Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten voi olla, että jotkut ei saa puolta kiloa kasviksia päivässä

Vierailija
19.01.2022 |

Jos hedelmätkin lasketaan. Yksi omena jo painaa pari sataa grammaa. Eihän puoli kiloa ole edes paljon?

Kommentit (111)

Vierailija
1/111 |
19.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ainakaan minä saa. Missä niitä jaetaan?

Vierailija
2/111 |
19.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luultavasti en ole syönyt elämäni aikana YHTENÄKÄÄN päivänä puolta kiloa kasviksia, olen nyt 58v,

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/111 |
19.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä niitä saa? Kalliita ovat kaupassa. Omena on sokeria, että samalla voi laskea mehunkin kasvikseksi. Purkissa on jo kahden päivän satsi.

Miksi kasviksia pitäisi syödä niin paljon, jos syö lihaa ja munia? Niistä saa kaikki mitä tarttee?

Vierailija
4/111 |
19.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syön joka ilta illalliseksi kreikkalaista salaattia noin 300g ja lisukkeeksi pihvi, lohta tai broileria. Silti harvana päivänä tuo puoli kiloa tulee täyteen. Pitisi varmaan syödä päivällä perunoita pastan sijaan.

Vierailija
5/111 |
19.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en syö varmaan mitään ruokaa yhteensä puolta kiloa päivässä.

Vierailija
6/111 |
19.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloittaja on joku vähäverinen vegaani.

Vierailija
7/111 |
19.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mistä niitä saa? Kalliita ovat kaupassa. Omena on sokeria, että samalla voi laskea mehunkin kasvikseksi. Purkissa on jo kahden päivän satsi.

Miksi kasviksia pitäisi syödä niin paljon, jos syö lihaa ja munia? Niistä saa kaikki mitä tarttee?

Kuitenkin hedelmätkin lasketaan, eihän tuo ole kuin esim yksi omena, pari porkkanaa ja tomaattia.

Vierailija
8/111 |
19.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No syö nyt vaikka leipää, pastaa, riisiä tai perunaa. Mitä kasviksia nyt suomalaiset yleensä syövät.

Vierailija
9/111 |
19.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä en syö varmaan mitään ruokaa yhteensä puolta kiloa päivässä.

Ihan varmaan syöt.

Vierailija
10/111 |
19.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mummoni ei ollut kasvisten ystävä, hän eli yli 90 vuotiaaksi.

Vierailija
11/111 |
19.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helposti. Pari porkkanaa, hieman mustikoita, omena.

Vierailija
12/111 |
19.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuitenkin hedelmätkin lasketaan, eihän tuo ole kuin esim yksi omena, pari porkkanaa ja tomaattia.

Ja kuka muka syö päivässä noin paljon? Mä voin syödä yhden omenan, tai yhden porkkanan tai yhden tomaatin. En noita kaikkia.

Vierailija
13/111 |
19.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jännä, ehkä se sitten on totta kun lehden jutussa näin väitettiin. Itse pidän aivan selvänä, että kasviksia menee paljon, tomaattia, kurkkua, porkkanaa, marjoja, hedelmiä, banaaneja. Lämpimiä kasviksia kuten juureksia ja kukkakaalia, ja salaatteja.

Vierailija
14/111 |
19.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja kuka muka syö päivässä noin paljon? Mä voin syödä yhden omenan, tai yhden porkkanan tai yhden tomaatin. En noita kaikkia.

Syön helposti vaikka 3 porkkanaa. Tai pari appelssiinia tai kiiviä.

Vierailija
15/111 |
19.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselleni se on tottumis- ja jaksamiskysymys. Hedelmiä ja muita helppoja syön mielelläni, mutta en oikein jaksaisi päivittäin kuoria, raastaa, paloitella, lämmittää tms. joten esimerkiksi porkkanat ja pakastekasvikset jää vähemmälle.

Rahasta se ei ole kiinni. Puoli kiloa kasviksia maksaa ehkä maks. euron päivässä, mihin minulla olisi kyllä varaa.

Vierailija
16/111 |
19.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Euron kasvikset ovat yhtä ravintorikkaita kuin hanavesi.

Vierailija
17/111 |
19.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Punajuuripaistoksella, uuniomenoilla, röstiperunoilla, lohikeitolla jne. Helppo nakki!

Vierailija
18/111 |
19.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ottanut tavakseni pitää jääkaapissa aina porkkanoita. Kuorin ja rouskutan. Ei niitä tarvitse raastaa tai pilkkoa. Lapsetkin syö. Hyviä ja sopivasti hieman makeita

Vierailija
19/111 |
19.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedättehän...

Puolen kilon lisäksi pitäisi syödä viittä eri väriä.

Miten te sen saatte?

Eikä sitten lasketa niin, että omenaa olisi vihreä, punainen, keltainen, oranssi ja valkea kuulas! :D

Vierailija
20/111 |
19.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä enemmän tekee uuniruokia, sitä enemmän tulee syötyä kasviksia. Kaikenlaiset täytetyt paprikat, porkkanalaatikot ja padat lanttu- ja porkkanakuutioineen ovat super jees. Överisti imelletty kaalilaatikkokin on tosi jees.

Paistettavaa kasvisruokaa on öö... Wokki?