Voisiko joku mies kertoa, mikä siinä puhumisessa on niin vaikeaa?
Kovin moni mies on suhteessa se puhumaton. Vaikka mikä mättäisi, ei puhu.
Kommentit (126)
Ilmeisesti miehet ajattelee silloin, kun ne on hiljaa ja naiset silloin, kun ne puhuu?
Vierailija kirjoitti:
Jokainen sanottu sana väännetään ja käännetään nurinniskoin ja monenlaisten pahantahtoisten tulkintojen kautta uudeksi loukkaantumisen ja riidan aiheeksi. Siksi jokainen sanomatta jäänyt sana on hetki sopua ja rauhaa elämässä enemmän.
No huhhuh. Kannattaa varmaan vaihtaa naismakua, muunlaisiakin naisia on olemassa!
Katsopa täällä naisten reaktioita varsinkin miehen puhumiseen varsinkin, jos mies on väärää mieltä. Täällä on paljon luiskaotsaisia naisia vihaavia tai naisvihalla flirttailevia miehiä, mutta täällä on myös miehiä, jotka paljastavat herkkyytensä ja heidän usein leimataan ulisijoiksi. Heidän tunteitaan ei kohdata samalla tavalla kuin naisten tunteet.
Mä olen myöskin havainnut ihan oikeassa elämässä, että mies kelpaa vain "täydellisenä". Esimerkiksi ei minua eron jälkeen kukaan halua lohduttaa vaan miehen pitää olla särötön, että joku voisi kiinnostua. Jos joku nainen sanoo, että on surullinen eron jälkeen niin siinä on rivi silittelijöitä jonossa. Osa toki vähemmän vilpittömämmin liikkeellä, mutta kuitenkin. Jo nuorten miesten syrjäytyminen kertoo siitä, että mies on oman onnensa seppä eikä ketään kiinnosta, jos miehellä on vaikeaa.
Halutaan, että miehet tekee aloitteet eli pistää itsensä alttiiksi arvioinnille. Jos mies ja nainen päätyvät sänkyyn niin joskus kuulostaa siltä kuin miehellä ei olisi tasan yhtä suuri riski rikkoa sydämensä kuin sillä naisella.
M44
Mun ex halusi, että avauduin mun elämästä ja tunteista joka hvetin päivä. Jaksoin sitä 2 kuukautta ja sitten oli pakko todeta, ettei tämä ole mun juttu. Onneksi löysin täysipäisen naisen sen jälkeen.
Tämä ei ole mitenkään sukupuolisidonnainen asia. Tänäänkin tavattoman monessa kodissa nainen seisoo hellan äärellä tai miehen alla ja puhuu korkeintaan aihe vapaalla kuinka vaan odottaa, että esim se yhdyntä olisi vaan ohi.
Tuo naisten vaatima puhuminen joka tarkoittaa ainoastaan sitä että nainen yrittää puhumalla saada miehen tekemään tai ymmärtämään asiat niin kuin nainen haluaa ilman että naisen itse ei tarvitse ymmärtää miestä. Naiset yrittävät selvitä kaikesta puhumalla kun teot auttaisi paljon enemmän
Jos mies sanoo naiselle että katso kissa se tulkitaan ja analysoidaan miljoonalla eri tavalla mutta ei suostuta ymmärtämään sitä että edessä on kissa eikä sillä tarkoitettu yhtään mitään muuta
Ensin akka ei anna puheenvuoroa. Sitten, kun sen saan ja kerron hänelle totuuden suoraan päin naamaa, tuloksena on raivokohtaus. Parempi olla kokonaan puhumatta.
Jos mies on huono valehtelija niin sellaiset pitää suunsa kiinni jottei mitään oman elämän sikaimaisuuksia pääse puolison tietoon.
Muutama vuosi sitten tapasin kivan miehen. Exä oli puhumaton hautoja, joten otin heti alussa puheeksi, että juteltaisiin avoimesti heti, jos tulee jotain mikä suhteessa mietityttää tai harmittaa. Mies oli samaa mieltä. Vuoden päästä mies jätti whatsapp-viestillä ja oksensi siihen pitkän listan asoita, jotka oli pielessä ja haukkui minut monin sanoin. No kiva, että vihdoin avautui, mutta moni asia oli väärinkäsityksiä, jotka olisi selvinneet heti, jos vaan olis ottanut puheeksi.
En ehdi sanoa mitään, koska keskeyttäminen on epäkohteliasta, niin olen hiljaa ja uppoudun romaaniin.
Vierailija kirjoitti:
Ei, "joku mies" ei voi kertoa, miksi juuri sinun miehesi tekee niin kuin tekee. Jollain miehellä ei ole telepaattista yhteyttä sinun mieheesi. Sinä tunnet miehesi paremmin kuin joku mies.
Tämä. Lisäksi olet, ap, ihan itse halunnut jatkaa miehesi kanssa, vaikka aivan varmasti se puhumattomuus on käynyt ilmi jo seurustelun aikana.
Vierailija kirjoitti:
Ensin akka ei anna puheenvuoroa. Sitten, kun sen saan ja kerron hänelle totuuden suoraan päin naamaa, tuloksena on raivokohtaus. Parempi olla kokonaan puhumatta.
Mikä saa miehen pysymään tuollaisessa suhteessa?
Mun eksä taas puhu ja puhu ja puhu mutta mitään ei saanut aikaseksi. Se oli ärsyttävää :D
Jos naisen naamataulu ja kehonkieli jo kertoo, että on muodostanut lopullisen mielipiteensä asiasta, ja haluaa vain esittää, että kuuntelee myös miehen mielipidettä, ei siinä hirveästi ole intoa puhua.
Minä olen nainen enkä puhu. Syynä on se, että en halua kärjistää tilannetta.
Olen nimittäin suhteessa täysin itsekäs, haluan vain saada toiselta, en antaa mitään. Kompromissi on minusta sama kuin häviö. Haluan että tahtoni voittaa aina. Toisen tunteet ei kiinnosta.
Jos kumppani ei toimi tahtoni mukaan, se herättää minussa todella syvää vihaa. Aivan häpeilemättä sanon, että toivoisin hänen kuolevan.
No miksi siis keskustelisin? Joko joutuisin lässyttämään ja valehtelemaan, mikä on oksettavaa. Tai sitten joutuisin heittämään vihani sen toisen silmille ja aiheuttamaan avioeron. Enkä taas halua sitä niin kauan kuin toisesta voi hyötyä. Vaihtamalla se ei paranisi, en rakasta ketään.
Vierailija kirjoitti:
Jokainen sanottu sana väännetään ja käännetään nurinniskoin ja monenlaisten pahantahtoisten tulkintojen kautta uudeksi loukkaantumisen ja riidan aiheeksi. Siksi jokainen sanomatta jäänyt sana on hetki sopua ja rauhaa elämässä enemmän.
Kiitos!
Laita ap luotettua dataa mikä on miesten puhumattomuuden aste parisuhteessa ja millaisia ongelmia siitä syntyy.
NNyt "moni mies" on vähän ylimalkaisesti sanottu.
Jos taas puhut mosta parisuhteestasi, kuten palstalla on tapana niin emme voi tapailukumppaniesi puolesta sanoa yhtään mitään. Sinun tulee selvittää se halutessasi heidän kanssa suoraan.
Ehkä hieman syyllistävä aloitus, mutta vastataan nyt silti:
Tuossa edellä joku sanoi, että naiset ovat yleensä sujuvampia puhumaan. Se on totta. Silloin mies voi kokea olonsa uhatuksi, kun toinen tykittää lauseita sujuvammin kuin mihin itse kykenee.
Toinen asia, joka mainittiin, on kuunteleminen. Sen tarvitsee olla vastavuoroista, jos haluaa hyvän keskustelun. Jos siis haluat puhuvan miehen, harjoittele aktiivista kuuntelemista, ja sitten mene sinne kirjastoon, jota 6/6 suositteli.
Keskusteleminen on taito, jota voi harjoitella ja jossa voi kehittyä.
Lykkyä tykö!