Veljen vaimolle kaikki on tasa-arvokysymyksiä
Miten toimia veljen vaimon kanssa, jolle kaikki arkiset asiat on tasa - arvokysymyksiä. Vaikeuttaa jo arkisia tapaamisia, kun saunaan ei voi mennä naiset ensin,mitään töitä ei voi jakaa niin, et naiset tekee porukassa.
Sukunimeä ei tietenkään voinut ottaa veljeltäni, ei edes lapselle antaa (nämä tietysti on heidän asioita).
Kaikki perinteinen on hänelle kirosana, mitään ei voi tehdä vain tavan vuoksi. Enkä itsekään ole mikään pullantuoksuinen kotiäiti, mutta rasittaa kun joka ikinen asia on hänelle tasa-arvokysymys.
Kommentit (116)
Vierailija kirjoitti:
Miten se vaikeuttaa elämää, jos naiset ei AINA mene saunaan ensin?
Koska tunnetusti naisten hipiä ei kestä kovia löylyjä ja saunan jälkeinen laittautuminen kestää kauemmin kuin miesten, niin järkisyyt ovat tuon hyväksi havainneet.
Onpa mukavaa, kun suvussa ei harrasteta yhteissaunomista. Pelkkä ajatuskin on kammottava.
Veljes sitä panee. Et sinä. Kuinka usein sitä nyt veljeään jaksaa ketään tavata.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koska tunnetusti naisten hipiä ei kestä kovia löylyjä ja saunan jälkeinen laittautuminen kestää kauemmin kuin miesten, niin järkisyyt ovat tuon hyväksi havainneet.
Laittautuvat naisetkin on aika stereotyyppinen oletus. En mä laittaudu saunan jälkeen. Miksi hitossa laittautuisin? Kampaan tukan, rasvaan ihon ja meen naama punaisena valmiille kahville.
Miksi olisi pitänyt ottaa miehen (veljesi) sukunimi ja antaa se lapsille?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuinka moni nainen laittautuu saunan jälkeen?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuinka moni nainen laittautuu saunan jälkeen?
Joku pissisten tapa ehkä.
Miksi haaskaat aikaa tyhmien seurassa. Vai onko se oma mies täys idiootti.
Mistä kivikaudelta tää juttu on ap?
Juu, menin tasan yhden kerran miehen sukulaisten kanssa uutta vuotta viettämään. Paikalla oli useampi pikkulapsiperhe ja illan isäntä järjesti miehet koko illaksi saunaan ryyppäämään. Rouvat hoiti vauvat ja taaperot, selvin päin tietty, sekä hääri kyökissä tarjoilujen parissa. Mitään yhteistä aikaa ei ollut koko hiton iltana, isäntä haki syötävätkin pyyhe lanteilla saunan pukuhuoneeseen.
Saatiin hitonmoinen riita miehen kanssa aikaiseksi, sillä minä olin ainoa joka heti puolen yön jälkeen pakkasi lapsen autoon ja lähdimme kohti kotia. Muut rouvat jäivät sinne nuokkumaan pikkutunneilla taaperoidensa kanssa ja odottamaan että isäntien 12 tunnin saunajuhlat loppuvat. Riita kannatti, mieskin onneksi tajusi miten sairas kuvio oli. Ei menty uudelleen.
Vierailija kirjoitti:
Kaikki perinteinen on hänelle kirosana... paitsi armeija?
Armeijan on kyllä käynyt, on reservin vänrikki. Mikäs sinä olet?
Jos mun mies kaataa puita moottorisahalla, pikkoo ne pölkyiksi ja halkoo kirveellä, en todellakaan ole tunkemassa sinne hänen tilalleen ja pyytämässä miestä sillä välin keittiöön tekemään ruokaa.
Vierailija kirjoitti:
Jos mun mies kaataa puita moottorisahalla, pikkoo ne pölkyiksi ja halkoo kirveellä, en todellakaan ole tunkemassa sinne hänen tilalleen ja pyytämässä miestä sillä välin keittiöön tekemään ruokaa.
Liittyy miten miesten saunomiseen?
Vierailija kirjoitti:
No jos sä pilkot niitä puita, onko ruoka sen jälkeen valmis?
Vierailija kirjoitti:
Sama, soitan pizzataksiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No jos sä pilkot niitä puita, onko ruoka sen jälkeen valmis?
Kai se perinteinen käly voi vastata siitä?
Ohis
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kovat löylythän on juurikin ensimmäisillä saunojilla ja viimeisillä pehmeät.
Vierailija kirjoitti:
Mä teen kyllä mielelläni puita jos joku sillä aikaa laittaa ruoan. Ei näitä kannata sukupuolen perusteella ruveta jakamaan. Pääasia että kaikki saavat tehdä sitä mitä tykkäävät, ja että tylsempinä pidetyt hommat jakautuvat jokseenkin tasaisesti.
Käske veljeäsi jättämään se sika. Kvjss.
Minun appivanhempani ovat kunnon sovinisteja ja riehuivat moneen otteeseen mm siitä että en laita miehelle tarpeeksi ruokaa jne.
Hyppivät seinille kun snaoin että jos ei 28-vuotias diplomi-insinööri osaa itse ruokkia itseään niin on mennyt kasvatus pieleen.