Puen poikani söpösti. Miksi tämä on ongelma?
Eniten suosin vaaleita ja hempeitä sävyjä, mutta puen nyt 3-vuotiaalle pojalleni myös kirkkaita ja reippaita värejä. Miksi tämä on ongelma sinulle?
Kommentit (42)
[quote author="Vierailija" time="18.05.2015 klo 15:41"]
Kuka sanoo sen olevan ongelma
[/quote]
Sukulaiset, osa kavereistani, randomit kadulla (ensin kehuvat "söpöksi tytöksi", mutta pöyristyvät kun kerron kyseessä olevan poika)... T: ap
Tiedät vastauksen itsekin. Puet poikaraukan tytöksi ja nyt yrität saada ymmärtystä palstalaisilta.
[quote author="Vierailija" time="18.05.2015 klo 15:43"]
No miksi sitten puet sen tytöksi?
[/quote]
En pue tytöksi. Pojalla on olkapäille ulottuvat kauniit hiukset, koska ei itse halua leikata niitä.
Hameita tai glitteriä ei vaatekaapista löydy. Useimmilla tytöillä niitä on...
[quote author="Vierailija" time="18.05.2015 klo 15:48"]
[quote author="Vierailija" time="18.05.2015 klo 15:43"]
[/quote]
En pue tytöksi. Pojalla on olkapäille ulottuvat kauniit hiukset, koska ei itse halua leikata niitä.
[/quote]
ja siis t:ap
No jos sukulaisten ja tuttavien lisäksi randomit ihmiset kadullakin luulevat häntä tytöksi, niin kyllä mä vähän luulen, että puet hänet tytöksi.
[quote author="Vierailija" time="18.05.2015 klo 15:48"][quote author="Vierailija" time="18.05.2015 klo 15:43"]
[/quote]
[/quote] tytön tukka ja vaatteet ja vielä ihmettelet miksi luullaan tytöksi??
Mäkin puen poikani samaan tyyliin. Klassisen söpösti juurikin, vaaleita värejä ja hempeyttä. Ei ole ollut kenellekään ongelma.
Hassua, itse puen 2,5 v tyttöni samalla tavoin (ei hameita, koska ei tykkää niistä yhtään) eli omasta mielestäni söpösti ja saan harvase päivä kuulla, kuinka hän näyttää pojalta. Päättäkää jo! :D
Mikä on tarkoituksesi? Pilata lapseltasi elämä?
Mun pojallani oli 3-vuotiaaksi pitkä tukka, söpöjä vaatteita (lähinnä perusvärejä, mutta myös jotain vaaleanpunaisia juttuja, koska se on hänen lempivärinsä), eikä kukaan ole kauhistellut, vaikka asumme pienellä paikkakunnalla. Toki häntä on luultu toisinaan tytöksi, mutta mitä sitten?
Ap on just niitä äitejä joiden pojat puetaan pinkkiin ja tytöt siniseen.
No, Suomessa poika ei ole poika, jos päällä ei ole mustaa Autot/Angry Birds -paitaa ja sinisiä housuja. Hiusten pituus on siili.
Tyttö on tyttö vain vaaleanpunainen hörhelöhame ja pinkki glitter-paita päällä. Hiusten on oltava mahdollisimman pitkät, ei haittaa jos ovat ohutta lirua...
[quote author="Vierailija" time="18.05.2015 klo 15:53"]
Ap on just niitä äitejä joiden pojat puetaan pinkkiin ja tytöt siniseen.
[/quote]
Juu ei. Odotan kuopusta joka on itse asiassa tyttö, mutta ihan samalla tavalla aion pukea hänetkin: pojan vanhat vaatteet sopivat hyvin ja varmasti sukulaisilta saamme lahjaksi niitä pinkkejä hörhelöjäkin... T: ap
Jos ap pystyt, voisitko linkittää semmoisia vaatteita, johin puet lapsesi tai kenties kuvailla vähän enemmän. Mua ihan kiinnostais, kun tosiaan munkin poikaa luultiin ennwn hiusten leikkaamista usein tytöksi, mutta kukaan ei kauhistellut.
13
Ei munkaan mielestä söpösti pukeminen tarkoita tytöksi pukemista! Lapset ovat lapsia ja heille ostetaan lastenvaatteita. Itse en lähde tähän älyttömään jenkkilähtöiseen kaupallistumiseen, että kaikesta pitäisi olla erikseen tyttöversiot ja poikaversiot siis joillekin saman muotoisille LAPSILLE.
En nyt hahmota enkä ymmärrä ongelmaa. Vaaleita sävyjä ja kirkkaita sävyjä? Eikö poikienkin vaatteet ole juuri tuollaisia? Ei kai poikia yleensä pelkkiin tummiin tai ruskeisiin pueta. Ostatko vaatteet pääasiassa tyttöjen vai poikien osastolta?
Niitä vaan edelleen löytyy tyhmiä ihmisiä, joille esim. punainen ja keltainen paita tarkoittaa tyttöä. Pojille sopivia värejä taitaa olla vain musta, harmaa ja sininen sekä painatuksista autot ja angry birds ja örkit. Kuulostaa kivalta...
[quote author="Vierailija" time="18.05.2015 klo 16:02"]
Niitä vaan edelleen löytyy tyhmiä ihmisiä, joille esim. punainen ja keltainen paita tarkoittaa tyttöä. Pojille sopivia värejä taitaa olla vain musta, harmaa ja sininen sekä painatuksista autot ja angry birds ja örkit. Kuulostaa kivalta...
[/quote]
Kyllä, mä allekirjoitan tämän. Esim. kun lapsellani oli keltainen haalari, hän oli useammin tyttö kuin poika. Kun hänellä oli punainen paita ja farkut, hän oli tyttö.
13
Kuka sanoo sen olevan ongelma