Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

LÄÄKIS~PÄÄSYKOEJÄNNÄYSKETJU!

Vierailija
19.05.2015 |

Pitipä vähän huutaa kun jännittää niin kamalasti! Onko täällä muita huomenna kokeisiin menossa? Kuinka valmistautunut olet? Pääsetkö sisään? Mihin haet? :#

Kommentit (59)

Vierailija
21/59 |
19.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla alkaa syksyllä 6. vuosi ja todellakin pääsykoe on tähän asti ollut se vaikein tentti. Ei kovin paljon lukemista oo vaatinut tenteistä läpi pääseminen tasolla 3-5. 1-2 saa jo melkein lukematta.
Pääsykokeeseen luin ja pänttäsin ja laskin ensin vuoden mutta en päässyt sisään. Sitten vielä 7kk lisää ja onneksi tokalla kerralla pääsin.

Vierailija
22/59 |
19.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.05.2015 klo 23:00"]Mulla alkaa syksyllä 6. vuosi ja todellakin pääsykoe on tähän asti ollut se vaikein tentti. Ei kovin paljon lukemista oo vaatinut tenteistä läpi pääseminen tasolla 3-5. 1-2 saa jo melkein lukematta.
Pääsykokeeseen luin ja pänttäsin ja laskin ensin vuoden mutta en päässyt sisään. Sitten vielä 7kk lisää ja onneksi tokalla kerralla pääsin.
[/quote] Mistä se jäi kiinni ekalla kerralla? Luulisi, että olisit osannut kaikki laskut heittämällä tuolla lukemisella

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/59 |
19.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko huomenna Hgissä muita yliopiston pääsykokeita kun lääkiksen?????? Poika lukenut fysiikkaa, biologiaa ja kemiaa. Laittoi laskimen reppuun. Ei kerro minne pyrkii. Eiks Aalto yliopiston DIppi linjalle pääse suoraan jos ällät ko olevista aineista??????

Vierailija
24/59 |
19.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt nukkumaan kaikki! Tsemppiä kaikille tasapuolisesti. Itse haen turkuun. Epäilyttää tosi vahvasti sisäänpääsy mutta noh, parhaani teen. 

Vierailija
25/59 |
19.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin pääsykokeissa v. -90 ja pääsin ensi kerralla sisään. Mitäs osioita nykyään pääsykokeisiin kuuluu?

Vierailija
26/59 |
19.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.05.2015 klo 23:04"][quote author="Vierailija" time="19.05.2015 klo 23:00"]Mulla alkaa syksyllä 6. vuosi ja todellakin pääsykoe on tähän asti ollut se vaikein tentti. Ei kovin paljon lukemista oo vaatinut tenteistä läpi pääseminen tasolla 3-5. 1-2 saa jo melkein lukematta.
[/quote] Mistä se jäi kiinni ekalla kerralla? Luulisi, että olisit osannut kaikki laskut heittämällä tuolla lukemisella
[/quote]
1.5p jäi kiinni. En ollut lukiossa lukenut aikoinaan (silloin jo yli 10v sitten) yhtään valinnaista kemiaa tai fysiikkaa, siksi meni niin kauan kun opiskelin ne itse + Galenoksen siinä vuoden aikana. En kyllä ihan täyspäiväisesti opiskellut sentään.

Vierailija
27/59 |
19.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.05.2015 klo 22:57"]

Millä tavalla tarkemmin ottaen hammas on päälinjaa huonotasoisempi?

[/quote]

Ei se oo huonompi. Hammaslääkäreillä on hyvä koulutus (erinomaisesti ammattia vastaava) ja yhtä fiksuja ihmisiä sinne hakee kuin yleisellekin puolelle. 

Vierailija
28/59 |
19.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea ja menestystä kaikki.

Vierailija
29/59 |
19.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.05.2015 klo 23:04"]

Onko huomenna Hgissä muita yliopiston pääsykokeita kun lääkiksen?????? Poika lukenut fysiikkaa, biologiaa ja kemiaa. Laittoi laskimen reppuun. Ei kerro minne pyrkii. Eiks Aalto yliopiston DIppi linjalle pääse suoraan jos ällät ko olevista aineista??????

[/quote] en todellakaan tiedä minne pyrkii. Tämän kevään yo. Olen aina olettanut että ilman muuta Otaniemeen. Siksi kysyn onko huomenna Hgin yliopsitoon muitakin pääsykokeita???????? Yritin googlettaa mutten löytänyt.

Vierailija
30/59 |
19.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.05.2015 klo 23:32"]

[quote author="Vierailija" time="19.05.2015 klo 23:04"]

[/quote] en todellakaan tiedä minne pyrkii. Tämän kevään yo. Olen aina olettanut että ilman muuta Otaniemeen. Siksi kysyn onko huomenna Hgin yliopsitoon muitakin pääsykokeita???????? Yritin googlettaa mutten löytänyt.

[/quote] hhaaaa mua yliopsitoon

Vierailija
31/59 |
19.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.05.2015 klo 23:04"]Onko huomenna Hgissä muita yliopiston pääsykokeita kun lääkiksen?????? Poika lukenut fysiikkaa, biologiaa ja kemiaa. Laittoi laskimen reppuun. Ei kerro minne pyrkii. Eiks Aalto yliopiston DIppi linjalle pääse suoraan jos ällät ko olevista aineista??????
[/quote] tietenkin pitkä matematiikka josta L

Vierailija
32/59 |
21.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.05.2015 klo 08:32"]

[quote author="Vierailija" time="21.05.2015 klo 08:17"]

Poikani oli ollut kokeissa ja ei kertonut menikö hyvin vai miten meni. Tuntien poikani niin hyvin meni koska illalla vihelteli. Lähtöpisteitäkin tuli kun neljä ällää on. Eiks Hgissä oteta viidestä ällästä pisteet????????

[/quote] kuka tietää? Lähtöpisteet.

[/quote] lähtöpisteitä tulee

Vierailija
33/59 |
21.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvin meni lääkiskoe, olin valvojana eikä ollut ongelmia.

Vierailija
34/59 |
23.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.05.2015 klo 12:07"]

[quote author="Vierailija" time="19.05.2015 klo 23:12"]

[/quote] hammaslääkikseen täytyy osata myös fysiikkaa, kemiaa, biologiaa. Kova tungos on myös sinne,

Ei se oo huonompi. Hammaslääkäreillä on hyvä koulutus (erinomaisesti ammattia vastaava) ja yhtä fiksuja ihmisiä sinne hakee kuin yleisellekin puolelle. 

[/quote]

[/quote] kyllä täytyy taitaa fysiikkaa ja kemiaa jos meinaa hampilekuriksi. Yrittäkääpä miten helppoa se on.

Vierailija
35/59 |
23.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska saa tietää tulokset?

Vierailija
36/59 |
23.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitenkään hammaslääketiedettä dissaamatta, hampaalle hakijoita on sen verran vähemmän suhteessa aloituspaikkoihin että suurempi prosentti hakijoista pääsee sisään ja  ns. raakapisterajat jäävät lääketieteen linjoja alhaisemmaksi.

Äkkiseltään katsottuna kaikkien hampaiden raakapisterajat ovat säännönmukaisesti olleet Helsingin ruotsinkielisen lääketieteen linjan pisterajaa alempia http://alyvuoto.epione.fi/index.php?topic=14656.0

Suurempi sisäänpääsyprosentti tai  alempi raakapisteraja kertovat lähinnä siitä että hammaslääkärin ammatti ei ole yhtä tuttu hakijoille kuin lääkärin ammatti. Vaativuudeltaan lääketiedettä ja hammaslääketiedettä ei voi asettaa vaativuusjärjestykseen, molemmat ovat vaativia. Hammaslääkärit valmistuvat tavallaan suoraan erikoislääkäreiksi ja saavat työstään keskimäärin lääkäriä parempaa palkkaa ilman päivystysvelvollisuutta, erityisesti uran alkuvaiheessa.

Vierailija
37/59 |
26.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitääkö opintopolkuun olla pankkitunnukset jotta näkee onko päässyt? Nimimerkillä kaukana pankkitunnuksista. viim. 3.7. Selviää.

Vierailija
38/59 |
13.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote] tasokkaammat menee lääkikseen ei hampaalle

Vierailija
39/59 |
20.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

up?

Vierailija
40/59 |
22.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.05.2015 klo 23:28"]

Hyvin meni lääkiskoe, olin valvojana eikä ollut ongelmia.

[/quote]  olitko stadissa? Näitkö kiharatukkaista poikaa jonka kynä taatusti sauhusi koko ajan????

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kahdeksan kaksi