Aion antaa tyttöni nimeksi Ananas
Oon jo vuosia miettinyt tätä. Jossain vaiheessa tykkäsin nimestä Anastasia, mutta koska se on venäläinen, eikä meillä ole venäläisiä sukujuuria, hylkäsin ajatuksen. Sitten tuli mieleen, että miksei Ananas ole nimi? Kun nykyään nimeksi kelpaa esim. Vadelma. Ananas sointuu kauniisti, siitä tulee hieman eksoottinen fiilis, vaikka sanana se on kelpo suomea. Koko nimi olisi kenties Ananas Aurora.
Syy, miksi kirjoitan tästä täällä on se, että mieheni äiti vastustaa voimakkaasti nimeä. Kunnon syitä hän ei osaa sanoa, kunhan vaan nyt "ei pidä" siitä. Haluaisin kuulla muiden ajatuksia. Mitä vikaa kyseisessä nimessä on/ onko siinä mitään vikaa?
Kiitos ASIALLISISTA vastauksista!
Kommentit (81)
Ei jumalauta! Onpa lapsilla sitten ainakin joku ketä pilkata.. Toivottavasti tämä oli vain huono vitsi :(
Jos olet tosissasi, niin en suosittele, siitä väännetään kuitenkin anus- ja onania-vitsejä.
Omasta mielestäni ananas on hyvänmakuinen hedelmä. Ehkä joku ajattelee, että vadelmakin on paha marja tai onhan kielo myrkyllinen kasvi, mutta silti ne ovat nimiä...
Ap
Ananas ei myöskään ole ulkonäöllisesti kauhean kaunis hedelmä.
Tulee mieleen paksu lapsi, jolla on tukka aina pystyssä.
Oikeasti? Joku Ananas Nieminen :D:D Oon varmaan ilkeä, mutta musta aika humoristinen (ja totuuden nimissä ruma) nimi. Hyvä hedelmä toki.
Itse minulle tulee ananaksesta mieleen enemmän sen sisäpuoli...se syötävä ananas siis.
Ap
Lapinlahden linnut:
...älä pure mun ananasta, ananas on arka asia...
Pahempi miehen nimenä. Hänen tyttöystäväänsä pilkattaisiin myöhemmin sellaisilla jutuilla kuin "saitko Ananasta perseeseen?" tai "mahtuiko Ananas pilluun?"
[quote author="Vierailija" time="19.05.2015 klo 22:03"]
Ananas ei myöskään ole ulkonäöllisesti kauhean kaunis hedelmä.
Tulee mieleen paksu lapsi, jolla on tukka aina pystyssä.
[/quote]
LOL
Ihan kiva minusta :)