Mitä puette jos haluaisitte olla tyyylikäs
mutta suht huomiota herättämätön ja hyvin pukeutunut mutta samalla näyttäen siltä, että ette ole yrittänyt pukeutua mitenkään juhlavasti vain pelkästään siististi? Housut ei hametta kiitos?
Kommentit (58)
[quote author="Vierailija" time="20.05.2015 klo 12:00"]
Löytyi mustat farkut, ballerinat ja löysähkö pusero jossa kuminauhakiristys helmassa ja lyhyet hihat. Siis ei sittenkään juhla-asu vain pelkästään siisti pukeutuminen luvassa :)
[/quote]
hmmm, nyt äkkiseltään on vaikea kuvitella tätä kuminauhakiristystä helmassa, olethan varma ettei se lisää muumi-mielikuvaa? tästä sitten tuunaat asukokonaisuutta käyttämällä noita vinkkejä joita aiemmin olet saanut jos tarvitset juhlavampaa asua.
Jeps. Joka naisen kannattaa hankkia siistit (,ustat) housut ja yhdey siistimmät farkut. Sitten kauluspaita, silkkipaita, neule ja bleiseri. Ballerinat/matalat avokkaat ja korkkarit. Hyvä käsilakku ja muutama huolella valittu koru.
päivällä huoleton, iltaan sitten juhlavuutta lisäämällä korkoa ja tekemällä meikin ja kampauksen. Bleiseri sopii myös kun asukokonaisuutta tarvitsee tsempata, esim hihaton silkkipaita & housut& neuletakki& ballerinat päiväl. Sit kun menet viralliseen tapaamiseen, vaihdat ballerinat avokkaisiin ja bleiserin niskaan, hiukset kiinni. Sit kun lähdet iltajuhlaan, teet huolellisen meikin, lisäät ehkä koruja, valitset vielä korkeamman koron, jos vapaamuotoinen juhla niin vaihdat bleiserin vaikka nahkatakkiin..
kun hankit ap vaateita, yhdistele niitä kaupassa er vaihtoehtoihin ja ajattele aina kuinka se sopii jo olemassa oleviin vaatteisiin/sun näkemykseen tyylistäsi. Jotain yksittäistä vaatetta ei tule käytettyä jos se ei istu muihin hankintoihin, tai sit joudt ostamaa sillekin kaverin- todellisudessa hinta siis nousee.
itse olen nopeasti vaatteisin kyllästyvää sorttia, eli housujen lisäks mulla on aina myös kynähame ja siisti ja rento polvimittainen kotelohame ja pitkävartiset saappaat talvella. Tuovat jo tosi paljon muunneltavuutta vaatekaappiin, kun voi taas yhdistellä ristiin aiemmin mainittujen vaatteiden kanssa. Eli virallisiin tilaisuuksiin esim korelomekko ja bleiseri, illaksi sotten vaikkase mekko ja koru ja kirkkarit ja esim värikäs huivi.
Minulla on nyt sekin tässä, että hyviä housuja olisi mutta en mahdu niihin. Ja en ole tullut ostaneeksi mitään pitkään aikaan, kun olen toivonut laihtuvani :) ap
Miksi naiset suositte mustia housuja? Ysärin lopussa kaikilla oli mustat trikoot ja nyt taas monella mustat pöksyt. Synkkä ja formaali väri, aivan kuten miehen mustat kengät. Ehdottaisin joko hametta tai vaaleita löysempiä farkkuja. Nyt pyllyt ja reidet ihan pursuaa silmille. Mukavaa nähtävää joo, mutta vaihtelu olisi myös jees.
Laittaisin valkoiset pillit farkut mustalla yläosalla. Lisänä mustat korkkarit ja hopeakorut. Hiukset tiukalle ponnarille.
Formaalisuus ei ole käsitykseni tyylikkyydestä kuin miehillä. Naisen pitäisi uskaltaa käyttää muitakin värejä kuin maskuliinisia mustaa ja valkoista.
[quote author="Vierailija" time="20.05.2015 klo 08:38"]
Laittaisin valkoiset pillit farkut mustalla yläosalla. Lisänä mustat korkkarit ja hopeakorut. Hiukset tiukalle ponnarille.
[/quote]
Ehkä liian seksikästä.
[quote author="Vierailija" time="20.05.2015 klo 08:49"][quote author="Vierailija" time="20.05.2015 klo 08:38"]
[/quote]
Ehkä liian seksikästä.
[/quote]
Ei vaan liian wt
Suorat housut, silkkipaita, jakku, kävelykengät samaa väriä kuin housut.
Farkutkin voivat olla tyylikkäät sopivan yläosan kanssa.
Farkut houkuttaisivat, jos ei ole liian arkista. Mustat farkut, niillä olisi enemmänkin käyttöä.
[quote author="Vierailija" time="19.05.2015 klo 21:57"]
mutta suht huomiota herättämätön ja hyvin pukeutunut mutta samalla näyttäen siltä, että ette ole yrittänyt pukeutua mitenkään juhlavasti vain pelkästään siististi? Housut ei hametta kiitos?
[/quote]
Riippuu tilaisuudesta, johon on menossa? Ja riippuu myös siitä, mitä sulla yleensä on päällä. Jos haluat näyttää siltä, että et ole yrittänyt mitenkään erityisesti pukeutua, niin vaatetuksen pitää olla samaa tasoa kuin muulloinkin. Jos sulla on joka päivä töissä jakkupuku, niin silloin et tavallisessa toimistojakkupuvussa näytä erityisen pukeutuneelta tai siltä, että juuri tänään olisit erityisesti panostanut. Jos sulla normaalisti on farkut ja neule, niin jakkupuku herättää huomiota.
Minä laittaisin suorat housut, valkoisen kauluspaidan ja tilanteesta riippuen siistin neuletakin tai sellaisen rennohkon jakun.
Preppy ivy league - tyyli on tuota varten
Itse en viihdy chinoissa tms housuissa joten mun siistit asut sisältävät yleensä mustat pillifarkut tai kynähameen ja sitten jonkin rennosti istuvan paitapuseron. Suosin laskeutuvaa materiaalia paidoissa, vähän löysä mieluiten. Sitten jos haluan olla vielä astetta puetumpi laitan asuun sopivan bleiserin.
Kannattaa hommata itselle mieluisia housuja tai hameita sekä paitapuseroita rauhallisissa perusväreissä kuten musta, valkoinen, harmaa, beige, tummansininen, niin kaikki sopii yhteen. Ja sitten pari hyvin istuvaa bleiseriä eri väreissä.
Jos haluaa löytöä edellisesti niin H&M:sta saa usein kivoja asiallisia vaatteita edullisesti.
Mulla ei ole ollenkaan suoria housuja, sillä ne ovat usein epäimartelevat vartalolleni ja sopivan kokoisia on todella vaikea löytää (olen lyhyt ja isoperseinen, normaalipainoinen siis, mutta saavat minut näyttämään lihavammalta kuin olen. En halua mitään camel toeta joka monesti on tullut kun olen suoria housuja sovittanut :D).
Yleensä käytän hametta tai mekkoa. Kuitenkin olen myös käyttänyt yksivärisiä farkkuja (mustia tai tummansinisiä) formaaleissakin paikoissa, "isommissa" palavereissa, työhaastatteluissa, ja entisessä työpaikassa. Jos paita on siisti, päällä on jakku ja jalassa siistit kengät, farkut käy ihan hyvin viralliseenkin pukeutumiseen ainakin nuorella naisella mielestäni.
Bleisereitä saa hm:ltä halvalla, ne toimivat kesällä ihan hyvin myös takkina. Kannattaa valita joku sellainen väri, jota käyttää muutenkin niin ei jää yhden käytön jälkeen roikkumaan kaappiin.
Tässä nopsaan haettu kuvaesimerkki farkuista:
[quote author="Vierailija" time="20.05.2015 klo 09:11"]
Preppy ivy league - tyyli on tuota varten
[/quote]
mutta tää on tyylitajuttomalle vaikea. Moni varmaan tarjoaa klasssista tyyliä siksi että se on helppo ja siinä on vaikea mennä vikaan. Nro 12 (ja muutama muukin vastaus) tunnustaa virallisisaa tilaisuuksissa käyttävänsä klassista linjaa ja vapaa-ajalla leikitrelevänsä preppyllä ja hennoilla pastellusävyillä. Tässä kuitenkin jo budjetti kasvaa kun hajontaa väri-ja tyylipaletissa kasvaa, ja ap halusi päästä halvalla eli tarvitsee mahdollisimman monikäyttöusiä ja pitkäikäisiä vaatteita.
ap. Joa toivot pudotravasi painoa, tämä ei oke iso ongelma. Hanki sellaiset housut jorka on helppiviedä ompelijalle sitten pienennettäviksi. Ja esim liehuva silkkipaita ja juhlava neule antavat anteeksi suuremmat painon heilahduksry kuin esim hyvä bleiseri joka todella vaatii istuvuutra ja on hankala pienentää järkevästi.
jos koet olevasi kalvakka, oletko koittanut ripsien ja kulmien kestovärjäystä? Tämän voit tehdä itse tai kosmetologilla (toki taas maksaa). Suosittelen kuitenkin kerran sitä kosmetologia jos kulmadi eivät ole muotoillut. Pienellä värillä ja siistimisellä tekee kasvoille paljon. Muistat vaan että jos tästä ei ole kokemusta niin on vaarana mennä yli liian kapeisiin/räikeisiin kulmiin jos teet itse.
väripaletti sun täytyy miettiä itse vertailemalla vaatteita kasvojen lähellä. Ota kaveri makutuomariksi. Muista että vaatteet saattavat näyttää erilaiselta luonnonvalossa kuin kaupoissa. Pidä alkuun tyyli yksinkeraisena ja lähde kokeilemaan muuta sitten kun itsevarmuus/budjetti anta myöden.
millaiseen tilaisuuteen vaatteet tarvitset?
[quote author="Vierailija" time="20.05.2015 klo 08:51"][quote author="Vierailija" time="20.05.2015 klo 08:49"][quote author="Vierailija" time="20.05.2015 klo 08:38"]
[/quote]
Ehkä liian seksikästä.
[/quote]
Ei vaan liian wt
[/quote]
Jahas wt:n viljelijä on saapunut keskuuteemme.. ja missä mielessä seksikästä? Hiukset kiinni, peittävät arkivaatteet? Wt jos alaosa on valkoinen...?:D
Suorat housut, laadukas yksivärinen paitapusero, kiiltonahkaballerinat, nahkalaukku jossa ei ole kirkuvaa logoa. Kaulaan ehkä silkkihuivi, aidot korut, yksinkertainen kampaus, kynsiin väritön lakka ja kevyt meikki. Tilanteesta riippuen kashmirneuletakki, jakku tai trenssi. Vaihtoehtoisesti yläosaksi käy myös yksivärinen trikootoppi ja kevyt avonainen neulostakki. Vaatteiden pitäisi olla yksinkertaisia ja laadukkaita, asun persoonallisuus ja tyylikkyys tehdään harkituilla asusteilla.
Ei rihkamakoruja, ei jäljitelmämateriaaleja tai tekokuituja, ei räikeitä värejä, ei kireitä, avoinaisia tai liian lyhyitä vaatteita. Vaatteet ja asusteet huollettu ja silitetty.
Löytyi mustat farkut, ballerinat ja löysähkö pusero jossa kuminauhakiristys helmassa ja lyhyet hihat. Siis ei sittenkään juhla-asu vain pelkästään siisti pukeutuminen luvassa :)