Miten voi olla, että jotkut ei saa puolta kiloa kasviksia päivässä
Jos hedelmätkin lasketaan. Yksi omena jo painaa pari sataa grammaa. Eihän puoli kiloa ole edes paljon?
Kommentit (111)
Olen yrittänyt syödä aika paljon (marjat jääneet vähiin tosin). Syön paljaaltaa vaikka kidenypapuja tai kikherneitä purkillisen, vieressä vihersalaattia, kurkkua, tomaattia. Illalla saatan dipata yhden makean paprikan ja puolikkaan kurkun. Tuosta voi tulla 300-400g, en osaa sanoa. On tyypillinen määrä kasviksia mitä ainakin syön päoivittäinen.
En pistä paljoakaan arvoa noille pitkään uunissa tai keittoliemessä lilluville kaaleille ja porkkanoille. Raakana kannattaa suurin osa syödä. Joku hiton kukkakaaligratiini ei ole kasvis vaan lähinnä juustoa...
Itse tykkään porkkanoista. Syön puoli kiloa jo niitä päivässä hummuksen kanssa.
Ei tule syötyä. Hyvä jos yhden banaanin syön päivässä.
Kasviksissa on niin kova vaiva enkä viihdy keittiössä.
Söisin mielelläni mutta kuolisin.
Olen siis todella vaikeasti allerginen esim. porkkanalle ja omenalle, ja vähän vähemmän vaikeasti allerginen kaikille muille kasviksille ja hedelmille. Kurkku on ainoa mistä ei tule mitään oireita, mutta se nyt on ihan vettä koko homma.
Minun pitäisi kantaa 14kg viikossa rehuja perheelle, jotta kaikki saisivat 500g päivässä. Kannan jo viikossa n 20 litraa maitoa ja mehuja kotiin.
Syön joka päivä banaanin, omenan ja appelsiinin. Toinen päivän pääruoista on salaattipohjainen (tomaatti, kurkku, jäävuorisalaatti, paprika) johon lisään pähkinöitä tai lohta. Helposti 500g tulee täyteen.
Ei perussairauksia 162/52 ja ikää 45.
Vähän hämmästytti tuossa jutussa ilmoitettu kasviksen määritelmä. Esimerkiksi palkokasvi lasketaan kasvikseksi mutta täysjyväviljaa ei. Porkkana lasketaan, peruna ei.
Voisi kuvitella että olisi parempi vaikka tarkastella ravinnosta saatavaa kuidun määrää.
En syö varmaan puolta kiloa edes ruokaa päivässä, pari lautasellista keittoa ja sämpylöitä 2-3kpl riippuen koosta. No voi siitä just tulla.
Vierailija kirjoitti:
Mistä niitä saa? Kalliita ovat kaupassa. Omena on sokeria, että samalla voi laskea mehunkin kasvikseksi. Purkissa on jo kahden päivän satsi.
Miksi kasviksia pitäisi syödä niin paljon, jos syö lihaa ja munia? Niistä saa kaikki mitä tarttee?
En haluis olla paska sun suolessas. Mistäs aattelit kuituja saada? Se ohrakaan sun kaljassas ei paljo jeesi.
Ihan naurettaviahan nuo suositukset on. Nelihenkisessä perheessä kasviksia menisi 14 kg viikossa - eli monta ostoskassia pelkästään kasviksille - joopa joo.
Vierailija kirjoitti:
Söisin mielelläni mutta kuolisin.
Olen siis todella vaikeasti allerginen esim. porkkanalle ja omenalle, ja vähän vähemmän vaikeasti allerginen kaikille muille kasviksille ja hedelmille. Kurkku on ainoa mistä ei tule mitään oireita, mutta se nyt on ihan vettä koko homma.
Vai oletko vaan turhan nirso?
Mä syön just sen yhen omenan, leivän päällä kurkkusiivut+paprika. Ei tule lähelläkään puolta kiloa. Lämmintä ruokaa en syö.
Vierailija kirjoitti:
Mä en ole vielä tällä viikolla syönyt yhtään kasvista.
En vain tykkää niistä.
N41.
Ranskalaisia? Riisiä? Leipää? Perunamuussia? Tomaattia missään muodossa? Siis syötkö vain eläinperäisiä,tuotteita? 😳
Kyllähän niitä saisi, mutta kun en halua.
Vierailija kirjoitti:
Ihan naurettaviahan nuo suositukset on. Nelihenkisessä perheessä kasviksia menisi 14 kg viikossa - eli monta ostoskassia pelkästään kasviksille - joopa joo.
Mitä ihmettä teillä sitten syödään? Kauppakassit täynnä eineksiä ja jauhelihaa? Leipää ja perunaa? Lapsiraukat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mistä niitä saa? Kalliita ovat kaupassa. Omena on sokeria, että samalla voi laskea mehunkin kasvikseksi. Purkissa on jo kahden päivän satsi.
Miksi kasviksia pitäisi syödä niin paljon, jos syö lihaa ja munia? Niistä saa kaikki mitä tarttee?En haluis olla paska sun suolessas. Mistäs aattelit kuituja saada? Se ohrakaan sun kaljassas ei paljo jeesi.
älä sinä toisten paskoista huolehdi🤭
Vierailija kirjoitti:
Kyllähän niitä saisi, mutta kun en halua.
Sama. Olen yli 6-kymppinen enkä juuri koskaan sairasta. Kenelläkään ei voi olla näin epäterveelliset elämäntavat kuin itselläni. ㋡
Punnitsin äsken:
1 banaani + 1 päärynä + 2 mandariinia =523 gramma kuorineen.
Tuon lisäksi tulee naposteltua porkkanoita ja viinirypäleitä, aterioilla syön reilusti salaattia ja/tai höyrytettyä parsaa tms. lisuketta. Eilenkin syötiin tortilloja joissa vain 2rkl jauhelihaa ja loput kasviksia - nam.
Monena päivänä saan varmaan koko kilon täyteen ihan helposti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En vain tykkää niistä.
N41.Ranskalaisia? Riisiä? Leipää? Perunamuussia? Tomaattia missään muodossa? Siis syötkö vain eläinperäisiä,tuotteita? 😳
Mitä sitten vaikka syönkin eläinperäisiä tuotteita?
En vain tykkää niistä.
N41.