Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Finneistä kärsivät, apua!!

Vierailija
17.05.2015 |

Olen siis 30v nainen. Teininä kärsin pahasta aknesta ja oikeastaan vasta joskus 25 vuoden paikkeilla pääsin pahimmasta ongelmasta eroon. Nyt kolmekymppisenä iho on alkanut myös kuivua, mutta jeti kun erehdyn jotain rasvaa käyttämään, tulee finnit. Jos jollain on kokemusta ja on löytynyt sopiva rasva niin vinkit olis tervetulleita :)

Kommentit (24)

Vierailija
1/24 |
17.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kannata käyttää ihohuokosia tukkivia voiteita, kokeile öljyjä. Jojobaöljyä suositellaan aknesta kärsiville. Se muistuttaa eniten ihon oikeaa rasvoitusta. Saat sitä esim. nettiapteekeista ja Ruohonjuuresta. Yksi pullo riittää n. vuoden, eli halpaa on. Käytän itsekin sitä. Mulla on kuiva iho, mutta kärsin aknesta. Jojobaöljy on auttanut siinä. Käytän myös välillä ruusunmarjaöljyä (vuorottelen sen ja jojobaöljyn välillä). Sen tarkoitus on parantaa aknearpia ja nirhaumia. Sikoni käyttää arganiaöljyä, ja se on kuulemma myös hyvä. Öljyä olisi tarkoitus laittaa aina, kun olet pessyt kasvot.

- N20

Vierailija
2/24 |
17.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.05.2015 klo 21:50"]

Ei kannata käyttää ihohuokosia tukkivia voiteita, kokeile öljyjä. Jojobaöljyä suositellaan aknesta kärsiville. Se muistuttaa eniten ihon oikeaa rasvoitusta. Saat sitä esim. nettiapteekeista ja Ruohonjuuresta. Yksi pullo riittää n. vuoden, eli halpaa on. Käytän itsekin sitä. Mulla on kuiva iho, mutta kärsin aknesta. Jojobaöljy on auttanut siinä. Käytän myös välillä ruusunmarjaöljyä (vuorottelen sen ja jojobaöljyn välillä). Sen tarkoitus on parantaa aknearpia ja nirhaumia. Sikoni käyttää arganiaöljyä, ja se on kuulemma myös hyvä. Öljyä olisi tarkoitus laittaa aina, kun olet pessyt kasvot.

- N20

[/quote]

Jojobaöljyäkin olen kokeillut, sama reaktio kuin kaikella muullakin :/ Kovat odotukset oli tuon suhteen mutta ei apua. Mulla ei kovin kuiva iho ole kuitenkaan, että voiteen ei tarvitsisi olla edes erityisen tehokas, pikkusen kosteuttava riittäisi. -ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/24 |
17.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.05.2015 klo 22:00"]

- N20

[/quote]

Jojobaöljyäkin olen kokeillut, sama reaktio kuin kaikella muullakin :/ Kovat odotukset oli tuon suhteen mutta ei apua. Mulla ei kovin kuiva iho ole kuitenkaan, että voiteen ei tarvitsisi olla edes erityisen tehokas, pikkusen kosteuttava riittäisi. -ap

[/quote]

No voi harmi. Oisko sulla sitten liian tuju kasvojenpuhdistusrutiini? Mulla ei tuu mitään kevyempää kosteutusta mieleen. Ehkä kannattaa kysyä kosmetologilta?

- N20

Vierailija
4/24 |
17.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on ihan sama juttu, tosin olen 19vuotias. Mulla tulee aina ennen menkkoja muutama finni naamaan joiden paranemisessa kestää ikuisuus. Selkääni, rintaani ja niskaani tulee jatkuvasti todella suuria ihonalaisia finnejä. Kaikki rasvat ja öljyt aiheuttavat finnejä. Pari päivää sitten laitoin itseruskettavaa, ja iho on ihan kamalassa kunnossa. Itse en ole keksinyt mitään, millä kosteuttaa ihoa ilman näppyjä. Ärsyttää! :( mulla on vielä atooppinen iho ja paikoin hyvinkin kuiva ja kutiseva..

Vierailija
5/24 |
17.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.05.2015 klo 22:04"]

[quote author="Vierailija" time="17.05.2015 klo 22:00"]

- N20

[/quote]

[/quote]

No voi harmi. Oisko sulla sitten liian tuju kasvojenpuhdistusrutiini? Mulla ei tuu mitään kevyempää kosteutusta mieleen. Ehkä kannattaa kysyä kosmetologilta?

- N20

[/quote]

Kun kosmetologiltakin loppu ideat kesken, siksi ajattelin kysellä jos täällä ois jollain kokemusta yhtä hankalasta tilanteesta :) -ap

Vierailija
6/24 |
17.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mene yksityiselle ihotautilääkärille! Vuosia kärsin, ensin omin hoitokeinoin ja sitten jonkin vähemmän valveutuneen ihotautilääkärin takia (kaksi ab-kuuria, jotka pahensivat loputtuaan asiaa.) 23-vuotiaana marssin yksityiselle ihotautilääkärille, sain kunnon lääkityksen ja nyt olen ollut 3 vuotta finnitön. Akne siis kulkee suvussamme, eikä ole mitään pientä kotikonstein hoidettavaa kukintaa. Enää jäljellä muutama kurja arpi.

Vierailija
7/24 |
17.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.05.2015 klo 22:13"]Mene yksityiselle ihotautilääkärille! Vuosia kärsin, ensin omin hoitokeinoin ja sitten jonkin vähemmän valveutuneen ihotautilääkärin takia (kaksi ab-kuuria, jotka pahensivat loputtuaan asiaa.) 23-vuotiaana marssin yksityiselle ihotautilääkärille, sain kunnon lääkityksen ja nyt olen ollut 3 vuotta finnitön. Akne siis kulkee suvussamme, eikä ole mitään pientä kotikonstein hoidettavaa kukintaa. Enää jäljellä muutama kurja arpi.
[/quote]
Mä olen tässä vuosien aikana kokeillut useita lääkkeitä ja auttoivat ne silloin. Ja nykyään finnejä ei juuri ole, paitsi jos menen kosteuttamaan ihoa jota se nykyään jo kaipaisi. -ap

Vierailija
8/24 |
17.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paraneeko hormonifinnit roaccutanilla?

Vierailija
9/24 |
17.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokeile hellävaraista kuorintaa ja Lumenen artic Aqua sarjaa.

Kannattaako puhdistus vaihtaa?

Vierailija
10/24 |
17.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se Hauscka sarja

Happopuhdistus kosmetologilla

Vierailija
11/24 |
17.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.05.2015 klo 22:39"]Kokeile hellävaraista kuorintaa ja Lumenen artic Aqua sarjaa.

Kannattaako puhdistus vaihtaa?
[/quote]
Puhdistuksen pitäis olla kunnossa, ja kun niitä finnejä tulee ainoastaan jos käytän kosteusvoiteita niin olettaisin että vika ei siinä ole :) -ap

Vierailija
12/24 |
17.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etsi puhdistus, jonka jälkeen ei ole pakko kosteuttaa. Alice Vera?

Vierailija
13/24 |
17.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.05.2015 klo 22:27"]

Paraneeko hormonifinnit roaccutanilla?

[/quote]

Joo, mulla ainakin parani pco:n aiheuttamat isot, ihonalaiset finnit. Tosin nyt 2 vuotta kuurista on taas tullut näppyjä, mutta onneksi pieniä ja paremmin siedettäviä. Haen kyllä uuden kuurin heti jos alkavat vaivaamaan. 

Vierailija
14/24 |
17.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Weledan manteli-sarjalle suositus täältä! Kasvovoide on kevyt, myös öljyä suosittelisin jollet olisi todennut ettei käy sinun ihollesi. Mulla oli siis itselläni aiemmin ihan kauheata aikuisiän aknea lähinnä otsalla ja leuassa. Antibioottikuuri auttoi vain hetkellisesti. Tuli kokeiltua vaikka mitkä voiteet ja putsarit, lopulta pikkuhiljaa helpotti. Tästä on jo vuosia aikaa mutta edelleen ihoni reagoi herkästi ja useimmat rasvat saavat finnit ilmestymään. Jos taas ei rasvaa, niin ihoa kiristää ja finnejä tulee silloinkin. Myös Body Shopin Vitamin E -sarjan intense moisture cream helpotti itselläni tilannetta pahimpana aikana paljon, sitäkin suosittelen Weledan ohella! :) tsemppiä sopivan tuotteen löytämiseen! :)

Vierailija
15/24 |
17.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No on kai siinä puhdistuksessa jotain vikaa jos kasvot kuivuvat? Itse käytän diorin öljyputsaria ja viimeistelen saman sarjan ruusukasvovedellä. Ei tarvi enää kosteutusta erikseen. Myös hyvä kosteuttava naamio esim sensailta. Näillä pysyy omat näpyt kurissa.

Vierailija
16/24 |
17.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.05.2015 klo 22:49"]No on kai siinä puhdistuksessa jotain vikaa jos kasvot kuivuvat? Itse käytän diorin öljyputsaria ja viimeistelen saman sarjan ruusukasvovedellä. Ei tarvi enää kosteutusta erikseen. Myös hyvä kosteuttava naamio esim sensailta. Näillä pysyy omat näpyt kurissa.
[/quote]
Ei siinä välttämättä vikaa ole silti, mul on aina ollu kuiva iho ja aivan sama millä putsaisin. Vaatii kosteutuksen joka tapaukses. Ohis

Vierailija
17/24 |
17.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.05.2015 klo 22:47"]Etsi puhdistus, jonka jälkeen ei ole pakko kosteuttaa. Alice Vera?
[/quote]
Kannattaa se voiteen käyttö muutenki, uv-suojallisen ainaki jos paljo on auringossa kesällä. Ohis

Vierailija
18/24 |
17.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysy apteekista kosteusgeeliä, jossa ei ole paljon rasvaa

Vierailija
19/24 |
17.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutamia noista suositelluista olen tässä googletellut ja katsellut mistä saisi tilailtua, täällä tuppukylässä kun ei oikein mitään ole. Pitää tutustua tarkemmin huomenna paremmalla ajalla ja katsoa jos joku tulisi kokeiluun. Kiitos tähänastisista ja lisääkin saa laittaa. -ap

Vierailija
20/24 |
17.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yksi yksi