Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Bensan hinta, kipuraja on jo ylitetty

Vierailija
19.01.2022 |

https://www.maaseuduntulevaisuus.fi/koneet-autot/artikkeli-1.1738518

Täällä pitkien välimatkojen maakunnassa hinnat ne vain nousee. Täällä myös huono infra sähkö-ja kaasuautoille.

Josko sitä vain lopettaisi minkään tekemisen ja jäisi kotimieheksi.

Kommentit (84)

Vierailija
1/84 |
19.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kipuraja oli joskus kauan sitten 1€

Vierailija
2/84 |
19.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aluevaltuustot poistavat bensaveron, lupaa Mauri Peltokangas!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/84 |
19.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hullua tää on. Tankkasin eilen, litrahinta oli 15 senttiä alempi kuin tänään. Eikä se eilinen hinta suinkaan mikään halpa ollut; 1,799€. 95E10 kyseessä.

Vierailija
4/84 |
19.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aluevaltuustot poistavat bensaveron, lupaa Mauri Peltokangas!

Mauri ei lupaa tuollaista. Äänestämällä muita kuin nykyisiä hallituspuolueita, voi kansa tuoda äänensä parhaiten kuuluviin tällä hetkellä. Eduskuntavaalit on ensi vuonna ja jos hallituspuolueet eivät kerää aluevaaleissa kannatusta, tietävät että kyyti on kylmää ensi vuoden vaaleissa.

Vierailija
5/84 |
19.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Bensa on käsittämättömän halpaa ottaen huomioon pelkästään tuotantoon tarvittaviin laitteisiin menevät miljardi-investoinnit. Tähän päälle logistiikkaketju ja jakeluasemat. Näihin kaikkiin työntekijät. Miten ihmeessä se voi maksaa noin vähän?

Vierailija
6/84 |
19.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Bensa on käsittämättömän halpaa ottaen huomioon pelkästään tuotantoon tarvittaviin laitteisiin menevät miljardi-investoinnit. Tähän päälle logistiikkaketju ja jakeluasemat. Näihin kaikkiin työntekijät. Miten ihmeessä se voi maksaa noin vähän?

Samaa lääkettä satasella.

Vierailija
7/84 |
19.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hullua tää on. Tankkasin eilen, litrahinta oli 15 senttiä alempi kuin tänään. Eikä se eilinen hinta suinkaan mikään halpa ollut; 1,799€. 95E10 kyseessä.

Putin nostaa vähän hintaa

Vierailija
8/84 |
19.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

1.4-1.5 e vielä menis. Tulevaisuudessa ei kukaan aja fossiilisella se on päätetty aikoja sitten.

Vierailija
9/84 |
19.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viimeksi kun tankkasin, diesel maksoi 1,779e/litra. 

Autolla on pakko ajaa, eli löpöä on pakko ostaa. Nämä hinnat johtaa siihen, että karsin sitten muusta. 

Nyt on jo 19. päivä kuluvaa vuotta, enkä ole ostanut vielä MITÄÄN muuta, kuin ruokaa ja dieseliä. 

Enkä osta, ennen kuin on pakko. 

Sitä voi sitten miettiä, mihin se johtaa jos monet muutkin joutuvat tekemään saman... 

Vierailija
10/84 |
19.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen valmis maksamaan paljon enemmän jos sitten ei tarvitse seisoskella ruuhkissa. Vähävaraisemmat voi kulkea julkisilla ja jos asuu jossain landella niin sitten pitää muuttaa kaupunkiin. Onhan se selvää, että siitä pitää maksaakin jos on isot tontit ja omakotitalot. Kallista tällainen levällään asuminen koko kansantaloudelle.

Vierailija
11/84 |
19.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla kipuraja on jossain yli 10€/l. Maapallon vuoksi olen vähentänyt turhaa ajoa ja pyöräilen useammin kauppaan 6km ja töihin 16km.

Vierailija
12/84 |
19.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävele, jos ei massi kestä! Pääasia että häivyt täältä úlísemasta!

Vierailija
13/84 |
19.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äänestäkää lisää perinteisiä puolueita ja saatte lisää erilaisia veroja ja veronkorotuksia. Persujenkin äänestäminen on omille jaloilleen kusemista.

Vierailija
14/84 |
19.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla kipuraja on jossain yli 10€/l. Maapallon vuoksi olen vähentänyt turhaa ajoa ja pyöräilen useammin kauppaan 6km ja töihin 16km.

Senkun pyöräilet. Suurimmalla osalla työmatka on yli 20km ja itselläni 36.

Vierailija
15/84 |
19.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse olen valmis maksamaan paljon enemmän jos sitten ei tarvitse seisoskella ruuhkissa. Vähävaraisemmat voi kulkea julkisilla ja jos asuu jossain landella niin sitten pitää muuttaa kaupunkiin. Onhan se selvää, että siitä pitää maksaakin jos on isot tontit ja omakotitalot. Kallista tällainen levällään asuminen koko kansantaloudelle.

Harvoin kysyn tälläistä keneltäkään ihmiseltä suoraan mutta nyt on pakko. Oletko ihan täysijärkinen aikuinen ihminen?

Vierailija
16/84 |
19.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No siitähän maksetaan jo, että on isot tontit ja omakotitalot. 

Ootko koskaan kuullut esim kiinteistöverosta? 

Ja ihan mielenkiinnosta kysyn, että millä rahalla sinne "kaupunkiin" pitäis muuttaa? Kuka sen talon sieltä "maalta" ostaa? 

Ja sitten tiedoksi, että mä asun 6km ison kaupungin ydinkeskustasta, mutta en pääse bussilla töihin, koska niitä EI KULJE sellaiseen aikaan, että aamuvuoroon ehtisi. Eka bussi menee puoli tuntia työvuoron alkamisen jälkeen ja siinäkin pitäisi vielä vaihtaa toiseen bussiin (veikkaa käykö aikataulut yhteen?) tai kävellä viimeiset pari kilometriä. 

Kai oot valmis maksamaan KAIKESTA muustakin paljon enemmän, kuin vain polttoaineesta? Koska se hinnannousu nostaa kaiken hintaa.

Vierailija
17/84 |
19.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nää "voi maksaa vaikka 10e/l" ja "kävelen mielelläni" on pakko olla vaan huonoja trolleja. 

Ei kukaan voi olla noin imbesilli.

Vierailija
18/84 |
19.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Menee sähköpyörällä yhdessä hujauksessa tuo matka. Meillä kummatkin menee töihin sähköpyörällä ja matkaa minulla 17km ja vaimolla yli 20km.

Vierailija
19/84 |
19.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Työmatkojen pituudesta:

https://www.stat.fi/tietotrendit/artikkelit/2020/tyomatkat-ovat-pidenty…

Vierailija
20/84 |
19.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ketä varten tämä hallitus työskentelee? Ei ainakaan tämän ajan ihmisiä.