Koirien kanssa makaajat...
Voisko joku selittää mulle miksi ihmiset antaa koirien ja kissojen maata sängyssään ja kerrotaan ällö tarinoita siitä kuinka ne on niin sulosia kun vallottaa sängyn ja sitten on ihan kauheeta ja hirveetä jos joillain nukkuu vauvat ja lapset vanhempiensa viekussa!!??
Meillä nukkunut kaikki lapset ensimmäisen vuotensa meidän vieressä mutten kyllä ikiä..siis ikinä ottas elukkaa sänkyyni maate!!
Kommentit (61)
[quote author="Vierailija" time="18.05.2015 klo 14:23"]Mua ällötti kanssa ennen koiran hankkimista se että koira tulee sänkyyn. Mutta kun se pentu tuli sitten ja nukahti ekan kerran kainaloon niin mieli muuttui. Lisäksi koira nukkuu jalkopäässä ja on tyytyväinen yöllä. Mä puhdistan koiran tassut ennen nukkumaanmenoa, ja koirahan puhdistaa ne myös itse. Koska koira pestään viikon välein ja harjataan niin puhtaampana se nukkuu kuin minä. Päiväsaikaan sängyllä on päiväpeitto. Koen että enemmän mun ihostani irtoaa tavaraa mitä koiran, mulla on sellainen koirarotu täällä josta ei lähde karvaa tai hilsettä. Mutta ymmärrän kyllä miksi koirakaveri otetaan viereen, seurakoirat ovat seuraa yölläkin. ;)
[/quote]
Hilsettä lähtee kyllä kaikista koirista.
saan ihan hirveesti kuraa niskaani just niiltä kakan tärkeiltä ihmisiltä jotka toitottavat että lapset ei saa sängyssä nukkua että kyllä se on ihan kahden ihmisen paikka ja sitten kerrotaan seuraavaan hengenvetoon että meidän ihana koira söi tänään kakanpaskat pensaan juurelta ja sitten se on niin ihana kun tulee siihen viereen nukkuun ja sitten me pusutelaan..mutta lapset ei kyllä sängyssä saa nukkua selitetään sormi ojossa..naurettavaa!!!
Mäkään en ymmärrä, mutta jokainen tyylillään. Mutta pakko sanoa, että jos olen kylässä koira-ihmisen luona, niin kyllä tekis mieli heittää koira lattiaan, kun se könyää sohvalla viereen, heiluttaa häntäänsä niin että pöllyää, vinkuu rasittavan kuuloisesti, lipoo huuliaan ja talloo tassuillaan mun reisiä. Ja omistaja on silleen "aaaaaaww se tykkää susta, ihana mamin poiiiijka!". Silloin vituttaa.
Jotkut, kuten mm. minä, ovat sitä mieltä, että lapsen itsenäistyminen on lapsen kehitykselle tärkeää. Jos lapsi näkee painajaista, tai muusta syystä pelkää, on luonnollisesti tervetullut isin ja äitin viereen. Ja lapsi tietää sen. Vauvaa en uskaltanut koko yötä pitää vierellä, koska pelkäsin, että joko vierin päälle tai tuuppaan yli laidan. Vauvan sänky oli meidän sängyssä kiinni. Monet vanhemmat opettavat lapsiaan pelkäämään kaikella hyysäyksellään. Minulle on kuitenkin ihan se ja sama antavatko muut vanhemmat lasten nukkua vieressään.
Kissa taas ei ole koskaan lähdössä yksin maailmalle ja muuttamassa omilleen, joten kissa saa nukkua missä haluaa. Lähes poikkeuksetta minun kainalossani.
no meillä ei paljoa keskellä yötä heräillä kun kissa hyppää sänkyyn :D
[quote author="Vierailija" time="18.05.2015 klo 14:48"]no meillä ei paljoa keskellä yötä heräillä kun kissa hyppää sänkyyn :D
[/quote]
Kissat on minusta eriasia kuin koirat. Kissat ovat puhtaampia. Mutta en anna kissojen mennä yhteenkään talon makuuhuoneista ollenkaan. Neljä rakasta kissaa löytyy, mutta rajansa kaikella.
No meillä on kaikki tervetulleita sänkyyn :D 4 isoa koiraa, 2 kissaa ja 5 muksua, ketään ei ajeta pois. Mitä nyt silloin, kun kaikki koirat tunkevat samaan aikaan sänkyyn. Silloin on pakko ajaa pari pois.
[quote author="Vierailija" time="18.05.2015 klo 14:50"]
[quote author="Vierailija" time="18.05.2015 klo 14:48"]no meillä ei paljoa keskellä yötä heräillä kun kissa hyppää sänkyyn :D [/quote] Kissat on minusta eriasia kuin koirat. Kissat ovat puhtaampia. Mutta en anna kissojen mennä yhteenkään talon makuuhuoneista ollenkaan. Neljä rakasta kissaa löytyy, mutta rajansa kaikella.
[/quote]
pakko kai täsmentää että joillakin ei ole asunnoissaan huoneita :) sängynpää on karvan peitossa... eli kissalla on täysi kulku sängyn päätyyn missä tykkää löhöillä koska en aio rakentaa seiniä pieneen asuntooni.
[quote author="Vierailija" time="18.05.2015 klo 14:50"]
[quote author="Vierailija" time="18.05.2015 klo 14:48"]no meillä ei paljoa keskellä yötä heräillä kun kissa hyppää sänkyyn :D [/quote] Kissat on minusta eriasia kuin koirat. Kissat ovat puhtaampia. Mutta en anna kissojen mennä yhteenkään talon makuuhuoneista ollenkaan. Neljä rakasta kissaa löytyy, mutta rajansa kaikella.
[/quote]
Mikä ihme pakote on ottaa elukoita, jos ne ällöttävät etkä osaa antaa niiden elää omassa kodissaan?
Kyl o aikuisilla ihmisillä ongelmat. Kaikkee miettivät.... jokainen tavallaan.
Huh, luulin että tää keskustelu koskee jotain ihan muuta otsikosta päätellen.. Onneks olin väärässä :D
Mä en lemmikkejä ottais sänkyyn mutta lapset voi tulla jos on joku speasiaali tilanne.
[quote author="Vierailija" time="18.05.2015 klo 13:59"]
Voisko joku selittää mulle miksi ihmiset antaa koirien ja kissojen maata sängyssään ja kerrotaan ällö tarinoita siitä kuinka ne on niin sulosia kun vallottaa sängyn ja sitten on ihan kauheeta ja hirveetä jos joillain nukkuu vauvat ja lapset vanhempiensa viekussa!!??
Meillä nukkunut kaikki lapset ensimmäisen vuotensa meidän vieressä mutten kyllä ikiä..siis ikinä ottas elukkaa sänkyyni maate!!
[/quote]
Sinähän olet nukkunut elukan kanssa sängyssä. Katsos kun ihmisetkin ovat elukoita. Toiset vain peittelevät sen paremmin kuin toiset, ja osa ei edes yritä peitellä.
Ja kyllä, sänkyni on queen size, eli riittävän iso minulle ja kissalleni. Kisun kori on jopa tyynyni vieressä, vaikka joskus nukkuukin jalkopäässä tai jalkojeni päällä. Koskaan ei ole ollut mitään ongelmia.
[quote author="Vierailija" time="18.05.2015 klo 14:22"]
No hyi hele joku paskane rakki sängyssä!
[/quote]
Sinun sängylläsi on jo kusipää idiootti, jonka aivot on mädäntyneet. Ei yksikään koira sinne edes tulisi.
Kyllä meilläkin oli nuorenaparina kissoja mutta kyllä saivat lähteä kun tuli lapsia.Ne on kuitenkin vaan eläimiä enkä jaksanut enää elukoitten jälkiä siivoilla kun lapsien sotkuissa on ihan tarpeeksi.Eläimet kuuluu ulos ja sillä siisti.
Kyllä lapsien täytyy saada nukkua vanhempiensa vieressä jos haluavat..
Kummallista kyllä jotkut pitävät eläimiään tärkeämpinä kuin lapsiaan,miksi tehdä ollenkaan lapsia jos elukat käytetään kalliilla lääkärillä ja ne makaa vieressä ja lapsia pidetään kun vierasta sikaa?
Ja te jotka hankitte vauvaa koira tai kissa perheeseen kannattaa aika tarkkaan miettiä..ei oo yks tai kaks kertaa kun eläin on tukehduttanu vauvan kuoliaaksi menemällä päälle maate.
Meillä kissa meni kerran vauvan pinnasänkyyn ja sitten tuli kissalle lähtö.Ei ollu siinä mitään söpöö..
Meillä on aina koirat ja kissat nukkuneet missä haluavat ja terveitä ollaan kaikki ja ilman allergioita. Paitsi sitten jos on liian ahdasta ajan pois. Hygieniahössötys pilaa terveyden.
Ei oo kysymys mistään hygienia hössötyksestä vaan siitä miksi elukat saa maata sängyssä ja lapset ei..
meillä nukkuu aikuiset, kissat ja lapset samassa leveässä sängyssä :)
olen nukkunut aina myös lemmikit vierelläni, myös lapsuuden kodissani. en ymmärrä ällöttävyyttä. enneminkin liika steriiliys on pahasta.
Kun koira talloo sängyssä se on kuin kävelisit kengillä vuoteessa. Yhtä puhtaita on tassut ja kengät jos molemmat pyyhkii.
Koira ei pyyhi pyllyään eikä pese vehkeitään.
Ihminen ei nuohoa ja nuuski joka puskaa ja paskaa eikä kieri maassa ilman vaatteita ja kömmi sitten pesemättä sänkyyn.
Siskon mies ei nuku samassa huoneessa koiran kanssa. Hän on maalta kotoisin ja tottunut siihen että ihmiset ja eläimet ovat eri tiloissa. Ymmärrän häntä, en minäkään nukkuisi haisevan karvakasan kanssa. Koira ei ole ihminen, vaikka se joillekin ihmisen korvikkeena toimiikin.
Lapset nukkuvat omissa sängyissään kun ne laitetaan niihin nukkumaan. Kokemusta on viidestä. Ei ole ollut ongelmia nukahtamisen kanssa. Ei tarvitse hössöttää, nukuttaa, keinuttaa ja laulaa vieressä; eihän itsekään unta saisi jos joku sähläisi vieressä.
Vauvan nukkuminen vieressä on riski vauvalle, vaaraa tietty lisää jos sänky on lisäksi eläintarha.
[quote author="Vierailija" time="18.05.2015 klo 14:37"]En antaisi nukkua omassa sängyssä. Koirat oli söpöjä siihen asti, kun meillä hoidossa ollut koira väänti ihan tajuttoman kasan paskaa+kusta juuri ostetulle sängylle, johon siis ei oltu vielä ehditty uusia petikamppeitakaan laittaa. En ymmärtänyt tapahtunutta, sillä käytin sen parin kilometrin reippaalla kusipaskalenkillä ennen kotoa poistumistani, ja koira oli yksin alle 2 tuntia. (kotonaan koira yksin reilu 8h arkena) . Kyseinen koira oli ollut meillä ennenkin hoidossa kyllä. Siellä se tyytyväisesti ''hymyili'' teoksensa vierellä. Silloin napsahti. En tiedä ymmärtääkö kukaan, mutta sinä hetkenä vitutti ja kunnolla.
[/quote]
I feel you!