<3 Marrasmurujen torstai <3
Kommentit (38)
Musta on tullut kyllä tosi laiska kirjottelija, teiän jutut olen kyllä käynyt lukemassa päivittäin.
Ollaan tuola pihalla touhuttu et sais vähä valmista ennen talven tuloa, no mä nyt vaan kaikkee kevyttä mut silti.
Sokereita oon mittaillut ja saas nähä mitä ensviikolla niistä neuvolassa sanotaan, omasta mielestäni ainakin hyvät on arvot olleet, jospa sais mittailut lopettaa.
Synnytykseen liittyen täälä ollut juttua, mulla esikoinen lähti supistuksilla rv 40+4 ja toinen käynnistettiin ja tyttö syntyi rv 41+4
olenkin ihan varma et yli tääkin menee mut toivon et käynnistyis itestään ja veikkaan syntyvän 16.11 tuolloin rv41+2
Sitte mukavinta raskaudessa, no se plussatesti ja vauvan ekat liikkeet
Vähiten mukavaa, huonosti nukutut yöt ja kaikki kivut.
Olikohan siinä kaikki...no tuun kirjotteleen myöhemmin sit lisää, nyt herätteleen eskarilaista.
Tuuli rv 33+2
Täällä taas herätty ennen aikojaan, keneen mahtaneet tulla nuo neidot ;) Tytöt menossa vasta 10 hoitoon, joten saavatpahan leikkiä kotonakin tänään - mennään illalla kylään, kun isäntä on töissä.
Itse ajattelin mennä tänään parturiin, viimeisestä käynnistä onkin varmaan yli puoli vuotta - itse asiassa onkin, kun en silloin odottanut :9 - mitä sitä turhan usein siellä ravata.......
Eilen leivoin pullaa, kun alkoi niin tehdä mieli, ja ompahan tuolla pakasteessa sitten mistä ottaa... Talvella pakastin onkin kovassa käytössä, kun lämmitetään taloa leivinuunilla, niin tulee tehtyä jos jonkinmoista juttua - ja aina vähän reilummin ;) Muutenkin on hyvä, et pakasteesta löytyy jotain, jos sattuu vaikka vähän aikaisemmin olemaan tuo h-hetki, kun kuopuksella on marraskuun alussa synttärit - kakun onneksi saan tarvittaessa äidiltäni.
Toissa päivänän kävin siellä neuvolassa ja saikkua tuli loppuajaksi. Verenpaine se oli taas laskenut (viimeksi vähän yritti kohota), eli ei paineet huimaa. Hb:n oli laskenut ja nyt sit syön rautaa - ensimmäisessä raskaudessa söin muutaman käyntivälin ja edellisessä en ollenkaan - eli on tainnu tuo ikä vaikuttaa siinäkin *kolmenkympin kriisi lähestyy*...
Masukki on varsinainen iltatemuaja - tosin äiti taitaa olla päivällä sellainen elohiiri itse, ettei vauva ehdi mukana. Ens viikolla pitäis tulla pesuaineet, joten sit pääsis peseen vauvanvaatteita ja vaippoja. Sänkykin pitäis hakea vanhemmiltani - isä oli jo nostanut sen yläkerran huoneeseen, ettei tavaroiden taakse piiloon, kun remppaa vinttiä. Vauvan peitto alkaa olla melkein neulottu, sit vois vaik ommella tytöille fleece-liivit.. Vauvan huone on tällä hetkellä miun ompeluhuone, ja siel on kyl projektia odottelemassa.....
Joululahjatkin alkaa olla reilassa. Kaikki hankittu tai mietitty valmiiksi - ehdin siis aiemmin kuin viime vuonna - ihana kuunnella kavereiden tuskastelua joulukuussa.... Eilen just miehelle sanoin, et mites hän on hoitanut - kuulemma ollut hyvin hengessä mukana :))
Mut nyt tää lähtee laittamaan tyttöjen reppuja kuntoon...
--Mirpa ja masukki uudelle viikolle 31--
eilen taas illalla supisteli jonkun verran, mutta loppui onneksi heti alkuunsa. aamulla sitten huomasin että liman seassa on tuhrua. sellanen olo että jännitys vaan tiivistyy.. Mieskin taitaa olla aika hermona tämän homman kanssa. Järjestelee omia työmatkojaan vaikka miten ettei tulisi pitkää matkaa jos mulle tulee taysiin lähtö.
Onko teillä muilla miehet reissuhommissa?
neuvola mulla on parin tunnin päästä, mutta tuskinpa siellä mitään ihmeitä.
mom rv32+6 (jes huomenna välietappi täynnä ja reilu viikko vielä siihen varsinaiseen)
Varoitus - koiraihmisten ei kannata lukea tätä seuraavaa vaan hypätä koko kirjoituksen yli seuraavaan... Anoppi toi taas eilen koiransa meille hoitoon, voi h...tti että mä VIHAAN tuota rakkia!!!!! Anoppi ei ikinä voi edes kysyä että saako rakin tuoda, tuo vain. Meillä on valkoiset sohvat ja matot joka huoneessa ja koira on musta sekarotuinen iso elukka, voitte kuvitella minkä näköistä täällä on aina sen käynnin jälkeen. Saa imuroida monta kertaa päivässä että saa kaikki karvat pidettyä pois. Välillä tulee pissa ja kakkavahinkoja kun ikää on 14 vuotta. Voi v......!!! Lauantaihin asti tuota pitäisi hyysätä kun rouva itse on Baltian kierroksella. Olen sitten pahalla tuulella loppuviikon enkä aio puhua isännälle sanaakaan, saisi sanoa äidillensä että vie rakkinsa muualle hoitoon, minun kotini ei ole mikään koirahotelli.
Muutapa sitä ei ole tälle aamulle, eikä varmaan koko loppuviikolle. Anteeksi että puran pahan tuuleni teille :(
MrsCruiser
Täällä taas takana huonosti nukuttu yö. Pissalla piti taas rampata ja iskiaskipukin on palaillut takaisin. Oikealla jalalla pitää mennä " kevyesti" konkkaamalla eteenpäin, sillä joka askelella pistää ikävästi ja istuessakin särkyä on sääriluuhun saakka. Inhottavaa. Lonkkaniveletkin tuntuvat jotenkin kipeiltä, rutisevat vain. Vali vali...
Kävin jo tänä aamuna saattamassa lapset kouluun ja voi kiesus, että minua vihloi tuolta kohdunkaulalta ihan joka askeleella. Kuin oli puukoniskuja saanut. Oli pakko ihan pysähtyä ja huutaa ääneen, kun pistosten aikana meinasin nyykähtää maahan. Alkaa paikat varmaankin pikkuhiljaa aukeamaan. Taidanpa kaipaa tukivyön tänään esille, josko se auttaisi edes vähän.
Tänään olisi syytä sitten vihdosta viimein sen ä-pakkauksen tulla. Huomenna tulee tasan kaksi viikkoa siitä kun se on Kelan mukaan tilattu. Ärsyttävää kun noissa Kelan systeemeissä menee kohdallani aina liian K A U A N....
Tuli noista sokereista mieleen, että vaikka nyt niukin naukin niistä kahden viikon mittailuistani puhtain paperein selviydyin, niin nyt olen huomannut ihan selkeän muutoksen sokerin siedossani. Voitteko kuvitella, minulle tuli tänään mansikkajogurtin syömisen jälkeen samanlainen olo, kuin olisin juonut pullollisen siideriä...ihan kuin se sokeri olisi humahtanut päähän!!! Voisiko se olla mahdollista? Kädetkin ovat ihan hapoilla. Outo tunne. Pitää varmaan lopettaa ihan kaikki makean syöminen nyt.
Joku eilen kirjoitteli jatkuvasta lämmöntunteesta. Täällä on kuumuudesta kärsivä myös...mikä hauskinta, normitilassa minua viluisempaa ihmistä saa hakemalla hakea. Yleensä olisin jo tähän aikaan vuodesta villahuopiin kääriytyneenä iltaisin ja öisin, mutta nyt kulkisin ilman takkia ihan mielelläni t-paidassa tuolla ulkonakin. Siinä missä laittelisin ikkunoita kiinni kylmissäni, joutuu nyt mieheni tekemään sitä kun minä availen täällä ikkunoita, parvekkeen ovea myöten. Tuon kuuman olon lisäksi minulla on koko ajan tunne siitä, että happi loppuu. Ihan kiva kun ei viluta, eipähän tarvitse sitä ponchoa kummempaa pitää päällään marraskuulle saakka.
Tuosta kuumasta olotilasta huolimatta ihoni on kauttaaltaan kuitenkin ihan viileä, varsinkin vatsan alue. Mieheni nauroikin, että kohta vatsalleni alkaa kasvaa karvaa kun iho alkaa reagoimaan tuohon kylmyyteen...itse asiassa vatsani päälle onkin jo kasvanut sellainen outo vaalea villamainen karvapeite, jollaista en ole huomannut milloinkaan aiemmin. Taitaa miehen väitteessä olla perää, saan talviturkin omasta takaa :-0.
Ei tässä onneksi enää montaa viikkoa tarvitse kärvistellä. Toivon todella, että tämä odottaminen loppuu jo ennen laskettua päivää. Jos menee päivänkin yli tällä kertaa, hajoan varmaan ihan kappaleiksi :-(
Kanelisokeri 31+5
Yllättävän hyvin nukuttu yö takana,vaikka kärsinkin kuumuudesta kuten näemmä moni muukin. Ihmiset kattoo hiukan pitkään, kun kävelen t-paidalla ulkona, mutta kun ei voi kuvitellakkaan laittavansa takkia päälle! Kyllä toi oma lämpöpatteri tekee ihmeitä=)!
Momentille kovasti jaksuja=)!
Meillä on mies myös reissu-hommissa,on viikot pois eli vaan yleensä viikonloput kotona,mikä oikeesti raivostuttaa välillä...Mies kyllä hakee koko ajan toista työtä ja toivoo itekkin olevansa jo toisessa työpaikassa kun vauva syntyy,että sais edes illat ja yöt olla kotona meidän kanssa. Mä oon muutaman kerran miettinyt, että miten pärjään yksin vauvan kanssa,mutta onnex mun vanhemmat ja sisko asuvat lähellä ja ovat luvanneet auttaa aina tarvittaessa.
Kanelisokeri: Odotan kans äitiyspakkausta saapuvax viimeistään huomenna,kun on kulunut kax viikkoo...saas nähdä kuinka käy,mutta kun ei malttais enää odottaa että pääsee hiplaileen niitä vaatteita ja peseen ja laittaan pakoilleen...=)!
Eilen manasin sitä,ettei Kela oo vieläkään tehny päätöstä mun erityisäitiysrahasta,ni tänään oli raha mun tilillä!! Kyllä kannatti hiukan marista=)!
Masukilla luultavasti kaikki hyvin,kovasti potkuteltiin ainakin yölläkin. Eilen olikin hiukan rauhallisempi päivä,mutta tänään tuntuu taas kovin vauhdikkaalta. Saas nähdä mitä tuumaa,kun äippä lähtee kaupoille=)!
Aurinkoista torstain jatkoa Murut=)!
tiitiäinen78 rv30+6
Eipä ole aikaisemmin tullut kirjoiteltua, mutta rohkaisin mieleni tulla " purnaamaan" huonosti nukutun yön jälkeen.. ;)
Ilmoittaudun siis marrasmasujen joukkoon. La olisi tuolla 22.11, vasta. :)
Tuolla joku puheli lämmöistä. Tuntuu myös itsellä olevan sellainen pieni lämpöpatteri sisällä. Tahtoisin nukkua kaikki yöt ikkunat auki, mutta mies ei oikein lämmennyt ajatukselle. Siinä sitten hikoiltiin yö ja nukkumisesta ei tullut kertakaikkiaan mitään. Muksukin tuntui olevan liikenteessä enemmän kuin koskaan. Mutta onneksi vessassa ei vielä tarvitse rampata!
Haluaisin tiedustella muilta masuilta verenpaineista ja hemoglobiinista. Eilen oli neuvolakäynti ja kovin alhaisia lukemia näyttivät. Rautaa kyllä syön mutta silti Hb huitelee jossain 103 paikkeilla eikä paineetkaan ollut kuin 115/58??
Aloitetaan tästä nyt tällä erää ja jatketaan kun ajatus taas kulkee..
Momentille voimia! Joka päivä olen käynyt lukemassa pinon ja täytyy ihmetellä kuinka jaksat pysyä kuitenkin positiivisella mielellä.
terveisin Mekku85 rv 31+1
Niin yö tuli nukuttua loppujen lopuksi ihan hyvin, kun tuli illalla vähän innostuttua saunomaan ja sen jälkeen tuli tosi huono olo ja vähän supistelikin... Isäntä uhkaili sauna kiellolla... No eiköhän senkin kestä.
Te ketä sitä pakkausta odottelette, niin aika kauan kestää näköjään. Mulle tuli viikon päästä kun vein lapun kelaan. Tossa ne nyt on en kyllä niitä vielä pessyt ole.... Aika sinivoittoinen oli tuo pakkaus, haalari vähän erikoinen mutta se on tietysti maku asia.
Oletteko muuten ostaneet paljon vaatetta vauvaa ajatellen? Mistä mahtais löytää pienen neulepuvun?
Mukavaa päivänjatkoa kaikille:)
ps. aloitin mammajoogan, aika mielenkiintoista, onko muilla kokemuksia?
Täällä flunssan kourissa kärvistellään. Kuumaa mustaherukkamehua menee litra tolkulla ja kanttarellikeittoa ruuaksi. Poika pitää tänään vapaapäivän eskarista ja on tällä mun seurana :) kamalasti se kaikkea touhuaa, voi kun olis tuo energiamäärä itselläkin.
Monilla tuntuu olevan yöunet pätkittäisiä. Itellä on kyllä kehittynyt uskomattomat unenlahjat. En edelleenkään herää pissalle öisin ja nukun muutenkin kuin tukki. Tyyny jalkojen välissä saa hyvän asennon. Päivällä sitten ramppaankin vessassa vähän väliä.
Monilla kuullostaa olevan myös ihan kunnon supistuksia. Mulla ei ole kuin pientä masun kovettumista ja menkkamaisia vihlaisuja tosi harvoin. Kävely ei silti tunnu mukavalta selän jomottelun takia. Lantion seutu on löystynyt ja vauva laskeutunut ja sen kyllä tuntee kävellessä. Mulla ei silti ole mitään syytä valittaa, oon päässy tosi pienillä vaivoilla, ainakin tähän asti. *koputtaa puuta*
Mukava lueskella miten kaikilla murusilla raskaus etenee. Loppusuora alkaa häämöttämään jo.
G: Milloin te aiotte pakata sairaalakassin itselle ja vauvalle?
Vaikka oon 90% varma ettei tämä vauveli lähde syntymään ennen marraskuuta, silti olisi kiva että kassi olisi valmiina, ihan varmuuden ja mielenrauhan vuoksi vain.
G: Mitä aiotte tehdä äitiyslomalla ennen vauvan syntymää?
-Mä aion pestä kaikki vauvan vaatteet.
- Ommella pinnasängyn suojuksen ja ehkä verhot.
-Leipoa pakkaseen kaikenlaista ja siivota.
-hankkia loput vauvan tarvikkeet (harsot, rasvat ym.) Kaikki isommat hankinnat on jo tehty.
-Levätä kunnolla ja nukkua varastoon unta. (jos mahdollista ;D)
-Valmistella joulua, ostaa joitakin lahjoja.
Ä-loman alkuun viel 2viikkoa.. Toivottavasti sitten on voimia ja energiaa tehdä kaikkia edellämainittuja juttuja.
t.Vaavaa ja vaavi 32+1
Moikka moi
Tämän vkon ollut vähähn " hiljaiseloa" palstailun kannalta, normaalisti joka pvä jotain höpisemässä, mutta yksinkertaisesti ei vaan ole enää jaksanut kun koneelle päässyt, ollut sen verran pitkät pinot luettavaksi iltaisin =D
Nyt kerrankin pääsin taas näin aamupvästä koneen ääreen kun mies nukkuu vielä univelkojaan pois, ite nukun sitten taas lauantaina, huomenna vielä pitää mennä kinuamaan lääkäriltä loppuaika sairaslomaa, no eiköhän se sen kirjoita, en usko että päästää mitään suursiivouksia enää tekemään töihin saatikka sitten nostelemaan mummoja ja pappoja, eli ei mikään kevyt työ.
Sitten Gallupeihin:
yksi taisi olla veikkaus vauvan syntymäajankohdasta: eli la on 1.12 (miellän edelleen itseni marraskuiseksi), ja veikkaankin että tuossa 25.11 tienoilla tulee jotain tapahtumaan, tiedä vaikka syntyisi, tosin menen painoarvioon 8.11 ja jos kovin iso on tulossa niin taidan sitten sille reissulle jäädä eli sillon voisi olla 9 tai 10.11 mahdollinen.
En oikeastaan tiedä missä vaiheessa sen pakkaisin, varmaan tuossa lokakuun lopulla se on sitten taas pakattuna ja varmaan unohtuu jälleen kerran kotiin ja äiti saa sitten tuoda sen perässä sairaalaan, pikkukassi pitää muistaa jossa neuvolakortti ja puhelin sekä kamera mukana, muut ei niin tärkeitä heti alussa sentään.
Pestä kaikki vauvanvaatteet
Laittaa pojan vaatteet toiseen kaappiin ja järjestää lipastoon vauvan vaatteet
Jos sais ikkunat pestyä (kiellettyä minulta, mutta en voi katsoa likaisia ikkunoita)
Levätä mahdollisimman paljon (sen mitä 2:n lapsen kanssa pystyy)
Koittaa löytää jostain isomman pakkasen ja leipoa sen täyteen kaikenmoisia herkkuja ja ehkä jopa jouluruoat
Koitan tuossa samalla sitten selvitä isosta tilaustyöstä joka osuu lasketulle pvälle, onneksi on sijainenkin jo tiedossa autoa ajamaan jos en itse pysty, 50 hengen jouluruokailun järjestäminen kyseessä ja apukäsiä onneksi on luvassa tuohon.
Olikohan vielä jotain gallupia johon en oo vastannu, enpä taida muistaa. Nyt jatkamaan pvän askareita eli pyykinpesua ja astiakoneen tyhjennystä ja täyttöä =D
Nyt mulla on sitten lapsivettä vähänlaisesti. Mulla ei ole mitään hajua mitä se tarkoittaa ja pihdeilläkään en saisi irti neuvolantädistä että mitä. Jotain vaan mutisi että kunhan ei vaan mitään ongelmia tulisi. Siis häh?
Tiistaina olen menossa äitipolille, joten pitää siellä kysyä asiaa.
Nyt sitten mietin että oliko se maanantainen reilu lirahtelu joka värjäsi lakmuspaperit sittenkin oikeasti lapsivettä. vai onko tämä verenpaineista kiinni. vai onko tämä ihan vaan jotain sattumaan ja th:n omia juttuja täysin vaaratonta. En minä tiedä. Alkaa hermo mennä tähän hommaan. Tietäskö kukaan mitään tästä?
VP oli 90/146 (mun pitäs kuulemma huolehtia hyvistä elämäntavoista, niin kuin ruokailusta (juu olen diabetesruokavaliolla ja täysin suolattomalla myös), liikunnasta (täti taisi unohtaa vuodelevon) jne jne...) Musta välillä tuntuu että onkohan se täti ihan samalla sivulla mun kanssa.
Lisäksi hän oli sitä mieltä, että mun on ihan turha tuosta mahan sekavuudesta miettiä tai pohtia. Ihan höpsötystä koko mietintä synnytyksen läheisyydestä vaikka 2 synnytystä on enteillyt mahaoirein. Ihan samaa sarjaa kuulemma kuin äidit joilla lapset on syntyneet laskettuna ajattelvat että kolmas tulee myös tällöin. Ihan turha siinä sitten sanoa, että entäs prostaglandiinineritys (joka on synnytyshormoni) joka aiheuttaa vatsaoireita...
Ja rautaa on ihan turha syödä- se on 150! Olen siis väsymykseen vetänyt sitä ihan turhaan.
No joo. että ei ihan hyvä käynti. Me ei kertakaikkisesti olla tuon tädin kanssa samoilla aalloilla. Hyvin se hoitaa ja muistaa kaikesta muistuttaa mutta ihmisinä on aika eri tyyli keskustella.
Gallupeihin
sairaalakassi:
En sellasta ota mukaan ollenkaan. Laitan vauvalle vaatteet hyllylle ja mies saa sitten tuoda ne kun kotiin tulee meitä hakemaan. Ja mitä satun osastolla tarvitsemaan niin laitan miehelle listan sitten kun aika on. ei siellä käytännössä paljon muuta kuin hammasharjaa tartte.
ä-lomalla tehtävää:
ensimmäisenä listalla yhden kaapin tyhjentäminen vauvalle ja vaatteiden laitto. sitten aion viettää normaalia elämää ja olla ulkona. kukasipuleita varmaan koitan laitela, jos jaksan kyykkiä ja niillä viikoilla olen että uskallan. ja kylpäärin remonttia teen avustajana myös. jes!
Laitoin jo pojille kotiintulovaatteet kassiin valmiiksi. Ei tarvitse sitten vääntää rautalangasta muille, mitä pitäis pakata, jos lähtö tulee yllättäen. Itselle en ole vielä laittanut mitään, koska suurin osa olisi sellaisia, mitä tarvin vielä päivittäin täälläkin. Tietysti mun kohdalla on vaarana, että jollain polikäynnillä käsketään jäämään sairaalaan, mutta toivon mukaan saisi vielä piipahtaa kotosalla.
Valitettavasti mä aion tehdä töitä 12.10. asti. Pienet vauvanvaatteet olen jo pessyt, mutta edessä olisi vielä kaapin tyhjentäminen ja järjestäminen niille. Samoin pinnasänky pitäisi laittaa kuntoon. Onneksi äitini on silloin auttamassa muissa hommissa. Aikani menee varmaan ihan vain siihen, että yritän jotenkin kestää tätä olotilaa.
Alia ja pikkuoravat rv33+3
PS. Joku kertoi tuskaisesta kävelystään. Mulla oli karmeat hetket eilen myös. Hain lapsen hoidosta ja koko paluumatka oli karmeaa tuskaa. Vatsalihaksiin alkoi sattua ja pistää aivan sairaasti. Sellaisilla 10cm askelilla yritin edetä. Koko homma tuntui tyssäävän postilaatikoille. Pelkäsin, että mun on jäätävä siihen. En kertakaikkiaan pystynyt enää liikkumaan. Hetken odoteltuani pääsin kuitenkin juuri ja juuri madellen kotiin.
Tuli käytyä aamupäivällä töissä hakemassa jotain omia tavaroitani pois, kun toissapäivänä tuli äkkilähtö saikulle. Ei kyllä tehnyt tuo reissu hyvää, nyt tuntuu supistelevan (tai siis veikkailen tätä selkä- ja alapään jomotusta supistuksiksi) ja masukki tuntuu laskeutuvan alaspäin. Viikon päästä vasta seuraava kontrolli ja aika paniikkitunnelmissa täällä ollaan. Mietin, että pitäiskö sitä käväistä äitipolilla noin niin kuin varmuuden vuoksi (tilannehan on se, että jouduin kotiin pötköttelemään saikulle, kun kohdunkaula lyhentynyt yllättäen parilla sentillä ja pehmennyt). Toisaalta tuntuu, että olen ihan ylihysteerinen...Huokaus. Ei ikinä uskoisi, että kolmatta jo odotan:). Mutta edelliset tosiaan menneet reilusti yli, laskeutuneet vasta synnytyksessä ja alapääkin alkanut kypsyä vasta rv41 (jos silloinkaan). Ja nyt vasta 30+4 kasassa, apua. Mites te, jotka olette äitipolilla käyneet näytillä, pitävätkö ihan hysteerikkona...?
Momentille tsemppiä, näyttää tuo h-hetki lähestyvän. Toivotaan kuitenkin, että menisi vielä muutama päivä (tai viikko)!
Mrs. Cruiser, koiraihmisenä en voinut kuin naureskella purnauksellesi:). Ymmärrän hyvin fiiliksesi, välillä olen totaalikypsä OMANKIN koiran karvoihin ja hössöttämiseen, jonkun toisen koiran tuotokset ovat taatusti sata kertaa ärsyttävämpiä. Toisaalta ymmärrän kyllä anoppiasikin, ettei halua vanhaa koiraa viedä hotelliin, mutta eikös sitä löytyisi joku muukin tuttu paikka, jossa otus voisi olla. Kaikille helpompaa, jos koirakyläily kestäisi vain esim. yön tai 2 yhdessä paikassa.
Muille vuoroa.
Eli se äitiyspakkaus tuli kuin tulikin tänään=)! Aivan ihanaa=)!
Piitsu: Mulla tuli tiistaina 7 viikkoo kuluneex siitä kun jätin Kelaan paperit ja tässä oon tosiaan jo " pari" puhelua sinne ottanut ja nyt se sitte vihdoin tuotti tulosta=)! Äitiysraha-hakemuksen jätin tosin samalla kertaa ja siitä ei kyllä vielä oo kuulunu yhtään mitään, jospa ne ei mua päästäkään äippälomalle,kun oon ollu jo kotona heinäkuun puolesta välistä...=)!
Galluppeja oli...
G: Koska pakkaat sairaala-kassit:
Mä aattelin pakata ne tossa lokakuun lopulla,kun tuskinpa sitä aikasemmin tulee lähtö. Omansa jos muistais ottaa lähtiessä mukaan,mies saas tuoda vauvan kassin sitten kun tulee meitit hakemaan kotiin.
G: Mitä tehdä äitiyslomalla ennen synnytystä:
- Nukkua paljon
- Pestä ja silittää vauvan vaatteet
- Tehdä jonkun avustamana suursiivouksen (saa olla samalla joulusiivous jo)
- Ostaa joululahjat valmiix (osa on jo onnex hommattu)
- Nauttia miehen kanssa vielä kahden keskisestä ajasta
- Käydä kavereilla ihan kyllästymiseen asti kahvilla=)!
- Saada lastenhuoneeseen verhot ja pinnasänkyyn pinnasuojus
Eiköhän siinä ne tärkeimmät tullukkin=)!
Mä meen nyt keitteleen iltapäiväsumppeja, palaillaan!
tiitiäinen78
Tuota momentin viestiä luin ja tuli mieleeni, että kakkosta odottaessani neuvolantäti totesi jossain vaiheessa lapsivettä olevan vähänlaisesti, mutta ei kuulemma ollut mitenkään huolestuttavaa. Samoin sitten yliaikakontrolleissa osa kätilöistä/lekureista totesi vettä olevan vähän, osa taas normaalisti... Eli itelle ainakin jäi sellainen fiilis, että tuo lapsiveden määrän arvelu on vähän lottoamista ja tulos riippuu tekijästä.
Galluppeihin: enpä ole vielä pakannut sairaalakassia enkä kyllä kotonakaan mitenkään valmistellut vauvan tuloa. Tarkoitus oli tehdä tuo kaikki äitiyslomalla (alkaa kuukauden päästä), mutta nyt sitten jännitänkin vain, päästäänkö edes siihen asti... Eilen makoillessani tein periaatepäätöksen, että otan kirjaimellisesti lääkärin lepokäskyn, en ryhdy nyt laittamaan vauvan tavaroita valmiiksi, vaan todellakin vain lepäilen. Jos ja kun äitiyslomalle asti selviän yhdessä paketissa, niin sitten pistän vauvan tavarat järjestykseen. Ja jos tulee äkkilähtö,niin sama se, onko täällä kotona pinnasänky kasattuna vai ei, ehtiihän mies sen tehdä myöhemminkin.
Vastauksia galluppeihin: Eli koska pakkaan kassin: Mielessä on käynyt, mutta lokakuun lopussa ajattelin sen kuitenkin vasta tehdä. Vaatteet on pestyinä kaapissa, eli jos lähtö tulee, niin mies saa ne kyllä sieltäkin. (puhelimessa ohjeistettuna melko varmaan, kaikki on LIIAN lähellä löytyäkseen ;) )
Mitä teen äippälomalla: No esikoisen kanssa olen kotona päivät, eli ei hirvittävästi tilanne muutu. No pakkausta ja remppahommaa riittää me meinaan muutetaan marras-joulukuun vaihteessa :)
Paineista: Joku mietti rr paineita, mulla ollut koko raskauden ajan alhaiset paineet viimeksi oli 92/56 eli jos on yli 100 yläpaineet niin nehän on tosi hyvät!! Liikaa on tietty liikaa, mutta ymmärsitte varmaan pointin. Olo on väsynyt ja sekava myös noista paineista johtuen.
Omaa napaa lisää: yöt menee vessassa ravaten ja huonosti nukkuen, päivät olenkin sitten väsynyt... No ei enää montaa viikkoa ja on nyytti kotona =)
Liitoskipuja on ja supisteluja ajoittain.
Ai niin joku kyseli lapsiveden vähyydestä, ystävälläni oli vastaava tilanne ja sitä kontrolloitiin viikottain, lapsi syntyi pienikokoisena juuri sen takia vaikka rv39 syntyikin. Painoi 2600g. Muita syitä en nyt muista siis mitä siihen liittyy =/
eipä muuta
tahmasormi ja poika 30+4
Tervetuloa Mekku85. Meillä on melkein sama laskettu, mulla on 20.11.
Kanelisokerille: Oli kuin omasta kynästäni kirjoitettu, samanlaiset tuntemukset on täälläkin.
Yö järkyttävä. Oon nostanu sängynkin tyynyjen avulla ylös ja pidän villahousuja ja sukkia koko yön kun niin särkee. Hirdoid fortea pitäs varmaan ostaa mut en tiedä kuinka vaikuttaa vauvaan, ei kai se mitään mut aina sitä miettiin.Käyttääkö joku jotain voiteita??? Laitoin sit tuota icepoweria.
Aamulla en päässy oikeastaan mihinkään ja pidin nuorimmaisenikin kotona. Puitoon en kuiteskaan päässy ja niin ollaan mötkötelty kotona vaikka aurinko paistaa komiasti ulkona. Ehkä sit taas joskus... jaksaa nauttia kauniista ilmastakin kun pääsee taas kunnolla käveleen.
Mä sain äp-rahan 19.9 tilille, mulla oli kans n. 2 viikkoo kun vein paperit. Kuulin yhestä joka sai pakkauksen vasta vauvan syntymän jälkeen. Toki tuli jo vko 36.
Mut voimia taas kaikille!
Kävin alkuviikosta neuvolassa, mutten ole tainnut pinoutua sen jälkeen. Kaikki ok, sf, mitta tosin oli tällä kertaa kasvanut tavallista vähemmän. Likeö masukki laskeutunut alemmas, vai vain kasvu hidastunut.
Sairaalakassista: pakkaan varmaan piakkoin ainakin vaihtovaatteet itselleni ja sisävaatteet vauvalle kassiin. Mies tuo joka tapauksessa kaukalon, kun tulee hakemaan, joten saa tuoda päällysvaatteet lapselle silloin. Jotain ajankulua pakkaan myös mukaan, viimeksi siis odottelin osastolla vuorokauden käynnistymistä ja siellä oli TYLSÄÄ.
Äitiyslomapuuhista: Olen sairaslomalla, äitiysloman alkaessa esikko jää pois hoidosta. Silloin päivät täyttyvät lapsikeskeisestä puuhasta. Suuren osan vauvavalmisteluista olen tehnyt. Tarkoitus olisi vielä ommella pussi turvakaukaloon. Pinnasänky odottaa myös kokoamista ja esim. kaukalon kankaat aion pesaista. Muuten meillä alkaa olla suurelta osin valmista.
Ingefära 33+2
Yritin eilenkin laittaa viestiä, mutta kone temppuili =( Niinpä en jaksa nyt muistaa, mitä kaikkia galluppeja sitä onkaan ollut. Vastailen tähän viimoiseen.
Ajatus olis tehdä *heti seuraavaksi* (eipähän vauva sitten takuuvarmasti synny ennen laskettua aikaa!). Sitä kun on olevinaan niin monta muutakin asiaa, niin tuppaa vaan siirtymään ja tuo *heti* lienee enemmä lokakuun lopulla... Jos jäisi pakkaamatta, niin kaipa mies jotain löytäisi, niin vauvalle kuin minullekin. Vauvalle vaan pitäisi käydä kellarista etsimässä kypärämyssyt ja toppavaatteet. Omaan kassiin pakkailen jotain lähinnä hygieniajutut, rintakumit ja kotiintulovaatteet; varmaan juuri lähtiessä =)
Tässä kun ollaan *kotiäitinä* niin ei tuo päiväelämä muutu miksikään. Kaikenlaista toki pitäisi ja voisi, mutta eri asia sitten on, saanko aikaiseksi.
Oma (.) Olo aika lailla kuten muillakin. Hiljalleen alkaa olla kypsä tähän paksuuteen =( Rennie on aina matkassa. Turvotusta ja olo ei tosiaankaan hehkeä. Väsyttää. Ärsyttää. Supistelee, mutta täällä *kivuttomasti*. Uskon, että kun ne kivuliaat supparit ilmenevät, se on sitten lähtö. Niin ainakin aikaisemmin. Eli ei mitään merkkiä ennen.
Pitäisi nytkin tehdä ihan muuta kuin roikkua täällä Muruissa! Olisi niin paljon ehdittävää muutaman projektin vuoksi, mutta mutta mutta...
Nyt huilaileen...
TalviSalama + Tiitiäinen 34+0 (niin se aika rientää)
täällä kerrankin herätty virkeänä(ensimmäinen yö insuliinin kanssa)
elikkä täällä on sokeri mamma.
taustaillut olen joka päivä vaan eipä tule kirjoitettua kun ei oikein keksi mitä kirjoittaisi,niin kuin nyttenkin.
mutta nyt taidan lähteä verikokeisiin ja sitten pääsis taas syömään.
toukokuunäiti rv31(rupeaa kuulostamaan jo hyvältä)