En voi ymmärtää teitä, jotka äänestitte perussuomalaisia.
En vaan mitenkään voi. Oletteko te kaikki sellaisia peräkammarin poikia, jotka ette ole koskaan lähteneet kotitilalta edes viereiseen kuntaan? Tai sellaisia monivärjättyjä baariruusuja, jotka näette Teuvo Hakkaraisessa potentiaalisen miesystävän?
Kommentit (44)
No en mäkään. En vaan yksinkertaisesti pysty ymmärtämään. Siinä puolueessa ei oo kyllä mitään mikä istuis mun maailmankuvaan.
Mutta ulinat pois, kansa on puhunut ja demokratia on kuitenkin aina se paras vaihtoehto. Ja totta kai mua ilahduttaa, että tää neljä vuotta aikaa kynsien näyttämiseen riisuu väkisin persuilta populismipuheet ja vaatii tekoja sen sijaan.
Toisaalta mua nyppii helvetisti tiettyä ihmisryhmää äänestäneiden lokerointi ja alistaminen idiooteiksi, koska ei toimita oman mielen mukaan (noh, oon kyllö itse lipsahtanut tähän joskus vasemmistoliiton äänestäjien suhteen, mutta on olemassa sellaists epäreiluutta ja epäloogisuutta, että tunteet kuohahtaa. Toisaalta ymmärrän mahdollisuuden siihen, että olenkin täysin väärässä.)
Melkoista ylimielisyyttä puhua noin yli puolesta miljoonasta suomalaisesta, mutta jos elämän sisältö on päteä vauvapalstalla, niin siitä vain.
[quote author="Vierailija" time="19.05.2015 klo 12:05"]
[quote author="Vierailija" time="19.05.2015 klo 11:57"]
Helsinkiläinen, akateeminen perheenäiti ilmoittautuu.
Äänesti ehdottoman fiksua persua, mutta kaduttaa kyllä tässä vaiheessa. Uskoin, että Hakkarainen putoaa ja Toimin toimista ei vielä tietysti tiennyt mitään.
[/quote]
Jos lohduttaa, niin äänesi ei vaikuttanut mitenkään Teuvon läpimenoon. Itse esim voisin äänestää useampaakin vihreää, mutta omalla alueella olevat ovat kaikki sellaisia, joiden en soisi menevän läpi. Sieltä Helsingistä ja Uudeltamaalta löytyy sitten säädyllisiä vihreitäkin.
[/quote]
Et ole kuullut vertailuluvusta? Jokainen puolueelle annettu ääni vaikuttaa.
[quote author="Vierailija" time="19.05.2015 klo 11:39"]
En vaan mitenkään voi. Oletteko te kaikki sellaisia peräkammarin poikia, jotka ette ole koskaan lähteneet kotitilalta edes viereiseen kuntaan? Tai sellaisia monivärjättyjä baariruusuja, jotka näette Teuvo Hakkaraisessa potentiaalisen miesystävän?
[/quote]
Joo, sellaisia me olemme. Toki haluaisimme olla supliikkeja kuin Stubb ja suvakkeja kuin Biaudet, mutta näillä on mentävä.
Olen asunut 40 vuotisen elämäni aikana eri paikkakunnilla Suomessa, enimmäkseen pk seudulla ja Helsingissä. Sain tarpeekseni Helsingistä kymmenisen vuotta sitten ja muutin perheeni kanssa maalle, kauas pk seudulta. Päivääkään en ole irtiottoani katunut. Persuja äänestän, kyllä meissä ihan fiksujakin ihmisiä on.
[quote author="Vierailija" time="19.05.2015 klo 12:09"]
[quote author="Vierailija" time="19.05.2015 klo 12:05"]
[quote author="Vierailija" time="19.05.2015 klo 11:57"]
Helsinkiläinen, akateeminen perheenäiti ilmoittautuu.
Äänesti ehdottoman fiksua persua, mutta kaduttaa kyllä tässä vaiheessa. Uskoin, että Hakkarainen putoaa ja Toimin toimista ei vielä tietysti tiennyt mitään.
[/quote]
Jos lohduttaa, niin äänesi ei vaikuttanut mitenkään Teuvon läpimenoon. Itse esim voisin äänestää useampaakin vihreää, mutta omalla alueella olevat ovat kaikki sellaisia, joiden en soisi menevän läpi. Sieltä Helsingistä ja Uudeltamaalta löytyy sitten säädyllisiä vihreitäkin.
[/quote]
Et ole kuullut vertailuluvusta? Jokainen puolueelle annettu ääni vaikuttaa.
[/quote]
Miten ääni persuille Helsingissä muutti Teuvon vertailulukua? Tuon kun selität minulle, niin olen tyytyväinen.
Av-mamma ei ole kuullut vaalipiireistä.
[quote author="Vierailija" time="19.05.2015 klo 12:09"]
Melkoista ylimielisyyttä puhua noin yli puolesta miljoonasta suomalaisesta, mutta jos elämän sisältö on päteä vauvapalstalla, niin siitä vain.
[/quote]
523 045 ääntä. Siihen luulis mahtuvan monenlaista ihmistä.
Olet hyvin tyypillinen vihervasuri ap, et kerta kaikkiaan kykene käsittämään, että muut ihmiset ajattelevat toisin kuin sinä.
Toistat tätä mantraa, "en voi ymmärtää", mutta ymmärryksesi ei siitä lisäänny. Tätä kutsutaan empatiakyvyttömyydeksi eli kyvyttömyydeksi asettua toisen asemaan.
Tähän liittyy myös stereotyyppinen ajattely, mitä ikinä "peräkammarin poika" ja "baariruusu" sinulle merkitsevätkään. Sinun vähä-älyiseltä kuulostava mielipiteesi ei ole millään tavalla relevantti maailman politiikassa tai Suomen tulevaisuuden kannalta.
Onneksi PS on hallituksessa ja järkipolitiikka voittaa.
Jokaisella ihmisellä on yksi ääni, myös baarissa käyvillä ihmisillä, jotka värjäävät hiuksiaan ja pojilla, jotka asuvat vanhempiensa luona.
Itse olen akateeminen kahden lapsen äiti, mieheni on yrittäjä. Vanhempani ovat eläkkeellä, työelämässä olivat johtajana ja sairaanhoitajana. Anoppini on paluumuuttaja Länsi-Euroopan maasta.
Kukaan meistä ei värjää hiuksiaan, häihini otin raidat. Voisin muuten värjätäkin, mutta oma hiusvärini on niin kaunis, etten viitsi. (älä kuole kateuteen ap). Äänestämme aina PS:a.
En voi itse ymmärtää, että joku äänestää vihreitä. Onko kaikki heitä äänestäneet ylimielistä kulttuurieliittiä Helsingistä, jotka pitävät muualla asuvia Suomalaisia ihan juntteina.
[quote author="Vierailija" time="19.05.2015 klo 12:44"]
En voi itse ymmärtää, että joku äänestää vihreitä. Onko kaikki heitä äänestäneet ylimielistä kulttuurieliittiä Helsingistä, jotka pitävät muualla asuvia Suomalaisia ihan juntteina.
[/quote]
Tähän. Eniten ihmettelen ihmisiä, jotka äänestävät vihreitä. Jopa kokoomuksen voin jotenkin ymmärtää ja vasemmiston mutta vihreiden äänestäjiä olen aina pitänyt täysin elämästä vieraantuneina idealisteina hörhöinä, jotka eivät tajua mistään mitään.
Ei oo vielä tullut selitystä miten Teuvo kuittaa eduskuntapaikan Helsingin äänillä...
[quote author="Vierailija" time="19.05.2015 klo 11:46"]
[/quote]
Perustele mielipiteesi kertomalla mitä hyvää saa äänestämällä Vasemmistoliittoa tai Vihreitä?
[/quote] Ehkä toivotuksen: "Hyvää päivää!". Mutta varmista katsomalla ikkunasta, että siellä on tosiaan päivä.
Kun reissaa työkseen pitkin poikin maailmaa (15 vuotta jo...) näkee sellaisia asioita mitä ei missään nimessä halua Suomeen. Tietynlainen raaka realismi suorastaan pakottaa toimimaan näiden asioiden puolestapuhujia vastaan. Parhaiten tämä toteutuu äänestämällä persuja.
Mä en ymmärrä teitä jotka ette äänestänu perussuomalaisia.. :D jokaisella varmaa saa olla oma mielipide.
[quote author="Vierailija" time="19.05.2015 klo 14:41"]Soini on suoraselkäinen mies, vastustaa Kreikka-tukia henkeen ja vereen eikä koskaan käännä niiden suhteen takkiaan!
...eiku...
[/quote]
Juu:)
[quote author="Vierailija" time="19.05.2015 klo 14:28"]
Kun reissaa työkseen pitkin poikin maailmaa (15 vuotta jo...) näkee sellaisia asioita mitä ei missään nimessä halua Suomeen. Tietynlainen raaka realismi suorastaan pakottaa toimimaan näiden asioiden puolestapuhujia vastaan. Parhaiten tämä toteutuu äänestämällä persuja.
[/quote]
Tämä on muuten mielenkiintoinen juttu noista suvakeista... ilmeisesti he eivät matkusta minnekään, eivät asu ulkomailla koskaan tai aivonsa eivät rekisteröi ongelmia. Minä olen asunut ulkomailla melkein 10 vuotta yhteensä ja sama mielipide; en halua samanlaisia ongelmia Suomeen, siksi persut.
Soini on suoraselkäinen mies, vastustaa Kreikka-tukia henkeen ja vereen eikä koskaan käännä niiden suhteen takkiaan!
...eiku...
[quote author="Vierailija" time="19.05.2015 klo 11:42"]Kyllä. Itse asun täällä Merijärvellä enkä ole koskaan käynyt kuntani ulkopuolella. Käyn säännöllisesti kylämme baarissa ja juon siellä itseni umpikänniin.
[/quote]
Merijärvellä ei ole baaria.
[/quote]
olkiukko