Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Imetys ja yritys pudottaa painoa

Vierailija
18.05.2015 |

Vauva nyt reilut 4kk ja kovasti yritän saada painoa putoamaan.
Käyn päivässä reilun 5km vaunulenkillä (työntäen 2.5vuotiasta (15kg) lasta ja 4kk vauvaa kaksosten rattaissa)
Kahvakuulalla (6kg) veivaan 25min putkeen joka ilta niin että hiki lentää.
Leivät,pullat,pastat,perunat,herkut,karkit oon jättäny pois.
Vettä saan juotua noin 2litraa/päivä
Syöminen on vähän hataraa kun kahen pienen lapsen kanssa ei aika aina riitä niin en saa mitenkään 5kertaa/päivässä syötyä.
Joskus ehdin syömään vain yhen lämpösen aterian ja illalla vähän rahkaa.
Missä vika kun paino ei vaan putoa?
Ylimääräisiä kiloja on 30 niin haluisin päästä niistä eroon.
Muut puhuvat että pelkkä imetys on saanut kilot pois mutta mulla ne ei lähde millään!
Neuvoja otetaan vastaan!

Kommentit (41)

Vierailija
1/41 |
19.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruoka- ajat säännölliseksi että elimistösi pysyy 'käynnissä' koko päivän.Aamupalan tarkoitus on käynnistää keho toimimaan.Kuinka sinulla riittää maitoa noin vähällä syömisellä?

Vierailija
2/41 |
19.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

no jos paino ei putoa niin voisitko oikeesti ees kokeilla tota terveellisemmin eli useemmin syömistä. Mua ainakin hirvittää kun luen sun syömättömyydestä ja imetätkin vielä. Ehdottomasti syö aamupala. Kaipa se että lenkki ennen aamupalaa toimii sillon ku pääset lähtee lenkille aamulla nopeesti eikä niin et laitat lapsii parituntii valmiiks ja sit lähette kympiltä vasta lenkille. En tiedä mut sinuna kokeilisin jotain muutosta kun tuo sun tyyli ei oo toiminut.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/41 |
19.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.05.2015 klo 23:17"]Mulla ei imetys pudottanut painoa ollenkaan. Paino alkoi pudota vasta kun imetys loppui.
[/quote] Samoin, raskausaikoina ei tullut paljon painoa, paino noussut imetyksen aikana ja tippunut vasta kun olen lopettanut imetyksen.

Vierailija
4/41 |
19.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei imetyksen aikana saa laihduttaa!!!!!!!Todella vastuutonta!!!!Sää teet ruokaa sun vauvallesi yritä nyt ymmärtää!!

Vierailija
5/41 |
19.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi olla ettö kehosi ei nyt tuon imetyksen vuoksi suostu yhteistyöhön. Varastointi päällä sen takia että imetys onnistuu. Koita syödä enemmän, jos keho vaikka nyt koittaa taistella kalorivajetta vastaan kun et syö tarpeeksi. Voi myös olla että laihtuminen imetyksen aikana ei ole mahdollista.

Vierailija
6/41 |
19.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sulla on ylipainoa 30 kg niin voiko olettaa että sitä oli jo ennen lasta/ lapsia? Vai tuliko tuo kaikki raskausaikana?

Ja kyllä, olen samaa mieltä. Syöt liian vähän. Koko perheelle säännöllinen rytmi. Aamupala klo 8.00. Lounas klo 11.00. Välipala klo 14.00. Päivällinen klo 17 ja iltapala vaikka klo 20.00

Vierailija
7/41 |
19.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.05.2015 klo 11:36"]Jos sulla on ylipainoa 30 kg niin voiko olettaa että sitä oli jo ennen lasta/ lapsia? Vai tuliko tuo kaikki raskausaikana?

Ja kyllä, olen samaa mieltä. Syöt liian vähän. Koko perheelle säännöllinen rytmi. Aamupala klo 8.00. Lounas klo 11.00. Välipala klo 14.00. Päivällinen klo 17 ja iltapala vaikka klo 20.00
[/quote]

Tämä.

Vierailija
8/41 |
19.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.05.2015 klo 23:21"]

Tuntuu niin pöljältä ajatus että pitäs syödä noin usein! Ap

[/quote]

Niin tuntuu minustakin. En ymmärrä, miksi ihmeessä pitää pitkin päivää tunkea jotain suuhunsa. Säännöllisesti voi syödä, vaikka söisi harvoin. Säännöllinen ei tarkoita samaa kuin usein.

Vierailija
9/41 |
19.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla imetys ei vie kiloja. Raskauden aikana paino suurimmillaan oli 70 kg. Täysimetyksellä ja keskellä vauvavuotta painoin 65 kg. Nyt imetys on loppunut ja paino putosi 59 kiloon, eli mulle ns. normaalipainoon. Näin on käynyt jo kolmen vauvan kohdalla, eli voin jo yleistää ja todeta, että mun kohdallani imetys ei vie kiloja. :)

Vierailija
10/41 |
19.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla imetys nosti painoa vaikka söin normaalisti, eli terveellisesti ja herkkuja karttaen. Vasta imetyksen päätyttyä pystyin laihduttamaan raskauskilot pois. Joillain elimistö vain on sellainen, että se kerää tilanteessa kuin tilanteessa helposti ylimääräistä rasvavarastoa. Samaan aikaan kaverini kertoi syöneensä imettäessään suklaalevyn päivässä ja laihtui silti.

Vierailija
11/41 |
19.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.05.2015 klo 11:44"][quote author="Vierailija" time="18.05.2015 klo 23:21"]

Tuntuu niin pöljältä ajatus että pitäs syödä noin usein! Ap

[/quote]

Niin tuntuu minustakin. En ymmärrä, miksi ihmeessä pitää pitkin päivää tunkea jotain suuhunsa. Säännöllisesti voi syödä, vaikka söisi harvoin. Säännöllinen ei tarkoita samaa kuin usein.
[/quote]

Kun ruokaa menee vatsalaukkuun, käynnistyy ruoansulatus. Mitä useammin syö, sitä useammin ruoansulatus on käynnissä ja pysyy käynnissä. Näin toimii myös aineenvaihdunta. Kroppa pysyy koko ajan käynnissä. Itse jaksaa huomattavasti paremmin ja laihtuu koska ruoansulatuselimistö/aineenvaihdunta tasaisesti koko ajan toiminnassa. Pitäisi siis syödä usein ja pieniä määriä kerrallaan.
Kun syö harvoin, tulee syötyä kerralla enemmän ja vatsalaukku venyy. Mitä isompi vatsalaukku, sitä suurempi näläntunne. Näin tulee helposti myös syötyä liikaa. On myös raskasta elimistölle kun koko 'tehdas' välillä pysähtyy kun ruokaa ei tule tuntikauseihin sisään.
Energiansaanti mene aikamoista aallokkoa kun harvoin syö.

Vierailija
12/41 |
19.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.05.2015 klo 11:54"]

[quote author="Vierailija" time="19.05.2015 klo 11:44"][quote author="Vierailija" time="18.05.2015 klo 23:21"] Tuntuu niin pöljältä ajatus että pitäs syödä noin usein! Ap [/quote] Niin tuntuu minustakin. En ymmärrä, miksi ihmeessä pitää pitkin päivää tunkea jotain suuhunsa. Säännöllisesti voi syödä, vaikka söisi harvoin. Säännöllinen ei tarkoita samaa kuin usein. [/quote] Kun ruokaa menee vatsalaukkuun, käynnistyy ruoansulatus. Mitä useammin syö, sitä useammin ruoansulatus on käynnissä ja pysyy käynnissä. Näin toimii myös aineenvaihdunta. Kroppa pysyy koko ajan käynnissä. Itse jaksaa huomattavasti paremmin ja laihtuu koska ruoansulatuselimistö/aineenvaihdunta tasaisesti koko ajan toiminnassa. Pitäisi siis syödä usein ja pieniä määriä kerrallaan. Kun syö harvoin, tulee syötyä kerralla enemmän ja vatsalaukku venyy. Mitä isompi vatsalaukku, sitä suurempi näläntunne. Näin tulee helposti myös syötyä liikaa. On myös raskasta elimistölle kun koko 'tehdas' välillä pysähtyy kun ruokaa ei tule tuntikauseihin sisään. Energiansaanti mene aikamoista aallokkoa kun harvoin syö.

[/quote]

Ihan soopaa.

Vierailija
13/41 |
19.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.05.2015 klo 11:57"][quote author="Vierailija" time="19.05.2015 klo 11:54"]

[quote author="Vierailija" time="19.05.2015 klo 11:44"][quote author="Vierailija" time="18.05.2015 klo 23:21"] Tuntuu niin pöljältä ajatus että pitäs syödä noin usein! Ap [/quote] Niin tuntuu minustakin. En ymmärrä, miksi ihmeessä pitää pitkin päivää tunkea jotain suuhunsa. Säännöllisesti voi syödä, vaikka söisi harvoin. Säännöllinen ei tarkoita samaa kuin usein. [/quote] Kun ruokaa menee vatsalaukkuun, käynnistyy ruoansulatus. Mitä useammin syö, sitä useammin ruoansulatus on käynnissä ja pysyy käynnissä. Näin toimii myös aineenvaihdunta. Kroppa pysyy koko ajan käynnissä. Itse jaksaa huomattavasti paremmin ja laihtuu koska ruoansulatuselimistö/aineenvaihdunta tasaisesti koko ajan toiminnassa. Pitäisi siis syödä usein ja pieniä määriä kerrallaan. Kun syö harvoin, tulee syötyä kerralla enemmän ja vatsalaukku venyy. Mitä isompi vatsalaukku, sitä suurempi näläntunne. Näin tulee helposti myös syötyä liikaa. On myös raskasta elimistölle kun koko 'tehdas' välillä pysähtyy kun ruokaa ei tule tuntikauseihin sisään. Energiansaanti mene aikamoista aallokkoa kun harvoin syö.

[/quote]

Ihan soopaa.
[/quote]

Niin. Jatka vain kerran päivässä syömistä. Hyvin menee.

Vierailija
14/41 |
19.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.05.2015 klo 23:32"]Voinko kysyä, että miten jaksat aamulenkin klo 10.00 tyhjällä vatsalla? Imetätkin vielä..eikö heikota?

Siis ihan ystävällisesti kysyn, en mitenkään yleiseen av:n haukkumistyyliin... itse varmaan pyörtyisin?
[/quote]

Vierailija
15/41 |
19.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tsemppiä!

Vierailija
16/41 |
20.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon niiiiin koukussa suklaaseen että sydän itkee verta kun nään esim. lenkillä ollessani maahan heitetyn suklaapatukka paperin :D
Monesti tehny mieli vaan hakee kassillinen kaikkee herkkua kaupasta kun ei nää kilot lähe ;(
Ap

Vierailija
17/41 |
20.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Imetys ei mulla tiputtanut yhtään painoa. Lisää vaan ruokahalua.
Aloitin syömään tiheämmin ja pienensin annoskokoa. Lähdin vaunulenkeille ja 10kg katosi parissa kuukaudessa. Lisäämällä ruokaa ja liikuntaa. :)

Vierailija
18/41 |
20.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkä pituisia lenkkejä teette?
Monta kertaa päivässä, viikossa?
Mikä on se riittävä määrä?
Ap

Vierailija
19/41 |
20.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä aloitin kolme kertaa viikossa puoli tuntia lyllertään, sitten pidensin lenkin pituutta 5-7 km kolme kertaa viikossa. Into kasvaa kun kunto kohenee. Nyt pyöräilen 20km lenkkejä ja käyn päivittäin kävelemässä pentukoiran kanssa. Lihaskuntoa pitäisi alkaa treenata..

Vierailija
20/41 |
20.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.05.2015 klo 13:13"]Mä aloitin kolme kertaa viikossa puoli tuntia lyllertään, sitten pidensin lenkin pituutta 5-7 km kolme kertaa viikossa. Into kasvaa kun kunto kohenee. Nyt pyöräilen 20km lenkkejä ja käyn päivittäin kävelemässä pentukoiran kanssa. Lihaskuntoa pitäisi alkaa treenata..
[/quote]

34 oon ja ylipainoa oli 20 kiloa. Nyt vielä 5kg matkaa normipainoon.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yhdeksän kaksi