Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Veljen vaimolle kaikki on tasa-arvokysymyksiä

Vierailija
19.01.2022 |

Miten toimia veljen vaimon kanssa, jolle kaikki arkiset asiat on tasa - arvokysymyksiä. Vaikeuttaa jo arkisia tapaamisia, kun saunaan ei voi mennä naiset ensin,mitään töitä ei voi jakaa niin, et naiset tekee porukassa.

Sukunimeä ei tietenkään voinut ottaa veljeltäni, ei edes lapselle antaa (nämä tietysti on heidän asioita).

Kaikki perinteinen on hänelle kirosana, mitään ei voi tehdä vain tavan vuoksi. Enkä itsekään ole mikään pullantuoksuinen kotiäiti, mutta rasittaa kun joka ikinen asia on hänelle tasa-arvokysymys.

Kommentit (116)

Vierailija
41/116 |
19.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi sinä junnaat omia tapojasi???

Ja mikään ei ole typerämpää kuin ruveta Tuppuraiseksi kun mieskin on Tuppurainen.

Väärin. Typerämpää on pitää miehen sukunimi avioliiton päätyttyä.  Naisen kuuluu heti ottaa tyttönimensä takaisin jos tulee ero kuten Elina Valtonenkin teki.

Miksi ihmeessä se nimi pitäisi alunperinkään vaihtaa? Idioottimainen idea.

Vierailija
42/116 |
19.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Veljes sitä panee. Et sinä.  Kuinka usein sitä nyt veljeään jaksaa ketään tavata.

.. veljeään jaksaa ketään tavata ?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/116 |
19.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi sinä junnaat omia tapojasi???

Ja mikään ei ole typerämpää kuin ruveta Tuppuraiseksi kun mieskin on Tuppurainen.

Väärin. Typerämpää on pitää miehen sukunimi avioliiton päätyttyä.  Naisen kuuluu heti ottaa tyttönimensä takaisin jos tulee ero kuten Elina Valtonenkin teki.

Jaa, että kuuluu? Mihinkä sellainen sääntö on kirjattu?

Enpä ottanut, vaan otin uuden sukunimen, joka mukaelee suvun historiaa

Vierailija
44/116 |
19.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi olisi pitänyt ottaa miehen (veljesi) sukunimi ja antaa se lapsille?

Onhan hyvä olla perheellä yhteinen sukunimi, on se sitten mieheltä tai vaimolta peräisin

Vierailija
45/116 |
19.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onhan hyvä olla perheellä yhteinen sukunimi, on se sitten mieheltä tai vaimolta peräisin

Perustelehan nyt väitettäsi. Hyvä miksi?

Vierailija
46/116 |
19.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jotenkin kummasti...

Perheen yhteinen nimi =>miehen nimi

Perheen yhteinen valinta =>nainen jää kotiin

Perheen yhdessä päättämä työnjako =>se perinteinen

Miksi arvokonservatiivit yrittää aina esittää patavanhoilliset tapansa yksilöllisinä juuri omalle perheelleen (oikeasti tuhansille kaltaisilleen) sopivina valintoina?

Vierailija
47/116 |
19.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan ufo-juttuja 😲 Olen 47 v enkä ole koskaan törmännyt tuollaisiin naisvuoroihin. En suvussani edesmenneen mieheni suvussa tai kaveripiirissäni. Yhtä lailla miehet ovat kokanneet, keitelleet kahvit tai naiset lämmitelleet saunaa. Yhdessä ja erikseen.

Vierailija
48/116 |
19.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miehen suvussa on näitä ihmeellisiä "naisten vuoroja". Naisten kuuluisi hääriä keittiöässä yhdessä, saunoa yhdessä, kalkattaa yhdessä.

En ole koskaan kuullutkaan moisesta. Enkä ole noihin mukaan lähtenyt.

Anoppi meinasi seota, kun sanoin, että menen miehen kanssa kaksin saunaan, enkä missään naisten vuorossa. Mihinkään pöydänkattajais- tai tiskaamistalkoisiiin en osallistu, olen anoppilassa ihan samanlainen vieras kuin muutkin vieraat. En ole piika. Tai kuulu kanalaumaan.

Eihän miehesikään sitten auttele sinun vanhempien luona tasa-arvon vuoksi?

Vierailija
49/116 |
19.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi? Meillä on minulla ja lapsilla sama, miehellä omansa. Ei ole ketään häirinnyt.

Vierailija
50/116 |
19.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan ufo-juttuja 😲 Olen 47 v enkä ole koskaan törmännyt tuollaisiin naisvuoroihin. En suvussani edesmenneen mieheni suvussa tai kaveripiirissäni. Yhtä lailla miehet ovat kokanneet, keitelleet kahvit tai naiset lämmitelleet saunaa. Yhdessä ja erikseen.

Savokainuulaiset appivanhempani soveltavat näitä.

Vierailija
51/116 |
19.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en myös jaksa noita tasa-arvo hihhuleita. Siis juuri noita jotka tekee kaikesta tasa-arvo kysymyksen.

Eikö teidän suvun jutuissa voi olla teidän suvun perinteet. Eihän ne tarvitse olla samanlaisia kun veljesi vaimon perheen perinteet ja tuskin onkaan. Saa kai veljesi silti tulla halutessaan "miesten saunavuoroon"?Jos hän siitä pitää?

Veljen vaimo menkööt sitten vaikka ylhäisessä yksinäisyydessään jos naistenvuoro on joku ongelma.

Onko miehesi vaimo muuten käynyt armeijan?Siitä voisi keskustella hänen kanssaan seuraavaksi.

Vierailija
52/116 |
19.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siinä alkanut jo feminismi orastamaan hyvinkin v-mäisellä tavalla ja pitää vaan yrittää saada järkiinsä. Se on toki luonnollinen tapahtuma ja kehityskohta ihmisen elämässä jossakin kohtaa olla herännyt ja kiinnostunut tasa-arvo asioista. Hyvä niin, mutta toivottavasti nainen ei hyppää feminismi rekan kyytiin ja ala aktivistiksi/kiihkoilijaksi.

Sitä pitää nyt tarkkailla aluksi, miten se naisten lehtiä lukee ja mitä forumeita selailee, ettei pääse pahemmaksi se feminismi. Sille vois yrittää keksiä jotain hyvää tekemistä ja samaan aikaan antaa hyvä vaikutelma suomi-miehestä.

Ehkä se siitä suttaantuu.

Vierailija
53/116 |
19.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä en myös jaksa noita tasa-arvo hihhuleita. Siis juuri noita jotka tekee kaikesta tasa-arvo kysymyksen.

Eikö teidän suvun jutuissa voi olla teidän suvun perinteet. Eihän ne tarvitse olla samanlaisia kun veljesi vaimon perheen perinteet ja tuskin onkaan. Saa kai veljesi silti tulla halutessaan "miesten saunavuoroon"?Jos hän siitä pitää?

Veljen vaimo menkööt sitten vaikka ylhäisessä yksinäisyydessään jos naistenvuoro on joku ongelma.

Onko miehesi vaimo muuten käynyt armeijan?Siitä voisi keskustella hänen kanssaan seuraavaksi.

Voihan niillä olla mutta veljen vaimo ei ole ko sulua eikä hänen tarvitse niihin ruveta

Vierailija
54/116 |
19.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi? Meillä on minulla ja lapsilla sama, miehellä omansa. Ei ole ketään häirinnyt.

Miksi lapsilla on sama sukunimi sinun kanssa. ? Mutta ei isän? Aika epäreilua isälle..eikö lasten sukunimet olisi voinut jakaa puoliksi?

Vierailija
55/116 |
19.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voihan niillä olla mutta veljen vaimo ei ole ko sulua eikä hänen tarvitse niihin ruveta

Eikö hän voi jäädä sitten kotiin.? Ei kai koko suvun tarvitse yhden rinsessaan takia tapojaan muuttaa? Jos itse ovat tyytyväisiä.

Vierailija
56/116 |
19.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei veljellä ole velvollisuutta olla naisen kanssa, aina voi erota.

Vierailija
57/116 |
19.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi lapsilla on sama sukunimi sinun kanssa. ? Mutta ei isän? Aika epäreilua isälle..eikö lasten sukunimet olisi voinut jakaa puoliksi?

Sisaruksilla pitää olla sama sukunimi.

Miehen nimi on ruma. Minun nimi on kaunis.

Vierailija
58/116 |
19.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikö hän voi jäädä sitten kotiin.? Ei kai koko suvun tarvitse yhden rinsessaan takia tapojaan muuttaa? Jos itse ovat tyytyväisiä.

Ei hänenkään tarvitde omia tapojaan muuttaa idioottien takia.

Vierailija
59/116 |
19.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä kyllä innolla odotan että poikani tuo jonkun tommosen nirppanokan meille... voidaan sitten kattoa kestääkö lian kantti keskustelua aiheesta. Ihan turha kuvitella että poikani putsaa viemärit ja kantaa sohvat Jos tolle tielle lähdetään.

Vierailija
60/116 |
19.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jotenkin kummasti...

Perheen yhteinen nimi =>miehen nimi

Perheen yhteinen valinta =>nainen jää kotiin

Perheen yhdessä päättämä työnjako =>se perinteinen

Miksi arvokonservatiivit yrittää aina esittää patavanhoilliset tapansa yksilöllisinä juuri omalle perheelleen (oikeasti tuhansille kaltaisilleen) sopivina valintoina?

Voi kuule, ei niitä äitejä todellakaan kukaan oakota kotiin. Ihan itse sinne haluavat.

Perus.. jäädään ITSE OMASTA VALINNASTA kotiin ja sitten uhriudutaan siitä.

Ja miten selität sen, että kaikkein sukupuolittuneet työt ovat perinteiset miesten työt??

Ei kuule naiset ole missään uhriasemassa tässä, vaan rusinoita poimimassa pullista.