pitäkää ne rakkinne kiinni! Enään ei saa rauhassa lenkilläkään käydä.
oman piskin päälle hyökkäsi yhtäkkiä pihalta koira, paljon isompi mitä oma. Kyllä ottaa aivoon ja pahemman kerran. Niinku tässä ei olis muutenin ollut kaikenlaista vastusta.
Kommentit (123)
Kyllä mä voin ihan rehellisesti sanoa, että varmasti voisin potkasta/tarttua kunnolla vieraaseen koiraan jos se kävisi mun koirien päälle. En todellakaan katsois vierestä. Pari kertaa on joku sesse juossu rähisten melkein koirieni iholle ja voin kyllä sanoa että siinä on kyllä tullu huudettua ja kovaa ärräpäitä. Pidän itse vanhempaa koiraa vapaana, mutta koira kulkee tasan jalan vieressä ja on välittömästi kytkettävissä. Koiraihmisenä inhoan itekkin kun ihmiset pitävät kouluttamattomia/agre koiria vapaana. Ei kiitos meijän lähelle..
Mä en uskalla juosta koiran ohi, jos huomaan että se on vapaana. Pieni koirapelko. Välillä ei tosin auta, vaikka vaan kävelen hurtan ohi, kun rakki tulee silti räksyttämään tai lähtee seuraamaan. Oikeasti please, pitäkää ne koirat kiinni. Kaikki eivät ole koirarakkaita ihmisiä, eikä ole mitenkään ihanaa, jos koira tulee ihan likelle.
[quote author="Vierailija" time="18.05.2015 klo 22:22"]Mua ottaa aivoon joskus kun poljen pyörällä ja edessä on joku koiran kanssa niin että omistaja on toisella puolella tietä ja koira toisella niin että ne naru menee koko tien halki. Eiko nyt ne ulkoiluttajat tajua että siellä kulkee muitakin!? Tai sitten kuljetaan niin että omistaja menee tien reunassa ja koira kulkee melkein toisessa reunassa niin että siinä on parinkymmenen sentin rako ohittaa mutta eihän siinä nyt uskalla koska se koira voi tulla yhtäkkia alle tai pelkään että käy jalkaan kiinni. Joten voisitteko pitää ne koirat yhdellä puolella tietä niin että muutkin mahtuu kulkemaan kiitos.
[/quote]
Mua itseasiassa puras koira vasempaan pohkeeseen just tollasen tilanteen seurauksena. Koira säikähti kun lähin ohittamaan pyörällä siitä vierestä. Hampaat ei kuitenkaan menneet ihon läpi mutta traumat jäi olin 11v.
[quote author="Vierailija" time="19.05.2015 klo 01:28"][quote author="Vierailija" time="18.05.2015 klo 22:22"]Mua ottaa aivoon joskus kun poljen pyörällä ja edessä on joku koiran kanssa niin että omistaja on toisella puolella tietä ja koira toisella niin että ne naru menee koko tien halki. Eiko nyt ne ulkoiluttajat tajua että siellä kulkee muitakin!? Tai sitten kuljetaan niin että omistaja menee tien reunassa ja koira kulkee melkein toisessa reunassa niin että siinä on parinkymmenen sentin rako ohittaa mutta eihän siinä nyt uskalla koska se koira voi tulla yhtäkkia alle tai pelkään että käy jalkaan kiinni. Joten voisitteko pitää ne koirat yhdellä puolella tietä niin että muutkin mahtuu kulkemaan kiitos.
[/quote]
Tämä, en vain voi ymmärtää koiran ulkoiluttajia jotka käyttäytyvät näin! Pahimmassa tapauksessa tien reunasta reunaan kulkeva ohut flexin naru koituu jonkun kohtaloksi. Oma koirani kulkee pääasiassa vierellä, mutta vapaammin liikkuessaankin on koulutettu pysymään reunassa - jos nenä näyttää harhailevan keskemmälle niin napakka 'reunaan'-käsky palauttaa paikalleen. Valitettavasti ystävistäni löytyy muutama joiden koirat menevät missä haluavat, näille olen huomautellut muustakin liikenteestä mutta mikään ei muutu. Eivät vain tunnu käsittävän miten koiran valtaama tie voisi häiritä muita..
[/quote]
Kiitos! Joku sentään ymmärsi pointtini eikä ruvennut vinkumaan mistään vitun kelloista. Onko se niin vaikeaa pitää se koira yhdellä puolella tietä? On vissiin jollekkin.
[quote author="Vierailija" time="19.05.2015 klo 01:49"][quote author="Vierailija" time="18.05.2015 klo 22:22"]Mua ottaa aivoon joskus kun poljen pyörällä ja edessä on joku koiran kanssa niin että omistaja on toisella puolella tietä ja koira toisella niin että ne naru menee koko tien halki. Eiko nyt ne ulkoiluttajat tajua että siellä kulkee muitakin!? Tai sitten kuljetaan niin että omistaja menee tien reunassa ja koira kulkee melkein toisessa reunassa niin että siinä on parinkymmenen sentin rako ohittaa mutta eihän siinä nyt uskalla koska se koira voi tulla yhtäkkia alle tai pelkään että käy jalkaan kiinni. Joten voisitteko pitää ne koirat yhdellä puolella tietä niin että muutkin mahtuu kulkemaan kiitos.
[/quote]
Mua itseasiassa puras koira vasempaan pohkeeseen just tollasen tilanteen seurauksena. Koira säikähti kun lähin ohittamaan pyörällä siitä vierestä. Hampaat ei kuitenkaan menneet ihon läpi mutta traumat jäi olin 11v.
[/quote]
Just tätä minäkin pelkään ja koirienomistajien pitäs tajuta se kans.
[quote author="Vierailija" time="18.05.2015 klo 22:08"]Enemmän vituttaa ihmiset ketkä eivät osaa kirjoittaa. Mikä helvetin enääN.
[/quote]
Juu. Taisi olla sun piski kyseessä. Vai oliko ENÄÄ/taas.
[quote author="Vierailija" time="18.05.2015 klo 23:24"]Mulle huusi yksikin saksanpaimenkoiran omistaja, että painu vittuun siitä sen rakkis kanssa. Oli aika kaukana meistä ja tilaa oli meidät ohittaa vaikka kuinka. Sanoin sille että kyllä sä tosta mahdut, niin rääkyi "pidä vittu se turpas kiinni tai mä päästän mun koiran irti" Ne on useimmiten noi isojen koirien omistajat ihan kusipäitä. Ja varsinkin sellaset joilla on joku kanariandogi tms.
[/quote] Mikä on kanariandogi? En ole koskaan kuullut tuollaisesta rodusta.
[quote author="Vierailija" time="19.05.2015 klo 01:57"][quote author="Vierailija" time="18.05.2015 klo 23:24"]Mulle huusi yksikin saksanpaimenkoiran omistaja, että painu vittuun siitä sen rakkis kanssa. Oli aika kaukana meistä ja tilaa oli meidät ohittaa vaikka kuinka. Sanoin sille että kyllä sä tosta mahdut, niin rääkyi "pidä vittu se turpas kiinni tai mä päästän mun koiran irti" Ne on useimmiten noi isojen koirien omistajat ihan kusipäitä. Ja varsinkin sellaset joilla on joku kanariandogi tms.
[/quote] jaa, löytykin ihan googlettamalla. Kanariandoggi.
Enään. Niinkuin. En jaksa lukea tämmöistä tekstiä. Oletko äidinkieleltäsi suomalainen?
[quote author="Vierailija" time="19.05.2015 klo 01:57"][quote author="Vierailija" time="18.05.2015 klo 23:24"]Mulle huusi yksikin saksanpaimenkoiran omistaja, että painu vittuun siitä sen rakkis kanssa. Oli aika kaukana meistä ja tilaa oli meidät ohittaa vaikka kuinka. Sanoin sille että kyllä sä tosta mahdut, niin rääkyi "pidä vittu se turpas kiinni tai mä päästän mun koiran irti" Ne on useimmiten noi isojen koirien omistajat ihan kusipäitä. Ja varsinkin sellaset joilla on joku kanariandogi tms.
[/quote]
Kanarianlintu
[quote author="Vierailija" time="19.05.2015 klo 02:02"]Enään. Niinkuin. En jaksa lukea tämmöistä tekstiä. Oletko äidinkieleltäsi suomalainen?
[/quote] Ärsyttää tuollaiset pikkujutuista nipottajat. Tämä on vapaa keskustelupalsta, tässä on surullisesta asiasta kyse. Hieman kunnioitusta ja pää pois omasta perseestä kiitos !
Vituttaa myöski. Koira porheltaa jossain 10 metrin päässä omistajastaan ja jos kehtaakin kysyä omistajalta viittisitkö ottaa koiran kii ettei tule mun koiran luo niin johan alkaa huutelut kuinka se koira on niiiiin kiltti. Joo-o. Mulla on ehkä pieni ja söpö koira, mutta se ei tykkää muista koirista
[quote author="Vierailija" time="18.05.2015 klo 22:08"]
Enemmän vituttaa ihmiset ketkä eivät osaa kirjoittaa. Mikä helvetin enääN.
[/quote]
Opettele ottamaan vähän rennomin. Jos näin pieni asia aiheuttaa jo vitutusta, niin joku päivä sinulta napsahtaa päästä suoni tai pari, kun tulee suurempia vitutuksen kohteita.
Koiraihmiset ovat samanlaisia kuin vanhemmat 'Ei se meidän lapsi sellasia tee'
Muulla ei ole väliä mut kyl meidän musti saa tehdä
Pidän koiraani vapaana päivittäin aina kun on tilaisuus, MUTTA kun tulee ihminen vastaan laitan hihnan muutamaksi sekunniksi ohitustilanteen ajaksi. Ihan vain varmistaakseni ettei vastaantulijan tarvitse huolehtia/pelätä/ärsyyntyä asiasta. Hyvin on toiminut nämä vuodet.
Ap:lle koirat ovat rakkeja ja piskejä, vaikka hänellä itsellään on koira. Ehkä lapset ovat hänelle pershedelmiä tai sinappilinkoja, naiset ämmiä ja huoria ja miehet yksinkertaisesti vain paskoja? :D
Minulla ei ole koiraa, mutta eikö ole niin, että tähän aikaan vuodesta, kun linnut tekee pesää, koiria ei saa pitää vapaana missään (paitsi ehkä omalla pihalla)?
Mulla on koira aina irti. Kulkee samaa puolta koko ajan kuin minäkin, tosin yleensä pyörätien ulkopuolella.Lenkillä kun tulee vastaantulijoita, otan koiran hyvissä ajoin viereen seuraamaan. Koskaan ei kukaan ole valittanut. Päin vastoin, osa lenkkeilijöistä kehuu ohi mennessään miten tottelevainen koira mulla on.
Jos vieras koira tulee kohti eikä ole omistajansa hallinnassa, yleensä käden eteen laittaminen ja "EI TULE!" huudot auttaa. Suht tervepäinen koira kunnioittaa ihmistä sen verran. Mutta täytyy sanoa että jos minun koiran kimppuun hyökkäisi toinen koira, olisin valmis puolustamaan omaani ihan miten pitkälle vaan.
[quote author="Vierailija" time="18.05.2015 klo 23:14"]Kiitos 31. En olisi uskonut miten pahalle tuntuu, minä ennen koiria inhonnut ihminen kiinnyin niin valtavasti tuohon koiraan. On niin syyllinen olo, tuntuu että minun vikani vaikka minussa ei vikaa ole. En ole vielä tehnyt rikosilmoitusta. Mies vielä eläinlääkäri reissulla koiran kanssa, soitti vaan ja sanoi, että sesse joudutaan lopettaa.
[/quote]
Ilman muuta sinun pitää rikosilmoitus tehdä sekä maksattaa eläinlääkärikulut ja koiran hinta. Ilman rikosilmoitusta jatkavat vain tuollaista koiranpitoa ja uhreja tulee lisää. Voimia ap.
[quote author="Vierailija" time="18.05.2015 klo 22:42"]
[quote author="Vierailija" time="18.05.2015 klo 22:35"]
[quote author="Vierailija" time="18.05.2015 klo 22:22"]Mua ottaa aivoon joskus kun poljen pyörällä ja edessä on joku koiran kanssa niin että omistaja on toisella puolella tietä ja koira toisella niin että ne naru menee koko tien halki. Eiko nyt ne ulkoiluttajat tajua että siellä kulkee muitakin!? Tai sitten kuljetaan niin että omistaja menee tien reunassa ja koira kulkee melkein toisessa reunassa niin että siinä on parinkymmenen sentin rako ohittaa mutta eihän siinä nyt uskalla koska se koira voi tulla yhtäkkia alle tai pelkään että käy jalkaan kiinni. Joten voisitteko pitää ne koirat yhdellä puolella tietä niin että muutkin mahtuu kulkemaan kiitos. [/quote] Soita sitä helvetin kelloa! Mulla ei oo koira tien toisella puolella mutta ei myöskään kuitenkaan kyljessä kiinni, ja saatanpa itsekin haluta tulla välillä kauemmas tien reunasta enkö siinä hötäkässä halua jäädä pyörän alle. Soittokello=/=auton torvi, vaan tarkoitus on herättää huomio että täältä tullaan.
[/quote]
No mulla ei ole mitään helvetin kelloa enkä todellakaan rupea ostamaan sen takia kun ihmiset ei osaa ulkoiluttaa koiriaan.
[/quote] SOITTOKELLO kuulluu PAKOLLISIIN VARUSTEISIIN!!!!!!!!!!!! Eli on oma mokasi jos kaadut koiran talutushihnaan kun et ole antanut varoitusääntä soittokellolla. t koiraton
[quote author="Vierailija" time="18.05.2015 klo 22:22"]Mua ottaa aivoon joskus kun poljen pyörällä ja edessä on joku koiran kanssa niin että omistaja on toisella puolella tietä ja koira toisella niin että ne naru menee koko tien halki. Eiko nyt ne ulkoiluttajat tajua että siellä kulkee muitakin!? Tai sitten kuljetaan niin että omistaja menee tien reunassa ja koira kulkee melkein toisessa reunassa niin että siinä on parinkymmenen sentin rako ohittaa mutta eihän siinä nyt uskalla koska se koira voi tulla yhtäkkia alle tai pelkään että käy jalkaan kiinni. Joten voisitteko pitää ne koirat yhdellä puolella tietä niin että muutkin mahtuu kulkemaan kiitos.
[/quote]
Tämä, en vain voi ymmärtää koiran ulkoiluttajia jotka käyttäytyvät näin! Pahimmassa tapauksessa tien reunasta reunaan kulkeva ohut flexin naru koituu jonkun kohtaloksi. Oma koirani kulkee pääasiassa vierellä, mutta vapaammin liikkuessaankin on koulutettu pysymään reunassa - jos nenä näyttää harhailevan keskemmälle niin napakka 'reunaan'-käsky palauttaa paikalleen. Valitettavasti ystävistäni löytyy muutama joiden koirat menevät missä haluavat, näille olen huomautellut muustakin liikenteestä mutta mikään ei muutu. Eivät vain tunnu käsittävän miten koiran valtaama tie voisi häiritä muita..