Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

minulla palkanmaksu keskeytyy helmikuusta alkaen.

hoitaja2012
19.01.2022 |

Onko paikalle muita hoitajia, joilla loppuu palkanmaksu rokottamattomuuden vuoksi?

Pomo ilmoitti, että kun ei ole rokotetta, laitetaan paikka hakuun ja ei tarvi sitten enään hoitohommia tänä vuonna tehdä.

Miten muilla vastaavassa tilanteessa. Oletteko saanut palkanmaksun keskeytyksestä mustaa valkoisella ja onko velvoite tehdä työtä säilynyt. Itse en ole vielä mitään tietoa saanut.
Ja mikä se virallinen syy on, millä se keskeytetään?

Rokottamatonta voidaan käyttää hätätilanteessa, mutta onko velvoitetta mennä töihin?
Jos on, silloinhan kyseessä on varallaolo. voiko se niinkään mennä?

Kommentit (294)

Vierailija
21/294 |
19.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne luuli että uhkailemalla saa ihmiset tottelemaan, esim. ottamaan rokotteen. Väärin. Toimii yhtä hyvin kuin aktiivimalli.

Vierailija
22/294 |
19.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kenenkään työsopimuksessa tuskin on määritelty tätä lakia ennen allekirjoittamisia. Eli työnantaja rikkoo sovittua työsopimusta

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/294 |
19.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerro pomolle, että sulla on sitten muita hommia tiedossa loppuvuodeksi, niin turha pyydellä töihin. Eilen oli uutisissa, että joudutaan käyttämään myös rokottamattomia hoitajia. Onhan tämä ihan vitsi, kun rokotteet ei edes estä tartuntoja ja suojateho hiipuu rokottamattomien tasolle parissa kuukaudessa.

Vierailija
24/294 |
19.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

hoitaja2012 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mene ottamaan se rokote. Problem solved.

olen sitäkin joutunut miettimään. En voi toimia omaa intuitiota vastaan, se voisi johtaa suurempiin ongelmiin omassa elämässä ja voisi olla tosi pitkäikäisia  negatiivisia seurauksia. 

Eli se ei ole vaihtoehto. Oliskin, nii pääsis itekki helpolla.

"Intuitiota". Tää nyt tiivistää aika hyvin tämän sun tilanteen. Ja kaikkien muidenkin hörhöjen.

Koitin vaan typistää asian. Toki tuolle on toki muitakin perusteita, mutta perusteet eivät ole tässä asiassa olellisia.  Perusteletko useinkin asiota nimittelemällä ihmisiä?

Vierailija
25/294 |
19.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minut siirrettiin vanhusten palvelutaloon.

Miten mahdollista?

Miksi ei olisi? Palvelutaloissa ei ole enää aikoihin ollut koronaa, kun niissä ei testata kun on muutenkin vaikea saada niihin hoitajia.

Vierailija
26/294 |
19.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miltä tuntuu olla koko yhteiskunnan halveksunnan kohde, rokottamaton hoitaja? Mam ut ja hoitajat eivät ota rokotetta, kertoo riittävästi tuosta ryhmästä. Ai niin, mutta kun teidän intuitio käskee olla ottamatta. Kyllähän se sitten on ihan perusteltua ja ajaa ohi tutkijoiden, lääkäreiden jne. intuition!

Vierailija
27/294 |
19.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kenenkään työsopimuksessa tuskin on määritelty tätä lakia ennen allekirjoittamisia. Eli työnantaja rikkoo sovittua työsopimusta

Työsopimuksen asema määritellään työsopimuslaissa ja alan työehtosopimuksessa. Rikkoessaan työsopimusta työnantaja syyllistyy työsopimuslain rikkomiseen, josta rangaistus on käytännössä vahingonkorvausta ja sakkoa.

Vierailija
28/294 |
19.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikein ja kannattaa jäädäkin pysyvästi toiselle alalle.

Vierailija
29/294 |
19.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvä hyvä. Vihdoin nämä sooloilijat laitetaan ahtaalle. Sota ei yhtä miestä kaipaa, sen sijaan nämä uniikit lumihiutaleet voivat kyllä pilata koko sodan. Kaikille parasta, että hoitoalalta potkitaan pois sinne selvästi täysin sopimattomat hörhöt.

tämä ei itseasiassa vastaa tuohon alkuperäiseen kysymykseen. Tarkkuuta.

Vierailija
30/294 |
19.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kerro pomolle, että sulla on sitten muita hommia tiedossa loppuvuodeksi, niin turha pyydellä töihin. Eilen oli uutisissa, että joudutaan käyttämään myös rokottamattomia hoitajia. Onhan tämä ihan vitsi, kun rokotteet ei edes estä tartuntoja ja suojateho hiipuu rokottamattomien tasolle parissa kuukaudessa.

Olen kertonut, että mahdolliseti menen loppuvuodeksi muihin töihin. En ole vaan saanut vielä vastausta tuohon työvelvoite kysymykseen.

Vierailija
31/294 |
19.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miltä tuntuu olla koko yhteiskunnan halveksunnan kohde, rokottamaton hoitaja? Mam ut ja hoitajat eivät ota rokotetta, kertoo riittävästi tuosta ryhmästä. Ai niin, mutta kun teidän intuitio käskee olla ottamatta. Kyllähän se sitten on ihan perusteltua ja ajaa ohi tutkijoiden, lääkäreiden jne. intuition!

Jonkun verraan tuntuu, mutta ei pahasti, mutta nyt ei keskustella minusta tai muista.

Et ehkä ole nyt asian ytimessä. Kysyin työvelvoitteesta tuossa alussa.

Vierailija
32/294 |
19.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Klassinen keissi, jossa tyhmyydestä sakotetaan. Mutta pomollesi ruusuja! Siis ihan konkreettisesti. Kerrotko osoitteen, niin pistän lähetyksen? Kertakaikkiaan linjakasta toimintaa häneltä. 💪

Vierailija
33/294 |
19.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oikein ja kannattaa jäädäkin pysyvästi toiselle alalle.

Jep, samaa mieltä.

Vierailija
34/294 |
19.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyydä sitten lomautuspaperi ja syyksi rokottamattomuus.

Vierailija
35/294 |
19.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla (soten laitoshuoltajia) työkavereista lähteville on toistaiseksi ilmoitettu suullisesti, ettei kaupungilla ole tarjota korvaavaa työtä. Vaihdan tehtäviä yhden lähtevän tilalle alkaen 1.2.

Vierailija
36/294 |
19.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kerro missä sopimuksessa olisi lukenut yhtään mitään covidiin liittyen vielä joulukuussa 2019! Luuletko, että jatkosodan aikaan rintamalle lähteneiden sotilaisen työsopimuksissa luki, että "sopimus katkeaa, mikäli sota syttyy?" Huh, miten yksinkertaisia ihmisiä täällä.

Vierailija
37/294 |
19.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Klassinen keissi, jossa tyhmyydestä sakotetaan. Mutta pomollesi ruusuja! Siis ihan konkreettisesti. Kerrotko osoitteen, niin pistän lähetyksen? Kertakaikkiaan linjakasta toimintaa häneltä. 💪

Itseasiassa ei ole linjakasta toimintaa, vaan asia on juuri päinvastoin. Kaikki alkoi tökkimään, kun kysyin työvelvoitteesta. Kysyin  myös pitääkö minun tulla töihin, jos sairasta (k)oronan. Mihinkään ei tule vastausta. muitakin avomia kysymyksiä on. Eli todellakaan ole linjakasta.

Tyhmyydestä kyllä sakotetaan, ja nyt minun tilanteessa kärsijänä on yhteiskunta ja työnantaja.

Vierailija
38/294 |
19.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla (soten laitoshuoltajia) työkavereista lähteville on toistaiseksi ilmoitettu suullisesti, ettei kaupungilla ole tarjota korvaavaa työtä. Vaihdan tehtäviä yhden lähtevän tilalle alkaen 1.2.

Mulla kans on vaan suullisesti ilmoitettu ja kaipaankin tähän hommaan jotain rotia.

Vierailija
39/294 |
19.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

hoitaja2012 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla kans on vaan suullisesti ilmoitettu ja kaipaankin tähän hommaan jotain rotia.

Sähköposia laittamaan, eikö myös vastausvelvoite ole?

Vierailija
40/294 |
19.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

hoitaja2012 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No meillä ei yleensä saada edes määräaikaisten työsopimuksia etukäteen, eli veikkaan että menee hyvin lähelle määräpäivää.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yksi viisi