Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pelkään, että olen menossa psykoosiin :(

Vierailija
18.05.2015 |

Mulla on ollut viimeaikoina todella rankkaa. Menetin läheisen ystävän ja nyt sitten lisäksi mies jätti toisen naisen takia. Olen ollut opinnoista sairaslomalla ja nyt yritän aloitella niitä uudestaan.

Miksi pelkään, että olen tulossa hulluksi? Sanon heti, että alkoholilla ei ole ollut mitään osuutta mihinkään näistä tapahtumista. Heräsin siis yksi aamu siihen, kun tämä entinen mies laittaa minulle viestiä missä toivoo etten ota enää yhteyttä. Olen todella hämmennyksissä, koska minä en muista, että olisin laittanut miehelle mitään viestiä, mutta ilmeisesti olin viestitellyt tälle miehelle keskellä yötä ja haukkunut tämän lyttyyn. Näkyy whatsapissa.

Olin eräänä iltana ihan varma, että mies seisoi pihallani. Näin sen näköisen kaverin pihalla, menin jo hämilläni avaamaan ovea ja ei ketään. Tämä oli kaikista pelottavin.

Lisäksi kuulen usein puhelimen soivan ja kun menen katsomaan niin ei se mitään soi.

APUA! :(

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
18.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mene lääkäriin.

Vierailija
2/15 |
18.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soitto lääkäriin ja heti!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
18.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voit käydä hakemassa sen psykoosi diagnoosin lääkäriltä jos noin kovasti haluat mutta sinuna rauhoittuisin ja keskustelisin ystävien kanssa.

Vierailija
4/15 |
18.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kyllä haluaisi lääkääriin vaan selvitä itse tästä. Mä en halua sinne merkintää, että olen jossain psykoosissa. Vaikuttaa varmaan työn saantiinkin tulevaisuudessa. :( Ap

Vierailija
5/15 |
18.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa mennä lääkäriin ennen kuin menee pahemmaksi. Oletko aiemmin kärsinyt mielenterveysongelmista?

Vierailija
6/15 |
18.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.05.2015 klo 18:16"]

Voit käydä hakemassa sen psykoosi diagnoosin lääkäriltä jos noin kovasti haluat mutta sinuna rauhoittuisin ja keskustelisin ystävien kanssa.

[/quote]

Miten joku kaverille asiasta jauhaminen auttaa, jos aloittaja on pöpipää?

Vierailija
7/15 |
18.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei työnantaja pääse näkemään terveystietojasi, sitä ei kannata pelätä.

Vierailija
8/15 |
18.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.05.2015 klo 18:18"]

En kyllä haluaisi lääkääriin vaan selvitä itse tästä. Mä en halua sinne merkintää, että olen jossain psykoosissa. Vaikuttaa varmaan työn saantiinkin tulevaisuudessa. :( Ap

[/quote]

No, sitten odottelet ajan kuluvat, psykoosi iskee jos on iskeäkseen. Sinä Itse et voi sille yhtään mitään.

Vierailija
9/15 |
18.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, jos sulle oikeasti on psykoosi tulossa, niin et taida sille itse oikein mitään voida etkä itse hoitaa. Menisin ite lääkäriin jos oisin sä.

Vierailija
10/15 |
18.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.05.2015 klo 18:18"]

[/quote]

Höpöhöpö, mene jo sinne lääkäriin. Pääasia, että saat itsesi kuntoon, kaikki muu on toissijaista. Voi olla, että kyseessä on vaan rankka stressireaktio, voi olla jotain muuta. Selvyyden saat siellä lääkärissä.

Sitäpaitsi ei psykoosi ole este työnsaannille, tiedän itse yhden yliopistolehtorin jolla on ihan skitsofrenia ollut teini-ikäisestä (nyt hän on yli 5-kymppinen) ja psykooseja ollut useampia. Viimeisimmästä psykoosista yli 10 vuotta aikaa. Nyt hän on minimilääkityksellä kunnossa. Eikä tuo sairaus eikä psykoosit ole häntä estäneet hankkimasta itselleen koulutusta, tohtoroimasta ja saamasta työpaikkaa. Yliopistolla ollaan ihan tietoisia tuosta asiasta koska hän on itse niin avoin sen kanssa, toimii potilasjärjestössä ja pitää psykiatrian puolella (myös yo:lla) luentoja aiheesta.

Vierailija
11/15 |
18.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet todella ylirasittunut. Kannustan puhumaan jollekin rehellisesti tuntemuksista ja lepäämään. Ja kyllä psykologi voisi olla tarpeen sinulle tueksi. Ei siitä mitään merkintöjä tule. Nykyään se ei ole niin iso juttu jos tarvii raskaassa elämäntilanteessa psykologia tms.

Vierailija
12/15 |
18.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta tuo kuulostaa enemmän joltain posttraumaattiselta stressireaktiolta kuin psykoosilta. Kun itse esim. erosin miehestäni niin luulin näkeväni hänet aluksi joka paikassa ja kerran seurasinkin hänen näköistään miestä. Puhelinta vilkuilin myös kauan hermostuneena ja kuulin tekstaripiippauksia.

Kaikki tämä hulluus loppui ajan kanssa. Mutta paha sanoa, aina kannattaa käydä lekurissa jos vain jatkuu.

Vierailija
13/15 |
18.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuo voivat olla ennakoivia oireita, mutta toisaalta psykoosi on harvinainen sairaus kuitenkin. Vai tiedätkö, että sinulla on siihen taipumusta tai että suvussasi on ollut psykoosisairautta?

Jos epäilee, että itsellä on psykoosia ennakoivia oireita, lääkitys on tärkeää. Lääkärikäyntiä ei pidä lykätä, sillä psykoosi on vakava tila ja siitä toipuminen voi kestää kauan.

Vierailija
14/15 |
18.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko sulla jotkut unilääkkeet käytössä?

Vierailija
15/15 |
18.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet yrittänyt päästä poikaystävästäsi yli ja yöllä menit viestittelemään ja purkamaan oloasi, joka osoittaa sen että välität vielä ja et ole yli hänestä, ja sen takia häpeät yöllistä käytöstäsi ja mielesi on yön aikana koittanut unohtaa sen asian. Kova peitetty kaipuu poikaystävästäsi saa sinut myös kuvittelemaan asioita hänestä, kuten että hän soittaisi vaikka todellisuudessa puhelin ei soi ja että seisoisi pihallasi, vaikka ei siellä ketään ole.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kaksi yhdeksän