Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

FAKTAA PERTTI KURIKAN NIMIPÄIVISTÄ

Vierailija
19.05.2015 |

Yhtye soittaa punk-musiikkia. Punk-musiikki ei ole mainstream-musaa ja sitä saa ja jopa pitää vihata. Koko punkin ydin ajatus on kapinoida valtavirtaa vastaan ja haistattaa vitut kaikille. Aitoja punkbändejä on Suomessa enää kourallinen ja tässä on yksi niistä.

Joten Pertti Kurikan Nimipäivät-yhtyeen jäseniä EI kiinnosta hevon haisevaa vittuakaan teidän mielipiteenne heidän yhtyeestään joten ihmettelen miten keskustelupalstoilla jaksetaan jänkätä kehitysvammaisuudesta, sillä ei ole paljoakaan tekemistä voiton kanssa vaikka punkmusiikin vastustajat haluavat niin uskoa.Ja vaikka vertaus Lordiin on jo kulunut, niin yhtä lailla silloin oltiin lopen kyllästyneitä lähettämään viisuihin Katri Helena ja Katson sineen taivaan-tyylistä humppaa. Euroviisujen tulisi edustaa myös marginaaligenreä ja punkmusa on juuri sitä. Nyt äänensä antoivat ihmiset jotka tykkäävät muustakin kuin eurotrancesta tai humpasta.

Tosiasia on nyt se, että yhtye äänestettiin Suomessa suomalaisten enemmistön äänillä Euroviisuihin edustamaan Suomea ja siltikään yhtyeen musiikista ei tarvitse tykätä. Eiks ole kivaa. :D

Kehitysvammaisuudella ei ole mitään merkitystä voiton kanssa, sillä punkmusiikin ystävät äänestivät yhtyettä sillä PKN on viimeisiä aitoja punk-yhtyeitä Suomessa.Jos olette käyneet bändin keikoilla, niin yleisö ei koostu ruutuflanellipaitaisista teekkareista.

Olisi uskomattoman tekopyhää laittaa viisuihin joku viisuja varten vammaisista koottu yhtye, ja sovittaa heille joku powerballadi ja enkelinsiivet. PKN on ollut olemassa kauan ennen viisuja, saavuttanut suosiota punkpiireissä jo vuosikausia ja viisut ovat vaan yksi etappi bändille.

Te voitte meuhkata, sättiä, sääliä, vihata ja angstata juuri niin paljon kuin haluatte, bändin jäseniä ei kiinnosta, he tekevät omaa duuniaan eivätkä kysele keneltäkään että tykkäätsämusta, se ei kuulu punkkiin ylipäätänsäkään. Ja myös Apulanta alkuvuosinaan olisi toiminut viisuissa jos bändi tuotaisiin nykypäivään, mutta yhtyeeseen on vaikuttanut jo musamarkkinat ja punkin kanssa bändillä on enää vähän tekemistä.

Jos Suomesta punk bändi lähetetään, niin sen piti olla juuri tämä yhtye, sitä kehitysvammaisuutta ei tarvitse koko ajan toitottaa ja julistaa, ketään ei oikeasti kiinnosta paitsi ahdasmielisiä Suomi Popin ja Iskelmäradion tasaraitapaitajunttikuulijoita. Eurooppa on täynnä punkkareita jotka ei välttämättä kykene äänestämään bändiä voittoon, mutta aivan varmasti nauttivat musiikkielämyksestä tänä iltana.

Hyvä Pertti Kurikan Nimipäivät ja helvetin hyvä kaikki marginaalissa kapinoivat suomalaiset jotka äänestitte.

Kommentit (39)

Vierailija
1/39 |
19.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

VITTU TANSSIKAA

Vierailija
2/39 |
19.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhtä lailla kehareitten musiikki voi olla paskaa, jos ei tykkää sellaisesta musiikista. Ei kehitysvammaisuus tee mitään kultareunusta ja biisistä ei tartte tykätä. Aika helvetisti vastustettiin aikanaan Marika Krookin yhtyeen kummallista biisiä jossa ei laulettu edes kunnollista Suome, samoin CatCat haukuttiin pystyyn yms. Aina Suomen edustaja on teilattu joidenkin taholta, ja etenkin kisabiisi. Mitä väliä oikeasti, miksi pitää koko ajan jankata että no PKN voitti koska kehitysvamma. Vitut, ne voitti koska punkmusiikki. Ihmiset on niin vitun idiootteja, tyhmempiä kuin bändin jäsenet kertaa sata.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/39 |
19.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi, tiivistit ajatukseni täydellisesti. PKN on juuri sitä mitä punkin ideologia on. Se on kaunistelematonta ja kantaaottavaa. Se on rosoista ja aitoa. Se tuo esiin jotain marginaalia. Se on punkin sanoma.

PKN ei välttämättä voita, mutta se minä ainakin olen ylpeä siitä, että PKN in viisuissa.

Vierailija
4/39 |
19.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.05.2015 klo 13:24"]

, miksi pitää koko ajan jankata että no PKN voitti koska kehitysvamma. Vitut, ne voitti koska punkmusiikki. Ihmiset on niin vitun idiootteja, tyhmempiä kuin bändin jäsenet kertaa sata.

[/quote]

No mä todella ihmettelen miten nää idiootit suomalaiset äänesti tota - todellakin vaan sen takia että nää on kehitysvammaisia.  Ja kaikkia muita, oli kyse euroviisuehdokkaasta tai ihan mistä vaan, saa pilkata ja haukkua, mutta ei näitä tyyppejä.

Vierailija
5/39 |
19.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Olisi uskomattoman tekopyhää laittaa viisuihin joku viisuja varten vammaisista koottu yhtye"

Sekö ei sitten ole uskomattoman tekopyhää, että dokumenttielokuvaa varten kootaan vammaisista yhtye?

Vierailija
6/39 |
19.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.05.2015 klo 13:30"]

, miksi pitää koko ajan jankata että no PKN voitti koska kehitysvamma. Vitut, ne voitti koska punkmusiikki. Ihmiset on niin vitun idiootteja, tyhmempiä kuin bändin jäsenet kertaa sata.

Vitut sulle itsellesi: ketään ei saa pilkata!

[/quote]

No mä todella ihmettelen miten nää idiootit suomalaiset äänesti tota - todellakin vaan sen takia että nää on kehitysvammaisia.  Ja kaikkia muita, oli kyse euroviisuehdokkaasta tai ihan mistä vaan, saa pilkata ja haukkua, mutta ei näitä tyyppejä.

[/quote]

Vierailija
7/39 |
19.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

[/quote]

Vitustako sinä tiiät miksi ihmiset äänesti?? Aika helvetisti äänestettiin siitä huolimatta että bändi koostuu kehareista, eikä sen takia. Voi hevonvittu että voit olla yksinkertainen tyyppi. Ja justha aloituksessa lukee, voi haukkua, saa haukkua ja ketään ei oikeasti kiinnosta se jos haukut, vähiten yhtyeen jäseniä. :D

Vierailija
8/39 |
19.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paskat sitä äänestänyt mitkään punkin ystävät vaan muka suvaitsevaiset ihmiset jotka äänestivät juurikin sen vammaisuuden vuoksi!

Vierailija
9/39 |
19.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan kuraa koko kappale, vaikka voittaisi euroviisutkin.

Vierailija
10/39 |
19.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja punkkareita ei välttämättä kiinnosta jos niitä haukkuu mutta pkn.n jäseniä ihan varmasti haittaa! Juuri siksi koska ovat vammaisia. Eivät ihan sisäistä koko punk ajatusta.

Vierailija
11/39 |
19.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kyllä usko että jos esittäjänä olisi ollut joku muu punkbändi, sillä olisi ollut mitään mahiksia Suomen edustajaksi. Siis samaa mieltä kuin kommentoija nro 9.

Vierailija
12/39 |
19.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja tänään kun pkn tippuu pois euroviisuists niin huomenna heitä ei edes muista kukaan.

Vierailija
13/39 |
19.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

PKN - Aina mun pitää, eurovision 2015

aina mun pitää siivota, aina mun pitää tiskata, aina mun pitää käydä töissä, aina mun pitää käydä lääkärissä, ei saa mennä koneelle, en katsoa telkkarii, en saa edes nähdä mun kavereita, aina mun pitää olla kotona, aina mun pitää hoitaa tehtäviä, aina mun pitää syödä kunnolla, aina mun pitää juoda kunnolla, en saa syödä karkkia, juoda limua en saa edes juoda alkoholia, aina mun pitää levätä, aina mun pitää nukkua, aina mun pitää herätä, aina mun pitää käydä suihkussa

(english translation:) I always have to clean I always have to do the dishes I always have to work I always have to go to the doctor I am not allowed to go to the computer I am not allowed to watch television I am not allowed to see my friends I always have to be at home I always have to do chores I always have to eat well I always have to drink well I can't eat candy, drink soda, I can't even drink alcohol I always have to rest I always have to sleep I always have to wake up I aways have to shower

Mitkä seuraavista kuvaavat sanoituksen tunnelmaa?

Masentava

Murheellinen

Piristävä

Vihainen

Romanttinen

Rauhallinen

Surullinen

Iloinen

Tämä on punkkia ja kertoo tietyn marginaalin elämästä.

Vierailija
14/39 |
19.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja noilla laulun sanoilla ei ole mitään merkitystä. Ei niitä kukaan ymmärrä. No virolaiset kyllä. Taitavat olla ainoa maa suomen lisäksi joka kääntää laulujen sanat.

Vierailija
15/39 |
19.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko Euroviisut (kaupallinen kilpailu) oikea paikka punkbändille?

Vierailija
16/39 |
19.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä PKN!

Meillä kuuneltu jo vuosia ja fanitettu.Kannattaa kuunnella tuotantoa enemmänkin niin ymmärtää kuinka se koskettaa ihan meitä kaikkia!Kaikki me ollaan tän yhteiskunnan pellejä ja vankeja!!

Punkkari on punkkari!!

Vierailija
17/39 |
19.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Olisi uskomattoman tekopyhää laittaa viisuihin joku viisuja varten vammaisista koottu yhtye"

Sekö ei sitten ole uskomattoman tekopyhää, että dokumenttielokuvaa varten kootaan vammaisista yhtye?

[/quote]

Et edes tunne bändin historiaa näemmä? Dokkari tehtiin yhtyeestä ja se on perustettu täysin normaalin toimintatavan mukaan. Sitäpaitsi vaikka bändi olisi saatu kasaan PopStarsista, niin mitäs sitten? Suomen kovimmat artistit tällä hetkellä on kaikki joistain bändikilpailuista lähtöisin niin miten se nyt olisi eriasia. Paitsi tämä yhtye ei edes ole. Tää on Pertin bändi ollut alusta saakka ja hän etsi mukaansa osaavia soittajia.

Vierailija
18/39 |
19.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

1.3 minsan biisillä ei voiteta...

Vierailija
19/39 |
19.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.05.2015 klo 13:38"]

Paskat sitä äänestänyt mitkään punkin ystävät vaan muka suvaitsevaiset ihmiset jotka äänestivät juurikin sen vammaisuuden vuoksi!

[/quote]

No usko tohon jos haluat. Laput silmillä on mukavampaa sano ravihevonen.

Vierailija
20/39 |
19.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.05.2015 klo 13:38"]

Ihan kuraa koko kappale, vaikka voittaisi euroviisutkin.

[/quote]

Jes asiallinen mielipide kiitos. Tätä mieltä saa ja pitää olla, ei kaikkia voi miellyttää ja punkmusa ei kaikkia miellytä.

Wikipedia tietää:

Punk on 1970-luvulla syntynyt nuoriso- tai vastakulttuuri, johon on usein yhdistetty anarkistisesti sävyttynyt arvomaailma ja elämäntapa. Punk-kulttuuriin kuuluu kiinteästi rockmusiikin tyylilaji, jolle on luonteenomaista nopea tempo, yksinkertaiset kappalerakenteet, aggressiivinen esitystapa, rosoinen soundi ja tekninen viimeistelemättömyys. Sanoituksiltaan punkrock on usein kantaaottavaa.

Siinä teille ketkä ei tykkää, niin se kuuluu mennäkin. Oikeastaan olisi ihme jos PKN ei herättäisi niin suurta ihmetystä, aika monen mielestä punk ON paskaa. :D Mutta se on perseestä että verhotaan viha musiikkigenreä kohtaan vihaan vammaisuutta kohtaan, ei vammaisuudella ole mitää tekemistä tämän tyylilajin kanssa. On olemassa myös ei-ärsyttäviä kehitysvammaisia artisteja, jotka varmasti olisivat vaan sympanneet itsensä karsintoihin. Mutta voitto ei todellakaan tullut siksi että he ovat kehitysvammaisia vaan siitä huolimatta.