Kuinka vanhana vielä olet asunut kimppakämpässä?
Jep, elikkä itselläni edessä kimppakämppään muutto - ja vieläpä soluun eli tuntemattomien kanssa. Tämä siksi, ettei ole tällä hetkellä varaa asua yksiössä eikä ole mahiksia muuttaa kenenkään tutun kaverin kanssa yhteen. Seurustelukumppaniakaan ei ole, joten solu on nyt sitten mun ratkaisu... Ikää on tosiaan 24v, en tiedä tulevista kämppiksistä vielä.
Miten vanhana muut palstailijat ovat kämppäänsä jakaneet muun kuin seurustelukumppanin kanssa?
Itse olen parikymppisenä myös asunut solussa, että ei se kokemuksen puolesta mun mielestä ihan kauheaa ole, mutta vähän jo alkaa olo tuntua vanhalta. Kaikesta tilankäytöstä pitää sitten sopia toisten kanssa, ei voi yhtä vapaasti mennä ja tulla siinä mielessä, että asuinkumppaneille on annettava esim. yörauha.
Kommentit (22)
Asuin 30-vuotiaana muutaman kuukauden solukämpässä parin teekkarin kanssa. Itsellä lisäopinnot vaativat vielä muutaman kuukauden ja vaimo sai töitä entiseltä kotipaikkakunnaltaan ja lähti lasten kanssa sinne. Luovuimme perheasunnosta. Itse seurasin kesällä perässä.
Olin vakituisessa työssä 26-vuotiaana, jaettiin sama asunto hyvän ystävän kanssa parikymppisistä. Kolmio. Oli silloisenkin mittapuun mukaan hyvin halpa vakuutusyhtiön vuokra-asunto ja tuli vielä halvemmaksi kun jaettiin vuokra. Asunnon sain vinkin kautta. Meillä oli kivaa! Kavereita ollaan edelleen. Ehkäpä se toimi juuri siksi, että meillä oli niin samanlainen siisteystaso, eläinrakkaus (mulla koira) ja käsitys kulujen jakamisesta. Sitten kun hän hormonaalisista syistä (lue löysi miehen) muutti pois, oli aika yksinäistä.
Vuokra oli jaettuna niin halpa, että sain säästettyä ja ystävän muutettua pois ostin lainalla oman rivitalo-kaksion, ja odotellessani sen vapautumista, kävi niin, että sukulainen etsi kämppää ja halusi muuttaa pääkaupunkiseudulle ja vuokrasinkin osakkeen hänelle. Jäin siihen vuokrakolmioon asumaan silloisen poikaystävän, nykyisen mieheni kanssa, kunnes ostettiin oma asunto pakon edessä (vakuutusyhtiö myi kämpät ja vuokra nousi huimasti).
Sijoitusasunto minulla on edelleen.