Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi mä lihon aina kun yritän laihduttaa?

Vierailija
17.05.2015 |

:(

Kommentit (26)

Vierailija
1/26 |
17.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.05.2015 klo 21:51"]

:(

[/quote]Syöt enemmän kuin kulutat. 

Vierailija
2/26 |
17.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syöt ehkä liian vähän, sen sijasta että söisit terveellisemmin. Tai unissakävelet nakkikioskille. Vaikea sanoa ruokatottumuksia tuntematta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/26 |
17.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerro vaikka ensin lähtömitat ja laihisruokavaliosi

Vierailija
4/26 |
17.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.05.2015 klo 21:57"]Syöt ehkä liian vähän, sen sijasta että söisit terveellisemmin. Tai unissakävelet nakkikioskille. Vaikea sanoa ruokatottumuksia tuntematta.
[/quote]
No harvemmin se liian vähän syöminen lihottaa :D Säästöliekki tulee vasta kun olet vaikeadti alipainoinen jos silloinkaan.

Vierailija
5/26 |
17.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun miehellä menee noin. Johtuu siitä, ettei se usko, kun minä sanon miten pitäisi syödä.

Vierailija
6/26 |
17.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle on aina käynyt ihan samoin!

Sitten muutin 2 asiaa ja paino alkoi tippua ihan itsestään. Eli:

-aloin syömään eläviä maitohappobakteereja ja sellaista ruokaa joka ruokkii bakteerikantaa: kuituja, puuroa, perunaa, porkkanaa jne... vatsa toimi ja hormonit alkaa tasoittua ja sitä kautta aineenvaihdunta on lähtenyt liikkeelle

-olen alkanut nukkumaan ihan työkseni, rentoudun joka välissä, välillä käyn nakkaamassa pyykkiä koneeseen ja kuivumaan ja taas löhöilemään.. väsyneenä menee nälänhallinta, hormonitoiminta ja kaikki ihan sekaisin ja tulee syötyä väärin. Väsyneenä ei jaksa liikkua tai tarttua mihinkään töihin. Nukkumisesta saa voimaa.

Lopeta siis laihduttaminen! Jos laihduttamalla laihtuisi, ei maailmassa olisi liikalihavuutta.

Vierailija
7/26 |
17.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.05.2015 klo 22:03"][quote author="Vierailija" time="17.05.2015 klo 21:57"]Syöt ehkä liian vähän, sen sijasta että söisit terveellisemmin. Tai unissakävelet nakkikioskille. Vaikea sanoa ruokatottumuksia tuntematta.
[/quote]
No harvemmin se liian vähän syöminen lihottaa :D Säästöliekki tulee vasta kun olet vaikeadti alipainoinen jos silloinkaan.
[/quote]
Mitä siinä alapeukutatte? Miten selitätte kymmenien kilojen laihtumisen pusikuureilla?
Ap vaan syö liikaa, siinä syy. Olen itsekkin reilusti ylipainoinen nyt ja laihtua pitäisi. Lisäksi takana on pari 30 kilon pudotusta ja laihtunut olen sillä että syön vähän. Mitään säästöliekkejä ole kyllä tullut!

Vierailija
8/26 |
17.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.05.2015 klo 22:03"][quote author="Vierailija" time="17.05.2015 klo 21:57"]Syöt ehkä liian vähän, sen sijasta että söisit terveellisemmin. Tai unissakävelet nakkikioskille. Vaikea sanoa ruokatottumuksia tuntematta.
[/quote]
[/quote]
Tämähän on yleinen harha. Elimistö menee sekaisin jo siitä jos sinulla on fyysisesti raskas työ ja vielä lenkkeilet mutta päivän ruoka koostuu vaikka vain viinimarjamehusta ja ruisleivästä! Kaiken saa vyötärölle tuolla tavalla. Jopa Jutta tietää tämän. Kysy joltain personaltrainerilta ruokavalio itsellesi, varmaan joku 1800 kaloria riittää ja sille kerrot tarkasti myös liikuntamääräsi. Minun olisi pitänyt kolminkertaistaa ruokamäärä minkä söin! Aloin laihtumaan jo kun sain syötyä sen 2/3 suosituksesta. Siihen tilaan jämähdin, se 1/3 ei vaan mene alas.

Vierailija
9/26 |
17.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.05.2015 klo 22:10"][quote author="Vierailija" time="17.05.2015 klo 22:03"][quote author="Vierailija" time="17.05.2015 klo 21:57"]Syöt ehkä liian vähän, sen sijasta että söisit terveellisemmin. Tai unissakävelet nakkikioskille. Vaikea sanoa ruokatottumuksia tuntematta.
[/quote]
[/quote]
Mitä siinä alapeukutatte? Miten selitätte kymmenien kilojen laihtumisen pusikuureilla?
Ap vaan syö liikaa, siinä syy. Olen itsekkin reilusti ylipainoinen nyt ja laihtua pitäisi. Lisäksi takana on pari 30 kilon pudotusta ja laihtunut olen sillä että syön vähän. Mitään säästöliekkejä ole kyllä tullut!
[/quote]
Pussikeittoja saat syödä loppuelämäsi. Kilot tulee takaisin heti kun lopetat. Ei se elimistö mihinkään ketoosin mene jos syöt vähän ja väärin. Mutta salaatin puputtamisella ei laihdu jos sitä ei syö kottikärryllistä päivässä. Asiantuntijat tietää nämä asiat. Eli heidän puoleensa kannattaa kääntyä.

Vierailija
10/26 |
17.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisko se syy olla siinä että nukun liian vähän ja on stressiä? Lapsi on sairastellut paljon ja olemme ravanneet sairaalassa ja valvoneet öitä.

Ap

Vierailija
11/26 |
17.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.05.2015 klo 22:10"]

[quote author="Vierailija" time="17.05.2015 klo 22:03"][quote author="Vierailija" time="17.05.2015 klo 21:57"]Syöt ehkä liian vähän, sen sijasta että söisit terveellisemmin. Tai unissakävelet nakkikioskille. Vaikea sanoa ruokatottumuksia tuntematta. [/quote] No harvemmin se liian vähän syöminen lihottaa :D Säästöliekki tulee vasta kun olet vaikeadti alipainoinen jos silloinkaan. [/quote] Mitä siinä alapeukutatte? Miten selitätte kymmenien kilojen laihtumisen pusikuureilla? Ap vaan syö liikaa, siinä syy. Olen itsekkin reilusti ylipainoinen nyt ja laihtua pitäisi. Lisäksi takana on pari 30 kilon pudotusta ja laihtunut olen sillä että syön vähän. Mitään säästöliekkejä ole kyllä tullut!

[/quote]

No, pussikuurilla kituutat kilot pois ja laihdutuksen päätyttyä näytät kuivan kesän oravalta. Silmät kuopalla, naama kalpena, vyötärö löllöttää, kunto on rapainen, olet väsynyt, vittuuntunut ja nälkäinen. Aineenvaihdunta on mennyt sekaisin ja elimistö huutaa ravintoaineita. Mitä teet? No syöt ja paljon ja lihot 30 kiloa takaisin ja risat päälle. Niinhän sulle on käynyt ja niin sulle tulee aina käymään.

LOPETTAKAA LAIHDUTTAMINEN! Alkakaa pitää huolta itsestä: lepoa, hyvää ravintoa, liikuntaa.

Nimim. been there done that...

Vierailija
12/26 |
17.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.05.2015 klo 22:19"]

Voisko se syy olla siinä että nukun liian vähän ja on stressiä? Lapsi on sairastellut paljon ja olemme ravanneet sairaalassa ja valvoneet öitä. Ap

[/quote]

Todellakin! Tappava yhdistelmä! Olet väsynyt ja stressaantunut, ja haet ehkä lohtua ja piristystä ruoasta? Tasaa tilanne syömällä hyvin ja koettamalla rentoutua aina kun mahdollista. Varmasti jossain vaiheessa saat myös pitkät yöunet takaisin, ja saat nukkua klo 12 asti vapaapäivänä.

Vierailija
13/26 |
17.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.05.2015 klo 22:20"][quote author="Vierailija" time="17.05.2015 klo 22:10"]

[quote author="Vierailija" time="17.05.2015 klo 22:03"][quote author="Vierailija" time="17.05.2015 klo 21:57"]Syöt ehkä liian vähän, sen sijasta että söisit terveellisemmin. Tai unissakävelet nakkikioskille. Vaikea sanoa ruokatottumuksia tuntematta. [/quote] No harvemmin se liian vähän syöminen lihottaa :D Säästöliekki tulee vasta kun olet vaikeadti alipainoinen jos silloinkaan. [/quote] Mitä siinä alapeukutatte? Miten selitätte kymmenien kilojen laihtumisen pusikuureilla? Ap vaan syö liikaa, siinä syy. Olen itsekkin reilusti ylipainoinen nyt ja laihtua pitäisi. Lisäksi takana on pari 30 kilon pudotusta ja laihtunut olen sillä että syön vähän. Mitään säästöliekkejä ole kyllä tullut!

[/quote]

No, pussikuurilla kituutat kilot pois ja laihdutuksen päätyttyä näytät kuivan kesän oravalta. Silmät kuopalla, naama kalpena, vyötärö löllöttää, kunto on rapainen, olet väsynyt, vittuuntunut ja nälkäinen. Aineenvaihdunta on mennyt sekaisin ja elimistö huutaa ravintoaineita. Mitä teet? No syöt ja paljon ja lihot 30 kiloa takaisin ja risat päälle. Niinhän sulle on käynyt ja niin sulle tulee aina käymään.

LOPETTAKAA LAIHDUTTAMINEN! Alkakaa pitää huolta itsestä: lepoa, hyvää ravintoa, liikuntaa.

Nimim. been there done that...
[/quote]
En minä ole ikinä ollut pussikuureilla. Tarkoitin vain yleisesti. Ja olen itse aikoinaan laihduttanut painonvartioissa jossa söin noin 1000 kaloria. Vuosia aina tuossa painossa pysyin mutta raskaudet nostaneet painon ylös kunnolla kun olen vaan maannnut ja syönyt suklaata. Nyt taas olisi raskauskiloja tiputettavana ja viimeisen kerran kun kolme lasta jo.

Vierailija
14/26 |
17.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.05.2015 klo 22:24"][quote author="Vierailija" time="17.05.2015 klo 22:19"]

Voisko se syy olla siinä että nukun liian vähän ja on stressiä? Lapsi on sairastellut paljon ja olemme ravanneet sairaalassa ja valvoneet öitä. Ap

[/quote]

Todellakin! Tappava yhdistelmä! Olet väsynyt ja stressaantunut, ja haet ehkä lohtua ja piristystä ruoasta? Tasaa tilanne syömällä hyvin ja koettamalla rentoutua aina kun mahdollista. Varmasti jossain vaiheessa saat myös pitkät yöunet takaisin, ja saat nukkua klo 12 asti vapaapäivänä.
[/quote]
Älä hyvä ihminen laihduta stressaantuneena! Kilot on ja pysyy jos elimistö on stressitilassa. Niitä tulee pahimmillaan vielä lisääkin. Kuten tuolla sanottiinkin, leipä ja mehukin lihottaa jos päivän aikana et ehdi syömään hyvin ja elimistösi on sekaisin.

Vierailija
15/26 |
17.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.05.2015 klo 22:24"][quote author="Vierailija" time="17.05.2015 klo 22:19"]

[/quote]

[/quote]

En kuitenkaan syö paljoa mutta kokoajan on nälkä.

Ap

Vierailija
16/26 |
17.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helphelp mitä käytännössä ovat elävät maitohappobakteerit??

Vierailija
17/26 |
17.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja stressaan tätä laihduttamistakin. Varmaan suurin syy sitten on stressi. Tuntuu että silloin kun on stressaava elämäntilanne, kaiken muun lisäksi stressaan painostakin entistä enemmän.

Ap

Vierailija
18/26 |
17.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun mä yritän laihduttaa, ajattelen ruokaa koko ajan. Mietin vain, että mitä saan syödä seuraavaksi/vielä tänään. Koko elämä pyörii silloin ruoan ympärillä. Muutaman päivän pystyn vastustamaan kiusausta, mutta sitten taas ratkeaa. Kyse ei mulla ole siitä, että söisin liian vähän tai että olisi oikeasti nälkä, vaan psyykkisestä ongelmasta. Normaalisti ruoka ei ole mulle kovin iso ongelma, paino pysyy samoissa ja olen normaalipainoinen, mutta haluaisin muutaman kilon pois. Ei vain ole mitään mahdollisuutta siihen, kun mietin vaan koko ajan ruokaa, jos yritän keventää.

Vierailija
19/26 |
17.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.05.2015 klo 22:35"]

Helphelp mitä käytännössä ovat elävät maitohappobakteerit??

[/quote]

Apteekista saa, myös monista ruoista pieniä määriä, esim. A&B jugurtti. Kannattaa syödä mahdollisimman laajakirjoista maitohappobakteerivalmistetta, eli jossa esim. 7 hyvää elävää bakteerikantaa. Nuo alkavat taistella pahoja, tulehduksia aiheuttavia bakteereja vastaan ja syrjäyttävät ne. Bakteerit pitää saada suolistoon asti elävinä. Monet vaivat ja lihavuuskin lähtee suolistosta joka ei ole tasapainossa. Väärä bakteerikanta lihottaa, aiheuttaa jopa masennusta ym. sairauksia! Ja sokeri ym. ruokkii vääriä bakteereja, hyvät bakteerit elävät kuiduista, kasviksista jne.

Vierailija
20/26 |
17.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kolme viisi