Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Selitä tämä ihmeellinen tuntemus/ilmiö

Vierailija
17.05.2015 |

Olin kymmenisen vuotta sitten lomalla, makasin nurmikolla auringonpaisteessa ja yhtäkkiä tuli ihan ihmeellinen tunne. Ikään kuin koko olemukseni olisi laajentunut, niin että olisin samaan aikaan tuntenut täysin oman ruumiini ja samaan aikaan ollut koko maapallon kokoinen ja yhtä kaiken kanssa. Olo ei ollut pelottava eikä hyvä-huono-mittarilla selkeästi kumpaakaan. Tavallaan miellyttävä, mutta ennen kaikkea kummallinen. Tietyllä tavalla tuntui ihan pakahduttavalle mahduttaa sisäänsä koko maailmankaikkeus. En osaa selittää paremmin. Tunne kesti ehkä alle minuutin. Makasin vain paikoillani ja tutkiskelin tuntemusta hämmästyneenä ja jotenkin "kelluin" siinä. Sitten se loppui ja olin taas "normaalikokoinen" itseni.

Olen aina välillä miettinyt tätä oloa, mutta vasta eilisiltana koin sen uudestaan. Makasin sängyssä juuri ennen nukahtamista ja koin täsmälleen saman, tosin ihan muutaman kymmenen sekunnin ajan. 

Mistä tässä on kyse? En käytä enkä ole käyttänyt huumeita, eikä minulla ei ole mielenterveysongelmia tms. Ensimmäisen kokemuksen aikana olin kylläkin pohtinut aktiivisesti olemiseen ja uskontoihin liittyviä teemoja, mutta se voi olla ajoituksellinen sattumakin.

Onko joku kokenut vastaavaa?

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
17.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on se puoliunessa koettu rentoutumisen tunne.

Vierailija
2/7 |
17.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.05.2015 klo 18:17"]

Se on se puoliunessa koettu rentoutumisen tunne.

[/quote]

Varmaan rentoutuminen liittyy asiaan, mutta luulisi että olisin elämässäni ollut puoliunessa yli kaksi kertaa. Jotain muutakin tuossa täytyy olla. En nyt puhu mistään yliluonnollisesta, mutta joku harvinaisempi tuntemus tuo on.

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
17.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai voihan se olla dissosiaatiokin.

http://traumajadissosiaatio.fi/dissosiaatio-pahkinankuoressa/

Vierailija
4/7 |
17.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No tämä kaikkihan on pelkkää energiaa ja kaikki on yhtä.

Vierailija
5/7 |
17.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.05.2015 klo 18:21"]

Tai voihan se olla dissosiaatiokin.

http://traumajadissosiaatio.fi/dissosiaatio-pahkinankuoressa/

[/quote]

Lisäksi siihen vielä tuo

http://traumajadissosiaatio.fi/depersonalisaatiohairio/

Vierailija
6/7 |
17.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ekana tuli mieleen partiaalinen epileptinen kohtaus.

Vierailija
7/7 |
17.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli lapsena outoja kohtauksia, oli epätodellinen olo ja tuntui, että ympäristö ja minä kuljetaan lujaa vauhtia, jos ajoin pyörällä kohtauksen aikana. Jos vaikka istuin, niin oli epätodellinen ja hyvin outo olo. Tuli tietyllä lailla äitiä ikävä.. Vaikea selittää. Puhuin näistä joku aika sitten neurologin kanssa kohtauksista. Sanoi, että voi olla partiaalinen epileptinen kohtaus kyseessä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kaksi seitsemän