Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Veljen vaimolle kaikki on tasa-arvokysymyksiä

Vierailija
19.01.2022 |

Miten toimia veljen vaimon kanssa, jolle kaikki arkiset asiat on tasa - arvokysymyksiä. Vaikeuttaa jo arkisia tapaamisia, kun saunaan ei voi mennä naiset ensin,mitään töitä ei voi jakaa niin, et naiset tekee porukassa.

Sukunimeä ei tietenkään voinut ottaa veljeltäni, ei edes lapselle antaa (nämä tietysti on heidän asioita).

Kaikki perinteinen on hänelle kirosana, mitään ei voi tehdä vain tavan vuoksi. Enkä itsekään ole mikään pullantuoksuinen kotiäiti, mutta rasittaa kun joka ikinen asia on hänelle tasa-arvokysymys.

Kommentit (116)

Vierailija
81/116 |
19.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä en ainakaan halua mökillä tai maalla hoitaa muiden naisten kanssa kyökkihommia sillä aikaa, kun miehet lämmittävät saunaa, tekevät risusavottaa yms. Tahdon itsekin tehdä ulkohommia, arkisia askareita teen jo kotona tarpeeksi. Toki teen oman osani jos on pakko, mutta siihen en suostu, että hommat jaetaan sukupuolen perusteella. Enkä halua aina ensimmäistä saunavuoroa, vaan haluan joskus itsekin saunoa pitkään ja tulla valmiiseen iltapalapöytään.

Mutta ehdotapa tietynlaisessa porukassa, että miehet saunoo ensin... Mä kokeilin ja miehet itsekkäästi saunoi niin pitkään kun huvitti. Naiset taas miettii, että pitää joutua, että miehetkin ehtii. Ens kerralla meen ekana ja saunon h e l v e t i n pitkään.

Älä kuitenkaan hämmästy, jos naisten vuoro muuttuu äkkiä sekavuoroksi.

Tuskinpa tuota naista haittaa.

Vierailija
82/116 |
19.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä kyllä innolla odotan että poikani tuo jonkun tommosen nirppanokan meille... voidaan sitten kattoa kestääkö lian kantti keskustelua aiheesta. Ihan turha kuvitella että poikani putsaa viemärit ja kantaa sohvat Jos tolle tielle lähdetään.

Tuskin poikasi tuo yhtään ketään näytille, kun tietää, että sinä pelotat jokaisen tyttöystävän pois.

Meillä on ollut jo tyttöjä. Oikein mukavia. Onneksi ei mitään feministi-hulluja. Pojallani on onneksi hyvä maku.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/116 |
19.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikäs tuossa on ongelma? Tehkää niin kuin tykkäätte ja antakaa veljen vaimon toimia niin kuin hän haluaa. Jos te haluatte jakaa työt naisten ja miesten hommiin, niin tehkää niin ja veljen vaimo saa mennä siihen porukkaan, mihin haluaa. Menkää muut saunaan nais- ja miesvuoroittain, mutta antakaa veljen ja hänen vaimonsa käydä yhdessä saunassa.

Paitsi mitä jos veli haluaa käydä miesporukassa? Saahan sitä vaimon kanssa kotonakin saunoa.

Vierailija
84/116 |
19.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikäs tuossa on ongelma? Tehkää niin kuin tykkäätte ja antakaa veljen vaimon toimia niin kuin hän haluaa. Jos te haluatte jakaa työt naisten ja miesten hommiin, niin tehkää niin ja veljen vaimo saa mennä siihen porukkaan, mihin haluaa. Menkää muut saunaan nais- ja miesvuoroittain, mutta antakaa veljen ja hänen vaimonsa käydä yhdessä saunassa.

Paitsi mitä jos veli haluaa käydä miesporukassa? Saahan sitä vaimon kanssa kotonakin saunoa.

Et siis ymmärrä!??? Ei pariskunnan miehellä tai hänen haluillaan ole mitään väliä. Kun nainen ja mies on yhdessä niin vain naisen tunteilla ja hallilla on enää väliä. Miehen kuuluu vain totella...

Ja ennen kun innokkaimmat innostuu.. niin tämä oli sarkasmia. Vaikka osa teistä tällaista maailmaa toivookin.

Vierailija
85/116 |
19.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä kyllä innolla odotan että poikani tuo jonkun tommosen nirppanokan meille... voidaan sitten kattoa kestääkö lian kantti keskustelua aiheesta. Ihan turha kuvitella että poikani putsaa viemärit ja kantaa sohvat Jos tolle tielle lähdetään.

No sinullahan ei todellisuudessa ole asiaan mitään sananvaltaa.

Kyllä mulla omassa kodissani on kaikki sanavalta. Voin myös kutsua paikalle vain poikani

Aikamoinen jyrä olet, oikea kauhujen anoppi tai appi.

Vierailija
86/116 |
19.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi sinä junnaat omia tapojasi???

Ja mikään ei ole typerämpää kuin ruveta Tuppuraiseksi kun mieskin on Tuppurainen.

Paskantärkeät Hyacinth Bucket -av-mammat, joille sukunimen täytyy olla hieno. :D

Vierailija
87/116 |
19.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä mulla omassa kodissani on kaikki sanavalta. Voin myös kutsua paikalle vain poikani

Joka voi halutessaan jättää tulematta.

Vierailija
88/116 |
19.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi olisi pitänyt ottaa miehen (veljesi) sukunimi ja antaa se lapsille?

Onhan hyvä olla perheellä yhteinen sukunimi, on se sitten mieheltä tai vaimolta peräisin

Jotenkin kummasti...

Perheen yhteinen nimi =>miehen nimi

Perheen yhteinen valinta =>nainen jää kotiin

Perheen yhdessä päättämä työnjako =>se perinteinen

Miksi arvokonservatiivit yrittää aina esittää patavanhoilliset tapansa yksilöllisinä juuri omalle perheelleen (oikeasti tuhansille kaltaisilleen) sopivina valintoina?

Voi kuule, ei niitä äitejä todellakaan kukaan oakota kotiin. Ihan itse sinne haluavat.

Perus.. jäädään ITSE OMASTA VALINNASTA kotiin ja sitten uhriudutaan siitä.

Ja miten selität sen, että kaikkein sukupuolittuneet työt ovat perinteiset miesten työt??

Ei kuule naiset ole missään uhriasemassa tässä, vaan rusinoita poimimassa pullista.

Ei mua ainakaan kiinnostanut jäädä kotiin enkä jäänyt.

Toivon että miestäsi kiinnosti. Jos ei häntäkään niin toivottavasti ette tehneet lapsia.

Vierailija
89/116 |
19.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä en myös jaksa noita tasa-arvo hihhuleita. Siis juuri noita jotka tekee kaikesta tasa-arvo kysymyksen.

Eikö teidän suvun jutuissa voi olla teidän suvun perinteet. Eihän ne tarvitse olla samanlaisia kun veljesi vaimon perheen perinteet ja tuskin onkaan. Saa kai veljesi silti tulla halutessaan "miesten saunavuoroon"?Jos hän siitä pitää?

Veljen vaimo menkööt sitten vaikka ylhäisessä yksinäisyydessään jos naistenvuoro on joku ongelma.

Onko miehesi vaimo muuten käynyt armeijan?Siitä voisi keskustella hänen kanssaan seuraavaksi.

Voihan niillä olla mutta veljen vaimo ei ole ko sulua eikä hänen tarvitse niihin ruveta

Eikö hän voi jäädä sitten kotiin.? Ei kai koko suvun tarvitse yhden rinsessaan takia tapojaan muuttaa? Jos itse ovat tyytyväisiä.

Mä jään aika usein, mutta sekin aiheuttaa närää. Ei mies esim. haluu olla joulua vanhemmillaan, jos mä en lähde mukaan. Ja mua taas ärsyttää se meno, kun naiset häärii keittiössä ja miehet istuu palveltavina.

Ollaan kehitetty sitten kompromisseja... Käydään vaan yhtenä joulupäivänä eikä yövytä, mies tulee sukunsa ainoana miehenä sinne keittiöön mukaan. T. Prinsessa

Miehesi on selvästi tossun alla. No kyllä se joskus vielä munansa löytää...

Mun mielestä miehellä, joka puolustaa vaimoaan lapsuudenperheensä epäoikeudenmukaisuuksilta just on munat.

Vierailija
90/116 |
19.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tottakai voi, mutta miksi jättäisi? Etkö itse menisi vanhemmillesi jos miehesi kiukuttelisi vanhempiesi tavoista? Varmasti menisit. Ei ne miehet ole sen kummallisempia kyllä nekin vanhempiaan haluaa nähdä, vaikka monella naisella on joku ihmeellinen tarve erottaa miehet perheestään.

Vierailija
91/116 |
19.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olettamuksena on, että aikuinen mies osaa ihan itse kertoa kenen kanssa haluaa saunoa. Jos mies haluaa saunoa muiden miesten kanssa, niin vaimo voi varmasti mennä saunaan ihan yksikseen, jos porukalla saunominen on hänelle ongelma.

Vierailija
92/116 |
19.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä en myös jaksa noita tasa-arvo hihhuleita. Siis juuri noita jotka tekee kaikesta tasa-arvo kysymyksen.

Eikö teidän suvun jutuissa voi olla teidän suvun perinteet. Eihän ne tarvitse olla samanlaisia kun veljesi vaimon perheen perinteet ja tuskin onkaan. Saa kai veljesi silti tulla halutessaan "miesten saunavuoroon"?Jos hän siitä pitää?

Veljen vaimo menkööt sitten vaikka ylhäisessä yksinäisyydessään jos naistenvuoro on joku ongelma.

Onko miehesi vaimo muuten käynyt armeijan?Siitä voisi keskustella hänen kanssaan seuraavaksi.

Miltä

Voihan niillä olla mutta veljen vaimo ei ole ko sulua eikä hänen tarvitse niihin ruveta

Eikö hän voi jäädä sitten kotiin.? Ei kai koko suvun tarvitse yhden rinsessaan takia tapojaan muuttaa? Jos itse ovat tyytyväisiä.

Mä jään aika usein, mutta sekin aiheuttaa närää. Ei mies esim. haluu olla joulua vanhemmillaan, jos mä en lähde mukaan. Ja mua taas ärsyttää se meno, kun naiset häärii keittiössä ja miehet istuu palveltavina.

Ollaan kehitetty sitten kompromisseja... Käydään vaan yhtenä joulupäivänä eikä yövytä, mies tulee sukunsa ainoana miehenä sinne keittiöön mukaan. T. Prinsessa

Mun mielestä miehellä, joka puolustaa vaimoaan lapsuudenperheensä epäoikeudenmukaisuuksilta just on munat.

Miltä epäoikeudenmukaisuuksilta? Ei sellaisia ole tässä mainittu. Mutta jos vaimo pakottaa miehensä häärimään naisten kanssa aina kylässä niin onhan se nyt vähän munatonta jos mies aina niin tekee. Ihan varmasti mies haluaisi vaihtaa kuulumisia myös miespuolisten sukulaistensa kanssa.

Vierailija
93/116 |
19.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tottakai voi, mutta miksi jättäisi? Etkö itse menisi vanhemmillesi jos miehesi kiukuttelisi vanhempiesi tavoista? Varmasti menisit. Ei ne miehet ole sen kummallisempia kyllä nekin vanhempiaan haluaa nähdä, vaikka monella naisella on joku ihmeellinen tarve erottaa miehet perheestään.

Jos mun vanhemmilla olisi tapoja, jotka ois miestäni kohtaan väärin, niin totta hitossa olisin mieheni puolella. Vanhempiaan ei voi valita mut puolisonsa voi, joten tietenkin omassa parisuhteessa tehdään ne paremmnat valinnat.

Vierailija
94/116 |
19.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olettamuksena on, että aikuinen mies osaa ihan itse kertoa kenen kanssa haluaa saunoa. Jos mies haluaa saunoa muiden miesten kanssa, niin vaimo voi varmasti mennä saunaan ihan yksikseen, jos porukalla saunominen on hänelle ongelma.

On ihan kaunis oletus, mutta hyvin monissa tapauksissa nainen määrää ja käskyttää ja mies ei halua riitaa ja ongelmia niin tottelee.

Vierailija
95/116 |
19.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan oikeasti naiset! Käyttekö te "yökylässä" vanhempienne luona?

Kyllä mäkin tapaan vanhempiani säännöllisesti, mutta vain kyläilyn merkeissä, en todellakaan jää vanhempien nurkkiin yöksi, saatika anopille.

Vierailija
96/116 |
19.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja mikään ei ole typerämpää kuin ruveta Tuppuraiseksi kun mieskin on Tuppurainen.

Väärin. Typerämpää on pitää miehen sukunimi avioliiton päätyttyä.  Naisen kuuluu heti ottaa tyttönimensä takaisin jos tulee ero kuten Elina Valtonenkin teki.

Miksi ihmeessä se nimi pitäisi alunperinkään vaihtaa? Idioottimainen idea.

Koska kyllä perheellä pitää olla sama nimi. Se on sitten yks hailee ja sovittavissa, että kuka vaihtaa.

Vierailija
97/116 |
19.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos mun vanhemmilla olisi tapoja, jotka ois miestäni kohtaan väärin, niin totta hitossa olisin mieheni puolella. Vanhempiaan ei voi valita mut puolisonsa voi, joten tietenkin omassa parisuhteessa tehdään ne paremmnat valinnat.

Edelleen miten väärin? Ei tässä nyt ole puhuttu mistään naisten hakkaamisesta ja raiskaamisesta vaan perheen omista tavoista jotka on ihan normaaleja kaikki, ei ketään sortavia. Nyt alkaa vähän mopo keulimaan feministi-telaketjuilla taas.

Vierailija
98/116 |
19.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miltä

Miltä epäoikeudenmukaisuuksilta? Ei sellaisia ole tässä mainittu. Mutta jos vaimo pakottaa miehensä häärimään naisten kanssa aina kylässä niin onhan se nyt vähän munatonta jos mies aina niin tekee. Ihan varmasti mies haluaisi vaihtaa kuulumisia myös miespuolisten sukulaistensa kanssa.

Mies tietää, että mä en viihdy siellä keittiössä hänen sukunsa naisten kanssa, mutta hänen takiaan menen, joten hän haluaa auttaa mua siinä, että viihdyn siellä hieman paremmin. Kyllä hän ehtii muidenkin kanssa seurustella.

Vierailija
99/116 |
19.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Väärin. Typerämpää on pitää miehen sukunimi avioliiton päätyttyä.  Naisen kuuluu heti ottaa tyttönimensä takaisin jos tulee ero kuten Elina Valtonenkin teki.

Miksi ihmeessä se nimi pitäisi alunperinkään vaihtaa? Idioottimainen idea.

Koska kyllä perheellä pitää olla sama nimi. Se on sitten yks hailee ja sovittavissa, että kuka vaihtaa.

Miksi?

Vierailija
100/116 |
19.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan oikeasti naiset! Käyttekö te "yökylässä" vanhempienne luona?

Kyllä mäkin tapaan vanhempiani säännöllisesti, mutta vain kyläilyn merkeissä, en todellakaan jää vanhempien nurkkiin yöksi, saatika anopille.

En jää mutta jos matkaa on kuus tuntia suuntaansa, köyhät kälyt jää.