Imetys ja yritys pudottaa painoa
Vauva nyt reilut 4kk ja kovasti yritän saada painoa putoamaan.
Käyn päivässä reilun 5km vaunulenkillä (työntäen 2.5vuotiasta (15kg) lasta ja 4kk vauvaa kaksosten rattaissa)
Kahvakuulalla (6kg) veivaan 25min putkeen joka ilta niin että hiki lentää.
Leivät,pullat,pastat,perunat,herkut,karkit oon jättäny pois.
Vettä saan juotua noin 2litraa/päivä
Syöminen on vähän hataraa kun kahen pienen lapsen kanssa ei aika aina riitä niin en saa mitenkään 5kertaa/päivässä syötyä.
Joskus ehdin syömään vain yhen lämpösen aterian ja illalla vähän rahkaa.
Missä vika kun paino ei vaan putoa?
Ylimääräisiä kiloja on 30 niin haluisin päästä niistä eroon.
Muut puhuvat että pelkkä imetys on saanut kilot pois mutta mulla ne ei lähde millään!
Neuvoja otetaan vastaan!
Kommentit (41)
Imetyksestä en tiedä mitään, mutta syö säännöllisesti hyvää ja puhdasta ruokaa! Kyllä ruisleipää, tummaa pastaa ja riisiäkin voi syödä kohtuudella, varsinkin kun huhkit lenkeillä ja kahvakuulailet. Jos vaikka teet viikonkin ruuat etukäteen jääkaappiin/pakastimeen vaikka silloin kun lapset nukkuvat, niin helpottuu se säännöllisesti syöminen.
Tsemppiä elämäntapamuutokseen! :)
Mulla ei imetys pudottanut painoa ollenkaan. Paino alkoi pudota vasta kun imetys loppui.
Tiedän monta ja minä yksi niistä joilla paino ei pudonnut imetyksen aikana vaan sen jälkeen vasta. Mahtava että jaksat kuntoilla, vaikka se ei nyt pudottaisi painoa, kannattaa silti kuntoilla niin tulee helpommin jatkettua sittenkin kun et enään imetä.
Tuntuu niin pöljältä ajatus että pitäs syödä noin usein!
Ap
Kannattaa oikeasti syödä se 5 kertaa päivässä, samaan aikaan kuin lapsetkin. Tai siis toinen lapsista, jos toinen siis on imetyksellä vielä.
Syöt samaa ruokaa kuin isompi lapsista, vähän muunnellen tietysti.. Aamupalaksi vaikka jogurttia marjoilla, banaania tms...Lounaaksi lämmin ruoka. Välipalaksi pähkinöitä jne..päivälliseksi keitto tai salaatti...iltapalaksi vaikkapa ruisleipää jossa päällä kinkkua, keitettyä kananmunaa ja paprikaa ja juomaksi teetä...?
Siinä siis esimerkki päivän ruuista.. Sinähän imetät, mikä kiire on edes laihtua? Jos sinä et saa kaikkia tarvittavia ravintoaineita, ei saa lapsesikaan, joten kannattaa pitää huoli siitä omasta syömisestä...
Minusta kuulostaa, että syöt liian vähän! Ihan liian vähän. Imetys kuluttaa kaloreita, lisäksi liikunta siihen päälle. Ei ole hyvä imetyksen kannalta kituuttaa pienellä ruualla, eikä myöskään terveellinen tapa laihduttaa.
[quote author="Vierailija" time="20.05.2015 klo 13:22"]Paino alkoi pudota kun yöimetykset jäi pois, ei ollut enää samanlainen nälkä kokoajan. Syön ekan kerran n klo 18 joka päivä, paino on nyt maaliskuun jälkeen pudonnut n 8kg. Kohta on melkein lähtöpaino saavutettu, tosi apn paino on sellainen, että tarvitset enemmän aikaa siihen, että paino alkaa pudota. Minä painan nyt 54kg. Joisit enemmän vettä. Juon kaksi litraa jo ennen 12.
[/quote]
Siis syöt vasta illalla ekan kerran vai?? :o
Meillä vauva ei oo heränny pariin kuukauteen syömään yöllä.
Syö klo 23 ja nukkuu, herää sitten syömään aamulla klo. 6-8 välillä
Ap
Mulla on tarkotus imettää vauvaa reilu 1vuotiaaks asti niinkuin esikoistakin.
En malttaisi niin kauaa odottaa että lopetan imetyksen ja sitten vasta alkais laihdutus koska olo on tukala näin pulleana :/
Aamupalaa en syö kun kaikkialla puhutaan että aamulenkki tyhjällä vatsalla eli klo.10 aikaan aamulla on koko kööri asetettu vaunuihin ja lähen lenkille.
Salaattia, kanaa, kaalilaatikkoo, raejuustoo, rahkaa, wokkivihanneksia kuuluu ruokavalioon.
Ap
Voinko kysyä, että miten jaksat aamulenkin klo 10.00 tyhjällä vatsalla? Imetätkin vielä..eikö heikota?
Siis ihan ystävällisesti kysyn, en mitenkään yleiseen av:n haukkumistyyliin... itse varmaan pyörtyisin?
Kai sitä on tottunu nälän tunteeseen kun lapset pitää kiireisenä :D 2kk sitten kun alotin tämän lenkkeily/kuulailu homman niin aluks oli vähän hutera olo lenkillä mutta nyt paahtaa vaan menemään niin ei tajua kuulostella tuntemuksia.
Ap
Kiitos sulle 21 kun väänsit rautalangasta ton syönti jutun.
Ei oo uponnu mun jakeluun miten voi laihtua jos syö koko ajan mutta nyt sain jutun juonesta kiinni :)
Maitoa mulla tulee yli tarpeen (kaks liivinsuojusta päällekkäin ja silti tulee maito läpi)
Ja vauva tietenkin on ykkösenä tässä ja imetys ja sen onnistuminen mulle tärkeää.
On vaan ottanu ohtaan että kaikkes teet ja tuloksia ei näy.
Ehkä tää tästä pikkuhiljaa.
Alettava kellottaan noita syömisiä.
Eikä ollu mun kommentti tuo "soopaa"
Ap
Niin ja kyllä, ylipainoa oli jo ennen lapsia.
Raskauskilot siihen päälle niin on tää elo tukalaa
Ap
[quote author="Vierailija" time="18.05.2015 klo 23:06"]Vauva nyt reilut 4kk ja kovasti yritän saada painoa putoamaan.
Käyn päivässä reilun 5km vaunulenkillä (työntäen 2.5vuotiasta (15kg) lasta ja 4kk vauvaa kaksosten rattaissa)
Kahvakuulalla (6kg) veivaan 25min putkeen joka ilta niin että hiki lentää.
Leivät,pullat,pastat,perunat,herkut,karkit oon jättäny pois.
Vettä saan juotua noin 2litraa/päivä
Syöminen on vähän hataraa kun kahen pienen lapsen kanssa ei aika aina riitä niin en saa mitenkään 5kertaa/päivässä syötyä.
Joskus ehdin syömään vain yhen lämpösen aterian ja illalla vähän rahkaa.
Missä vika kun paino ei vaan putoa?
Ylimääräisiä kiloja on 30 niin haluisin päästä niistä eroon.
Muut puhuvat että pelkkä imetys on saanut kilot pois mutta mulla ne ei lähde millään!
Neuvoja otetaan vastaan!
[/quote]
Täällä myös imettäjä, jolla paljon kiloja tiputettavana. Napostelen siellä täällä ja itse ruoan syöminen on vähissä. Joskus pikaasesti pakastepizza tms. Kahvakuula löytyy sekä kuntopyörä. Pari kertaa olen kuntopyöräillyt ja voi jumalvita sitä hien ja läähätyksen määrää. Ulkoilua vihaan, joten toivon että tämä auttaa..
[quote author="Vierailija" time="20.05.2015 klo 08:41"]
Täällä myös imettäjä, jolla paljon kiloja tiputettavana. Napostelen siellä täällä ja itse ruoan syöminen on vähissä. Joskus pikaasesti pakastepizza tms. Kahvakuula löytyy sekä kuntopyörä. Pari kertaa olen kuntopyöräillyt ja voi jumalvita sitä hien ja läähätyksen määrää. Ulkoilua vihaan, joten toivon että tämä auttaa..
[/quote]
Luulet tollai laihtuvasi :)
[quote author="Vierailija" time="20.05.2015 klo 08:50"][quote author="Vierailija" time="20.05.2015 klo 08:41"]
[/quote]
Luulet tollai laihtuvasi :)
[/quote]
Olenko luullut jotain? Kunhan teen ;)
Mullakin ylikiloja ja imetän 4kk vauvaa. Syön ihan törkeesti herkkuja, en jaksa ilman sokeria... 2 isompaa lasta ja mies kuin kakara ei juuri jeesaa kodinhoidossa... Paino tippuu synnytyksen jälkeen niin että 3kg jäi lähtöpainoon lisää, mutta kiloakaan ei oo siitä noussut herkkuja mussuttamalla. Kauhistuttaa jos tää herkkujen syönti jää päälle vielä imetyksen päätyttyä..
Toivottavasti saan itseäni niskasta kiinni ja alan edes puoliksi noin ahkeraksi kuin AP :)
Kannattaa syödä säännöllisesti..
Niin ne siatkin lihotetaan sikaloissa että saavat kerran päivässä ruokaa niin paljon kuin mahtuu. Ja ta-daa... Siitä voi päätellä että ehkä se yksi ateria päivässä on virhe muillekin nisäkkäille ellei lihoa tarvis.
Paino alkoi pudota kun yöimetykset jäi pois, ei ollut enää samanlainen nälkä kokoajan. Syön ekan kerran n klo 18 joka päivä, paino on nyt maaliskuun jälkeen pudonnut n 8kg. Kohta on melkein lähtöpaino saavutettu, tosi apn paino on sellainen, että tarvitset enemmän aikaa siihen, että paino alkaa pudota. Minä painan nyt 54kg. Joisit enemmän vettä. Juon kaksi litraa jo ennen 12.