Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kommentit (38)

Vierailija
21/38 |
21.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljon oli taas aamupäivän aikana juttua kertynyt, mulla meni aamupäivä kaupungilla ja neuvolassa, joka oli jälleen jotenkin vähän masentava kokemus...

Sf- mitoista oli käyty keskustelua. Mulla on eka mitta otettu vasta rv 26 ja risat, sitä ennenkin terkka tunnusteli aina mahaa, mutta ei erottanut vielä mitään " rajoja" tai jotain... Mutta siitä pitikin sanoa, että kuten arvelinkin eilen, ei se mitta vieläkään ole terkan mukaan kasvanut milliäkään sit viimeisen kuuden !! viikon aikana :( Vähän mä kyllä epäilen... Mulla siis sf-mitta ollut rv 29 lähtien ja on edelleen rv 35+3 tasan 26 cm, mikä menee jo allle alimman käyrän...

Alkomahoolistakin oli juttua. Mä olin ennen kans melkoinen tissuttelija, ja olenpa edelleenkin aina silloin tällöin pienen lasillisen viiniä saattanut nautiskella, varsinkin kesällä jotenkin teki mieli ja maistui hyvältä ruuan kanssa. Kyllä mä muutamia alkoholittomiakin viinejä testasin, mutta yhtäkään en saanu juotua edes koko lasillista, sen verran pahoja oli noi mun " löydöt" . Kaupan " lonkero" ja " siideri" (holittomat) kyllä on ihan ok, ja kesällä niitä jonkin verran joinkin, vaikka nekin aika sokerilitkuja taitaa olla :)

Poppis, kyllä mulle ainakin neuvolassa kerrottiin noi valmennusajat sun muut, tai siis siellä on 2 kertaa neuvolassa ja samoihin aikoihin pitää ite varata se TYKS. Ja sit on vielä joku erillinen " lastenhoitotunti" , mikä on kaiketi lastenneuvolan järkkäämä, ja meillä siksi ihan eri paikassakin, kun meil on lastenneuvola täällä Hirvensalossa oma, mut äitiysneuvolaa ei... Mä en vaan ymmärrä, miksei ne vois olla samassa, mut samapa tuo.

Äippäpakkauksen makuupussia en oo vielä pessyt, pitäisköhän... Sitä kuuluisaa jättisuurta toppapukua en ainakaan ajatellut pestä, koska sinne kuitenkin tulee aina sisävaatteet alle, jos/ kun sitä sit joskus käyttää. Toisekseen mulla olis ajatuksena hankkia vauvalle ihan kunnon untuva makuupussi, millä tarkenee hyvin vaunuissa, ilman että tarvii topata talvellakaan ihan " tönköksi" ;) Pienempi haalari olis tarkoitus saada lainaksi, mutta jos ei niin sit pitänee ostaa... Luvattu on lainaakin, jos vain muistaisivat sen toimittaa joskus meille asti :))

Ninca joutuu odotella ultraa vielä pari ylimääräistä päivää, onpas tylsää! Toivottavasti kaikki on kuitenkin kunnossa!

Mä oon muuten kans alkanut haaveilla kunnon yleiskoneesta! Mulla on melkein yleiskoneen veroinen vatkainhärveli, millä veivaankin pulla- ja sämpylä taikinat ja kakut sun muut, mutta ainakin kunnon hiivataikinan tekoon ois kiva olla ihan yleiskone. Häälahjaksikin sitä kesällä mietittiin, mutta sit ajateltiin että on jo toi yks kone ennestään... Ahkerasti mäoon sitäkin käytellyt, kun tykkään leipoa jos vähänkin keksin jonkin hyvän syyn ;)

Vai Annikalla ja Karssulillakin olis niinkun H-hetki käsillä :) Kyllä ne sieltä syntyy, kun itse parhaaksi näkevät :)) (tai jos ei pieni itse, niin sitten varmaan lääkäri) :DD

Mitäh, onko Ossella Elämä?! Ei voi olla :DDD

Viipulille onnea graduaiheen löytymisestä! Sähän voitkin toteuttaa osan sun tutkimuksesta haastattelemalla äitiyslomalla olevia enska-opeja :DDD Kävis niinkuin tässä sivussa :DD

Mulla oli aamulla sitten neuvola, kuten jo taisin sanoakin. Eikä mitään uutta auringon alla, mitä nyt aiheuttavat mulle vaan stressiä ja harmaita hiuksia... :( Verenpaine on edelleen aika korkea, 151/98 ja nyt siellä harjoittelija kehitti jostain myös yhden plussan valkuaista pissaan :( Eli edelleen pelottelevat raskausmyrkytyksellä... Mutta muuten mun olo on taas ihan hyvä, ei turvotusta eikä pääsärkyä tms. Vauva liikkuu ihan normaalisti ja sykekin oli ihan hyvä ja on mahassa ihan " oikeenpäin" eli rt. Huolena siis sf-mitta, joka ei millään kasva, verenpaine korkeella ja valkuaistakin vähän... Nyt pitäis huomenna tikutella aamulla kotona ja soitella sit tuloksesta päivällä neuvolaan. Ens viikolla on joka tapauksessa synnytysvalmennus heti ma, ja terkka haluaa siinä yhteydessä katsastaa pissan ja verenpaineen ja sit keskiviikkona on taas äippäpolilla kontrolli.

Jotenkin mä en osaa päättää, pitäiskö tässä oikeesti olla huolissaan vaiko ei... Kun oma olo tuntuu kohtuu hyvältä, mutta sit neuvolassa ollaan kamalan huolestuneita :/

Enkä mä halua vielä Ahaata hätistellä, sais ihan rauhassa kasvaa vielä monta viikkoa! No, onneks pääsen sinne äippäpolille viimeistään keskiviikkona ja tarpeen vaatiessa voin mennä aiemminkin käymään... Tosin lauantaina olis suunnitelmissa Ikean ja Keravan reissu, mutta eipä sen niin kauheen rasittavaa pitäis olla, kun autossa istuu....

Sori kamala maraton kirjoitus, mut oli pakko vähän purkautuakin :/

t. Ope + Ahaa rv 35+3

Vierailija
22/38 |
21.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ull-maij:lle ja miehelle ONNEA pikku prinssistä! Kiva, että jäi ilmeisesti hyvä fiilis, vaikka 2vkoa synnytystä käynnistettiinkin.

Äippäpakkauksen makuupussista: Kyllä mä ainaski pesin sen... pesin oikeestaan kaikki muut paitsi sen toppahaalarin ja siihen kuuluvan lakin.

Sadeye: Mä ostin alkuraskaudessa parit semmoset trikoopöksyt (jotku jumppahousujen tapaset) missä oli joustava resori.. toisessa jopa semmonen mitä sai sitte aina mahan kasvaessa kääntää mahan päälle enempi ja enempi. Ne on ollu nytkin tosi hyvät, kun ei enää oikeen mitkään äitiyshousutkaan mahdu, kun maha on niin iso.

Mulla on siis aika monet äitiyshousut ja monet isommat " tavalliset" housut... ja se on melkeen ollu ihan housuista kiinni, että miten pitkään ne on mahtunu jne...

Äh.. ei tässä oo nyt mitään tolkkua, mutta siis ajatus oli se, että varaudu ostamaan useampia erilaisia housuja, kun ei ne äitiyshousutkaan välttämättä koko raskautta mahdu. :(

Karssulilla & Annikalla on tänään LA!!! ONNEA! Eräpäivä on siis koittanu ja nyt enää periaatteessa max. 2vkoa siihen, että pääsette vauvan kanssa sylittelemään! =) Toivottavasti molemmat pääsis kuiteski jo nopeemmin tosi toimiin.

Viipuli: Mä osasin ennen neuloo/kutoo vaan sitä ihan normaalia... eli suoraa -> esim. kaulaliina tms. Mutta nyt raskausaikana kaveri neuvo (2 kertana kun kyläiltiin puolin ja toisin), että miten sukkaan tehdään kantapää jne... ni nyt oon sitten tehny pikkuselle villasukkia, tumppuja ja kaulaliinankin. =) Eli jos oot aikasemminkin kutonu, ni kyllä ne taidot äkkiä mieleen palaa!!! Ei muuta kun kokeilemaan vaan! Se on sitte kiva tunne, kun saa edes jotain räpellettyä. Ne mun ekatkin oli niin hassun näköset, että nauratti ihan ääneen ku niitä ihmetteli. =)

Ope: Mulla kans nousi paineet ja pissa (prot.) oli yhellä plussalla. Terkka kyllä sano heti, että jos on 1 plus, ni se on sama kun miinus! Mulla ei ollu turvotusta juuri, eikä sitten lisääntynykään vaikka paineet nousi vähän lisääkin... päätä särki ja oli niitä näköoireita, mutta ne kait sitten oli migreeniä. Mulla ei kyllä koskaan ennen oo ollu päänsärky vaivoja tai migreeniä, mutta suvun naisilla on ollu ja mun äitellekin tuli migreenit vasta ekan vai tokan raskauden jälkeen.

Eli tosiaan jos sä ja vauva voitte sun mielestä hyvin, ni mä en huolestuis. =) Toivotaan, että sun oireet ei pahenis/lisääntyis!!

ON: Mulla oli taas eilen illalla niitä vihlovia kipuja tuolla häpyluun alueella (tai jossain siellä päin). Kiva oli ähkiä anoppilassa kun ne teki kipeetä... :) Sit illalla kun kävin saunassa, ni molemmilla kerroilla kun tulin löylyistä pois tuli supistus. Ja ajomatkalla anoppilasta kotiin tuli ihan semmonen kunnon kipee supistus... Eli oliskohan vyöhykejutut alkanu tepsii -> oon tehny niitä 1krt/pv kotona sen maanantaisen terapian jälkeen. =)

Huomenna onkin sitten melkosen " kiire" päivä -> klo 8 koiran hampaan poisto, klo 12.45 äitiyspolin kontrolli ja klo 18 sukulaisen kihlajaiset.

Hyi hitto... koira pieree vieressä. Pakko mennä muualle ennen kun tähän pyörtyy... :D Voikaa hyvin!

Burde ja pennari 38+4

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/38 |
21.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=DarkCyan]Näin tämä päivä näyttää taas jumittuvan tähän koneelle. Hmh! No, kävin aamupäivällä kävelemässä ja kun ilma on noin ihana, niin voisihan sitä vielä illallakin lähteä ennen Kotikatua. Tosiaan kun noi lenkit alkaa olla maksimissaan sitä puolta tuntia, niin voisihan niitä ottaa muutamankin päivässä vielä kun on noin upeet ilmat.

Lenkin jälkeen piti vetää tietysti päikkärit ja syödä. Ja nyt oonkin kikkaillut koneella hetken. Kyselin mieheltä yks ilta, että mitenkäs sais helposti kuvia linkitettyä tänne tekemättä itselleen mitään kummempia kotisivuja. No tuollaisen photo bucket vinkin se antoi, ja rohkaistun tässä nyt näyttämään naamaani myös niille, jotka ei treffeille aikanaan päässeet. (Vaikka vasta uhosin, että kuvat jää vain kotialbumiin... ü ) Ja siis kahden mun kuvan lisäks laitoin kuvan siitä ite ompelemastani lakanasta EkaVekaralle. Siinä kiteytyy mun mielestä hyvin se, minkälaisia toivoisin lastenvaatteiden värien olevan - eli rohkeita ja hauskoja. =) http://s99.photobucket.com/albums/l302/La_My1975/?action=view&current=r…

Juu, kyllä mä muuten taidan kanssa pestä sen makuupussin, sekä sen kovuuden että haisun takia. On sitten vaavin mukavampi siinä köllötellä.

Fio, mä aluks meinasin ostaa pienemmän haalarin täks talveks, mutta onneks yhdeltä ystävältä saatiinkin pari pientä 56 cm ja 62 cm haalaria lainaan, niin ei tartte ite tuhlata. Ja että lunta jo siellä. Luinkin siitä kyllä jo aamulla lehdestä. Hui! Täällä melkein tarkenee vielä t-paidalla. Kyllä tää on jännä maa näinkin pieneksi...

Annikalla ja Karssulilla siis eräpäivä - onnea ja pitkää pinnaa viimeisiin odotuspäiviin! Kumpikohan ennättää ensin?

Möröttimen pinnisprojekti kuullostaa kivalta. Muistathan vaan sitten valita sellaiset myrkyttömät maalit, ettei haittaa vaikka vaavi vähän niitä pinnoja kaluaisikin. Muistaakseni Q ja poppis ainakin aiheesta aiemmin keskusteli. Ite en varmaan ois ees hoksannu moista aatella, jos tuollaista olisin ollut tekemässä.

Osse, näköjään voi ne kivuttomatkin supparit jotain tehdä, sillä en mä ole ainakaan yhtään kertaa kokenut niitä kivuliaina. Kyllä se vaan on ollut sitä koko mahan kovettumista ja nykyään varsinkin kävellessä se on ihan jatkuvaa se kovettuminen. Hellittää vasta kun pääsee takas kotiin. Ja voin vaan kuvitella, kuinka vaikeeta on löytää kunnollisia, tukevia ja sopivia imetysliivejä, kun tarve on vähän isompaan kokoon. Tuntuu mutenkin, että niitä on aika vähäiset valikoimat. Mulla on onneks oma koko sellainen perusB ja toiset noista liiveistä on C, koska jo nyt on hiukan kasvanut koko ja nuo uusimmat ostin sitten D:t, kun eiköhän tässä vähän enemmän täytettä ilmaannu varustukseen.

Essi, kyllä sulle vielä ennättää niitä suppareita tulla, ei kai niitä vielä noilla viikoilla kauheesti atrttis tulla. Mulla ekat harjoitussupparit tuntui kiristyneenä alavatsana ja ylävatsa oli aika normaali. Nyt ne on alkaneet olla sellaisia, että ihan koko vatsa vetää ihan tiukaks, vaikka kyllä mullakin sitä omaa pehmikettä on siinä päällä.

Mä muuten heti silloin kun sain tietää odottavani, niin kävin penkomassa kans vanhat nukenvaatelaatikkoni, mistä löysin omia vauvanvaatteitani vuodelta -75. Värit oli tosiaan ruskeaa, keltaista, oranssia jne. Potkareita ja paitoja sieltä muutamat löytyi ja varmasti tulevat käyttöön myös EkaVekaralle. Mies vaan nauroi, että tuostako se vauvan nöyryyttäminen alkaa? =D

MiaMikin liikuntagalluppiin: mä olen sellainen on/off harrastaja: nuorempana ratsastin ja pelasin ringetteä, laskettelin, sen jälkeen rullaluistelin, kävelin, kävin jumpissa ja salilla. Viime syksynä aloittelin ratsastusta uudelleen, mutta en vielä ennättänyt saada sitä kunnolla käyntiin ennen raskautta. Mutta kipinä jäi kyllä odottamaan tulevaisuutta. Ringetteä aloin pelata uudemman kerran ladysarjassa pari vuotta sitten, mutta senkin jätin jo ennen rv:a 10, sillä en halunnut ottaa mitään riskejä. Ehkä tuossa kevättalvella vois kokeilla pysyykö vielä luistimilla pystyssä... Laskettelemassa kävin viimeistä kertaa ehkä rv 8. Muuten onkin liikunta ollut kävelyä, pyöräilyä ja kesällä järvessä uintia. Ja kaikkea liian vähän (kuumaa kesää on helppo syyttää...). Ja kävelyllä jatketaan edelleen ja varmaan sitten vauvan syntymän jälkeen kans vaunulekkeilyä. Jaa muuten, parina talvena ollaan miehen kanssa myös hiihdetty. Sitä varmaan jatketaan myös tulevana talvena.

Viipuli oli keksinyt graduaiheen - onnea! Kuullostaa tosi kiinnostavalta. Ja mua ainakin kiinnostais juuri tuo, että miten opettajat kirjallisuutta opettaa; vieläkö monessa paikassa koko luokka lukee samaa kirjaa ja miten kirjoja käsitellään jne. Nimim. Seitsemästä veljeksestä luettu vain eka ja vika luku ja analyysistä päästy läpi yläasteella ;o)

Voi vitsit, kun eivät keksi, että miks open masu ei kasva. Mutta onneks kai ahaalla edelleen kaikki ok!

Ja Burde keksii vaikka mitä menoa, että sais Pennarin ulos pikapuoliin... Elä nyt liikaa itseäs väsyt kuitenkaan!

Nonniin, nyt on taas palstaa täytetty ihan riittämiin. Taidanpa alkaa tälläytyä ihmismäiseen kuosiin, ettei pankin täti viime metreillä vetäydy laina-asioista... Näkymisiin!

-Amy-[/color] [color=OrangeRed][size=8]&#10048[/size][/color]

Vierailija
24/38 |
21.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Amyn kanssa ollaan näköjään harrasteltu samoilla areenoilla :) Eli ringetteä (muutama vuosi lady-sarjassa) ja ratsastusta, yritystä on myös jumppaan ja juoksemiseen. Golfia käyn hakkaamassa miehen mieliksi ja yhteisen ajan takia. Enkun vuoden ajan kaikki harrastukset golfia ja kuntosalia lukuun ottamatta olivat jäissä, mut ens vuonna aion aktivoida ainakin ringeten ja ratsastuksen.

Nyt olen aloittanut mp-pilateksen ja flamencon - varsin erilaista touhua mihin aiemmin olen tottunut! Lenkkeilläkin koitan pari kertaa viikossa, mutta nyt tää alhainen hemppa on kyllä asettanut omat rajoitteensa...kymmenen metrin reipas kävely jo pistää puuskuttamaan!

Olipas sekavaa sepustusta. Ihan keskittymiskyvytön, hermostunut ja väsy olo.

Makkara

Vierailija
25/38 |
21.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

siis muutama viime vuosi lady-sarjassa, sitä ennen muutama vuosi taukoa, ja sitä ennen erittäin aktiivisesti...

makkara atas

Vierailija
26/38 |
21.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

No joo, kun ei oo elämää, niin voin vastailla vaikka nyt harrastus- ym gallupeihin ;))

Lävistyksistä ja tatuoinneista en vielä oo kommentoinu. Tatuointeja ei oo eikä tuu, ei oo mun juttu. Lävistyksiäkään ei oo muuta kun korvalehdissä, mut niitä on yhteensä 6 kpl, viimeisen tein ite joskus kait lukioaikoina iahn kotona neulalla... Piti koittaa sattuuko, ei kyl sattunu vaikka kyllähän korvalehdessäkin jotain tuntoa on, mut mulla ei siis kipua ainakaan ;) Tai sit mä vaan oon masokisti :) Huvittaa aina, kun otetaan verikokeita, niin hoitajat kehottaa aina kattomaan muualle ym, mutta kun mä en haluu kattoo muualle... Siis pienet piikitykset ei tunnu missään.

Harrastuksiakin on tullu ja menny kaikenlaisia, mut viime vuosina olen harrastellut satunnaisesti kaikenlaisia jumppia, avantouintia, lukemista (meil on koulussa oma opejen kirjallisuuspiirikin!) ym. Hiihto ja laskettelu on ihan ykkösjuttuja mulle, tykkään kovasti kummastakin. Viimeksi laskettelin pääsiäisenä, oiskohan ollu jotain rv 13, ja samaan aikaan viimeiset hiihtolenkit tein, kun oltiin lapissa. Ja hiihtämään aioin mennä tulevanakin talvena, kunhan se joskus helmikuussa tänne ehkä saadaan...

Yks lemppariharrastus on maastopyöräily ja pyöräily ihan muuten vaan, joka kyllä tänä kesänä on jostain syystä jääny ihan ennätysvähiin :( Jotenkin Ahaa on ollut koko ajan niin alhaalla, että jo alkukesästä rupes maastofillarin ajoasento tuntumaan ei-kivalta :( No, ens kesänä toivottavasti joskus vähän pääsee, ja sit seuraavana vuonna laitetaankin Ahaa kärryyn ja mennään porukalla :)

Tulipas taas sanottua pitkästi ihan lyhyet asiat... Tiivistäminen ei oo mun vahvoja puolia näemmä ;))

t. Ope ja Ahaa edelleen rv 35+3

Vierailija
27/38 |
21.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olipa kiva nähdä amyn kuvia! :) Paljon paremmin pystyy eläytymään toisten kirjoituksiin, kun näkee, minkälainen ihminen on tekstien takana. Kuitenkin tämä virtuaalimaailma on ainakin itselleni hieman kylmä, kolkko ja persoonaton, joten on ihanaa, kun näkee kasvot tekstien takana! Parasta tietysti olisi tavata ihan naamatusten kaikkien kanssa.

Fio, ainakin itse en ole hirveästi stressannut tuosta äippäpakkauksen haalarin koosta. Meillä vauva tulee tammikuun lopulla ja haalari on taatusti liian iso, mutta sen verran tiedän, että vastasyntynyt tai muutaman kuukauden ikäinen lapsi ei vielä hirveästi yritä liikkeelle, joten iso puku ei ole haitta. Eri asia esim. puolivuotiaalla saati sitä vanhemmalla lapsella, joka jo kovastikin yrittää liikkua. Tällöin liian iso vaate on esteenä. Mutta pieni vaaveli joka ulkona ollessa ainoastaan makaa vaunuissaan eikä paljon enempää liiku kuin mitä nyt käsiä heiluttelee, tuskin kärsii, jos puku on reilumman kokoinen. Eri asia onkin sitten, kun minusta olisi niin kivaa ostaa sellainen söpis pikkuinen haalari :D KappAhlissa on ainakin ollut sieviä haalareita.

Moolikin oli jo liittynyt tänne! :) Hyvähyvä.

Oli ollut puhetta miesten ammateista. Meillä mies vielä toistaiseksi opiskelee, mutta ensi kevään aikana (viimeistään) valmistuu tietotekniikan inssiksi amkista. Toivottavasti saa jonkun työpaikan jostain hyvästä firmasta ja alkaa tienaamaan ihan hulluna, että voidaan elää leveästi :DDDD Niinpä niin. Kun nyt edes valmistuisi. Meinaa olla tuo koulu sellainen ikuisuusprojekti tuolle miehelle, mutta nyt tuntuu olevan ihan hyvällä mallilla nuo opinnot. Ykkös- ja kakkosvuosi meni miehellä vähän plörinäksi niin nyt sitä sitten joutuu paikkailemaan. Hirveästi kursseja vielä ihan tässä loppusuoralla yms. mutta kyllä tuo kuitenkin ihan ajallaan valmistuu.

Hei kertokaas joku millaisia ne harjoitussupparit oikein on?

Han ja Rumpali 21+1

Vierailija
28/38 |
21.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun katselin tuota esittelylistaa, niin siellä oli vaikka kuinka paljon sakkia Oulusta tai muualta pohjoissuomesta. Niin mietin vain, että missäs nämä henkilöt oikein piilottelevat? Voisihan sitä järjestää jotkut treffit täällä vähän pohjoisemmassakin, kuitenkin kun aika paljon näytti täällä päin asuvan sakkia. Siis jos ketään kiinnostaa, heh :) Ei sitä oikein yksinään viitsisi treffailla :p

Seuraavaan enskamiittiin haluaisin kyllä osallistua, oli se missä päin suomea hyvänsä. Olisin muuten osallistunut siellä etelässä järjestettyyn tapaamiseen, mutta osui sellainen vloppu kohdalle, jolloin meidän piti toimia lapsenvahtina pikkuveljelle, kun mun vanhemmt lähtivät vaellukselle pohjoiseen.

Han ja Rumpali yhä 21+1

Vierailija
29/38 |
21.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Gallupeihin vastauksia äkkiä ennen kuin pitää mennä pistämään pyykit narulle...

Lävistyksiä mulla oli yksi, napakoru, mutta otin sen alkuraskaudessa pois kun rupesin heti keräämään kiloja tuohon vatsalle :) Jos maha ikinä litistyy siedettäväksi, otan uuden korun takaisin. Se on niin kiva ja sellainen " oma juttu" , kun ei kuitenkaan näy ihan kaikille (en harrasta napapaitoja). Korvissa on reiät mutta toinen on tehty vähän vinoon, joten se aina umpeutuu. Säännöllisesti en pidä korviksia, juhlissa vain.

Meidän piti miehen kanssa ottaa tatskat Australian välivuotena, mutta sitten näin hostellissa yhdellä tosi rumalla ja lihavalla ja tyhmällä naisella juuri sellaisen tatskan jonka olin itse meinannut ottaa, ja vielä ihan samassa paikassa mihin sitä itse kaavailin! Siihen lopahti mun into :)

Harrastuksista: mun harrastaminen on vähän kärsinyt näistä asuinmaiden muutoksista. Walesissa asuessani harrastin surffausta, uimavalvojan ja -opettajan vapaaehtoistyötä, ja valokuvausta, mutta ymmärrettävästi vain viimeisin noista säilyi Suomeen saakka. Tuohon surffaukseen ja uimavalvojan hommaan liittyi tietenkin muukin kuntoilu, eli juoksin säännöllisesti 5-6km lenkkejä ja kävin kuntosalilla. Nyt en tiedä pitäisikö itkeä vai nauraa, kun mietinkin kuuden kilsan juoksulenkille lähtöä! Niin ja aina olen lukenut paljon, ja ollut sellainen järjestöaktiivi.

Wannabe-harrastuksiin kuuluu ringette ja sähly, jota pelailin joskus lukiossa viimeksi. Ringeten aion aloittaa heti, kun palaudun. Eli varmaankin ensi syksynä - tuskin kesken kauden ihan ummikkona voin mennä pelailemaan mihinkään porukkaan. Sama sählyn/salibandyn suhteen - jos vain suinkaan voin, niin ensi syksynä tungen johonkin kivaan ja rentoon naisporukkaan pelailemaan. Niin ja sitten kun olen rikkaampi, aion mennä oikeaan tanssikouluun aikuisbalettitunneille verestelemään lapsuuden harrastusta, joka jäi harmittavasti kesken juuri teini-iän kynnyksellä...

Nyt ne pyykit! Jatkan myöhemmin mikäli mies antaa vielä tulla koneelle.

Kandi

Vierailija
30/38 |
21.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

pakko minunkin kantaa korteni tähän kekoon. hurjaan menneisyyteeni kuuluu jalkapallo, jonka jouduin lopettaan polvivaivojen takia ja kaunoluistelu, jonka lopetin kun meni liian tyttömäiseksi:) no mutta nuo kaks juttuu (joukkueurheilu&luistelu) yhdistyy hurjan hyvin ringetessä jota pelasinkin viitisen vuotta. lopetin kun ois samana vuonna noustu ylempään sarjaan (->enemmän reenejä ja pelejä), sit olin just tavannut mieheni (jonka kanssa mieluusti vietin kaiken liikenevän vapaa-ajan) ja lisäks oli yo-kirjoitukset ja päättötyön tekeminen (joihin jouduin myös ei-niin-mieluusti käyttämään aikaani). yhden vuoden valmensin ringettetyttöjä, c-ikäisiä (aivan kamalia muuten tuon ikäiset tytöt! en minä vaan silloin aikoinaan samassa iässä... niin ilkeitä toisilleen jne)

viime vuonna valmensin/opetin sellaisia -99,-00 ja -01 syntyneitä poikia tuossa entisen kotikaupunkini mansen toisessa isossa seurassa. ilmoitin vetäytyväni hommasta heti kun tiesin simppistä odottavani, kovasti kuulema ensi vuodeksi odottavat mua taas mukaan.

lenkkeilystä innostuin vasta vuosi sitten keväällä, koskaan ennen en voinut kuvitellakaan juoksevani, mut viime vuonna tuli läheistä lenkkipolkua kierrettyä, kunnes muutettiin.

salilla oon käynyt aktiivisesti vuodesta -01, ja edelleenkin. tänään ois kuntonyrkkeily, mut oon nyt ekan kerran pois koko raskausaikana, koska oon työpäivän jälkeen niin poikki (olin messuilla jossa vaan kävelin, kävelin ja kävelin).

kesäisin on lisäksi tullut rullaluisteltua. tänä kesänä jätin pois, koska en oo ihan sieltä rauhallisammasta päästä ja rapatessa roiskuu, eli kuonollani oisin varmaan kuitenkin ollut. viime keväänä ostin alesta lumilaudan ja kengät, aattelin tänä talvena opetella lautaileen, kun lopultakin sain miehen innostuun laskettelusta. mut taitaapa jäädä... tai ehkä sit alkukeväästä...

ja nyt älkööt kukaan luulko et näyttäisin toosi sporttiselta! enskojen treffeille osallistuneet voivat todistaa:) oikeesti oli joskus rasittavaa kun kaveri joka ei liiku ollenkaan ja syö mitä vaan ei sitten pyöristy millään ja ite käy neljänä iltana viikossa ringette-harkoissa/peleissä + salilla ja koittaa vielä kattoo mitä syö niin pyöreys vaan pysyy!

mut ei nyt muuta, ehkä sitä tässäkin tuli avauduttua...

tikru ja simppis 25+6

Vierailija
31/38 |
21.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut tänään sairaslomalla ja huomisenkin kotona. Yskä, nuha ja kuumetta:( Ja huomenna pitäis lentokoneeseen lähteä istumaan, voi ei!

Ull-maij:lle onnea vauvan johdosta!

Amy, poikaa veikkasi lääkäri jo np-ultrassa eli nyt varmistui sekin:=)

Lara, joo limet vaunut otettiin nyt sitten. On ne ihanat:)) Ja huomenna ois tarkoitus viikoksi lähteä reissuun. Eli aivan oikein muistit

Nyt olo sen verran kurja, että lähden takaisin lepäilemään. Mä häviän nyt sit viikoksi ja palailen ens viikon la taas teitin seuraan. Nyt en jaksa enempää kirjoittaa, kun päässä humisee ja korvat soi:(

Sen verran vielä pitää sanoa, että mulla istukka on edessä joten potkujen tuntemiseen saattaa mennä aikaa vielä kauan, sanoi lääkäri. Joten turhaan olen koittanut niitä kuulostella iltaisin:=)

Mukavaa viikonloppua kaikille, palaillaan viikon kuluttua!

Aurora + poitsu 17+5

Vierailija
32/38 |
21.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

...täällähän on tätä ringetteporukkaa pilvin pimein! Heräs mielenkiinto, että kuinkahan monen ainakin nimeltä tuntee! Varmaan aika monen!

Makkara

Vierailija
33/38 |
21.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Just sanoin miehelle, että on ihan käsittämätöntä, kuinka tässä porukassa onkin näin monta tuollaisen marginaalilajin harrastajaa. Jänskää... =) Mulla peliura päättyi lukioaikana B-junnuhin joskus -92 tai -93, valmentamista jatkoin vielä kirjoituskevääseen -94. Täytyy kehaista, että niistä " mun" valmennettavista eli silloisista E- ja D-junnuista on ainakin kaks näitä maailmanmestuusmitalsiteja muutaman vuoden takaa. *röyhistää rintaa...* ;o) Ja tosiaan nyt kaks kautta naapurikaupungin ladyissa takana - ja aina yhtä hauskaa on!

Auroralle tähän perään hyvän loman toivotukset, jos satut kurkkaamaan vielä ennen lähtöä! Toivottavasti olo paranee ennen koneeseen menoa!

-Amy taaaas kerran-

Vierailija
34/38 |
21.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli liikuntaharrastuksista on ollu galluppia pystyssä...

Nuorempana asuin talvet laskettelukeskuksessa ja kesät tallilla heppoja hoitamassa. Nyt viime vuosina liikunta on ollu aika epäsäännöllisen säännöllistä, millon mitäkin -> jumppaa, koiran kanssa ulkoilua, pyöräilyä, jne. Alotin säännöllisen ratsastuksenkin ja ehdin käydä varmaan n. puoli vuotta ratsastamassa, kun se jäi alkuraskauden väsymyksen ja huonon olon takia pois...

Raskausaikana oon oikeestaan vaan kävelly ja nyt hiljattain käyny siellä äitiysjoogassa - mikä muuten on tosi kivaa ja tekee kropalle hyvää.

Ratsastuksen haluisin alottaa raskauden jälkeen uudelleen, mutta taitaa olla äitiyspvrahalaiselle turhan tyyristä. Oon miettiny, että jos menis johki äiti-lapsi jumppaan tai vastaavaan ja jos sais ittensä liikkeelle, ni kävisin vaikka yksinkin jumpassa tai jossain ettei ihan rupsahda. =) Niin ja tiedossa on kärryttelylenkkejä vauvan ja koiran kanssa. :)

Että näin...

Burde ja Penni-Enni 38+4

PS. Amy -> se lakana oli ihanaa kangasta!! Mä en koskaan löydä mitään kivoja lastenkankaita kangaskaupoista.. musta suurin osa on ihan hölmöjä. =/

Vierailija
35/38 |
21.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

täällähän on kohta enskojen oma ringettejoukkue kasassa!

Älkää mua kattoko, mä pelasin joskus yhden pelin jääpalloa yläasteella ja mursin peukaloni, sen jälkeen en oo niihin hommiin lähteny. Mutta voin tulla hurraamaan kaukalon laidalle!

Ja ope, usko pois, mulla on elämä. Eiku oikeesti... pah, en mäkään uskos. Tänään elämään kuulu siis neuvola, vyöhyketerapia, Stockan alennuspäivät ja teatteri. Ja väsyttää niin saakutisti.

Mua melkein nauratti, mutta ku itketti niin paljon, ni en sit nauranut. Mulle annettiin open kans ihan sama tuomio tänään neuvolassa: paineet mulle koholla (125/84), pissassa proteiinia 1+, paino noussut ihan saatanasti (anteeks) ja turvotusta. Ja sf-mitta pomppas sit kerralla 4 cm/2 vko eli kasvanu on tässä paketissa muutki ku minä. Nyt mennään jo käyrän yläpuolella, vaikka viimeks oltiin melkein keskikäyrällä: 32-32,5 cm! Järkkyä... oli taas uus neuvolatäti ja ekaa kertaa tuli sellanen olo, että jokin vois olla vialla. Raskausmyrkytystä ne vähän pelkää munkin kohdalla ja joudun/pääsen kontrollikäynnille ens viikolla, vaikka muuten seuraava neuvolakäynti olis vasta kahden viikon päästä. Eniten huolestuin, kun Santerin sykkeet oli vaan 120-130 pitkän aikaa, kunnes rupes potkimaan dopleria ja ne nous ajoittain 150:een.

Mutta koetan nyt olla panikoitumatta, mutta miestä kielsin olemasta enää sellanen realisti. Tästä eteenpäin sen pitää vaan vakuutella, että Santerilla on kaikki hyvin vaikka kuinka meidän huumori olis aiemmin ollut erilaista. Rupesin itkemään tänäänkin, kun ilmeisesti hormonihuuruissa huolen määräkin kasvaa potentiaalisesti...

Onneks Santtu potki koko teatteriesityksen ajan, ihan ku rauhotellakseen mammaa. Muutenkin jaksoin ihan hyvin parituntisen istua, vaikkakin sitten ylösnoustessa nivusiin vihlo senkin edestä.

Ja vyöhyketerapia oli ihanaa... sain istua kiikkustuolissa ja olla vaan hellittävänä.

Mutta nyt on lopetettava oman navan kaivelu ja päästettävä mies asentamaan langatonta nettiyhteyttä (päivän Stockaostos). Pääsen siis ehkä huomenna sohvalle surffaamaan!

-Osse taas

Vierailija
36/38 |
21.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

onnea vaavin saaneille superkiloa! ja Sippuliinin synnytyskertomus sai kyllä kyynelkanavat tirisemään, mä taidan aina saada itkukohtauksen näistä synnytyskertomuksista, eläytyminen on voimakasta:)

Aurora, sulla oli kivoja uutisia ultrasta, osuiko aiempi arvaus oikeeseen? Näyttää siltä, että nt ultran arviot ei aina taida pitää paikkaansa.

Ninca, jaksuhalit sinulle, harmillista että siirtyi tuollain, mutta toivotaan että kaikki hyvin seuraavalla kerralla.

monilla on ollut ihania kuvia, kiitos niistä:)

kalluppeja on ollut useita, tässä lyhykäsesti:

lävistykset ja tatskat, ei minun tyyliin ollenskaan

alkomahooli; nollalinja, kun en muutenkaan juo näin vanhana;)

nii miksipä sitten raskausaikana alkaisin kertausharjottelemaan

siinpä ne taisi ollakin mitä muistan

olin tänään hypistelemässä Lindexillä vauvan vaatteita ja töppösiä siis sielä on niiiiiin sulosia vaatteita, voiku tietäs jo kumpi tulee niin vois ostaa enempikin, päädyin aika valkoiseen pukuun jossa ruskeita nallekuvioita ja semmosiin turkistöppösiin...niitä tässä on hypistelty (myös mies;)

nyt en muista mitä muuta piti kommentoida, mutta hyviä vointeja kaikille

nauku rv 13+6

Vierailija
37/38 |
22.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=#DC143C]En mitenkään voinut odottaa aamuun!!!

Burde otti tossa puolenyön jälkeen messessä yhteyttä, että lapsivedet oli alkanu mennä!! Soitti synnärille ja lähtivät näytille! Pennari ehkä syntyy! Ei kuulemma varsinaisia suppareita, mutta vatsa ja selkä kipeinä...

Nainen siellä pakkasi suht rauhallisena kassia kun mä riehuin tuolilla valmiina herättämään omankin miehen apuun =D

Tää vaan ilmoituksena mahdollisille muille valvoville enskoille! Burde tullee ilmoittautumaan jos vielä lähettävät kotiin, mutta jos huomenna ei kuulu mitään niin saadaan jäädä odottelemaan synnytyskertomusta! =)

t. jännäävä poppis ja räpsy =)

Vierailija
38/38 |
22.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kiva, kun poppis tuli heti ilmottelemaan,ku mä tääl viel kukun..

kattelen bb:tä ku siel on ihan älytön meininki..

pitäs kai mennä tutimaan.