valittanyt sinusta'. Paitsi jos on varsinaisesti pyydetty etta pukeudutaan rennosti.
[quote author="Vierailija" time="19.05.2015 klo 23:31"]
[quote author="Vierailija" time="19.05.2015 klo 23:21"]
[/quote]
On, jos tarvitsee vaatteet, joita voi muutenkin käyttää. Itse en käytä mustia vaatteita, jos vain voin välttää, joten en osta mitään mustaa jakkupukua hautajaisten takia. Farkut ovat jatkossakin käytännölliset.
[/quote]
Jos joutuu ostamaan vaatteet hautajaisten takia, niin kannattaa kyllä ostaa vaikka suorat housut ennemmin kuin farkut. Jos mustia vaatteita ei käytä muuten kuin hautajaisissa, on sama hankkia edes sinne hautajaisiin sopivat.
[quote author="Vierailija" time="19.05.2015 klo 23:42"]Miten pukeudut hautajaisiin kertoo kuinka paljon haluat kunnioittaa vainajaa. Mene farkuissa ja 'en todella valittanyt sinusta'. Paitsi jos on varsinaisesti pyydetty etta pukeudutaan rennosti.
[/quote]
Minä olen haudannut sekä isäni että äitini. Molempien hautajaisissa olin pukeutunut "epäkunnioittavasti" mustiin farkkuihin. Oli vähän muuta mietittävää kuin vaatteet.
Minä en kyllä laittaisi. Kyllä ihmisellä pitäisi olla ns. siistit vaatteet erilaisiin tilaisuuksiin vaatekaapissaan. Kannattaa etsiä joku soveltuva kokonaisuus, jonka saa sovitettua omaan tyyliin arjessakin, niin ei mene hukkaan. Miksi on niin vaikeaa?
20v nainen
On ok, jos muuten on "juhlava" asu. Esimerkiksi musta, ilmava yläosa, korkkarit ja esimerkiksi helmikorut. Hiusten ja meikin täytyy myös olla juhlava, sillä jotkut pukeutuvat arkenakin em. vaatteisiin.
Mielestäni riippuu myös vähän siitä kenen hautajaisiin on menossa. Mä olen 23-vuotias ja kun viime vuonna olin mieheni ukin hautajaisissa niin kyseessä oli vanha mies, joka oli minulle tuttu mutta ei kovin läheinen. Vaatetus oli huomattavasti konservatiivisempi kuin mitä tulen ensi viikonloppuna pukemaan serkkuni, 26-vuotiaana kuolleen naisen joka oli minulle todella läheinen ja jonka viimeiseen juhlaan uskallan olla laittamatta jakkupukua, hautajaisiin.
Ei ole, edellyttäen että olet aikuinen ihminen.