Miten voi olla, että jotkut ei saa puolta kiloa kasviksia päivässä
Jos hedelmätkin lasketaan. Yksi omena jo painaa pari sataa grammaa. Eihän puoli kiloa ole edes paljon?
Kommentit (111)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä en ole vielä tällä viikolla syönyt yhtään kasvista.
En vain tykkää niistä.
N41.Ranskalaisia? Riisiä? Leipää? Perunamuussia? Tomaattia missään muodossa? Siis syötkö vain eläinperäisiä,tuotteita? 😳
Mitä sitten vaikka syönkin eläinperäisiä tuotteita?
Siis ainoastaan? Et ikinä mitään kasvista? Edes ananasta sen hawaijinleikkeen päällä?
Ihme jankkaaja.
Ihme lukutaidoton aivokuollut idiootti. On aika helvetinmoinen ero syödä eläinperäisiä tuotteita tai syödä ainostaan eläinperäisiä tuotteita.
Miksi sulla menee noin tunteisiin jos en tykkää syödä kasviksia.
Joo on iha hyvää trollii esittää helvetin vammasta netissä.
Suositus on, että tuosta määrästä noin puolet olisi hedelmiä ja marjoja ja loput vihanneksia ja juureksia.
Minulle haaste on saada tarpeeksi muita kuin hedelmiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä en ole vielä tällä viikolla syönyt yhtään kasvista.
En vain tykkää niistä.
N41.Ranskalaisia? Riisiä? Leipää? Perunamuussia? Tomaattia missään muodossa? Siis syötkö vain eläinperäisiä,tuotteita? 😳
Mitä sitten vaikka syönkin eläinperäisiä tuotteita?
Siis ainoastaan? Et ikinä mitään kasvista? Edes ananasta sen hawaijinleikkeen päällä?
Ihme jankkaaja.
Ihme lukutaidoton aivokuollut idiootti. On aika helvetinmoinen ero syödä eläinperäisiä tuotteita tai syödä ainostaan eläinperäisiä tuotteita.
Miksi sulla menee noin tunteisiin jos en tykkää syödä kasviksia.
Joo on iha hyvää trollii esittää helvetin vammasta netissä.
No miksi sitten pyörit netissä ja et ole hoidossa?
Vierailija kirjoitti:
Aamulla tuhti brittilounas PAPUINEEN ja TOMAATTIKASTIKKEINEEN
Lounaaksi KASVISKEITTO
Päivälliseksi jotain tuhtia, kuten PUNAJUURIvuoka vuohen- ja homejuustolla tai karjalanpaisti JUURESkuutioineen tai kermainen lohikeitto.
Ilta kuluu luumuja, mandariineja, kuivattuja viikunoita jne napostellen.
En jaksaisi edes yhtenä päivänä syödä noin paljon, saati viikon jokaisena päivänä.
Pyrin syömään paljon kasviksia, silti en ole ihan varma yllänkö puoleen kiloon päivässä. Pitäisi varmaan oikeasti punnita syömisiään, että tietäisi.
Mitä painaa pätkä kurkkua aamupalalla?
Mitä painaa neljä klementiiniä? Yksi omena ja appelsiini?
Entä lautasellinen kasviskeittoa?
Kaupasta ostettu lounassalaatti painaa vajaa 300 grammaa, mutta mikä on kasvisten ja mikä broilerin/juuston/tms osuus?
Voin kuvitella syöväni riittävästi kasviksia, mutta faktatietoa minulla ei oikeastaan ole.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aamulla tuhti brittilounas PAPUINEEN ja TOMAATTIKASTIKKEINEEN
Lounaaksi KASVISKEITTO
Päivälliseksi jotain tuhtia, kuten PUNAJUURIvuoka vuohen- ja homejuustolla tai karjalanpaisti JUURESkuutioineen tai kermainen lohikeitto.
Ilta kuluu luumuja, mandariineja, kuivattuja viikunoita jne napostellen.
En jaksaisi edes yhtenä päivänä syödä noin paljon, saati viikon jokaisena päivänä.
Miten tämä on kehuskelun arvoinen asia?
En tykkää kasviksista yhtään ja ei niillä ole mitään vaikutusta terveyteen. Kaikella muullakin kusetetaan ihmisiä.
Vierailija kirjoitti:
En tykkää kasviksista yhtään ja ei niillä ole mitään vaikutusta terveyteen. Kaikella muullakin kusetetaan ihmisiä.
Hyvä sinä! :D Jään odottelemaan mielenkiinnolla seuraavaa väittelyä tästä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siinäpähän odottelet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siinäpähän odottelet.
No ei susta oo vastusta. Mene töihin.
Vierailija kirjoitti:
Totta. Kukaan ei puhu kasvimyrkyistä joita kaikki kasvikset ja vihannekset sisältävät.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Totta. Kukaan ei puhu kasvimyrkyistä joita kaikki kasvikset ja vihannekset sisältävät.
Niin. Harmi ettei niitä voi mitenkään pestä ennen syömistä.
Voisitteko te, jotka ette syö yhtään kasviksia, kertoa että mitä te sitten syötte? Minua aidosti kiinnostaa miten pystyy niitä välttelemään. En keksi itse ainoatakaan ateriaa, jossa ei minulla olisi kasviksia mukana.
Vierailija kirjoitti:
Voisitteko te, jotka ette syö yhtään kasviksia, kertoa että mitä te sitten syötte? Minua aidosti kiinnostaa miten pystyy niitä välttelemään. En keksi itse ainoatakaan ateriaa, jossa ei minulla olisi kasviksia mukana.
Tavallista kotiruokaa, esim. Nakkikeitto tai kastike, makaronilaatikko, jauhelihakastike, lihapullia, lasagne, kinkkukiusaus tms.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tavallista kotiruokaa, esim. Nakkikeitto tai kastike, makaronilaatikko, jauhelihakastike, lihapullia, lasagne, kinkkukiusaus tms.
Mut tuleehan näihinkin porkkana- tai kesäkurpitsaraastetta mukaan. Perunoiden kanssa nakki- ja jauhelihakastike ja lihapullat. Kinkkukiusauksessa on enemmän perunaa kuin kinkkua.
Syön pääasiassa kasvisruokaa, joten tämä ei yleensä ole ongelma, mutta olen laiska ruuan laittaja enkä syö muutenkaan paljon, joten kiireisinä päivinä en laita ruokaa ollenkaan, vaan saatan syödä koko päivän aikana esimerkiksi vain purkillisen tonnikalaa tai napata nopeasti kaupasta jonkun valmiin patongin. Näen siis helposti, miten joltakin saattaa jäädä ne kasvikset useamminkin vähemmälle.
Vierailija kirjoitti:
Kuule, syödään ihan ruokaa. Ei ehkä samaa kuin sinä, mutta ruokaa kuitenkin. Årsyttää tuollaiset taivastelijat, jotka ei tajua ihmisten erilaisuutta.
Sekasyöjä kirjoitti:
Syön joka ilta illalliseksi kreikkalaista salaattia noin 300g ja lisukkeeksi pihvi, lohta tai broileria. Silti harvana päivänä tuo puoli kiloa tulee täyteen. Pitisi varmaan syödä päivällä perunoita pastan sijaan.
Perunaa ei lasketa niihin kasviksiin.
Suomalaisilla on aina ollut outo suhde kasviksiin. Siis ennen 80 -luvulla syntyneillä. Monen lautaselta löytyy kasvikunnan tuotteista ainoastaan perunaa. Sitä ei yleensä lasketa kasvikseksi, samoin kuin ei maissiakaan tärkkelyspitoisuuden vuoksi. Eikä riisiä.
Omassa lapsuudessani 70 -luvulla kasvisten roolia näyttelivät säilykepunajuuret, suola- ja etikkakurkut, joskus tomaatinlohkot, kurpitsakuutiot etikkaliemessä ja sienisalaatti. Ne olivat lisukkeita, joita annosteltiin parin lusikallisen verran lautasen reunalle. 80 -luvulla tulivat salaatit ja ihmiset hurahtivat kiinankaaliin.
Jos ihmiset noudattaisivat lautasmallia, tulisi tuo puolen kilon sääntö nopsaan toteutettua, kun välipalahedelmät lasketaan mukaan. Jostain kumman syystä monikaan ei kasviksia annostele lautaselleen edes buffet-pöydästä. Jotain majoneesisössöä voi näkyä salaattilautasella.
Mistä johtunee?
Peruna ei ehkä ole kasvis, mutta se on ihan varmasti kasvi. Sehän kasvaa maassa.