Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Aion antaa tyttöni nimeksi Ananas

Vierailija
19.05.2015 |

Oon jo vuosia miettinyt tätä. Jossain vaiheessa tykkäsin nimestä Anastasia, mutta koska se on venäläinen, eikä meillä ole venäläisiä sukujuuria, hylkäsin ajatuksen. Sitten tuli mieleen, että miksei Ananas ole nimi? Kun nykyään nimeksi kelpaa esim. Vadelma. Ananas sointuu kauniisti, siitä tulee hieman eksoottinen fiilis, vaikka sanana se on kelpo suomea. Koko nimi olisi kenties Ananas Aurora. 

Syy, miksi kirjoitan tästä täällä on se, että mieheni äiti vastustaa voimakkaasti nimeä. Kunnon syitä hän ei osaa sanoa, kunhan vaan nyt "ei pidä" siitä. Haluaisin kuulla muiden ajatuksia. Mitä vikaa kyseisessä nimessä on/ onko siinä mitään vikaa? 

Kiitos ASIALLISISTA vastauksista!

Kommentit (81)

Vierailija
21/81 |
19.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No antaa mennä. Olen tavannut lapsen, nimeltä Intia. Ja onhan niitä Vadelmiakin. Muitakin, vielä noitakin omituisempia nimiä olen tavannut.

En tiedä, millaiseksi maailma muotoutuu. Kiusataanko näitä erikoisen nimiä lapsia koulussa, vai onko siinä vaiheessa jo niin normaalia, että luokalla on Ahmed, Kurt, Vadelma, Oili, Eelis, Tao, Yvette ja Pirjo - ettei yksi Ananas siinä enää paljon hetkauta?

Antaisin joka tapauksessa toiseksi nimeksi jonkin normaalimman, ajattoman nimen, jota lapsi voi sitten halutessaan käyttää kutsumanimenä, jos Ananas alkaa ahdistaa.

Vierailija
22/81 |
19.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun 11-vuotiaalla pojalla on hiustyyli nimeltä ananas: päältä pidempi, sivuista ihan milli.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/81 |
19.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perse meinasi revetä :'D ethän nyt vain ole tosissasi..

Vierailija
24/81 |
19.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.05.2015 klo 21:58"]Oon jo vuosia miettinyt tätä. Jossain vaiheessa tykkäsin nimestä Anastasia, mutta koska se on venäläinen, eikä meillä ole venäläisiä sukujuuria, hylkäsin ajatuksen. Sitten tuli mieleen, että miksei Ananas ole nimi? Kun nykyään nimeksi kelpaa esim. Vadelma. Ananas sointuu kauniisti, siitä tulee hieman eksoottinen fiilis, vaikka sanana se on kelpo suomea. Koko nimi olisi kenties Ananas Aurora. 

Syy, miksi kirjoitan tästä täällä on se, että mieheni äiti vastustaa voimakkaasti nimeä. Kunnon syitä hän ei osaa sanoa, kunhan vaan nyt "ei pidä" siitä. Haluaisin kuulla muiden ajatuksia. Mitä vikaa kyseisessä nimessä on/ onko siinä mitään vikaa? 

Kiitos ASIALLISISTA vastauksista!
[/quote]

Ei vikaa, mutta Pasi olisi parempi. Hätätapauksessa myös yhdistelmä käy: Pasi Ananas. Tai Ananas-Pasi.

Vierailija
25/81 |
19.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ananas on Afrikasta.

Vierailija
26/81 |
19.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voitko antaa esim. Ansku, ja kertoa että se tulee ananaksesta jos kysyy? Ananasta tullaan niin kiusaan, liian random. Vadelma on marja, vähä ku Marja ja Terttu. Liian eksoottinen mun mielestä valitettavasti. Vähä ku jos sen nimi olis Kiivi tai Pomelo.

Vierailija
27/81 |
19.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole yhtään hauska nimi! Terveisin allerginen ananakselle. 

Vierailija
28/81 |
19.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaunis nimi. Tulee mielleyhtymä lomaan paratiisissa. Nykylapset ei kiusaa nimen takia, nykyaikuiset kylläkin, mutta pitäkööt tunkkinsa.

Vierailija
29/81 |
19.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toiseksi nimeksi Del Monte.

Vierailija
30/81 |
19.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihana nimi :)

Vierailija
31/81 |
19.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ananaksesta tulee mieleen tällä hetkellä lähinnä se tietty tukkamalli, joka on sivumennen sanoen ihan karsea. Harvaa tukkamallia inhoan niin paljon kuin ananastukkaa.

Vierailija
32/81 |
19.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieluummin Ana, Anana, Nana tai Anna. Ananas saa kuulla kiusausta...

Vierailija
33/81 |
19.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.05.2015 klo 22:17"]Älä pure mun ananasta...
[/quote]

Onni potkii, Onni omnettomuudessa, Ilona ei olekkaan iloinen vaan kiukkuava ja uhmakas tyttö jne jne jne.
Kauan jatketaan?

Vierailija
34/81 |
19.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.05.2015 klo 23:29"]Mieluummin Ana, Anana, Nana tai Anna. Ananas saa kuulla kiusausta...
[/quote]

Se on aivan se ja sama, minkäniminen ihminen on, jos hölmömmät päättää kiusata. Lapsellani on yleinen sukunimi ja siitä väännettiin pilkkanimi.

Vierailija
35/81 |
19.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.05.2015 klo 22:47"]Voitko antaa esim. Ansku, ja kertoa että se tulee ananaksesta jos kysyy? Ananasta tullaan niin kiusaan, liian random. Vadelma on marja, vähä ku Marja ja Terttu. Liian eksoottinen mun mielestä valitettavasti. Vähä ku jos sen nimi olis Kiivi tai Pomelo.
[/quote]

On mun mielestä Ananas nätimpi nimi kun vaikka Maissi.

Vierailija
36/81 |
19.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan hyvin voi antaa anastasian nimeksi, vaikka ei olekaan Venäjältä sukulaisia. Ihan kaunis nimi.
Onko ananas sukua jos sen mukaan pitää nimi antaa.

Vierailija
37/81 |
19.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ananas ei ole nätti nimi ja lisäksi liian outo. Nimenannossa on raja jonka toiselle puolelle asettuvat menevät vanhemman mielenterveysongelmien piikkiin. Ananas kuuluisi näihin jollei olisi provo.

Vierailija
38/81 |
19.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.05.2015 klo 23:37"]Ananas ei ole nätti nimi ja lisäksi liian outo.
[/quote]

Oisko mielipideasia?

Vierailija
39/81 |
19.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.05.2015 klo 23:45"]

[quote author="Vierailija" time="19.05.2015 klo 23:37"]Ananas ei ole nätti nimi ja lisäksi liian outo. [/quote] Oisko mielipideasia?

[/quote]

Todennäköisesti löytyy myös joku jonka mielestä Runsas Pehmyt Pökäle olisi kaunis ja sointuva nimi. Näitä varten on plemassa nimilautakunta. Siellä saavat päättää onko Ananananananas hyvä nimi lapselle vai joudutaanko lasta suojelemaan omilta vanhemmiltaan.

Vierailija
40/81 |
19.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikin mokomin. Mä tunnen yhden Vadelman. Miten olis Pomelo?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kuusi kolme