Voisiko joku mies kertoa, mikä siinä puhumisessa on niin vaikeaa?
Kovin moni mies on suhteessa se puhumaton. Vaikka mikä mättäisi, ei puhu.
Kommentit (126)
Tosi väsyneitä ja ummehtuneita nämä miehet Marsista ja naiset Venuksesta -stereotyypit. Kyllä minä ainakin puhun päivittäin sekä miesten että naisten kanssa, enkä ole huomannut mitään kategorista eroa heidän tavoissaan puhua. Toki on joitakin kulttuurista johtuvia eroja keskustelutavoissa, mutta näissäkin yksilöiden välinen vaihtelu on nykyään paljon suurempaa kuin yhtenäiskulttuurin aikakaudella. Myös joitakin synnynnäisiä eroja lienee sukupuolten välillä keskimääräisissä mielenkiinnon kohteissa, mutta jälleen yksilöiden välinen vaihtelu on suurta.
En tiedä, onko oikeasti niin moni palstan käyttäjä onnistunut löytämään täydellisesti jotain 1980-luvun Uuno Turhapuro -elokuvien stereotypioita vastaavia miehiä ja naisia lähipiiriinsä, vai tulkitseeko vain moni ihan tavallista käyttäytymistä niiden stereotypioihin perustuvien oletusten kautta. Veikkaisin jälkimmäistä, mutta mistäs minä tiedän.
Kun nainen haluaa että mies ”puhuu”, hän oikeasti haluaa tapella.
Avioerojen yleisin syy on kommunikaatio-ongelmat. Toinen ei puhu ja toinen puhuu senkin edestä.
Olen todennut että puolisoni on kyvytön puhumaan rauhallisesti asioista asioina.
Aivan mikä tahansa keskustelu mistä tahansa hänen kanssaan päätyy siihen, että hän:
- kiihtyy
- ottaa käsiteltävän asian henkilökohtaisena hyökkäyksenä
- korottaa ääntään
- ei pysy asiassa, vaan yrittää siirtää puheen asioihin x, y ja z
- lähtee vastahyökkäykseen kuvittelemaansa loukkausta vastaan
Täysin toivotonta ratkaista asioita ihmisen kanssa, joka keskustelee päiväkotilapsen tasoisesti "EN SE MINÄ OLLUT, EI OO MUN SYY" -levelillä.
Vierailija kirjoitti:
Voisiko joku nainen lyhyesti selittää että mikäVITTUon se epämääräinen ”itkuinen olo” joka teillä usein on?
Se on sitä kun asiat eivät mene kuten minä haluan.
Älä kysele typeriä, ei jaksa puhua nyt
Vierailija kirjoitti:
Olen todennut että puolisoni on kyvytön puhumaan rauhallisesti asioista asioina.
Aivan mikä tahansa keskustelu mistä tahansa hänen kanssaan päätyy siihen, että hän:
- kiihtyy
- korottaa ääntään
Täysin toivotonta ratkaista asioita ihmisen kanssa, joka keskustelee päiväkotilapsen tasoisesti "EN SE MINÄ OLLUT, EI OO MUN SYY" -levelillä.
Jäi vielä epäselväksi, miksi ihmeessä hän on edelleen puolisosi.
Vierailija kirjoitti:
- kiihtyy
- korottaa ääntään
5/5 Juurikin tuo että KAIKKI otetaan henkilökohtaisena loukkauksena.
Niin, miksi Sanna Marin on niin huono johtaja…
jos mies ei arvosta ja kunnioita naista. eikä rakasta häntä. niin miehen puhumattomuus jatkuu ja jatkuu... loputtomiin.
miettikää mammat sitä.....
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ensin akka ei anna puheenvuoroa. Sitten, kun sen saan ja kerron hänelle totuuden suoraan päin naamaa, tuloksena on raivokohtaus. Parempi olla kokonaan puhumatta.
Mikä saa miehen pysymään tuollaisessa suhteessa?
Hyvät vaikut korvissa ja se.
Vierailija kirjoitti:
Mun ex halusi, että avauduin mun elämästä ja tunteista joka hvetin päivä. Jaksoin sitä 2 kuukautta ja sitten oli pakko todeta, ettei tämä ole mun juttu. Onneksi löysin täysipäisen naisen sen jälkeen.
Juuri tuo. Nainen odottaa että suhdetta analysoidaan tauotta ja etsitään ongelmia kaikesta mahdollisesta.
Koska naiset haluaa tietää asioita vain siksi, että voivat halutessaan käyttää tietojaan miestä vastaan.
Koskaan puhumisesta ei ole seurannut mitään hyvää, vaan ne asiat on saanut silmilleen joskus myöhemmin.
Vierailija kirjoitti:
Miksi annatte puhuville miehille pakit?
Kuule kun miehissä on muitakin ominaisuuksia kuin se, onko turpa auki vai kiinni.
Esimerkiksi sillä on väliä, mitä sieltä suusta pääsee ilmoille.
Puhe (tai kieli) sinänsä on ainut tapa siirtää tietoa ihmispäästä toiseen. Lukuunottamatta eräitä kehitysvammoja ihmisen pitää osata puhua. Pelkkä puhetaito ei tee ihmistä erinomaiseksi kuten ei sekään, että osaa kävellä.
Vierailija kirjoitti:
Koska naiset haluaa tietää asioita vain siksi, että voivat halutessaan käyttää tietojaan miestä vastaan.
Koskaan puhumisesta ei ole seurannut mitään hyvää, vaan ne asiat on saanut silmilleen joskus myöhemmin.
Sinulla on epäluuloinen persoonallisuushäiriö.
Vierailija kirjoitti:
Jos mies sanoo naiselle että katso kissa se tulkitaan ja analysoidaan miljoonalla eri tavalla mutta ei suostuta ymmärtämään sitä että edessä on kissa eikä sillä tarkoitettu yhtään mitään muuta
No tuota, mun exä teki juuri tuota vaikka on mies. Ei millään uskonut että minä puhun suoraan asiaa enkä piilota siihen mitään vihjauksia (exänsä oli tehnyt niin). Suhde loppui siihen kun sanoin että sain palkankorotuksen ja mies alkoi miettiä heti mitä se syvemmin tarkoittaa ja liittyykö se siihen että vaihdoin liittoa.
Omasta mielestäni sain sen koska olen hyvä työntekijä.
Ei vaan jaksanut enää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tai narsisti vaimo...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Teet luonneanalyysin viestini perusteella? Taidat kärsiä miesv ihasta, mitäs jos hankkisit terapiaa.
Nainen ei halua kuulla miten asiat ovat, nainen haluaa kuulla ainoastaan hänen mielipiteitään vahvistua asioita.
Samasta syystä kaikki kriittiset ketjut täällä häviävät katkerien naisten ilmiantoihin.