Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lohjan Vappulasta tai Sammatista kokemuksia?

Vierailija
17.05.2015 |

Millaiat on asua? Miten päivähoito? Onko kokemuksia Kartanonpuiston päiväkodista, tai miten Sammatissa päivähoito toimii? Vastakkain maalaismiljöö vs läheisemmät työpaikat ja täyteenahdetut päiväkodit ja koulut.

Kommentit (180)

Vierailija
41/180 |
02.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu, 49 sai varmasti samalle päivälle hammaslääkärille ajan, jos kyseessä oli ns. "särkyaika", muita aikoja et sinne saa. Suuhygienistiä ei kylällä ole käynyt enää aikoihin, eikä tule käymäänkään. Hammashuolto ajetaan alueelta (Sammatti ja K.lohja) alas kahden vuoden kuluessa, jonka jälkeen hammaslääkärin palvelut löytyvät Lohjan keskustasta tai Oinolasta.

Bussiyhteydet eivät ole kovin kummoiset... jokainen voi sen todeta itse netistä aikataluhakua katsomalla ja HKL ei kyllä Sammatissa toimi :D

Vierailija
42/180 |
02.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen ymmärrän, että pienet tontit eivät innosta, mutta tuo näkösuojan puutehan on muuten korjattavissa rakentamalla tai istuttamalla aidan. Tietysti sekin maksaa, mutta niin maksaa remontitkin =)

Me istutimme avojuurisista pensaista aidan... oli tosi edullinen ratkaisu =)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/180 |
02.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo mut aitahan vaatii naapurien luvan. Ja jos talot on hassusti tonteilla, ei aitakaan välttis auta.

Vierailija
44/180 |
02.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aidan saa rakentaa omalle puolelleen tai yhteisellä sopimuksella naapurin kanssa rajalle =)

Vierailija
45/180 |
02.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kyllä aina onnistu noin helposti. Joka tapauksessa ainakin Sammatissa oli yksi talo todella kauan myynnissä, jossa aitakaan ei olisi tarjonnut yksityisyyttä. Alueen talot oli nin sikin sokin.

Vierailija
46/180 |
02.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mekin olemme hakeneet ensisijaisesti uudempaa okt:a, mutta toisaalta jos löytyy vanhempi talo, joka on seissyt paikallaan jo 30 vuotta, emme jätä ostamatta.

Mieluiten haluaisin ns. paikan päällä rakennetun, mutta niitä ei oikein uutena saa =( Kaikki on pakettiratkaisuja.

Toisaalta tykkään tiilitaloista tai edes tiiliverhoillusta, mutta niitä varsinkaan ei uutena löydy. Siksipä saatan hyvinkin kallistua venhempaan, jossa ei ulkonäkö kuitenkaan ole 70-luvulta :D

Vierailija
47/180 |
02.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

http://www.lohja.fi/Liitetiedostot/Rakennusvalvonta/rakennusjarjestys_luonnos_2014.pdf

Kyllä sen aidan saa rakentaa, ellei nyt jotain kovin kummallista viritystä ole tekemässä!

Vierailija
48/180 |
02.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jos täältä kehä III:n sisäpuolelta muuttaa, niin ei täälläkään sen enempää rauhaa ole! Vieriviereen tiiviisti rakennettuja piskuisilla "pihoillaan". Uskon että Vappula lähes 1000m2 tontteineen antaa kuitenkin väljempää asumista kuin Espoon rivitalolähiö, jossa omalle pihalle mahtuu kahluuallas. Aidat tai pensasaidat/katajat tms. antaa näkösuojaa kyllä tarvittaessa, se ei ole ongelma. Näppärät emäntä ja isäntä rakentavat vaikka omin kätösin koko aidan.

Ihanaa kun on tullut näin paljon vastauksia ja keskustelua! Jatkakaa vaan! Kaiken luen innolla!

-ap

Vierailija
49/180 |
02.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No Sammatissa yhdellä alueella ja koko uudessa Vappulassa saa olla todella näppärä että saa yksityisyyttä! Itse tykkään Lohjalla Aurlahdesta ja Moisiosta eniten.

Vierailija
50/180 |
02.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä alue Sammatissa ongelmallinen?
Mikä talo se oli, jota 52 kävi katsomassa?

Vierailija
51/180 |
02.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moisio on paras paikka lapsiperheelle. Routio on slummi.

Vierailija
52/180 |
02.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei näytä olevan enää etuovessa sitä Vappulan taloa, jota kävin katsomassa. Se oli kuitenkin myynnissä kuusihuoneisena talona, mutta siinä oli vain 5 huonetta ja varaus kuudennelle olemassa...

Olisiko myyty tai sitten loppui sopimus välittäjän kanssa?

Vierailija
53/180 |
02.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin siis 64=52 =)

Vierailija
54/180 |
02.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.06.2015 klo 13:36"]

Mekin olemme hakeneet ensisijaisesti uudempaa okt:a, mutta toisaalta jos löytyy vanhempi talo, joka on seissyt paikallaan jo 30 vuotta, emme jätä ostamatta.

Mieluiten haluaisin ns. paikan päällä rakennetun, mutta niitä ei oikein uutena saa =( Kaikki on pakettiratkaisuja.

Toisaalta tykkään tiilitaloista tai edes tiiliverhoillusta, mutta niitä varsinkaan ei uutena löydy. Siksipä saatan hyvinkin kallistua venhempaan, jossa ei ulkonäkö kuitenkaan ole 70-luvulta :D

[/quote]

Itse olemme aika samoilla linjoilla olleet ja itseasiassa mitä useamman talopaketin on käynyt katsomassa, sitä varmemmaksi olen tullut, että haluan jotain muuta. Ehkä sittenkin vanha kunnon paikanpäällä muurattu tiilitalo tulee olemaan se meille oikea ratkaisu.

Itse kävimme myös Pusulassa ja Saukkolassa taloja katsomassa, joissa molemmissa noita vanhempia taloja löytyisi.

t. 54

Vierailija
55/180 |
02.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.06.2015 klo 13:20"]

Juu, 49 sai varmasti samalle päivälle hammaslääkärille ajan, jos kyseessä oli ns. "särkyaika", muita aikoja et sinne saa. Suuhygienistiä ei kylällä ole käynyt enää aikoihin, eikä tule käymäänkään. Hammashuolto ajetaan alueelta (Sammatti ja K.lohja) alas kahden vuoden kuluessa, jonka jälkeen hammaslääkärin palvelut löytyvät Lohjan keskustasta tai Oinolasta.

Bussiyhteydet eivät ole kovin kummoiset... jokainen voi sen todeta itse netistä aikataluhakua katsomalla ja HKL ei kyllä Sammatissa toimi :D

[/quote]

No ei suoraan HKL, mutta sarja/kausibussilipun saa HKL:n kautta halvemmalla kuin Matkahuollosta ostamalla, mikäli työmatka suuntautuu Sammatista Helsinkiin... kai tuon nyt vähäjärkisempikin osaa selvittää HKL:n sivuilta? Tai mikä se nyt nykyisin onkaan. Hyvin täältä stadin nurkille töihin bussilla pääsee, eikä tarvitse siihen ainoaan bussivuoroon yrittää ehtiä, eli hyvin kulkee.

Varasin juuri itsekin ajan Sammatin hammashoitolaan ja suuhygienistille - mikä sua Sammatissa nyppii? Ilmiselvästi sulla ei ole tästä maankolkasta hajuakaan...

Vierailija
56/180 |
02.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.06.2015 klo 13:20"]

[/quote]

Sivistäs ittees : kuukkeloi liityntälippu HSL-alueelle, löytyy jopa HSL:n sivuilta... :-O OMG! Maailma muuttuu! HKL on käytännössä HSL, sillä HSL tuottaa suurimman osan HKL:n liikennepalveluista.

Vierailija
57/180 |
02.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä näköjään tapellaan jo ihan muista asioista, kuin mitä ap edes kyselee :O

Itse tykkään myös enemmän "maalaismaisemista" kuin betoniliöistä. On hinnatkin heti paljon inhimillisemmät =)

Nyt asumme Vantaalla ja entiset naapurimme muuttivat Nummi-Pusulaan jo 2000-luvun alussa ja heillä käydessä kyllä aina ihailemme seutua ja mietimme itsekin muuttoa landelle, mutta lähelle helsinkiä.

Vierailija
58/180 |
02.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No et ole 67 varannut Sammatin hammashoitolaan suuhygienistille aikaa... :D Satun tietämään asian 100-varmasti. Ja tästä on turha tapella. Suuhygienistin palvelut on lakkautettu toistaiseksi (eli ts. vain koululaisten tarkastukset tehdään. Ja kahden vuoden kuluttua lopetetaan koko hammashoito, ellei ihmeitä tapahdu). Sammatissa on 2-3 pv/vko:ssa hammaslääkäri ja muut päivät hoitola on kiinni.

Ja rauhoitu, ei minua Sammatissa mikään nypi, pelkästään asukkaat on hulluja.

Vierailija
59/180 |
02.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.05.2015 klo 14:50"]

Pusula ei ole käväissyt mielessäkään, kiitos vinkistä! Tulevat työpaikat joko Lohjalla tai Espoossa Turun motarin lähellä, joten ne yhteydet tärkeät. Lukiolainen voi jo helposti mennä itse bussilla, joten lukiot ei huoleta. Harmi kun kyläkouluja lakkautetaan. Unelmapaikka olisi maaseutu, jossa kuitenkin peruspalvelut lähellä. Taitaa olla pian vain utopiaa :( Vappulasta löytyy uudehkoja omakotitaloja, joten siksi kiinnostaa. -ap

[/quote]

Itse ajan Pusulasta Lohjan keskustaan vajaan puoli tuntia ja mies ajaa pk-seudulle (Hki, Espoo ja Vantaa) ja hyvin on sujunut jo monta vuotta. Kaksi autoa on lähes ehdoton edellytys meidän mielestämme, vaikka moni naapureista onkin yhden auton varassa. Itse haluan päästä työmatkat omalla autolla, etten ole julkisen liikenteen aikatauluissa kiinni. Täällä ne bussit ei kulje 20 min välein, kuten ennen Helsingissä asuessa. Olisi tosi inhottavaa, jos myöhästyisi bussista ja sauraava menisi tunnin päästä =)

Tervetuloa tänne naapuriksi =)

Täällä on ihanat ihmiset ja aktiivista toimintaa

Vierailija
60/180 |
02.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.06.2015 klo 13:56"]No Sammatissa yhdellä alueella ja koko uudessa Vappulassa saa olla todella näppärä että saa yksityisyyttä! Itse tykkään Lohjalla Aurlahdesta ja Moisiosta eniten.
[/quote]

Aurlahden ympäristö on lohjalla arvostettua asuinaluetta, mutta kesällä on melkein rauhallisempaa asua mannerheimintiellä, kuin em. alueella. Itse suosittelisin Juuri Moisiota, haikaria tai neitsytlinnaa, jos haluaa keskustan läheisyyteen ja lähelle lasten kouluja (kävelymatka).

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kaksi seitsemän