Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Katsooko joku lastensuojelusta kertovaa dokumenttia nyt ykkösellä?

Vierailija
18.05.2015 |

Aika rohkeaa suostua asiakkaana tuohon dokumenttiin!

Kommentit (211)

Vierailija
141/211 |
18.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.05.2015 klo 23:15"]

[quote author="Vierailija" time="18.05.2015 klo 23:12"]

[quote author="Vierailija" time="18.05.2015 klo 22:12"]

Miksi Julia-tyttö on huostassa? En nähnyt ohjelman alkua.

[/quote]

Katoitko sen mutsin naamaa???

[/quote]

Pärstäkerroin. Mitä siinä naamassa oli vikana? Irtoripset?

[/quote]

Naamasta näkyi kilometrin päähän päihdeongelma.

Vierailija
142/211 |
18.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä siellä ollut yksikään asiakas näkemässä, että työntekijä sai kuohuviinipullon lahjaksi. Silloin kun alkoholi ei ole ongelma, sitä voi joskus jopa vähän juodakin, kun sitä ei juoda humaltuakseen eikä ole lapsia katsomassa humalaista vanhempaa tai heitteillä. Kukaan ei Suomessa huostaanota lapsia tapauksissa, missä laillisia päihteitä käytetään maltillisesti ja lapsen hyvä huomioiden. Siinä vaiheessa kun siihen ei pystytä, lapsia pitää suojella ulkopuolisten toimesta. Suomessa on ihan normaalia saada viinipullo läksiäislahjaksi silloin, kun lahjan saajalla ei ole alkoholin kanssa ongelmia. Jotkut toki lahjovat alkoholilla myös juoppoja, mutta se on eri juttu se. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/211 |
18.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.05.2015 klo 23:17"][quote author="Vierailija" time="18.05.2015 klo 23:14"]

[quote author="Vierailija" time="18.05.2015 klo 23:07"][quote author="Vierailija" time="18.05.2015 klo 22:56"][quote author="Vierailija" time="18.05.2015 klo 22:53"] Mulla jotenkin heräsi ärsyynnys niitä sossuja kohtaan. [/quote] Miks niitten pitää olla sellasia velttoja huokailijoita? Ei kiireen kiirettä ja silti työt ahdistaa. Nuo oo mitään stressiä nähneetkään. [/quote] No pitäiskö niillä kotikäynneillä ja juttutuokioissa vaan katsella kelloa ja nputtaa hermostuneesti pöytää ja pyöritellä silmiä kun on niin kiire? [/quote] Juuri näin. Itse teen sosiaalityötä vanhusten parissa, ja vaikka työmäärä on iso ja kiire kova, asiakastapaamisissa se ei saa näkyä. Asiakkaan pitää saada kokemus siitä, että häntä kuunnellaan kaikessa rauhassa ja ilman kellon vilkuilua.

[/quote]

Paskanmarjat. Oon ollut sossujen luona heidän käskystään, ja vilkuilivat hermostuneesti koko ajan kelloa ja viittä vaille neljä kynä putos, ja sossu ilmoitti että koittakaa keksiä ite ratkaisu, hänellä loppui työaika. Olin todella hämmästynyt "ammattitaidosta".
[/quote]
Jaahas, taidat olla näitä ihmisiä, joiden mielestä kaikki "sossut" ovat tasan samanlaisia ja osaisit itse heidän työnsä paljon paremmin.. Kumma juttu, että kumminkin olet sinne asiakaspuolelle joutunut ;-)

Vierailija
144/211 |
18.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.05.2015 klo 23:24"]

[quote author="Vierailija" time="18.05.2015 klo 23:17"][quote author="Vierailija" time="18.05.2015 klo 23:14"] [quote author="Vierailija" time="18.05.2015 klo 23:07"][quote author="Vierailija" time="18.05.2015 klo 22:56"][quote author="Vierailija" time="18.05.2015 klo 22:53"] Mulla jotenkin heräsi ärsyynnys niitä sossuja kohtaan. [/quote] Miks niitten pitää olla sellasia velttoja huokailijoita? Ei kiireen kiirettä ja silti työt ahdistaa. Nuo oo mitään stressiä nähneetkään. [/quote] No pitäiskö niillä kotikäynneillä ja juttutuokioissa vaan katsella kelloa ja nputtaa hermostuneesti pöytää ja pyöritellä silmiä kun on niin kiire? [/quote] Juuri näin. Itse teen sosiaalityötä vanhusten parissa, ja vaikka työmäärä on iso ja kiire kova, asiakastapaamisissa se ei saa näkyä. Asiakkaan pitää saada kokemus siitä, että häntä kuunnellaan kaikessa rauhassa ja ilman kellon vilkuilua. [/quote] Paskanmarjat. Oon ollut sossujen luona heidän käskystään, ja vilkuilivat hermostuneesti koko ajan kelloa ja viittä vaille neljä kynä putos, ja sossu ilmoitti että koittakaa keksiä ite ratkaisu, hänellä loppui työaika. Olin todella hämmästynyt "ammattitaidosta". [/quote] Jaahas, taidat olla näitä ihmisiä, joiden mielestä kaikki "sossut" ovat tasan samanlaisia ja osaisit itse heidän työnsä paljon paremmin.. Kumma juttu, että kumminkin olet sinne asiakaspuolelle joutunut ;-)

[/quote]

No niin oli. Enpä ole enää, kun poliisi ja oikeuslaitos selvittivät aiheettoman ls-ilmon. Sossut eivät itse siihen kyenneet.

Vierailija
145/211 |
18.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.05.2015 klo 23:21"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Hah! Oliskin mielenkiintosta kuulla, mitä jonkun randomin mielestä mun naamasta näkyy kilometrin päähän.

Vierailija
146/211 |
18.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olipa tylsä dokkari. Olis tehty ennemmin Erikan mummosta työssään!

Vierailija
147/211 |
18.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voin kuvitella, että minunkin naamasta tehdään jos jonkinlaisia päätelmiä. Kaikki ei vaan ole nättejä.

Vierailija
148/211 |
18.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.05.2015 klo 23:30"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Hah! Oliskin mielenkiintosta kuulla, mitä jonkun randomin mielestä mun naamasta näkyy kilometrin päähän.

[/quote]

Voihan ihminen sairastaa jotain muutakin? 

Vierailija
149/211 |
18.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olipa tylsä dokkari. Olis tehty ennemmin Erikan mummosta työssään!

[/quote]

Täähän oli ihan melkein yksyhteen sen norjalaisen dokkarin kopio, joka tuli joskus aiemmin.

Vierailija
150/211 |
18.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.05.2015 klo 23:23"]

Eipä siellä ollut yksikään asiakas näkemässä, että työntekijä sai kuohuviinipullon lahjaksi. Silloin kun alkoholi ei ole ongelma, sitä voi joskus jopa vähän juodakin, kun sitä ei juoda humaltuakseen eikä ole lapsia katsomassa humalaista vanhempaa tai heitteillä. Kukaan ei Suomessa huostaanota lapsia tapauksissa, missä laillisia päihteitä käytetään maltillisesti ja lapsen hyvä huomioiden. Siinä vaiheessa kun siihen ei pystytä, lapsia pitää suojella ulkopuolisten toimesta. Suomessa on ihan normaalia saada viinipullo läksiäislahjaksi silloin, kun lahjan saajalla ei ole alkoholin kanssa ongelmia. Jotkut toki lahjovat alkoholilla myös juoppoja, mutta se on eri juttu se. 

[/quote]

Kyllä se nuori poika esim. näkee nyt telkkarista...

Vierailija
151/211 |
18.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

No jos sulla on päihdeongelma, niin kyllä se kasvoistasi näkyy. 

Vierailija
152/211 |
18.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.05.2015 klo 23:14"]

Se oli kauheeta kun se sijaisäiti vaan selitti kuinka raskaita ne tapaamiset on että pakko pojan kyllä koko viikonloppu toipua siitä tapaamisesta ja isä oli iloinen että poika kysyi edes jotain oma-alotteisesti..

[/quote]

Se poika oli ilmeisesti sekä isän että sijaisvanhemman mielestä aikaisemmin saanut hillittömiä raivareita niissä tapaamisissa, eli varmaan on jotain perää siinä, että lapsi tavalla tai toisella stressaantui niistä. Ihan järkeävältä siis kuulosti, että ei tungeta tapaamisia arkipäiville, joiden jälkeen pitäisi pystyä lähtemään hyvin edellytyksin seuraavana päivänä kouluun (jossa kuulemma myöskin on lyhyt lanka).

Vierailija
153/211 |
18.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kovasti täällä taas puolustellaan päihdeäitejä.

Vierailija
154/211 |
18.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.05.2015 klo 23:24"]

[quote author="Vierailija" time="18.05.2015 klo 23:17"][quote author="Vierailija" time="18.05.2015 klo 23:14"] [quote author="Vierailija" time="18.05.2015 klo 23:07"][quote author="Vierailija" time="18.05.2015 klo 22:56"][quote author="Vierailija" time="18.05.2015 klo 22:53"] Mulla jotenkin heräsi ärsyynnys niitä sossuja kohtaan. [/quote] Miks niitten pitää olla sellasia velttoja huokailijoita? Ei kiireen kiirettä ja silti työt ahdistaa. Nuo oo mitään stressiä nähneetkään. [/quote] No pitäiskö niillä kotikäynneillä ja juttutuokioissa vaan katsella kelloa ja nputtaa hermostuneesti pöytää ja pyöritellä silmiä kun on niin kiire? [/quote] Juuri näin. Itse teen sosiaalityötä vanhusten parissa, ja vaikka työmäärä on iso ja kiire kova, asiakastapaamisissa se ei saa näkyä. Asiakkaan pitää saada kokemus siitä, että häntä kuunnellaan kaikessa rauhassa ja ilman kellon vilkuilua. [/quote] Paskanmarjat. Oon ollut sossujen luona heidän käskystään, ja vilkuilivat hermostuneesti koko ajan kelloa ja viittä vaille neljä kynä putos, ja sossu ilmoitti että koittakaa keksiä ite ratkaisu, hänellä loppui työaika. Olin todella hämmästynyt "ammattitaidosta". [/quote] Jaahas, taidat olla näitä ihmisiä, joiden mielestä kaikki "sossut" ovat tasan samanlaisia ja osaisit itse heidän työnsä paljon paremmin.. Kumma juttu, että kumminkin olet sinne asiakaspuolelle joutunut ;-)

[/quote]

Kuka tota työtä haluu tehdä? Selvittää juoppojen ongelmia? Joskus luin jostain naistenlehdestä että sossuissa on paljon alkoholistiperheiden lapsia, jotka ovat itsekin olleet huostattuja.

Vierailija
155/211 |
18.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä sen äidin naamasssa muka oli vialla? Tulkitsin, että siristeli silmiään, koska oli kirkas auringonpaiste, ja joutui katsomaan suoraan auringon suuntaan. Päihteiden käytöstä varmaan kertoo enemmän se, että ei suostunut huumeseulaan kuin naama sekä huono kunto aamulla kun hänet nähtiin, ei naama sinällään. 

Vierailija
156/211 |
18.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Varmaan kaikenmoista. Mun mielestä myöskään sen täysi-ikäisyyttä lähestyvän kundin pärstäkerroin ei herättänyt täyttä luottamusta, vaikka suht järkeviä vikalla kerralla juttelikin. Julmetun isot pupillit.

Vierailija
157/211 |
18.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.05.2015 klo 22:10"]

[quote author="Vierailija" time="18.05.2015 klo 22:05"]Joku perhe joka ei halunnut ottaa lasta kun kummankaan vanhemman uudessa asunnossa ei ollut lapselle huonetta. [/quote] Wtf. Ymmärsinkö oikein? Vanhemmat ei halunnut lasta sen takia enää "pitää" kun uudessa asunnossa ei ollut huonetta lapselle, siis halus itse päästä eroon lapsesta? Hui, jo on kamalat vanhemmat :(

[/quote]

No melkein täysi-ikäinen saa silloin heti asunnon.

Vierailija
158/211 |
18.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.05.2015 klo 23:36"][quote author="Vierailija" time="18.05.2015 klo 23:23"]

[/quote]

[/quote]

Oliko tää kuoharipullo nyt tämän dokkarin vakavin asia?

Vierailija
159/211 |
18.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.05.2015 klo 23:36"]

[/quote]

Niin, mitä näkee? Että sossutäti vetää pullon nimenomaan kaksin käsin ja sekoilee elämänsä pilalle. En huomannut tuollaista ohjelmassa.

Vierailija
160/211 |
18.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.05.2015 klo 23:32"]

Voin kuvitella, että minunkin naamasta tehdään jos jonkinlaisia päätelmiä. Kaikki ei vaan ole nättejä.

[/quote]

Oli tuo nainen piirteiltään nätti, ei siitä ole kyse.

Onko nyt siis se, että päihteiden käyttö murjoo ulkonäön, teille joku uutinen? Olette luulleet että päihdeongelmat näkyvät vain kodittomien vuosikymmeniä Lasolia vetäneiden naamasta? Ei, viina ja muu roina tappaa melko hitaasti, mutta naamasta käytön näkee hyvin nopeasti. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi viisi kaksi