Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi joku varastaa lääkkeitä? Naistenklinikan juttu

Kommentit (187)

Vierailija
101/187 |
20.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lääkkeet ovat arvokkaita. Esimerkiksi oksikodoni (Oxynorm tai Oxycontin) maksaa euron per milligramma, yksi 20mg tabletti siis 20€. Jos se on valmista injektioliuosta (Oxanest) se on vielä arvokkaampaa.

Hoitajilla on paljon päihdeongelmia joten monet vetävät itse, mutta vaikka ei olisikaan käyttäjä niin kyllähän noita myymällä saa hyvät tienestit.

Vahvimpien lääkkeiden jakelua valvotaan mutta yleisesti esim injektioampullia ei ruiskuteta kokonaan ja sen sijaan että loput kaadettaisiin viemäriin, hoitsu tunkee loput fikkaan.

Höpö-höpö! Esim YA:sta, kun tarkistaa hinnat, niin 20mg 0,41€/kpl. Pysytään totuudessa.

Vierailija
102/187 |
20.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lääkkeet ovat arvokkaita. Esimerkiksi oksikodoni (Oxynorm tai Oxycontin) maksaa euron per milligramma, yksi 20mg tabletti siis 20€. Jos se on valmista injektioliuosta (Oxanest) se on vielä arvokkaampaa.

Hoitajilla on paljon päihdeongelmia joten monet vetävät itse, mutta vaikka ei olisikaan käyttäjä niin kyllähän noita myymällä saa hyvät tienestit.

Vahvimpien lääkkeiden jakelua valvotaan mutta yleisesti esim injektioampullia ei ruiskuteta kokonaan ja sen sijaan että loput kaadettaisiin viemäriin, hoitsu tunkee loput fikkaan.

Höpö-höpö! Esim YA:sta, kun tarkistaa hinnat, niin 20mg 0,41€/kpl. Pysytään totuudessa.

Tällä palstalla on joko trolleja tai käsittämättömän yksinkertaisia ihmisiä...

Menenpä tästä apteekkiin ostamaan Oxya. Eivät varmaan kysele reseptien perään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/187 |
20.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo ja se lääkkeet pöllinyt hoitajahan menee valepuvussa apteekkiin myymään lääkkeensä ja laittaa taskuun rahat kassan sijaan?

Kadulla niistä maksetaan ton verran.

Pysytään aiheissa, josta ymmärretään edes ihan perusteet.

Vierailija
104/187 |
20.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo ja Yliopiston apteekissa Suboxone 8mg maksaa 2,34€/kpl.

Kuitenkin kadulla noista saa paikkakunnasta riippuen 30-50€. Jännä juttu, ihan kuin pimeillä markkinoilla huumeet olisi eri hintaisia kuin apteekissa.

Vierailija
105/187 |
20.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistatteko sen narkkihoitsun, joka hoiti kuolemansairasta pikkupoikaa, otti hänelle määrätyt vahvat fentanyylit tms ja pisti pojan ruiskuun tilalle vettä! Poika kuoli lopulta kitumalla. Ihan kauhea juttu. Tapahtui Suomessa.

Vierailija
106/187 |
20.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä vaan että varasti, harmi että jäi kiinni. Huumaavat lääkkeet läpäisee istukan ja menevät rintamaitoon, sitten nää kipua pelkäävät pullamössö päihdeäidit vetää suonensisäisiä kipulääkkeitä silläkin uhalla että vauvoille tulee vieroitusoireita.

Ei tarvita mitään huumelääkkeitä naistenklinikalla.

Vierailija
107/187 |
20.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitää olla hölmö että jää kiinni. Joka päivä Suomessa hoitajat varastaa lääkkeitä. Hoitajilla on melko paljon päihdeongelmia keskiarvoon nähden.

Vierailija
108/187 |
20.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi joku varastaa ylipäätään mitään? Koska tilaisuus tekee varkaan, varastettavat tavarat ovat arvokkaita, ja varkaalle ilmaisia.

Lääkkeet voi joko vetää itse tai myydä kovaan hintaan. Nykypäivänä apteekkimurrosta rikastuu enemmän kuin pankkiryöstöstä.

Vierailija
109/187 |
20.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Just tänään kävin apteekissa hakemassa reseptilääkkeitä. Lääkäri oli laittanut mulle varmuuden vuoksi enemmän kuin mitä tarvitsen. Saan lääkkeet ilmaiseksi koska Kela maksaa. Apteekkari kysyi multa että tahdonko kaikki määrätyt lääkkeet. No, en tarvitse niitä joten en tietenkään tahtonut. Jätän reseptin käyttämättä, turhaan minä ne lääkkeet toisin kotiin lojumaan.

Mutta kyllä mä sillä hetkellä mietin että voisinko mä myydä ne lääkkeet pimeillä markkinoilla ja tehdä voittoa. Se olisi kätevää. Kela tarjoaa mulle ilmaiset lääkkeet - mä myisin ne kadulla ja saisin rahaa. Mutta en usko että löytäisin ostajaa kortisonivoiteille.

Vierailija
110/187 |
20.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Just tänään kävin apteekissa hakemassa reseptilääkkeitä. Lääkäri oli laittanut mulle varmuuden vuoksi enemmän kuin mitä tarvitsen. Saan lääkkeet ilmaiseksi koska Kela maksaa. Apteekkari kysyi multa että tahdonko kaikki määrätyt lääkkeet. No, en tarvitse niitä joten en tietenkään tahtonut. Jätän reseptin käyttämättä, turhaan minä ne lääkkeet toisin kotiin lojumaan.

Mutta kyllä mä sillä hetkellä mietin että voisinko mä myydä ne lääkkeet pimeillä markkinoilla ja tehdä voittoa. Se olisi kätevää. Kela tarjoaa mulle ilmaiset lääkkeet - mä myisin ne kadulla ja saisin rahaa. Mutta en usko että löytäisin ostajaa kortisonivoiteille.

Kyllä noistakin joku maksaisi, jos myisit alle apteekkihinnan sellaiselle joka joutuu maksamaan lääkkeensä itse.

Vierailija
111/187 |
20.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niitä ei välttämättä edes varasteta itselleen. Voidaan myydä eteenpäin ja ostaja käyttää itse tai huumaa muita.

Vierailija
112/187 |
20.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kortisonivoidetta mullekin määrättiin loppuelämäksi. Vanhaksihan ne menee.

Vierailija
113/187 |
20.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hoitaja voi ihan todella helposti vaikka tuplata palkkansa niitä myymällä. Tai enemmän.

Vierailija
114/187 |
20.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Sairaalasta varastettujen lääkkeiden määrä on huomattava. Varastetut lääkkeet oli tarkoitettu potilaiden kivunlievitykseen ja ne on luokiteltu huumaaviksi lääkkeiksi."

Joku köyhä nisti-hoitaja. Ällöttävä. Toivottavasti menettää työmahdollisuutensa pysyvästi ja saa vankeustuomion. Kiva varmaan istua tutkintavankeudessa vieroitusoireiden kanssa.

Pystynyt kuitenkin hoitamaan hommansa pitkään samalla. Kyllä monet työssäkäyvät syövät vaikka mitä laillisesti lääkärin reseptillä.

Vierailija
115/187 |
20.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lääkevarkauden voi tehdä ihminen, jolla on pääsy lääkekaapeille. Todennäköisesti kyseessä on päihdeongelmainen hoitaja - sairaanhoitaja, kätilö tai lähihoitaja - joka on myös varas. Lääkäri on määrännyt potilaalle kipulääkettä. Hoitaja varastaa lääkkeet ja antaa potilaalle kalkkitabletin tai vitamiinipillerin.

Lääkkeitä voi välittää ja  myydä eteenpäin. Lääkevarkauteen voi liittyä elämänhallinnan ongelmia, maksuhäiriömerkintöjä, ulosottovelkaa ja rikollisuutta.

Hoitaja irtisanotaan ja häneltä menee oikeus harjoittaa ammattia. Tuomio on sakkoa tai vankeutta.

Tai ensihoitaja tai terveydenhoitaja. Lähihoitajilla harvemmin on lääkkeisiin pääsyä sairaalassa.

Vierailija
116/187 |
20.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku varasti ne lääkkeet jotka olisi kuuluneet synnyttäneille naisille. Mutta mitäpä niillä naistenvaivoilla, mies on aina tärkeämpi. 

Vierailija
117/187 |
21.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos lääkkeiden hinnoista puhutaan, niin kyllä tavallisille ihmisille tulee apteekin hinnat mieleen ensin. En tiennyt, että täällä on hintatietoiset katukaupan ammattilaiset paikalla.

Vierailija
118/187 |
21.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varas voi olla myös kiristyksen uhri.

Hoitotyössä helposti huomataan jos hoitaja itse käyttää huumaavia lääkkeitä.

Myy lääkkeet tai antaa ne eteenpäin.

Tälläinen veikkaus!

Vierailija
119/187 |
21.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Varas voi olla myös kiristyksen uhri.

Hoitotyössä helposti huomataan jos hoitaja itse käyttää huumaavia lääkkeitä.

Myy lääkkeet tai antaa ne eteenpäin.

Tälläinen veikkaus!

Vai helposti huomataan. Ei suinkaan, tuota tapahtuu ihan jatkuvasti.

Vierailija
120/187 |
21.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos lääkkeiden hinnoista puhutaan, niin kyllä tavallisille ihmisille tulee apteekin hinnat mieleen ensin. En tiennyt, että täällä on hintatietoiset katukaupan ammattilaiset paikalla.

Ei sitä mikään katukaupan ammattilainen tarvitse olla, asiakas riittää, samoin kuin ihminen tietää suunnilleen maitolitran hinnan vaikkei ole kaupassa töissä.

Ja totta kai niitä on täällä ja kun näkevät tällaisen keskustelun niin klikkaavat. Tuo se ihme harhaluulo onkin, että huumeriippuvaiset ovat jotain ihme kummajaisia jotka elävät omassa irrallisessa maailmassaan ja niihin vain joskus törmää kadulla. Niitä on täällä, niitä on sun työpaikalla, ne asuu samassa rapussa ja kävi samaa lukiota. Niitä on sun Facebook-kavereissa ja ne käy samalla kuntosalilla.

Kuka tahansa voi olla päihderiippuvainen, niitä on paljon, ja niitä ei tunnista suurinta osaa ulkoisesti mistään

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kaksi kahdeksan