Muita, joita tämä marina ns “metatöistä” lähinnä vaan ärsyttää?
Minun mielipide on, että suuri osa nuorempaa ikäpolvea on vaan niin kädettömiä ja pilalle hemmoteltuja, ettei ne osaa tehdä edes ihan pikkujuttuja analysoimatta ja miettimättä niitä ihan hirveesti. Tietysti vielä kivempaa olisi, jos mitään ikäviä pikkujuttuja ei tarvitsis tehdä itse, vaan joku muu (äiti?, mies?) tekis ne.
Kyllä tuollainen typeryys naurattaa 70 ja 80-luvuilla maatalossa kasvanutta!
Kommentit (356)
No totta kai kaikki on vaikeeta, kun ei ole tarvinnut opetella mitään.
Minun miniä ei osaa edes lajitella pyykkiä ja ahdistuu, kun valkoiset värjäytyy sinisiksi kun ne pesee farkkujen kanssa kuudessakympissä : )
Ap ei voi ymmärtää, koska hänen asenteessa ei mahdollista näkökulman vaihtamista. Siten hänen asenteensa vaikuttaa asiaan riitaa haastavasti. Käytännössä siis hänen kanssaan asiasta keskustelu on täysin ajan haaskaamista.
Vierailija kirjoitti:
Minun miniä ei osaa edes lajitella pyykkiä ja ahdistuu, kun valkoiset värjäytyy sinisiksi kun ne pesee farkkujen kanssa kuudessakympissä : )
Mitä jos et kuitenkaan yleistäisi miniäsi osaamisia kaikkiin muihin ihmisiin?
Vierailija kirjoitti:
Ilmeisesti yksi ongelma on se, kun kaikki metatyöt jää vain toisen vanhemman harteille. Siitä aiheutuu katkeruutta.
En ole vanhempi, mutta voin kuvitella, että jos pitäisi vaikka kuskata lapsia harrastuksiin, pitää huolta wilman seuraamisesta, pysyä ajan tasalla hammaslääkäriajoista, koulun mistälie tapahtumista, läksyistä ja niin edelleen, sitä ei ainakaan helpottaisi jos parisuhteessa olisi toinenkin osapuoli, mutta hän ei ottaisi osaansa näistä tehtävistä.
Kyllä niiden ärsyttävin piirre on se että ne tulee tiedoksi aina viime tipassa tai sitten kaikkea säädetään miljoonaan kertaan tai koulusta tulee kolmen sivun diipadaapalakana jonka tokavikadsa lauseessa onkin jotain tärkeää.
Vierailija kirjoitti:
Pyykinpesu ei ole metatyö
Vierailija kirjoitti:
Metatöissä hyvä tuuletus on tärkeää ja tupakan polttaminen ehdottomasti kielletty.
Tuntuu, että ilman metatöitä tupakointia ei olisi koskaan keksittykään.
Metatyöt on ongelma niille jotka ei osaa organisoida elämää. Metatöissä on kyse muutaman minuutin asioista (esim neuvola-ajan varaamisesta netin kautta), mutta on olemassa ihmisiä, joille jopa laskujen maksaminen on vaikeaa.
Vierailija kirjoitti:
Monet sukupolveni naiset tykkää lähestyä asioita ongelmien kautta. Kaikki nähdään negatiivisesti. Mulle etäopiskelu in ollut pelastus, kun ei tarvii kuunnella sitä jatkuvaa valitusta miten vaikeeta ja väärin kaikki on.
M28 (opiskelee humanistista alaa)
TÄMÄ! Tietyn ikäpolven naiset, varmaan 30 + ihan jatkuvaa ongelmien kaivelua ja semmoista napauttelua kun ovat taas kerran jossain kohdanneet vääryyttä. Ja aivan first world problems tasolla kaikki. Etsitään oikeen syytä loukkaantua. 😅
N41
Vierailija kirjoitti:
Metatyöt on ongelma niille jotka ei osaa organisoida elämää. Metatöissä on kyse muutaman minuutin asioista (esim neuvola-ajan varaamisesta netin kautta), mutta on olemassa ihmisiä, joille jopa laskujen maksaminen on vaikeaa.
Lääkkeet.
Joo toi Wilma on kyl paha. Ja sit pitää huolehtii et kuopuksella on puhtaat vaihtovaatteet päiväkodissa. Huoh!
Vierailija kirjoitti:
Luulen, että et ymmärrä monia muitakaan asioita.
Turhaa valitusta ei tarvitsekaan ymmärtää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minun miniä ei osaa edes lajitella pyykkiä ja ahdistuu, kun valkoiset värjäytyy sinisiksi kun ne pesee farkkujen kanssa kuudessakympissä : )Pyykinpesu ei ole metatyö
Kun sitä ei osaa, siitä tulee metatyö. Tämä tässä juuri on pointti.
Vierailija kirjoitti:
Metatöiden kuormittavuutta taas eivät ymmärrä ihmiset, jotka eivät ymmärrä elämää. Ei neuvola-ajan varaaminen ole ongelma, vaan se, että kaikki ne neuvola-ajat ja muut saa soviteltua muuhun elämään. Esim. kun tälle viikolle piti sovittaa toisen lapsen hammaslääkäri, toisen lapsen terveystarkastus, auton vieminen huoltoon, pärjääminen yhdellä autolla ja myös muuttuva työtilanne, niin kyllä se vaatii jo paljon enemmän suunnittelua kuin se, että klikataan joku neuvola-aika netistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minun miniä ei osaa edes lajitella pyykkiä ja ahdistuu, kun valkoiset värjäytyy sinisiksi kun ne pesee farkkujen kanssa kuudessakympissä : )Pyykinpesu ei ole metatyö
Kun sitä ei osaa, siitä tulee metatyö. Tämä tässä juuri on pointti.
Millä tavalla siitä tulee metatyö?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Metatöiden kuormittavuutta taas eivät ymmärrä ihmiset, jotka eivät ymmärrä elämää. Ei neuvola-ajan varaaminen ole ongelma, vaan se, että kaikki ne neuvola-ajat ja muut saa soviteltua muuhun elämään. Esim. kun tälle viikolle piti sovittaa toisen lapsen hammaslääkäri, toisen lapsen terveystarkastus, auton vieminen huoltoon, pärjääminen yhdellä autolla ja myös muuttuva työtilanne, niin kyllä se vaatii jo paljon enemmän suunnittelua kuin se, että klikataan joku neuvola-aika netistä.
Aivan normaalia elämän organisointia, ei mitään rakettitiedettä. Mutta jotkut ei vaan osaa.
Vierailija kirjoitti:
Ap ei voi ymmärtää, koska hänen asenteessa ei mahdollista näkökulman vaihtamista. Siten hänen asenteensa vaikuttaa asiaan riitaa haastavasti. Käytännössä siis hänen kanssaan asiasta keskustelu on täysin ajan haaskaamista.
Ap onkin sulle metaongelma, hi hi hiii!!!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Monet sukupolveni naiset tykkää lähestyä asioita ongelmien kautta. Kaikki nähdään negatiivisesti. Mulle etäopiskelu in ollut pelastus, kun ei tarvii kuunnella sitä jatkuvaa valitusta miten vaikeeta ja väärin kaikki on.
M28 (opiskelee humanistista alaa)TÄMÄ! Tietyn ikäpolven naiset, varmaan 30 + ihan jatkuvaa ongelmien kaivelua ja semmoista napauttelua kun ovat taas kerran jossain kohdanneet vääryyttä. Ja aivan first world problems tasolla kaikki. Etsitään oikeen syytä loukkaantua. 😅
N41
Kuvailit just syyn sille miksi woketus menestyy nykypäivänä. Sehän on pohjimmiltaan tyylipuhtaasti sitä että etsitään joku loukkaantumisen aihe, sille syntipukki ja sitten hyökätään joukolla, agressiivisuudella ja isolla metelillä sen kimppuun.
Ja median mielestä metelin määrä jo pelkästään todistaa valitukset aiheelliseksi kun noilla ei ole itselläänkään mitään syvempää viisautta uutisoinnissaan. Toisaalta suurehko osa toimittajista on itsekin tuota ikäluokkaa ja mölysirkuksessa mukana.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aivan normaalia elämän organisointia, ei mitään rakettitiedettä. Mutta jotkut ei vaan osaa.
Missä mä olen sanonut, että on "rakettitiedettä"? Missä mä olen sanonut, että en osaa? En missään. Keksit sen itse. Osaan ja saan sen tehtyä, mutta se ottaa oman aikansa ja lisää sitä tunnetta, että koko ajan pitää säätää, koko ajan pitää muuttaa aikatauluja ja sitä, että elämä on kuormittavaa ja kiireistä.
Vierailija kirjoitti:
Varatakseni neuvolaikäiselle neuvola-ajan minun pitää tarkistaa
- omat työkuvioni
- miehen työkuviot
- sen neuvolaikäisen päivähoidon kuviot
- ekaluokkalaisen lukujärjestys ja iltiskuviot
- viidesluokkalaisen oionta-aikataulut
Menee vähän enemmän kuin muutama minuutti.
Sitten tiedän varata sen neuvola-ajan tietylle perjantaille, jolloin mies on juuri tullut työmatkalta ja vapaalla sen perjantain, jolloin kummallakaan vanhemmalla lapsella ei ole mitään ja se päivähoitoikäinen olisi joka tapauksessa kotona, koska päivähoidolla on koulutuspäivä.
Kommentoit ihan eri asiaa kuin mistä kirjoitin. Sinä vertaat 70- ja 80-luvun maataloelämää nykyaikaan. Nyt puhutaan sitä paitsi metatöistä, tai ainakin siitä aloitit. Ehkä aloituksesi on kuitenkin enemmän yleiskiukuttelua kuin varsinaisesta aiheesta puhumista?
Nykymaataloudessa toki on aivan äärettömästi metatöitä, aivan kuten kaikessa muussakin nykyään. 70- ja 80-luvulla sitä ei ollut. Kuten ei ollut myöskään lapsiin liittyvää metatyötä. Ei ollut Wilmaa, ei ollut kaikenlaisia lomakkeita, joita pitää täytellä milloin mistäkin aiheesta.