Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kaikille riittää palkkatöitä. pitää vaan laittaa enemmän työhakemuksia

Vierailija
18.05.2015 |

Itsekin pääsin heti

Kommentit (35)

Vierailija
21/35 |
18.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.05.2015 klo 10:12"]Niin tai ainakin pitää olla valmis muuttamaan työn perässä..
[/quote]
Jos on sinkku niin mikäpäs siinä. Kerrohan pitäiskö sun mielestä vaikka erota siinä vaiheessa jos toinen jää omalle paikkakunnalle töihin ja toisen täytyy muuttaa jonnekin hornanvittuun?

Vierailija
22/35 |
18.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kyllä niitä töitä jostain useimmille löytyy, moni työtön ei edes hae kun ei halua

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/35 |
18.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole kivaa yrittäjällekään, jos suurin osa yhteydenotoista on työnhakijoita eikä asiakkaita. Tämä on tilanne juuri näinä päivinä monissa yrityksissä, kun kohta valmistuu uusia ammattilaisia. Meilläkin yksi tuore ammattilainen odottelee kärsivällisesti tietoa työnantajala kun tietää työnantajan puolestaan odottavan sitä puhelua, että seuraavan työn rahoitus on järjestynyt.

Joku muu keino pitää olla kuin soittaminen, hakemuksen teko tai edes käynti. Pitäisi tuntea joku, joka kertoo sille uudelle työnantajalle, että juuri sinä olisi oikein hyvä ja sopiva työntekijä. Tai sitten kertoisi sinulle, missä juuri nyt tarvitaan heti työntekijää ja sinun kannattaa oikeasti ottaa yhteyttä.

Siispä sosiaalisia verkostoja rakentamaan! Omasta alasta riippuen työttömän kannattaa harrastaa sellaista, jossa tutustuu mahdollisiin työnantajiin. Hoitoalan työntekijän ehkä vammaispuolen vapaaehtoistyötä, jollakin muulla alalla vaikka koiria, kuorolaulua tai muuta sellaista, josta itsekin saa mielenvirkistystä.

Vierailija
24/35 |
18.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.05.2015 klo 10:16"]

[quote author="Vierailija" time="18.05.2015 klo 10:12"]Niin tai ainakin pitää olla valmis muuttamaan työn perässä.. [/quote] Jos on sinkku niin mikäpäs siinä. Kerrohan pitäiskö sun mielestä vaikka erota siinä vaiheessa jos toinen jää omalle paikkakunnalle töihin ja toisen täytyy muuttaa jonnekin hornanvittuun?

[/quote]

Aika vähän on töitä edes siellä hv:ssa. Tiedän kun olen hakenut , minulle sopivaan paikkaan on sielläkin noin 15 pätevää, joista valitaan se, joka on ollut siinä hommassa jo noin 30 vuotta.

Ei tarvitse muuttaa, mutta kalliiksi tulee hommata toinen asunto ja matkata noin 1000 km viikonloppuisin kotipaikkakunnalle. Onneksi minun työni ovat olleet määräaikaisia ja olen saanut niillä hankittua työssäoloa ansiosidonnaiseen.

Vierailija
25/35 |
18.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se että sinä pääsit heti ei meinaa että kaikki loput puolisen miljoonaa pääsisi myös ahtautumaan noin 10000 avoimeen työpaikkaan

Vierailija
26/35 |
18.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopeta nyt jo tämä väsynyt työttömistä trollaamisesi. Etkö edes nuku koskaan?

Mikä sulla oikein on ongelmana?

Vierailija
27/35 |
18.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.05.2015 klo 06:13"]

Itsekin pääsin heti

[/quote]

Olet kertonut olevasi työkyvyttömyyseläkkeellä.

Joten älä valehtele.

Vierailija
28/35 |
18.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työhakemukset eivät ole keino lisätä avoimia työpaikkoja

Vierailija
29/35 |
18.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva trollata näin heti aamusta? Tässä just mietin, että mistä töitä... Työt loppuu kolmen viikon päästä ja jatkoa ei ole, koska vakkari palaa hoitovapaalta. Olen hakenut ja hakenut. En pääse edes haastatteluihin. Tai okei, yhteen pääsin viikko sitten ja sieltä on tulos vielä tulematta, mutta sekin oli huitsin nevadassa. Hirveä työmatka, mutta toki sen otan, jos sen saan.

Helmikuun jälkeen olen lähettänyt 26 hakemusta. Tuloksena tosiaan yksi haastattelu. Pitäisi vielä olla aika hyvin työllistävä ala, mutta hakijoita on joka paikkaan 30-100, joista valtaosalla tarpeellinen koulutus pohjalla.

Vierailija
30/35 |
18.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä sain sillä hakemuksella, mihin oli paikka julkisesti auki ja loppujen lopuksi se oli ensimmäinen paikka mitä valmistuttuani hain, rahoituskuvioiden ja projektin aloittamisajankohdan takia paikan täyttäminen vain kesti. Olen saanut muutaman asiallisen tarjouksen ja jopa tämän tuota hakemaani, määräaikaista paikkaa, seuraavan paikan avoimella nettiCV:llä. Mutta avoimet hakemukset, joita olen laittanut runsaasti, eivät ole koskaan tuoneet mitään tulosta. Muutama automaattinen kiitos isoimmista firmoista ja siinä kaikki. 

Vierailija
31/35 |
18.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taitaa olla sama trolli joka tekee näitä aloituksia. Jotkut ovat lähettäneet satoja hakemuksia eivätkä pääse haastatteluihin tai saa työpaikkaa. Itsellä auttoi hyvin työllistävän alan opiskelu, jo ekasta kesästä lähtien on ollut töitä.

Vierailija
32/35 |
18.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

7 korjaa, olin hakenut paikkaa jo ennen valmistumista, mutta se oli ensimmäinen julkisesti auki ollut oman alan avoin paikka, mitä hain. 

Vierailija
33/35 |
18.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.05.2015 klo 06:47"]Kiva trollata näin heti aamusta? Tässä just mietin, että mistä töitä... Työt loppuu kolmen viikon päästä ja jatkoa ei ole, koska vakkari palaa hoitovapaalta. Olen hakenut ja hakenut. En pääse edes haastatteluihin. Tai okei, yhteen pääsin viikko sitten ja sieltä on tulos vielä tulematta, mutta sekin oli huitsin nevadassa. Hirveä työmatka, mutta toki sen otan, jos sen saan.

Helmikuun jälkeen olen lähettänyt 26 hakemusta. Tuloksena tosiaan yksi haastattelu. Pitäisi vielä olla aika hyvin työllistävä ala, mutta hakijoita on joka paikkaan 30-100, joista valtaosalla tarpeellinen koulutus pohjalla.
[/quote]

26 Helmikuun jälkeen? Ei paljon paskaakaan, joka päivä pitää lähettää vähintää 4 hakemusta!

Vierailija
34/35 |
18.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei, kun joka päivä pitää soittaa eri yritykseen tai mennä paikan päälle käymään. Niiltä varmaan lähtee just joku työntekijä pois ja ne on ikionnellisia, kun joku tulee oma-aloitteisesti ilmoittautumaan, ettei tarvitse käydä läpi hakuprosessia.

Tuttavani on yrittäjä (työllistää siis vain itsensä, mutta hänellä on kivijalkamyymälä)ja hän läpeensä kyllästynyt soittelijoihin ja kävijöihin, jotka kyselevät töitä. Hän haluaa asiakkaita, ei työntekijöitä. Siksi vastaus työtä kyseleville voi joskus olla aika v***********t.

Vierailija
35/35 |
18.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kaksi kuusi