Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Te joilla on vain yksi lapsi,

Vierailija
19.05.2015 |

pelkäättekö että lapselle sattuu jotain? Itse olen alkanut pelkäämään.

Kommentit (38)

Vierailija
21/38 |
19.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaksi lasta, kaksinkertainen pelko.

Vierailija
22/38 |
19.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun isoveli kuoli, kun olin viisivuotias. Äidille se oli musertava isku, eikä oikein koskaan toipunut. Toki oli isällekin, mutta isän piti sit huolehtia meistä, kun äiti ei aina jaksanut. Minusta isäni osasi hyväksyä kuoleman, sodankäynyt mies oli. Mutta ei lapsia voi tehdä siksi, että olisi joku jos yksi lapsi kuolee. Jokaisella lapsella on oma sijnsa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/38 |
19.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.05.2015 klo 19:42"]

[quote author="Vierailija" time="19.05.2015 klo 19:28"]

Onneksi on kaksi niin ei haittaa vaikka yhdelle sattuisi jotain kun jää vielä toinen jäljelle. Idiootti.

[/quote]

Ai ei HAITTAA vaikka yhdelle sattuiski jotain? Onko hän niinkuin varalapsi? Toivottavasti olet provo!

[/quote]

Ei ole provo vaan sarkasmia.

Vierailija
24/38 |
19.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan se selvä, että kahdessa lapsessa on tavallaan varalapsi. Turha sitä kieltää. Äitiys ja isyys jatkuu silti, jos toinen kuolee. Myös lapsenlapset ovat edelleen mahdollisia. Yksilapsiselta kaikki loppuu siihen.
.
Vaikka suru oliskin sama periaatteessa, niin tulis vielä se lapsettimuussuru päälle.

Vierailija
25/38 |
19.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan ensimmäisestä positiivisesta raskaustestistä lähtien olen pelännyt. Äidilläni ja anopillani on molemmilla viisi lasta ja kyllä he pelkäävät jokaisen lapsen ja jokaisen lapsenlapsensakin puolesta.

Vierailija
26/38 |
19.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri siksi on vain yksi, että pelon määrä ois joissain rajoissa. 2 lasta = kaksinkertainen pelko jne.

Vierailija
27/38 |
19.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.05.2015 klo 19:42"][quote author="Vierailija" time="19.05.2015 klo 19:28"]

Onneksi on kaksi niin ei haittaa vaikka yhdelle sattuisi jotain kun jää vielä toinen jäljelle. Idiootti.

[/quote]

Ai ei HAITTAA vaikka yhdelle sattuiski jotain? Onko hän niinkuin varalapsi? Toivottavasti olet provo!
[/quote]

Tällä palstalla ei ymmätretä sarkasmia.

Vierailija
28/38 |
19.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.05.2015 klo 20:21"][quote author="Vierailija" time="19.05.2015 klo 19:42"][quote author="Vierailija" time="19.05.2015 klo 19:28"]

[/quote]

[/quote]

Tällä palstalla ei ymmätretä sarkasmia.
[/quote]

En ole se aiempi kommentoija mutta pakko oli vain todeta.

Vierailija
29/38 |
19.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.05.2015 klo 20:19"]Onhan se selvä, että kahdessa lapsessa on tavallaan varalapsi. Turha sitä kieltää. Äitiys ja isyys jatkuu silti, jos toinen kuolee. Myös lapsenlapset ovat edelleen mahdollisia. Yksilapsiselta kaikki loppuu siihen.
.
Vaikka suru oliskin sama periaatteessa, niin tulis vielä se lapsettimuussuru päälle.
[/quote] ja taas useamman lapsen äiti suree ja potee suurta tuskaa vielä niiden sisarensa menettäneidenkin puolesta

Vierailija
30/38 |
19.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pelkään, ihan kamalasti, olen pelännyt siitä saakka kun hän syntyi (10v sitten, eikä silloin ollut tietoa että jää ainoaksi lapseksi).

Vierailija
31/38 |
19.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tätä ei varmaan saisi sanoa ääneen, mutta itse olen menettänyt toisen sisaruksistani ja olen ollut äärimmäisen kiitollinen siitä, että meitä on ollut kolme. On ollut aikuisiälläkin lohdullista, että joku on tuntenut sisarukseni samalla tavalla kuin minä, ja että on joku, jonka kanssa vielä kiikkustuolissakin hyvällä tuurilla yhdessä muistella edesmennyttä. Vaikka kukaan ei voi ottaa muistoja pois, on lohdullista, että joku varjelee niitä samoja muistoja. Ei tämä kuitenkaan ole mielestäni sellainen asia, jonka pitäisi antaa lapsilukuun vaikuttaa. Tuollaisen riskin realisoituminen on kuitenkin niin pieni todennäköisyys. Itselläni on kaksi lasta, ja on lohduton ajatus, että toinen jäisi yksin jäljelle toista kaipaamaan, mutta se ei ole mielestäni tarpeeksi painava syy kolmannelle. Sama koskee varmasti myös yhden lapsen perheitä: tragediat ovat epätodennäköisiä, ja niistäkin voi aina selvitä, vaikka sitten vähän vaikeamman kautta, jos tukiverkko on pienempi.

Vierailija
32/38 |
19.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

26 mutta mieti, jos koko äitiys otettaisiin sulta pois.

Vierailija
33/38 |
19.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.05.2015 klo 20:25"]26 mutta mieti, jos koko äitiys otettaisiin sulta pois.
[/quote] ei sitä voisi kokonaan viedä enää tässä vaiheessa.

Vierailija
34/38 |
19.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.05.2015 klo 19:27"]pelkäättekö että lapselle sattuu jotain? Itse olen alkanut pelkäämään.
[/quote]
En pelkää. Minulla on myös vain yksi mies, en pelkää että hänellekään sattuu mitään vaikka kerran meinasi käydä pahasti. Yhtälailla minullekin voisi käydä jotain. Kaikkea ei vaan voi olla varakappaletta.

Vierailija
35/38 |
19.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehen menettäminen on luonnollisempaa kuin lapsen, sillä yli puolelta kuolee mies ensin.

Vierailija
36/38 |
19.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on pari poikaakin ja tykee sita, niin molempien menettämisen riski on aika suuri.

Vierailija
37/38 |
19.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis jos tulee sota. Sori.

Vierailija
38/38 |
19.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tähän ei voi taas muuta sanoa kuin että IHMINEN SUUNNITTELEE JUMALA NAURAA

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi viisi viisi