Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

1KG lihaa viikossa muun ruokailun lisäksi, onko paljon?

Lihaa syövä heteromies
20.01.2022 |

Teen kilon kokoisen paistin tai vastaavan perjantaisin ja napostelen sen viikon aikana pois muun ruokailun sivussa. Onko tuo paljon? Jauhelihapaketti on 400g, joten ei tunnu suurelta määrältä. Olen normaali painoinen ja keski-ikäinen mies.

Kommentit (67)

Vierailija
21/67 |
20.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran päivässä tulee laitettua ruokaa ja se on yleensä se 400gr jauhelihapakkaus, minkä ympärille ateria rakentuu. Siitä tulee jo 2.8kg viikossa.

Vierailija
22/67 |
20.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onhan se paljon jos ajatellaan, että kuinka paljon tuollaisen lihamäärän syöminen viikossa lisää syöpäriskiä. Mutta itse kannat seuraukset lihansyönnistäsi, eli en tuomitse tai paheksu.

Lisäksi voidaan esittää ajatusleikki siitä, mitä mahtaisi maapallolle tapahtua, jos jokainen ihminen maapallolla söisi kilon lihaa viikossa. (Ihmisyyteen kuuluu taipumus luontaiseen ahneuteen eli siihen, että halutaan koko ajan enemmän ja enemmän. Tähän myös kehittyvien maiden ihmiset todennäköisesti pyrkivät, eli keskiluokkaistumaan ja saamaan oman siivunsa tästä kaikesta.) Kauhean älykäs ei tarvitse olla tajutakseen, että jos tämä nykyinen kehityssuunta ei käänny pian, ollaan kohta todella suurissa ongelmissa. Jokainen voi laskea, kuinka paljon lihaa tarvittaisiin vuodessa jos jokainen maapallon asukas söisi sitä kilon viikossa. Se olisi tyyliin seitsemän miljardia kiloa kertaa 52 eli aika saatanallinen määrä. Taitaisi tulla useita ongelmia aika pian eteen.

Lihan ei ole todettu olevan syöpäriski.

väärin

https://www.cancercouncil.com.au/cancer-prevention/diet-exercise/nutrit…

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/67 |
20.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näin telkkarimainoksessakin sanottiin "Puoli kiloa päivässä!"

Et kai sinä mainoksiin usko?

Vierailija
24/67 |
20.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suositus on korkeintaan puoli kiloa viikossa. SEn jälkeen alkaa syöpä- ja verisuonitautiriski kohota.

Ilmankin pärjää.

Vierailija
25/67 |
20.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onhan se paljon jos ajatellaan, että kuinka paljon tuollaisen lihamäärän syöminen viikossa lisää syöpäriskiä. Mutta itse kannat seuraukset lihansyönnistäsi, eli en tuomitse tai paheksu.

Lisäksi voidaan esittää ajatusleikki siitä, mitä mahtaisi maapallolle tapahtua, jos jokainen ihminen maapallolla söisi kilon lihaa viikossa. (Ihmisyyteen kuuluu taipumus luontaiseen ahneuteen eli siihen, että halutaan koko ajan enemmän ja enemmän. Tähän myös kehittyvien maiden ihmiset todennäköisesti pyrkivät, eli keskiluokkaistumaan ja saamaan oman siivunsa tästä kaikesta.) Kauhean älykäs ei tarvitse olla tajutakseen, että jos tämä nykyinen kehityssuunta ei käänny pian, ollaan kohta todella suurissa ongelmissa. Jokainen voi laskea, kuinka paljon lihaa tarvittaisiin vuodessa jos jokainen maapallon asukas söisi sitä kilon viikossa. Se olisi tyyliin seitsemän miljardia kiloa kertaa 52 eli aika saatanallinen määrä. Taitaisi tulla useita ongelmia aika pian eteen.

Aivan varmasti se sitä on, eihän tämän todetakseen tarvitse kuin katsoa ihmisen ruoansulatusta miten se toimii erilaisten ruokien kohdalla. Vegaaneilla ruoka kulkee suoliston läpi taatusti nopeammin kuin paljon lihaa käyttävillä. Voit miettiä itse, mitä tämä tarkoittaa syöpäriskin kannalta.

No höpöhöpö sun juttujas.

Vierailija
26/67 |
20.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

väärin

https://www.cancercouncil.com.au/cancer-prevention/diet-exercise/nutrit…

Et taida ymmärtää, mitä ja miten tuossa on tutkittu.

Vierailija
27/67 |
20.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suositus on korkeintaan puoli kiloa viikossa. SEn jälkeen alkaa syöpä- ja verisuonitautiriski kohota.

Ilmankin pärjää.

Joopa joo

Vierailija
28/67 |
20.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tarvitse sitten ainakaan yllättyä, kun 53-vuotiaana todetaan paksusuolen syöpä. Just saying.

Vierailija
29/67 |
20.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanoisin, että tuo 1 kg per viikko on jopa aika vähän. Se on vain 143 grammaa päivää kohti. Jos syöt kaksi pääateriaa päivässä, niin lihan määrä on 71,5 g annosta kohti. 

Itsekin olen vähentänyt lihan määrää. Syön keskimäärin 2 x 100 g lihaa päivässä (lounas + päivällinen) eli 1 400 grammaa päivässä. Käyn myös kuntosalilla, että se määrä riittää minulle. Lihasta saan yksinkertaisesti voimaa lihaksiin ja oma rasvaprosentti pysyy alhaisena, kun ei tarvitse korvata laadukasta lihaa esim. hiilihydraateilla. 

Vierailija
30/67 |
20.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sanoisin, että tuo 1 kg per viikko on jopa aika vähän. Se on vain 143 grammaa päivää kohti. Jos syöt kaksi pääateriaa päivässä, niin lihan määrä on 71,5 g annosta kohti. 

Itsekin olen vähentänyt lihan määrää. Syön keskimäärin 2 x 100 g lihaa päivässä (lounas + päivällinen) eli 1 400 grammaa päivässä. Käyn myös kuntosalilla, että se määrä riittää minulle. Lihasta saan yksinkertaisesti voimaa lihaksiin ja oma rasvaprosentti pysyy alhaisena, kun ei tarvitse korvata laadukasta lihaa esim. hiilihydraateilla. 

Viddu sä oot kujalla

Vierailija
31/67 |
20.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

On jotenkin liikuttavaa, miten jotkut pystyvät valikoimaan totuutensa sen perusteella, mihin haluavat uskoa. Ei ole ilmastonmuutosta, alkoholinkäyttö ei haittaa itseä eikä läheisiä, liiallinen lihansyönti ei ole terveysriski, korona on vain pikkuflunssa... Voi elää ihan niin kuin itsestä mukavimmalta ja helpoimmalta tuntuu, eikä ole mitään ikäviä seurauksia.  Miten näppärää!

Pystyisipä sitä itse samanlaiseen itsepetokseen, niin muuttuisi suklaarasiakin terveysvälipalaksi.

Vierailija
32/67 |
20.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei tarvitse sitten ainakaan yllättyä, kun 53-vuotiaana todetaan paksusuolen syöpä. Just saying.

Lihan syytä se ei kuitenkaan ole.

Vierailija
33/67 |
20.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se on noin 140g päivä, ei todellakaan ole paljon.

Siis tuo määrä oli naposteluun. Muussa ruokailussa luultavasti se keskiverto määrä lihaa lisäksi. 

Trollihan tämä toki on.

Vierailija
34/67 |
20.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On jotenkin liikuttavaa, miten jotkut pystyvät valikoimaan totuutensa sen perusteella, mihin haluavat uskoa. Ei ole ilmastonmuutosta, alkoholinkäyttö ei haittaa itseä eikä läheisiä, liiallinen lihansyönti ei ole terveysriski, korona on vain pikkuflunssa... Voi elää ihan niin kuin itsestä mukavimmalta ja helpoimmalta tuntuu, eikä ole mitään ikäviä seurauksia.  Miten näppärää!

Pystyisipä sitä itse samanlaiseen itsepetokseen, niin muuttuisi suklaarasiakin terveysvälipalaksi.

Pystythän sinä, kun kuvittelet lihan olevan terveysriski, vaikka sellaista tutkimusta ei ole, mikä sen todistaa.

On vaikka kuin saatanasti. Juu tiedän kyllä että teidän mielestä yksikään niistä tutkimuksista ei jostain syystä ole mukamas pätevä mutta voisit silti noin räikeän valehtelun lopettaa etteikö tutkimuksia olisi.

Vierailija
35/67 |
20.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla menee isona ukkona välillä 2kg lihaa viikossa. Just söin lounaalla taas 200g.

Välillä syön kalaa tai kanaa monta päivää.

Vierailija
36/67 |
20.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole paljon. Itellä menee 2-3kg lihaa viikossa ja massakaudella saattoi mennä aikoinaan helposti 5kg/viikko.

Vierailija
37/67 |
20.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä. Sanoitit tämän tosi hauskasti, kiitos siitä.

Vierailija
38/67 |
20.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pystythän sinä, kun kuvittelet lihan olevan terveysriski, vaikka sellaista tutkimusta ei ole, mikä sen todistaa.

On vaikka kuin saatanasti. Juu tiedän kyllä että teidän mielestä yksikään niistä tutkimuksista ei jostain syystä ole mukamas pätevä mutta voisit silti noin räikeän valehtelun lopettaa etteikö tutkimuksia olisi.

Etkä varmaan yhtäkään ole lukenut. Muuten tietäisit, mitä ja miten on tutkittu.

Vierailija
39/67 |
20.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itseäkin ihmetyttää tämmöinen asioiden ihan päälaelleen heittäminen, että onko kyse trollaamisesta vai mistä. Sen toki ymmärrän että laitetaan asioita uudestaan mittasuhteisiin, koska terveydessä kuitenkin on aina kyse kokonaisuudesta.

Vierailija
40/67 |
20.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se on noin 140g päivä, ei todellakaan ole paljon.

Siis tuo määrä oli naposteluun. Muussa ruokailussa luultavasti se keskiverto määrä lihaa lisäksi. 

Trollihan tämä toki on.

Mä tein tän ketjun ja ei ole trolli. Miksi olisi? Tuskin tuo nyt suuri määrä on useimman suomalaismiehen osalla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yhdeksän kuusi