Lohjan Vappulasta tai Sammatista kokemuksia?
Millaiat on asua? Miten päivähoito? Onko kokemuksia Kartanonpuiston päiväkodista, tai miten Sammatissa päivähoito toimii? Vastakkain maalaismiljöö vs läheisemmät työpaikat ja täyteenahdetut päiväkodit ja koulut.
Kommentit (180)
Äääh, mä en voi kestää rokotevastaisuutta! Ei kai se sentäs jokapäiväisessä elämässä näy jos ei steinerkouluun lastaan tuppaa?
Sammatin taloissa on useampi jotka on olleet kaupan pitkään. Siis vuosia. Yksi myytiin just ja taas on myynnissä. Pienten lasten kanssa vain se Kalliokujan talo tuntuu minusta järkevältä.
Minäkin muuttaisin Aurlahteen jos Lohjalle muuttaisin. Vappula on liian kaukana.
[quote author="Vierailija" time="03.06.2015 klo 10:16"]
Äääh, mä en voi kestää rokotevastaisuutta! Ei kai se sentäs jokapäiväisessä elämässä näy jos ei steinerkouluun lastaan tuppaa?
[/quote]
Minunkin mielestäni on hullua jättää lapsensa rokottamatta. Usein vanhemmat ovat itse lapsena saaneet rokotteet, eli heidän oma terveytensä ei edes näissä rokotevastaisuuksissa vaarannu, mutta vaarantavat oman lapsensa hengen!
Ei kai nämä muuten vaarallisia olekaan, mutta juuri tuollaisissa yksiköissä, joissa on paljon samankenkistä väkeä... eli lapset prosentuaalisesti enemmän rokottamattomia kuin verrokki-ikäryhmät, voi päästä epidemioiksi asti kyseiset taudit.
Tyhmyyttä tuommoinen rokotekielteisyys on!
Kävimme katsomassa sekä Saukkolasta että Pusulasta 1-tasoisia taloja.
t. 54
[quote author="Vierailija" time="03.06.2015 klo 19:22"]
Täällä kaikki Sammatin kahjot varmistavat sen, ettei siihen urpolandiaan muuta kukaan täyspäinen :D
[/quote]
Ei sulla sattumalta ole talo myynnissä Pusulassa? ;-D
[quote author="Vierailija" time="03.06.2015 klo 16:10"]
[quote author="Vierailija" time="03.06.2015 klo 16:00"][quote author="Vierailija" time="03.06.2015 klo 09:46"] [quote author="Vierailija" time="02.06.2015 klo 12:17"] Se oli Steiner-koulussa Karjalohjan rajalla, ei Sammatin keskustan kyläkoulussa. [/quote] http://www.tiede.fi/artikkeli/blogit/totta_toistaiseksi/lanka_palaa_lohjalla Sammatin vapaassa kyläkoulussa se oli, mutta onneksi siitä ei mitään laajempaa ongelmaa tullut! Ja tuolla seudulla tosiaan on paljon ns. vihreitä ihmisä (kuten joku tuolla aiemmin taisi nimetä heidät). Ja heidän joukossaan on valitettavan paljon myös rokotevastaisuutta. [/quote] Anteeksi, asun Sammatissa ja repesin nauruun... Tuo tuhkarokkoepidemia(?) käsitti tasan yhden lapsen. Yksi tuhkarokkoinen lapsi ei liene virallisesti tuhkarokkoepidemia? Edelleenkö siitä kohistaan muualla? Tervetuloa Sammattiin, meilläkään ei lapset ole saaneet tuhkarokkorokotetta, vaikkei steinerilaisia tai muuten viherhörhöjä ollakaan. Pienin 2,5v ei ole saanut ensimmäistäkään rokotetta. Rokottamattomia lapsia täällä on suhteessa rokotettuihin VÄHEMMÄN kuin Helsingissä. Pientä suhteellisuudentajua, kiitos! :D [/quote] Eli just todistit sen mistä puhuttiin. Sammatissa on kaltaisiasi rokotusvastaisia urpoja.
[/quote]
No tähän ei voi kuin todeta, että muualla on sitten toisenlaisia urpoja... :( Rokottaisimme lapsemme, mutta emme voi. Mikä tekee sinusta tuollaisen fanaatikon?
Jees, Sammatissa on rokottamattomia lapsia, mutta näköjään myös keskivertoa suvaitsevampia ihmisiä tiukkapipoisten fanaatikkojen sijasta! Välkommen!
[quote author="Vierailija" time="03.06.2015 klo 10:22"]
Kävimme katsomassa sekä Saukkolasta että Pusulasta 1-tasoisia taloja.
t. 54
[/quote]
No mikä niissä oli vikana?
54 vastaa:
Ei niissä mitään vikaa ollut =) Kivoja taloja.
Mielestäni molemmissa saa rahoilleen vastinetta.
[quote author="Vierailija" time="03.06.2015 klo 10:57"]
54 vastaa:
Ei niissä mitään vikaa ollut =) Kivoja taloja.
Mielestäni molemmissa saa rahoilleen vastinetta.
[/quote]
ok =)
Mua ihan totta mietityttää, mitä feelua voi talossa olla jos ei moneen vuoteen mee kaupaksi...? Tämä siis siihen kun joku sanoi että Sammatissa jotkut olleet vuosia myynnissä.
[quote author="Vierailija" time="04.06.2015 klo 11:16"]
Mua ihan totta mietityttää, mitä feelua voi talossa olla jos ei moneen vuoteen mee kaupaksi...? Tämä siis siihen kun joku sanoi että Sammatissa jotkut olleet vuosia myynnissä.
[/quote]
Niin periaatteessa, jos on hinta oikea, niin kaikki on myytävissä. Nyt on kuitenkin tosi huono aika myydä, kun ihmiset eivät saa pankeista lainoja kovin heppoisesti ja alueenakin Sammatti on "ei niin kuumaa kamaa". Mutta joko niissä on oikeasti joku vika... tosin ei kai kaikki voi haista ummehtuneella tai olla homeessa, joten veikkaan, ettei ole oikea hintataso tuolle alueelle.
[quote author="Vierailija" time="04.06.2015 klo 07:57"]
Uppista!
Hei sinä, jonka naapurin talo on myynnissä Pusulassa, voisitko paljastaa, mikä talo on kyseessä? Olemme varaamassa näyttöä yhteen Pusulassa sijaitsevaan taloon... siksi kiinnostaisi!
Myös alueena kiinnostaa... Jotain sain googlettamallakin selville, mutta kaikki info otetaan vastaan.
Löysin nuorisotalon ja mll:n perhekahvilan. Onko käytännössä tietoa noiden aktiivisuudesta? Leikkipuistoa tms? Vai onko ainoastaan oman pihan varassa lasten leikkipaikat?
[/quote]
Minä voin kertoa alueesta sen verran, että leikkipuistoa ei oikeastaan enää ole. Lähteenmäentiellä oli ennen, mutta nykyään siellä ei taida olla muuta kuin keinut ja hiekkalaatikko. Koulun vieressä on, mutta koululaiset saavat sitä välitunneilla käyttää, joten itse en siellä kovin paljon käynyt kun olin äitiyslomalla, muuta kuin iltaisin ja viikonloppuisin ja tietysti näin koulujen loma-aikoina.
Nyt omat lapseni ovat jo päiväkodissa, joten iltaisin riittää oman pihan hiekkalaatikko ja keinut yms. Ja viikonloppuisin käymme tuossa koulun viereisellä leikkipaikalla tai sitten menemme päiväkodin pihalle. Siinä on kiva olla pieneten kanssa kun on aidattu alue =)
Nuorisotalolla on säännöllisesti toimintaa, jonne nuoret saavat ostaa kortin, jolla pääsee nuokkarille... taitaa olla eri-ikäisille eri iltoina sisäänpääsy... koska omat isommista lapsistani kävivät siellä eri päivinä, koska toinen ei päässyt vielä sisään. Luulen, että nuokkari on alle 12-vuotiaille tiettyinä aikoina ja yli 12- vuotialille tiettyinä aikoina. Joku viisaampi voi korjata, jos on parempaa tietoa.
Perhekahvilassa en itse ehtinyt äitiyslomallani käymään, mutta tiedän sen toimivan aktiivisesti. Nyt ajat eivät sovi työn takia.
Harrastuksia (seuratoimintaa) lähialueella on ainakin partio, vpk ja yleisurheilu. Lisäksi Pusulassa on kuntosali, mutta itse en ole siellä käynyt... kuulemma hyvin varusteltu. Jalkapallo taisi loppua ainakin joistain ikäryhmistä valmentajien puutteeseen. Mutta jalkapalloilijoita on paljon ja kimppakyydeillä kulkemista suositaan. Jääkiekko löytyy myös suhteellisen läheltä, mutta vaatii kulkemisen Lohjan, Nummelan tai Kisakallion halleille... Lohjaltahan löytyykin jo sitten harrastuksia enemmänkin =)
Tässä vähän paikkatietoa...
Täällä kaikki Sammatin kahjot varmistavat sen, ettei siihen urpolandiaan muuta kukaan täyspäinen :D
Tuli noista aiemmista kommenteista mieleen,
mikä on pieni tontti Lohjan tai noiden Lohjaan liitettyjen paikkojen vaikutusalueella?
Minusta vajaa 1000 neliötä on jo aika iso... tietysti riippuu rakennuksen sijainnista tontilla, ekä varastorakennusten olemassaolosta yms. Monesti tontti, jolla ei ole juuri mitään voi vaikuttaa pienemmältä kuin tontti, jolle on tehty paljon. Vrt. kalustettu huone ja kalustamaton. Itse huomasimme tonttimme kasvavan sitä mukaa kun rakensimme kuistia ja patiota ja teimme istutusalueita yms.
=)
Asumme Vappulassa ns. Vanhalla alueella uudet talot ovat vieri vieressä mutta vanhalla alueella suuremmat tontit. Vohloisissa rauhallinen uimaranta, kaupat lähellä. Ylä- ja alakoulu vierekkäin sinne rauhallinen pyörätie ja talvisin helppo mennä bussilla. Lähellä päiväkoti, uutta aletaan juuri rakentamaan tontti jo osoitettu. Leikkipuistokin Vappulasta löytyy. Me ollaan tykätty, rauhallista mutta lähellä kuitenkin teinit pääsevät helposti kulkemaan virkkalaan ja keskustaan. Suosittelen!!!
[quote author="Vierailija" time="02.06.2015 klo 14:25"]
[quote author="Vierailija" time="02.06.2015 klo 13:36"]
Mekin olemme hakeneet ensisijaisesti uudempaa okt:a, mutta toisaalta jos löytyy vanhempi talo, joka on seissyt paikallaan jo 30 vuotta, emme jätä ostamatta.
Mieluiten haluaisin ns. paikan päällä rakennetun, mutta niitä ei oikein uutena saa =( Kaikki on pakettiratkaisuja.
Toisaalta tykkään tiilitaloista tai edes tiiliverhoillusta, mutta niitä varsinkaan ei uutena löydy. Siksipä saatan hyvinkin kallistua venhempaan, jossa ei ulkonäkö kuitenkaan ole 70-luvulta :D
[/quote]
Itse olemme aika samoilla linjoilla olleet ja itseasiassa mitä useamman talopaketin on käynyt katsomassa, sitä varmemmaksi olen tullut, että haluan jotain muuta. Ehkä sittenkin vanha kunnon paikanpäällä muurattu tiilitalo tulee olemaan se meille oikea ratkaisu.
Itse kävimme myös Pusulassa ja Saukkolassa taloja katsomassa, joissa molemmissa noita vanhempia taloja löytyisi.
t. 54
[/quote]
54:
Mitä taloja kävitte Pusulasta ja Saukkolasta katsomassa?